Witam Cię w cyklu wpisów „Jaki rower kupić?„. W zestawieniach jakie przygotowałem, zebrałem najciekawsze rowery, jakie udało mi się znaleźć w zadanych przedziałach cenowych (do 1000/1500/2000/2500/3000/4000/5000 zł). Ceny które podaję są katalogowe, ponieważ podlegają one znacznym wahaniom, zwłaszcza na wyprzedażach starszych roczników. Przy prawie każdym rowerze znajdziesz link, który pomoże Ci w sprawdzeniu aktualnej kwoty, którą trzeba wydać na konkretny model.
Na listach znajdziecie najpopularniejsze typy rowerów: górskie, szosowe, crossowe, trekkingowe, gravelowe, fitnessowe oraz miejskie. Zestawienia będę starał się co roku odświeżać, tak by były zawsze aktualne. Pojawiają się czasem pytania – czemu mojego roweru nie ma na tej liście? Czy kupiłem/kupiłam zły rower? Absolutnie nie musi tak być :) Często jest tak, że rower za np. 2100 złotych nie załapie się na rowery do 2500, ponieważ znalazłem lepiej wyposażone modele kosztujące 2499 zł. Bywa też tak, że dany rower w swojej kategorii cenowej jest dość skromnie wyposażony i inne są zwyczajnie lepsze. Warto wtedy polować na wyprzedaż rocznika, gdzie takie rowery da się kupić sporo taniej niż wyjściowo.
Wpisy z serii Jaki rower kupić:
8. Rower elektryczny do 5000 złotych
9. Rowery elektryczne do 10000 złotych
10. Jaki rower kupić dla dziecka
11. Przydatna strona do wyszukiwania najlepszej ceny roweru
Jeżeli macie pytania, jaki rower kupić, bardzo zachęcam do zadawania pytań na rowerowym forum lub na grupie na Facebooku.
Inne przydatne wpisy z tej serii:
10. Jak wybrać rozmiar ramy roweru
11. Na co zwrócić uwagę przy zakupie roweru
12. Jaki rower kupić: górski, trekkingowy czy crossowy
13. Jaki rower kupić: szosowy, przełajowy czy gravelowy
14. Jaki rower kupić: górski czy gravel
16. Jaki rower kupić? Pytanie od czytelniczki
19. Rowerowe Forum Dyskusyjne, na którym można pogadać o wyborze roweru
20. Rowerowa Grupa Na Facebooku
Cześć, co sądzisz o tym konkretnym modelu: https://rockmachine.us/en/2013/29er/vortex-30.html ew ogólnie o marce. Warto iść w używany model który ma już kilka lat?
Rock Machine to spoko marka, nie jest to no-name. A rower jeżeli jest w dobrym stanie (warto zrobić przegląd zawieszenia przed zakupem w zaufanym serwisie) i cena będzie dobra, to pewnie, że warto.
cena 2800 ale za 2500 pójdzie, to chyba dobra cena ?
Wydaje się niezła.
Witam serdecznie.
Artykuł bardzo pomocny, jednak będę wdzięczna za pomoc i ukierunkowanie.
Mam okolo 160 cm wzrostu.
Chciałabym rower lekki i szybki.
Czy „Merida Cross” spełni moje oczekiwania? Czy lepiej iść w innym kierunku?
Bede wdzięczna za pomoc.
Katarzyna Cer
Hej, chodzi Ci o serię Crossway? Jeżeli chcesz mieć większą wygodę podczas jazdy, to będzie to dobry wybór. Natomiast lżejszy i szybszy będzie rower bez amortyzatora, czyli u Meridy Crossway Urban, albo jeszcze lepiej – typowo fitnessowy – Speeder. Różnica w wadze może wynosić ponad 3 kilogramy, a to bardzo dużo.
Witam serdecznie. Trafiłem na tą stronę szukając informacji na temat rowerów. Muszę przyznać że jest tu wiele ciekawych informacji. Super strona i chętnie tu zaglądam.
Chciałbym prosić o pomoc w wyborze sprzętu. Przymierzam się do zakupu roweru i mam dylemat który wybrać. Chodzą mi po głowie
1) Unibike Viper Disc GTS 2018
2) Merida Crossway 300 2018
ewentualnie oczko niżej
3) Merida crossway 40-D
Ostatni podoba mi się najbardziej wizualnie.
Który wybrać?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Cześć, jeżeli porównujemy rowery tego samego producenta i będzie to model wyższy vs model niższy, to wynik takiego porównania zazwyczaj jest oczywisty :)
Meridę Crossway 300 2018 widziałem, że można kupić za ok. 2500 zł, więc różnica między nim a Crossway 40-D to ok. 450 zł. I tę kwotę warto dołożyć, dostaniesz lepszy amortyzator, napęd dwie klasy wyższy, stery A-Head, a nie klasyczne (których głównym plusem jest możliwość regulowania wspornika na wysokość, ale nic więcej).
U Unibike dodatkowo dostajesz korbę mocowaną na wielowypust, a nie kwadrat oraz hamulce klasy Shimano Deore czyli dwa oczka wyżej niż w Meridzie.
Wiem, że wygląd to jeden z elementów, który bierze się pod uwagę podczas zakupu roweru i on po prostu musi się podobać. Ale tutaj mimo wszystko postawiłbym na jeden z droższych modeli, po prostu różnica między nimi, a tą tańszą Meridą jest warta dołożenia. Który z nich? Którykolwiek wybierzesz, będzie dobrze.
Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź. Mam tylko jeszcze jedno pytanie. Wiem że napisał Pan że obojętnie który wezmę z tych droższych to będzie dobrze ale nie biorąc już pod uwagę wyglądu tylko kwestię czysto techniczną to lepiej Unibike Viper czy Meridę Crossway 300?
Tak jak napisałem, w Unibike dodatkowo dostajesz korbę z lepszym mocowaniem i dwie klasy wyższe hamulce. Tak więc stawiałbym na Unibike pod kątem osprzętu.
Cześć Łukasz! Co sądzisz o tym modelu w tej cenie?
http://www.arkus.sklep.pl/rower-cube-reaction-pro-29-zielony-2018-p-11964.html?zenid=ba1784e3e038d4deb5ccdbdf27b33e06
Pozdrawiam,
Tomek Stachowiak
Hej,
w tej cenie wygląda dobrze. Zastrzeżenie mam do braku sztywnej osi w amortyzatorze, obecna jest tylko w ramie. Nie jest to duży minus, ale sztywna oś raz, że jest sztywniejsza :) to dodatkowo pomaga w montażu koła (zacisk od hamulca zawsze trafia tam gdzie powinien). Ale to szczegół, w tej cenie sztywne ośki nie są jeszcze standardem.
Druga sprawa – od razu przy zakupie wymieniłbym prawą manetkę na XT M8000. Jest to częsta praktyka wśród producentów, że ładują dobrą tylną przerzutkę (tutaj jeszcze korbę), a do tego zakładają niższej klasy manetkę. A akurat manetki XT robią dużą różnicę w porównaniu z niższymi grupami.
To nie będzie duży wydatek i warto to zrobić od razu, żeby fabrycznego SLX-a sprzedać jako nową manetkę.
Dzięki za radę :). Jeszcze jedno pytanie – gdybyś miał polecić hardtaila do kwoty 4500-5000 PLN max – dwa modele – co by to było?
Niestety nie robiłem przeglądu rynku w rowerach w tej cenie. A teraz już zaczynają się wyprzedaże, więc możesz patrzeć na rowery, które katalogowo kosztowały 6000 zł, bo dostać 15% rabatu (lub więcej) to żaden problem.
Ciekawie wygląda m.in. Kellys Gate 90, ale trzeba byłoby poszukać fajnej wyprzedaży. Poszperaj po sklepach, na pewno jeszcze znajdzie się coś ciekawego.
Witam
Prosiłbym o poradę w kwestii zakupu roweru. Potrzebuję rower, który będzie użytkowany głównie na weekendowe wypady raczej w lekkim terenie oraz codzienny dojazd o pracy ok 4km. Znalazłem 3 rowery, prosiłbym o opinie na ich temat czy warto kupić, ewentualnie może jakieś inne propozycję. Dodam, że muszę kupić 2 rowery, drugi w wersji damskiej więc bardzo proszę o pomoc.
Poniżej linki do rowerów:
Lazaro Sentatore V3
Spartacus Premier
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Przemysław
Cześć, te rowery prawie wcale się od siebie nie różnią. Kupiłbym ładniejszy/tańszy.
Witam
Wiem, że te rowery w sumie są podobne i dziękuję za odpowiedź.
Chodziło mi bardziej o to czy są warte zakupu, a może mają coś co je wyklucza.
Wiem, że kwota na zakup nie jest porażająca i nie ma co spodziewać się wodotrysków.
Czy te rowery do tej kwoty i do mojego zapotrzebowania są ok czy szukać czegoś innego.
Pozdrawiam
Myślę, że sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :) Jeżeli będziesz o niego dbał, trzymał ciśnienie w oponach na dobrym poziomie i nie będziesz skakał nim z krawężników, to na pewno trochę Ci posłuży (oczywiście przy regularnym wymienianiu zużytych części).
ok, dziękuje bardzo za poradę.
Chcemy ich używać typowo rekreacyjnie i jesteśmy ludźmi, którzy raczej szanują wszelkiego rodzaju sprzęt więc chyba wybierzemy te które możemy kupić najbliżej miejsca zamieszkania żeby sie na nich spróbować i kupimy :)
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
Osprzęt Shimano Nexave. Korba, przerzutki. Jak to sklasyfikować, dobre to czy nie? Np. w porównaniu do Deore?
Hej, Nexave nie jest już produkowane. Ciężko mi powiedzieć co to za klasa osprzętu, ale co nieco masz o niej tutaj: http://banachbrothers.pl/serwis/zapomniane-technologie/
Witam. Zastanawiam się nad kupnem roweru. Po obejrzeniu kilku Twoich filmów na YT zdecydowałem, że będzie to rower szosowy lub fitnessowy (bardziej jestem za tym drugim ze względu na uniwersalność). Miałeś styczność z rowerami KS CYCLING (model m200b)? Są tanie, podobają mi się wizualnie ale nie znam się kompletnie na osprzęcie. Nie mam też możliwości zobaczyć tych rowerów na żywo. Musiałbym kupić w ciemno.
Pozdrawiam
Cóż, to bardzo prosty rower z bardzo podstawowym osprzętem. Jeżeli szukasz roweru do rekreacyjnych wycieczek od czasu do czasu na krótkie dystanse, to kupić zawsze możesz.
Byłem w dużym sklepie rowerowym w mojej okolicy i na około 150-200 rowerów było zaledwie kilka fitnessowych. W budżecie który miałem przeznaczony na rower mieściły się 2 modele meridy ale były na mnie za małe, sprzedawca powiedział, że największy jaki jest dostępny i mógłby go sprowadzić ma ramę 58cm. Ja dla siebie potrzebuję 60-62cm więc kupiłem ten tani rower KS CYCLING, zrobiłem na nim już ponad 100km w tym jedna trasa 45km i jeździ mi się dobrze poza denerwującym stukaniem podczas pedałowania szczególnie na cięższych przełożeniach. Nie mogę zlokalizować skąd ono dobiega. Nie stuka za każdym razem, a przy kręceniu korbą „na sucho” z uniesionym tylnym kołem nie słychać go wcale.
Stukać mogą gwinty w pedałach, jeżeli nikt ich nie przesmarował przed przykręceniem. Trzeszczeć może suport w ramie na gwincie. Ciężko powiedzieć, warto podjechać do sprzedającego na przegląd po pierwszych 100-200 kilometrach, aby usunął niedociągnięcia, które wychodzą właśnie po pierwszych kilometrach, gdy wszystko się układa.
Cześć! Chciałabym prosić Cię o poradę w sprawie kupna roweru :)
Szukam modelu do 1200 zł, nie ukrywam że najchętniej kupiłabym jeden z modeli B’TWIN (przekonuje mnie bliskość sklepów i dożywotnia gwarancja). Szukam roweru głównie do jazdy po parkach, poboczach, trochę po mieście. Nie chciałabym skupiać się podczas jazdy na unikaniu krawężników czy tym podobnych :) Zależy mi na wadze roweru – jakoś tak do 15 kg byłoby najlepiej (będę musiała go wnieść na drugie piętro)
Zastanawiałam się nad modelem Riverside Orginal 500.
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)
Hej, jak sama możesz sprawdzić, Decathlon podaje, że ten rower w rozmiarze M waży prawie 16 kilogramów.
Trochę lżejszy będzie testowany przeze mnie rok temu RockRider 520: https://roweroweporady.pl/btwin-rockrider-520-test/
No ale to ciut inny typ roweru.
Szanowny Panie, uprzejmie proszę o poradę. Poszukuję roweru do kwoty max 1500 zł. Mam jedną propozycję. Jeżeli uważa Pan że mam lepszą, proszę o informację. Odnośnie roweru – mam 189 wzrostu i wazę również sporo. Dlatego solidna ramą potrzebna. Oto moja propozycja https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-do-1500-zlotych/
Hej, wkleiłeś link do innego mojego wpisu, zamiast do roweru :)
Cześć,
poszukaj czegoś z kasetą, Shimano oznacza je zwykle CS-HG, a nie z wolnobiegiem MF-TZ. To pierwsza rzecz. Druga sprawa – rama, ramą, przy większej wadze ważna jest także jakość kół.
Nie wiem ile ważysz, ale każdy markowy rower powinien dać sobie bez problemu radę z rowerzystą ważącym 120-130 kilogramów (poza oczywiście ultralekkimi szosówkami).
W Holandii pracowałem 10 lat i się zaraziłem modą na rowery elektryczne. Tam większość osób, które poznałem miała do czynienia, albo z elektrycznym, albo z jakimś wspomaganym, bo lubią dalej pojechać, a czasami po robocie jest za duże zmęczenie, a elektryk ten problem rozwiązuje idealnie. Z tych lepszych i raczej niezbyt drogich to masz ten model bavarian strong Fajny wyświetlacz i mnóstwo akcesoriów podejrzewam wartych z 500 złotych około jeszcze w zestawie dostajesz. Mam, jeżdżę codziennie praktycznie i jestem bardzo zadowolony.
Cześć,po 10 latach użytkowania starego, wysłużonego roweru „górala” przyszedł czas na zmiany.Rynek rowerowy zmienił się, tak więc proszę o pomoc. Moje rowerowe trasy składają się w 95% miasto i 5% lekki teren. Jestem osobą dość dużej postury ( 190cm wzrost, 105kg waga). Mój budżet to max 2200zł. Bardzo często jeżdzę po chodnikach ( a przez to po krawężnikach) i przez to obawiam się brać roweru szosowego – wydaje mi się że łatwiej w nich o przebicie opony czy zniszczenie wrażliwych podzespołów (mogę sie mylić). Jednak nie wykluczam „górala”, tak więc rozważam: Kross Hexagon R8 (mój faworyt), Trek marlin 6 (dość ciekawy rower, ale sporo osprzętu to budżetowy Tourney :/, a marlin 7 przekracza mój budżet. Jeśli chodzi o rower szosowy to myślę o Krossie Seto. Pomóż
Hej, Kross Seto to nie jest rower szosowy, a urban, mocno spokrewniony z rowerami typu fitness. W każdym razie to uniwersalny rower z wygodną pozycją za kierownicą, szerszą oponą niż w szosówce i prostą kierownicą.
Na pewno na góralu będzie wygodniej pod kątem amortyzacji i szerszych opon. Na drodze może stanąć opór toczenia stawiany przez opony z typowo terenowym bieżnikiem, ale je zawsze można zmienić na coś równie szerokiego, ale z łagodnym bieżnikiem (np. Schwalbe Big Apple).
Natomiast jeżeli chodzi o Twoje typy, to faktycznie Trek się ceni i jeżeli nie dostaniesz na niego dobrego rabatu, to tak sobie wychodzi porównanie osprzęt/cena.Hexagon R8 wygląda pod tym kątem lepiej. Poszukaj jeszcze wyprzedaży na rocznik 2017, cenowo wypada to jeszcze lepiej: https://www.ceneo.pl/Rowery;szukaj-hexagon+r8#crid=200834&pid=7269
Witam :)
Zastanawiam się nad zakupem roweru mtb. Nie znam się na tym kompletnie i tak samo nie wiem czy kupić go za 1000 czy trochę dołożyć i kupić za 1500. Mam 13 lat i jestem dziewczyną. Osobiście mam na oku Spartacus Elite Alivio oraz Romet Rambler 26 3, ale jestem otwarta na inne propozycje ;)
Hej, warto dołożyć do roweru, który będzie miał kasetę, Shimano oznacza je symbolem CS-HG, a nie wolnobieg (MF-TZ). Drobna zmiana, a będą trochę wytrzymalsze zębatki i większe pole do późniejszej zmiany na inny rozstaw zębatek.
Do tego Romet ma podstawowy napęd Shimano Tourney. Cóż, nie grzeszy on trwałością. W Spartacusie masz już w dużej mierze Shimano Alivio, czyli osprzęt trzy klasy lepszy! W tym przedziale cenowym każde dołożone (z głową) 500 złotych to dobra inwestycja.
PS Amortyzator w Romecie to też bardzo prosty model o malutkim skoku jak na górala.
Dziękuję bardzo za odpowiedź :)
Czyli Spartacusa jak najbardziej w tej cenie można zamawiać? Czy lepiej poszukać jakiegoś Krossa, B’twina? Ale wydaje mi się, że w tej cenie Spartacus najlepiej się prezentuje. Jedynie obawiam się tym, że można go jedynie przez sklep internetowy zakupić, ale nie wiem czy to robi jakąś ogromną różnicę ;)
Dobrze sprawdź czy rozmiar będzie na Ciebie pasował. Sprawdź chociażby przekrok roweru, czyli odległość od środka górnej rury do ziemi, a następnie zmierz to u siebie – stojąc przy ścianie z lekko rozstawionymi na boki nogami.
Pewnie jeszcze urośniesz, ale nie byłoby wskazane, żebyś teraz nie mogła stanąć nad ramą :)
Dzień dobry wszystkim,
zamierzam kupić nowy rower wyprawowy i waham się pomiędzy dwoma modelami z dość zbliżonej półki cenowej: Saveno Oakland Gts albo Kross Trans 7.0 na korzyść Krossa przemawia hydraulika, której jednak trochę się obawiam ze względu na zawsze możliwe awarie, ale z drugiej strony mam już doświadczenie w jeździe mocno obciążonym rowerem i v-brake niestety przy zjeźdżaniu z górki, tym bardziej po deszczu, często nie dają rady…. czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć coś na temat tych modeli? Lub doradzić jeszcze jakiś inny? Pozdrawiam
Hej
obecnie przebywam w Azji Centralnej i zastanawiam się nad kupnem roweru. Głównym celem są dłuższe wyprawy rowerowe, z sakwami i ekwipunkiem. Wybór rowerów w tutejszych sklepach jest trochę mniejszy niż w Polsce, w oko wpadły mi jednak dwa modele.
1) Giant Revel 2
2) Centurion Crossline 50R
w przypadku tego drugiego, dużą zaletą (dla mnie) jest sztywny widelec. Zależało mi również na hamulcach V brake, dla łatwiejszego serwisowania. Myślisz, że jeden z nich wydaje się rozsądnym wyborem? Dzięki za pomoc :)
Hej, oba rowery wyglądają w porządku. Zorientuj się tylko, czy Centurion ma otwory do montażu bagażnika.
Dzień dobry.
Mam prośbę o ocenę roweru pod kątem stosunku jakości do ceny. Mam zamiar kupić rower trekingowy w cenie do ok. 2000 PLN(+/- 200) i mam okazję kupić rower firmy CTM (model Stamp 1.0) za 1800 PLN, cena katalogowa 2099 PLN. Firma słowacka, mało znana w Polsce, dlatego nie ma wielu opinii na jej temat w polskim internecie. Wg sprzedawcy rower dobry i wart swojej ceny, podobno firma ma renomę na Słowacji. Porównywaliśmy ze sprzedawcą (pasjonatem rowerowym) wyposażenie z Rometem Wagantem 4, wniosek był taki, że Wagant ma nieco lepszy osprzęt, a CTM mniej waży, co może mieć znaczenie w wydajnej jeździe. Rowerem będę jeździł głównie po asfalcie, w mieście i okolicach podmiejskiich, czasem jednak zbaczam na ścieżki leśne i polne, wyboiste. Poza tym planuję także kilkudniowe wyprawy z sakwami ( maksymalnie do 2 tygodni), w tym roku np. wybieran się na Green Velo. Wiem, że ten rower nie ma dynama w piaście, ale dla mnie raczej nie ma to znaczenia, bo nie jeżdżę po ciemku. Przeglądając rowery w tej klasie cenowej można znaleźć kasety 9-cio rzędowe, tu jest 8-rzędowa. Czy jest to duża różnica, jeśli najmniejsze przełożenie ma 11 zębów? Podobno 8-rzędową kasetę jest łatwiej i taniej wymienić. W sumie rower mi się podoba, jeździ się wygodnie. Czy warto skorzystać z tej okazji, czy dopłacić do wyższego modelu. Np. Stamp 2.0 ma przerzutkę tylną w piaście – czy ma to duże znaczenie przy moich potrzebach? Czy w ogóle dać sobie spokój z CTM i wybrać któryś z rowerów polecanych wyżej?
Hej,
jeżeli chodzi o porównanie rowerów, to faktycznie CTM wypada słabiej. Oprócz braku dynama (czasem człowieka złapie wieczór, to raz, dwa – w dzień też warto mieć włączone oświetlenie, trzy – dynamo przydaje się do ładowania np. telefonu – ale to oczywiście rzecz gustu, bo można mieć oświetlenie na baterie), CTM ma także słabszą korbę, opony no name (Romet ma Micheliny), Romet ma także trochę lepszy napęd.
Wagant może być cięższy właśnie przez dynamo oraz przez amortyzowany wspornik siodełka, który prędzej czy później i tak Ci padnie (w zależności od tego ile ważysz), ale po tych 1-2-3 latach wymienisz go sobie na sztywny za te 40-50 złotych i będzie okej. Kwestia jaka jest to różnica w wadze – czy 0,5 kg czy 1,5 kg – warto to sprawdzić.
„Przeglądając rowery w tej klasie cenowej można znaleźć kasety 9-cio rzędowe, tu jest 8-rzędowa. Czy jest to duża różnica, jeśli najmniejsze przełożenie ma 11 zębów?”
W CTM-ie najmniejsza zębatka na kasecie ma 12 zębów, ale to nie ma najmniejszego znaczenia, chyba, że chcesz się tym rowerem ścigać. Na przełożeniu 48-12 na tych kołach, przy sensownej kadencji na poziomie 90 obrotów na minutę, pojedziesz 47 km/h. Na przełożeniu 48-11 pojedziesz 51 km/h. Czyli różnica nie taka duża i przydatna może jedynie by „pochwalić się maksem” na jakieś dobrej górce :)
„Podobno 8-rzędową kasetę jest łatwiej i taniej wymienić.”
Wymienia się ją dokładnie tak samo, jak 9,10,11-rzędową, przy pomocy klucza do kaset i bacika. Jeżeli chodzi o ceny, to 9. rzędowa kaseta będzie może 10 złotych droższa od 8. rzędowej (myślę o najtańszych modelach, pozostaje kwestia opłacalności, bo zwykle warto dopłacić do trochę lepszej), czyli w ogólnym rozrachunku – żadna różnica.
„Np. Stamp 2.0 ma przerzutkę tylną w piaście – czy ma to duże znaczenie przy moich potrzebach?”
Mamy tam 7. biegowego Nexusa. Powiem tak – jeżeli nie planujesz jeździć po poważniejszych wzniesieniach, to jest to opcja do rozważenia. Ale gdy pojawi się solidniejszy podjazd, może braknąć przełożeń.
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, muszę się w takim razie jeszcze trochę rozejrzeć.
Witam, mam pytanie odnośnie rowerów Goetze, jest ich nawał na Allegro, wpisując rower miejski widzę, że 90% ludzi wybiera te… cena przekonuje, ale kompletnie nie znam się na jakości? Czy warto taki wynalazek zakupić :) ?
Myślisz o tych modelach za 500 złotych? Czasami mam ochotę kupić taki rower i nim więcej pojeździć, żeby zobaczyć ile wytrzyma :) Ale na co dzień nie potrzebuję roweru miejskiego, więc nie wiem czy dałbym radę dłużej nim pojeździć.
Generalnie wydając 500 czy 700 złotych na rower, nie można się od niego niczego spodziewać. I obawiam się, że z myślą o regularnym jeżdżeniu, będą to pieniądze wyrzucone w błoto. A jeżeli ktoś chce raz w miesiącu przejechać 10 kilometrów, to w sumie nie musi to być taki zły pomysł.
Natomiast Goetze z tego co widzę, robią też droższe modele i tu już warto się nad tym zastanowić.
Dziękuję za odpowiedź :)) myślałam o rowerze dokładnie takim : https://allegro.pl/damski-rower-miejski-goetze-26-mood-6b-shiman-kosz-i7195281572.html
Koleżanka go kupiła i sobie go chwali niby.. Nie chciałabym kupić jakiegoś totalnego badziewia, aczkolwiek wiem że zazwyczaj jaka cena taka jakość. A co sądzisz o nim :) ? Pozdrawiam
Powiem tak – do spokojnej jazdy, bez nawijania tysięcy kilometrów rocznie, taki rower się nadaje. Nadal nie spodziewałbym się po nim cudów, ale nie powinien się rozsypać od samego patrzenia :)
Super dziekuje :):):) Kupie, zobacze jak się sprawdzi, nie jezdze duzo raczej rekreacyjnie od czasu do czasu :) Dziekuje jeszcze raz za opinie :)
Kelys Vanity 10 czy Kellys Vanity 20 :)
Hej, różnica to w sumie dodatkowy bieg w Vanity 20 i bardziej markowa korba. Różnicę w tym dodatkowym biegu poczujesz tylko na lekkich przełożeniach, ponieważ to tam wciśnięto tę dodatkową zębatkę.
Powiem tak… jeżeli różnica w cenie nie przekracza 50 złotych, kupiłbym Vanity 20. W przeciwnym wypadku zostałbym przy modelu Vanity 10.
Witam. Chcę kupić rower ale nie wiem który lepszy Kellys Vanity 10 czy Kellys Vaniy 10 ? Proszę pomóż :)
Witam serdecznie ! Poszukujemy z chłopakiem pary rowerów, planujemy przeznaczyć na jeden kwotę w okolicach 2000 zł . Po różnych rozmowach, namowach i porównaniach zostały nam takie dwa modele :
https://www.kross.pl/pl/2018/cross/evado-4-0
http://www.unibike.pl/
ewentualnie : http://www.unibike.pl/flashgts.html
co wybrać? Jedni mówią : tylko Kross bo to najlepsza marka, inni mówię dokładnie: Unibike bije na głowę Krossa na każdym kroku. Zgłupieć można…. :(
Proszę bardzo o pomoc, ewentualnie inne NAPRAWDĘ SENSOWNE modele w kwocie 1700 – 2200…
Dzięki i pozdrawiam serdecznie !
Hej, w pojedynku Kross vs Unibike, wybrałbym – lepiej wyposażony rower w stosunku do ceny :) Myślę, że obie marki stoją na podobnym, mocnym poziomie.
Flash przypomina Evado 4.0, tyle, że ma szczękowe hamulce V-Brake, a nie tarczowe (w tym wypadku mechaniczne – na linkę). Za to Crossfire mam dodatkowy bieg z tyłu i hydrauliczne hamulce tarczowe, czyli w tym zestawieniu wybrałbym właśnie ten model. Podobny zestaw dostajemy w Krossie dopiero w Evado 5.0 za 2500 zł.
Witam. W sklepie lokalnym dostałem propozycje zakupu rowerów:
Kellys Alpina ECO C20 dark-red 2016 za 1200 zł.,
Rower Crossowy KELLYS CLIFF 30 SILVER za 1500 zł.,
Rower KROSS EVADO 1.0 za 1600 zł.
Sprzedawca twierdzi, że wszystkie rowery mają podobny osprzęt i poleca Kellys Alpina ECO C20 dark-red 2016 za 1200 zł. Czy może lepiej kupić, którąś propozycje z pana artykułu, rower do 1500 zł.
Te rowery nie są aż tak podobne, chociażby Kellys Cliff ma kasetę, zamiast wolnobiegu, co jest moim zdaniem sporą zaletą. Z drugiej strony Cliff reszty osprzętu jakiejś wybitnej nie ma – ot, standard.
W tym przedziale cenowym nie do pobicia jest polski Vellberg Explorer 4.1: http://vellberg.pl/index.php?id_product=98&controller=product
Tylko musiałbyś napisać/zadzwonić do producenta, czy jest jeszcze na magazynie, albo gdzieś w sklepach, bo nie widzę go na Allegro. Ale może ktoś go ma, albo niedługo znowu będą, bo widać, że się wyprzedały.
Druga opcja, już nie tak mocna, ale nadal dobra, to także polski Spartacus: https://infinitibike.pl/glowna/19-spartacus-cross-40.html
Witam. Dziękuję za szybką odpowiedź i radę. Sprzedawca twierdził, że powyższe rowery różnią się tylko firmą, ale jednak nie, z tego, co pan piszę. Mam jeszcze jedno pytanie, rower który pan poleca, znalazłem na allegro VELLBERG EXPLORER, ale model 3.1. I tutaj moje pytanie, czy ten model poprzedni ma dużo gorszy osprzęt od tego 4.1 bo widziałem, że różni się osprzętem starszej generacji, czy może lepiej poczekać na dostępność modelu 4.1, jak pan radzi wyżej. Pozdrawiam
Główna różnica to korba i tylna przerzutka, gdzie w obu ta przerzutka jest okej, a korba… powiem tak, jak ją kiedyś, kiedyś, kiedyś zajeździsz, to sobie wymienisz na inną i tyle :)
Jeżeli nie będzie perspektyw, aby 4.1 pojawił się w ciągu najbliższych 2 tygodni, to moim zdaniem nie ma sensu czekać, 3.1 też jest fajny, a pogoda zachęca do jeżdżenia :)
Ok. Dziękuję za odpowiedź, zrobię tak jak pan radzi. Pozdrawiam
Witam. Dzwoniłem do producenta rowerów vellberg i sytuacja na tę chwilę wygląda tak, że model 4.1 wyprzedał się i będzie dostępny dopiero w 2019 roku. A jeśli chodzi o model 3.1 i 2.1 to będzie dostępny za miesiąc. Na tę chwile w rozmiarze ramy 19 i ramą męską został model 1.1. I tutaj moje pytanie, czy ten model na weekendowe przejażdżki wystarczy, czy może lepiej poczekać na model 3.1 albo 2.1 ? Z pana opisu 'Shimano – grupy osprzętu’ nie polecał pan osprzętu jaki został zastosowany do modelu 1.1 i dodatkowo z tyłu jest wolnobieg, a nie kaseta, co też pan nie poleca. Pozdrawiam
Myślę, że sam odpowiedziałeś sobie na to pytanie :) Oczywiście, jeżeli planujesz jeździć po 200-300 kilometrów rocznie, to i Vellberg 1.1 nie będzie złym wyborem. Ale jeżdżąc więcej, warto postawić na rower z kasetą i przerzutkami lepszymi niż Tourney.
Rower planuje kupić na para ładnych lat, ale jak pan napisał powyżej, przebieg roczny raczej będzie oscylował 200-300 kilometrów, a może więcej. Narazie posiadam górala, starego typu, kilkunastu letniego, jeszcze na kołach 26, przerobionego na rower szosowy, jeszcze z komuni :) Więc narazie mam czym jeżdżić i poczekam na model vellberga 3.1, bo na model 4.1 trochę za długo czekać do 2019 :)
Cześć wszystkim!
Jestem na etapie kupna roweru elektrycznego do 4000 zł
Przejrzałem mnóstwo stron i znalazłem, że na stronie https://iwobike.pl/ jest duży wybór rowerów elektryczny, miejskich, górskich, krosowych itp. Z tego co widzę mają najniższe ceny, nie znalazłem tańszego w internecie. Czy ktoś już kupił rower z tego sklepu ? słyszałem, że mają wysokiej jakości rowery, aczkolwiek wole zapytać i dowiedzieć się od Państwa.
Cześć,
mam do wyboru – w porównywalnej cenie
Kands Alfa City CTB 28″
SR SUNTOUR CR7V, SKOK 40MM
TYŁ: SHIMANO ACERA RD-T3000SGL
PRZÓD: SHIMANO FD-TY510TS
SHIMANO FC-TY501 3RZ 48X38X28 L=170
SHIMANO 8-RZ CS-HG31 (11-32)
lub
Romet Gazela 1 (2018)
Cyclone 48/38/28 170 mm
przednia: Shimano TY-510
tylna: Shimano Altus M310
Shimano TZ-21 14-28 7
Co brać?
Z góry dziękuję za pomoc.
Cześć, w tym wypadku wziąłbym Kandsa, m.in. przez to, że ma kasetę, a nie wolnobieg, z którym będą same problemy. Chyba, że porównamy go z wyższym modelem Gazeli, jakby się udało znaleźć wyprzedaż rocznika 2017.
Dziękuję pięknie – niestety Gazela 2017 2 i wyżej są już dużo droższe od tego Kandsa
Czesc.
Przeczytalem ten artykul chyba juz z 3 razy i nie moge podjac decyzji.
Nie meczac Cie 3 pozycjami zapytam tylko o 2.
Merida Crossway XT-Edition
Kross Evado 9.0
Wersja 23″ / 59cm / XL
Oba rowery 2018, oba 5000zl katalogowo (brakuje mi tej kategorii w poscie) ;)
Wiem, ze Merida jest na lepszym osprzecie i generalnie jest moim faworytem. Z Krossem nie mialem nigdy do czynienia, a wczesniej jezdzilem na Authorze, ale tylko MTB.
W moim wypadku glownym warunkiem jest wytrzymalosc i geometria ramy, poniewaz mam 201cm wzrostu i 120kg wagi.
Doradz prosze. Moze rowniez w tej cenie poradzisz cos innego?
Pozdrawiam
Maciek
Hej, amortyzator w Meridzie chyba jest powietrzny, ale ten w Krossie jednak powinien być troszkę lepszy.
Ale za to faktycznie, Merida ma lepszą korbę, manetki i przednią przerzutkę. O reszcie osprzętu ciężko coś więcej powiedzieć bez pomacania, ale pewnie będzie podobnie.
Jeżeli chodzi o polecenie, to warto szukać wyprzedaży rocznika 2017, jeżeli jeszcze są :)
Hej – no wlasnie jest bardzo podobnie. Decyzyjnie chyba jednak skusze sie na Meride ze wzgledu na kwestie ramy. Bardzo staralem sie zaciagnac opinii nie marketingowych i wiekszosc zdeycodwanie okresla ramy Meridy jako trwalsze i wygodniejsze (niestety znalezienie 23″ roweru na stanie sklepu graniczy z cudem – przynajmniej w Katowicach).
Ze wzgledu na moje gabaryty rama zdecyduje – osprzet w ostatecznosci mozna w przyszlosci malymi krokami poprawiac :)
Dzieki! :)
Hej – no wlasnie jest bardzo podobnie. Decyzyjnie chyba jednak skusze sie na Meride ze wzgledu na kwestie ramy. Bardzo staralem sie zaciagnac opinii nie marketingowych i wiekszosc zdeycodwanie okresla ramy Meridy jako trwalsze i wygodniejsze (niestety znalezienie 23″ roweru na stanie sklepu graniczy z cudem – przynajmniej w Katowicach).
Ze wzgledu na moje gabaryty rama zdecyduje – osprzet w ostatecznosci mozna w przyszlosci malymi krokami poprawiac :)
Dzieki! :)
Cześć. Mam nadzieję, że jeszcze tutaj działasz… Przeczytałem cały poradnik i jestem pod wrażeniem. Chciałbym poprosić o opinię roweru:
ROWER 28″BIRIA FITNESS-MĘSKI-ALIVIO/DEORE -3×9-WIDELEC ALUMINIOWY Z AMORTYZACJĄ . Kol. Czarny mat.
Ewentualnie czy coś masz na oku do 2500 zł męskiego z oferty dostępnej w 2018 Trekking lub Cross do jazdy w większości po szosach i czasami po ścieżkach leśnych…
Dobrze jakby był bagażnik ze względu na jazdy z sakwami.
PS. Jakie masz zdanie o rowerach Kross…???
Cześć, Kross robi fajne rowery i jeszcze uda Ci się znaleźć przeceny modeli na 2017 (a może wpadnie fajny rabat na rocznik 2018).
Natomiast Biria prezentuje się bardzo ciekawie w tej cenie. Ma niezły osprzęt, a ewentualnie jeżeli będziesz potrzebował dostosować go do dalekich wypraw z dużym bagażem, to nie będą to jakieś ogromne koszty, bo baza jest dobra.
Witam,mam dylemat którego trekking wybrać,chciałbym aby mi długo służył,żeby nie zepsuł się na dalekich wyprawach,moja długość nogi 76 cm,Jestem szczupły,czy 19 calowa rama będzie dobra? Mam możliwość kupna,używanego kross Trans Arctica,na drugim miejscu biorę pod uwagę Kands Elite Pro (Słyszałem że długie ramy mają,trochę się obawiam) na trzecim Kross Trans Alp.Pomóżcie dokonać wyboru
Cześć, jeżeli chodzi o rozmiar ramy, najlepiej byłby przysiąść się do roweru przed zakupem. Teoretycznie rama 19″ powinna być idealna, ale każdy z nas jest inny, mamy różne proporcje ciała, różne przyzwyczajenia.
Jeżeli chodzi o dalekie wyprawy, to nie wiem do końca, jak dalekie masz na myśli. Natomiast jeżeli to coś więcej niż, powiedzmy, 5 dni po 140 kilometrów i to jeszcze w trudniejszych warunkach, niż asfalty w centralnej Polsce – wtedy warto, po pierwsze, pojeździć takim rowerem przed ruszeniem na wyprawę. Po drugie – przetestować go w deszczu (czy chociażby opony i klocki hamulcowe dają radę). Po trzecie – sprawdzić czy siodełko da sobie radę, bo to, że będzie okej na wycieczce 80 km, nie znaczy, że będzie wygodne trzeciego dnia wyjazdu, po 140 km dziennie.
I tak dalej, i tak dalej. Z tych rowerów, które wymieniłeś, najlepszy osprzęt ma Kross Trans Arctica. I generalnie w tym segmencie cenowym, każda włożona w rower złotówka to krok w dobrą stronę (jeżdżąc długie dystanse). Nadal nie są to pancerne rowery do ostrego traktowania, ale zawsze w toku eksploatacji można o to zadbać.
Dziękuję za odpowiedź.Rowerem będę wybierać się dalej,nawet do dwóch miesięcy,przeważnie asfalty,30 procent szutry.Raczej wybiorę ramę 19,siedziałem na Trans Pacyfiku,odczycia były pozytywne.Nie ma u mnie sklepów z dużą ofertą, żeby sprawdzić te rowery które chcę.Zakup będzie przez internet.Mam takie pytanie,sylwetka na trekkingu powinna być prosta czy lekko do przodu nachylona?Arctica sprzedany,do tych dwóch wymienionych dorzucę jeszcze magazynowy Unibike Voyager z 2016r,c hyba będzie najlepszy..
Tutaj powinieneś znaleźć Trans Arcticę: https://www.ceneo.pl/26099853#crid=161071&pid=7269
Chyba, że podają, że jest dostępna, a nie jest.
Jeżeli chodzi o pozycję za kierownicą, to w wielu modelach możesz ją dopasować do własnych preferencji, regulowanym wspornikiem kierownicy (zarówno wysokość, jak i kąt).
Generalnie geometria trekkingów umożliwia zajęcie lekko pochylonej pozycji, która będzie jednocześnie wygodna i trochę bardziej aerodynamiczna, niż całkowicie wyprostowana. Z prostymi plecami siedzi się raczej na rowerach miejskich.
Unibike też wygląda dobrze.
Dzięki.Unibike chyba będzie oczko wyżej od Alpa..