Witam Cię w cyklu wpisów „Jaki rower kupić?„. W zestawieniach jakie przygotowałem, zebrałem najciekawsze rowery, jakie udało mi się znaleźć w zadanych przedziałach cenowych (do 1000/1500/2000/2500/3000/4000/5000 zł). Ceny które podaję są katalogowe, ponieważ podlegają one znacznym wahaniom, zwłaszcza na wyprzedażach starszych roczników. Przy prawie każdym rowerze znajdziesz link, który pomoże Ci w sprawdzeniu aktualnej kwoty, którą trzeba wydać na konkretny model.
Na listach znajdziecie najpopularniejsze typy rowerów: górskie, szosowe, crossowe, trekkingowe, gravelowe, fitnessowe oraz miejskie. Zestawienia będę starał się co roku odświeżać, tak by były zawsze aktualne. Pojawiają się czasem pytania – czemu mojego roweru nie ma na tej liście? Czy kupiłem/kupiłam zły rower? Absolutnie nie musi tak być :) Często jest tak, że rower za np. 2100 złotych nie załapie się na rowery do 2500, ponieważ znalazłem lepiej wyposażone modele kosztujące 2499 zł. Bywa też tak, że dany rower w swojej kategorii cenowej jest dość skromnie wyposażony i inne są zwyczajnie lepsze. Warto wtedy polować na wyprzedaż rocznika, gdzie takie rowery da się kupić sporo taniej niż wyjściowo.

Wpisy z serii Jaki rower kupić:
8. Rower elektryczny do 5000 złotych
9. Rowery elektryczne do 10000 złotych
10. Jaki rower kupić dla dziecka
11. Przydatna strona do wyszukiwania najlepszej ceny roweru
Jeżeli macie pytania, jaki rower kupić, bardzo zachęcam do zadawania pytań na rowerowym forum lub na grupie na Facebooku.
Inne przydatne wpisy z tej serii:
10. Jak wybrać rozmiar ramy roweru
11. Na co zwrócić uwagę przy zakupie roweru
12. Jaki rower kupić: górski, trekkingowy czy crossowy
13. Jaki rower kupić: szosowy, przełajowy czy gravelowy
14. Jaki rower kupić: górski czy gravel
16. Jaki rower kupić? Pytanie od czytelniczki
19. Rowerowe Forum Dyskusyjne, na którym można pogadać o wyborze roweru
20. Rowerowa Grupa Na Facebooku
Witam,
sezon rowerowy wprawdzie pomału się kończy, ale jesienne góry wciąż zachęcają do jazdy, a obniżki cen do zakupów. W sklepie rowerowym http://skleprowerowy.pl/ znalazłem kilka ciekawych modeli:
Kross Level R2 – 1680
Trek Marlin 6 – 1760
Kross Level B2 – 1680
Kross Level R3 – 1920
Trek Marlin 7 – 2000
Kross Level B3 – 2000
W grę wchodzi rozmiar koła 27,5″ oraz 29″ – nie wiem natomiast, którego producenta wybrać (Kross vs Trek) oraz czy warto dołożyć 200-300 za rower wyższej klasy.
Podobno Trek podchodzi bardziej profesjonalnie do obsługi klienta, z drugiej strony Kross też nie ma się czego wstydzić, osprzęt ma ciut lepszy no i lepiej wspierać „naszych”.
Co myślisz o powyższych wariantach i co byś polecił do weekendowej jazdy po górach? Cena jest istotna, ale nie najważniejsza – bardziej liczy się stosunek jakość/cena, zadowolenie oraz brak problemów na trasie i w serwisie.
dzięki za świetnego bloga!
Witaj,
w tym wypadku rowery Krossa są technicznie podobne do Treka.
Jeżeli masz możliwość przejechania się na tych rowerach, sprawdź na którym czujesz się lepiej. Na plus dla Krossa R3/B3 przemawia blokada amortyzatora, z manetką na kierownicy.
Teraz tak, jeżeli szukasz roweru do ostrej jazdy, po prawdziwych górach – to żaden z tych rowerów nie spełni Twoich oczekiwań. Natomiast to rekreacyjnej jazdy, w umiarkowanie trudnym terenie – jakikolwiek rower wybierzesz, będzie dobrze.
Seria 2 i 3 u Krossa różni się właśnie manetką na kierownicy, oraz tym, że napęd w 2-ce jest 8-rzędowy, a w 3-ce 9-rzędowy. Do amatorskiej jazdy – to bez znaczenia.
Ostatecznie wybrałem Kross Level B3 – po jazdach próbnych mogę tylko przyklasnąć Twojej opinii: „Kawał niezłego roweru” (https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-do-2500-zlotych/). Dzięki!
Witam,
W temacie rowerów jestem kompletnie zielony, chciałbym kupić rower górski którym mógł bym jeździć zarówno po lesie jak i mieście. Mam tutaj kilka modeli który byś polecił?
http://www.evanscycles.com/products/norco/charger-73-2016-mountain-bike-ec121324
http://www.evanscycles.com/products/gt/avalanche-expert-2015-mountain-bike-ec070826
http://www.evanscycles.com/products/cannondale/trail-3-29er-2015-mountain-bike-ec071448
http://www.evanscycles.com/products/gt/zaskar-650b-sport-2015-mountain-bike-ec070825
http://www.evanscycles.com/products/trek/x-caliber-8-2015-mountain-bike-ec066117
http://www.evanscycles.com/products/scott/aspect-730-2016-mountain-bike-ec121403
Trochę ich jest, jeśli chciałbyś zerknąć i wyrazić opinie byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdro!
Cześć, z tych rowerów zdecydowanie wybrałbym model GT Zaskar. Ma dobry i równy osprzęt, a do tego powietrzny amortyzator, co bardzo pozytywnie wyróżnia go na tle pozostałych rowerów.
Dzięki wielkie za opinie. Jutro zamówię, oczywiście wybiorę się do sklepu żeby dobrali mi ramę do mojego wzrostu. Tylko tak patrze ze najmniejszy jest rozmiar large a to jest od 178cm do 185cm. Ja mam tylko 175 cm. Moze lipy nie będzie. Problem w tym ze zamówić muszę przez ta firmę inaczej nie będzie zwrotu podatku:P
Miałbym jeszcze jedna prośbę. Rower który Pan polecił jest z 2015 roku i pasujący rozmiar ramy został wyprzedany. Czy rower z drugiego linku jest godny zakupu w porównaniu do tego pierwszego? Firma mało znana a sprzedawca bardzo zachwalał, twierdził nawet ze jest lepszy od zaskara.
1. http://www.evanscycles.com/products/gt/zaskar-650b-sport-2015-mountain-bike-ec070825
2. http://www.evanscycles.com/products/pinnacle/ramin-four-2015-mountain-bike-ec071315
Jeszcze raz pozdrawiam
Adrian
Tak, to też rower z bardzo fajnym wyposażeniem.
Witam noszę się z zamiarem kupna czegos na 28″ kołach w przedziale do 2000zł i w salonie który mam niedaleko znalazłem cos takiego: http://kadrzynski.pl/ mógłbym prosić o opinię?? Z góry dziękuję
Scott strasznie się ceni za ten rower. 2000 złotych to moim zdaniem dużo za dużo, jak za takie wyposażenie. Widzę, że w internecie można go kupić za 1700 zł. Jakby jeszcze dało się urwać te 200 złotych, to już cena wyglądałaby dobrze.
Witam, mam wybrane 2 rowery( tak do 2 tyś max) które podobają mi się wizualnie na wyposażeniu za bardzo się nie znam ale chce żeby miały, hamulce tarczowe hydrauliczne, wzmocnienie felgi i możliwość zablokowania amortyzatorów i były lekkie, żeby można było łatwo wnosić do mieszkania, ogólna to jazda po drogach miejskich i lasach w przedziale 60/40%, takie moje 3 typy tylko nie wiem czy dobre:
Unibike Mission 26
Kross Level B3
Jeśli masz jakieś inne modele/marki to dawaj chętnie, słyszałem w sklepie rowerowym dobre opinie o firmie Uniwega i nie wiem czy Ty też takie podzielasz?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Witaj,
moje propozycje do 2000 złotych znajdziesz w tym wpisie:
https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-do-2000-zlotych/
Z tych trzech rowerów wybrałbym Hegagona R8
a co myślisz o takim Sk-sport?
Wygląda interesująco. Ale szczerze mówiąc i tak wolałbym trenażer, w który wkłada się swój własny rower. Cenowo wyjdzie podobnie, można go też złożyć i zajmie jeszcze mniej miejsca. A siedzi się na swoim własnym rowerze :)
Marzy mi się pancerny rower o jak najprostszej konstrukcji, czyli jak najmniej zębatek, linek, manetek itp.
Szukając w internecie natrafiłem oczywiście na single speed’y z których spodobały mi się
– Viva Legato
– Scott OTG 10
Nie ominąłem oczywiście oferty marki Polka – model Pianista
Te rowery bardzo podobają mi się pod względem prostej konstrukcji, ale odnoszę wrażenie że ramy tych rowerów są podobne do szosówek. Ja natomiast chciałbym, aby rower był nie tylko pancerny ale też jak najbardziej komfortowy. Mam na myśli w miarę wyprostowaną pozycję jazdy. Mówiąc bardziej obrazowo chodzi mi o takiego Granda Ametysta na wygodnej trekkingowej ramie np. na ramie takiej Meridy Freeway 9100
I teraz kluczowe pytanie:
1.Czy istnieje rower spełniający te kryteria ? (chociaż w jakimś stopniu)?
Jeśli tak to proszę konkretne przykłady.
2.Co Pan w ogóle sądzi o tym moim pomyśle?
3.Może się mylę i któraś z tych ram będzie równie komfortowa jak trekkingowa?
Z góry dziękuję za pomoc
Cześć,
1) Być może istnieje, ale niestety producenci nie są w stanie przygotować dziesiątek wariacji dopasowanych do różnych wymagań. Tłuką najpopularniejsze typy rowerów. Ja nie podejmuję się szukania takiego roweru, ale nie wykluczam jego istnienia.
2) Bardzo fajny pomysł i popieram w 100%.
3) Cóż, obstawiam jednak, że geometria trekkingowej ramy będzie bardziej komfortowa, jeśli lubi się bardziej wyprostowaną pozycję.
Ze swojej strony mogę zaproponować Ci dwa wyjścia. Pierwsze to przejrzenie internetowego katalogu rowerów w poszukiwaniu takiego roweru. Drugie to złożenie takiego roweru i jeśli nie uda Ci się znaleźć gotowego, to ta opcja będzie naprawdę niezłym rozwiązaniem.
Dziękuję za szybką odpowiedź.
To chyba najlepszym wyjściem byłoby poprostu kupienie jakiegoś podstawowego trekkinga na porządnej ramie ze sztywnym widelcem np.
Merida Freeway 9100
Lub
Kellys Carter 10
(aluminium vs stal)
i przerobienie go na single-speed’a.
Nawet robiąc to w serwisie nie powinno wyjść jakoś bardzo drogo.
Tak, jest jak najbardziej taka opcja. Tylko pamiętaj, że w takim przypadku będziesz musiał albo założyć napinacz łańcucha, albo użyć przerzutki jako napinacza. Inna opcja nie przejdzie, bo haki w tego typu ramie nie pozwolą na regulowanie napięcia łańcucha przez przesuwanie tylnego koła, tak jak w ramach do single-speedów.
A tak z ciekawości:
Załóżmy że mam ustawione przełożenie np. 2 z przodu i 7 z tyłu.
Czy jeśli zdemontuję linki od przerzutki tylnej i przedniej to przełożenia w czasie jazdy same mi się zmienią (w sensie łańcuch sam spadnie na inną zębatkę) ???
Jeśli nie, to czy jest sens w taki sposób upraszczać rower?
Czy w takim rozwiązaniu można jakoś ręcznie (w czasie postoju oczywiście) zmieniać przełożenia?
Tak, łańcuch spadnie. W obu przerzutkach masz sprężyny, które naciągają je maksymalnie w jedną stronę. A dzięki lince można odciągać ją w drugą. Zabierzesz linki, przerzutki „polecą” na skrajne przełożenie.
Hej jestem właśnie przed kupnem roweru i nie wiem jaki wybrać, oczywiście już przeglądałem na mieście co mają do zaoferowania i zastanawiam się po między B’Twin, romet i http://www.mediaexpert.pl/mtb/rower-gorski-best-pulser-pro-m19-quot-czarno-czerwony-2014-,id-218288
Mój limit to od1000pln do 1200pln, wolał bym żeby był bez tzw tarczówek. Jako że lubię jeździć na rowerze i jednego dnia potrafię przejechać 50km to który z nich byś mi polecił. Prosił bym o szybką odpowiedź
Cześć,
w tym budżecie popatrz za Kellys’em Viper 30:
https://www.ceneo.pl/Rowery;0112-0;szukaj-kellys+viper+30;0192.htm#pid=7269
Albo Kands Energy 1300 (w wersji bez tarczówek też mieści się w budżecie).
Cześć
Mam problem, gdyż nie wiem jaki rower wybrać, cena może dojść do 6000zł. Rower górski, z wytrzymałą ramą, amory też dobrej klasy. Ogólnie potrzebuje roweru na hardkorowe warunki, aby nawet schody nie były przeszkodą (oczywiście żartuje) :D
Jak coś z góry za pomoc w poszukiwaniu wyczynówki górskiej.
Pozdrawiam Kamil
Cześć,
a masz jakieś modele na oku? Szukasz aluminium czy karbonu? Może taki Canyon:
https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-cf-5-9.html
Cześć! Czy mogę liczyć na Waszą pomoc przy wyborze roweru?
Mój Kross Hexagon wczoraj odmówił współpracy (pękła rama) i zmuszona jestem do szybkiego znalezienia jego następcy…
Zdecydowanie szukam roweru górskiego, bo jeżdżę sporo po lasach, ale też dojeżdżam nim codziennie do pracy, czyli przez centrum miasta po ścieżkach rowerowych i ulicach…
Zdarzy się też jakaś trasa w okolicy 100 km ;-)
Wzrost 167 cm. Miesięcznie robię około 900 km. Budżet na rower – do 3 tys.
Po przeczytaniu kilku artykułów na stronie znalazłam takie opcje:
Cube – http://skiteam.pl/rowery/2100-rowe-cube-aim-sl-29-.html
Radon – http://www.bikecenter.pl/p16238,radon-zr-team-29-5-0-le-black-anthracite-white-2015.html
Focus – http://www.rowerzysta.pl/rower-gorski-focus-whistler-29r-4-0-2015.html
Unibike – http://www.rowerzysta.pl/twenty-niner-29/rower-gorski-unibike-evo-29-2015.html
…i teraz pytanie : co wybrać? Chętnie sprawdziłabym każdy z tych rowerów, ale obawiam się, że może być problem z ich dostępnością w sklepach stacjonarnych, a kupowanie roweru „w ciemno”, to jednak zbyt duże ryzyko.
Będę wdzięczna za każdą radę :)
Dzięki!
Pozdrawiam
Magda
Hej,
a może po prostu kup nową ramę? No chyba, że Twój Hexagon i tak już się do niczego nie nadawał… I czemu rama pękła? Przez wadę materiałową czy za ostro nim jeździłaś? :)
Wszystkie rowery, które wysłałaś są w porządku i jeżeli z nich miałbym któregoś wybrać, to wziąłbym Unibike EVO. Ale… szykuję teraz zestawienie rowerów do 4000 złotych i znalazłem wśród nich jedną perełkę. Kellys Thorx 10: https://www.ceneo.pl/33479197;0280-0.htm#crid=32925&pid=7269
Dlaczego bym Cię na niego namawiał? Piszesz, że sporo jeździsz po lesie. A ta maszyna ma (czego nie mają tamte):
1) Amortyzator powietrzny markowego producenta (Jednak co by nie mówić Rock Shox robi lepsze amorki niż Suntour).
2) Hamulce AVID DB3 są o wiele, wiele lepsze od Shimano M355 czy jakiegoś Tektro.
3) Masz korbę XT, która jest sztywna, piękna i lekka.
Reszta osprzętu też stoi na dobrym poziomie. Nie namawiam, tak tylko podrzucam, bo jeszcze raz powtórzę – jeśli jeździsz dużo, warto dorzucić i kupić coś raz a porządnie.
Łukasz, dzięki za odpowiedź i za podsunięcie innego modelu – pewnie masz rację – lepiej dorzucić i mieć rower na dłużej ;) Wezmę pod uwagę model, który podlinkowałeś.
Teraz to dopiero mam mętlik co wybrać… ;)
Swój rower krótko mówiąc zajechałam – wstyd się przyznać ;)
Jak się okazuje prawie 900 km co miesiąc (dalekie trasy + las) to było za dużo jak dla mojego Hexagona. Samej ramy nie będę wymieniała, bo już mi brakowało „tego i tamtego”,a skoro jest okazja przesiąść się na lepszy sprzęt to chcę wybrać taki, który posłuży mi kilka lat (Hexagon wytrzymał ze mną tylko 2 lata :( )
witam, mam problem bo nie wiem który rower wybrać, do wyboru mam nowego rockridera 520 z pełną gwarancją oferowaną przez decathlon za 1699zł,lub ledwie używanego krossa levela R3 z gwarancją na pół roku za 1500zł, specyfikacja prezentuje się dośc podobnie z tym że rockrider ma 27 przełożeń i przerzutkę Acera a kross ma, mniej bo 24, przełożenia ale za to wyższą grupę przerzutek Alivo, mam dylemat. Będę wdzięczny za szybką pomoc.
Pozdrawiam
Hej,
ilość przełożeń o niczym nie mówi i nie da się powiedzieć, że jak któryś ma 9, to lepiej niż 8. Kross ma lepsze wyposażenie. Napęd jest trochę lepszy, hamulce też są porządne (te z B’Twina hmmm… ciężko powiedzieć).
Jeżeli Kross jest w naprawdę dobrym stanie, to ja bym brał Krossa. Najwyżej jeszcze się potarguj o stówkę :)
Dzieki wielkie! ;) Kross, jest w naprawde świetnym stanie, mały przebieg itd, a stówkę już wytargowałem bo na początku byl za 1600 a właściciel niżej nie zejdzie ;)
Witam,
Bardzo proszę o pomoc przy wyborze roweru crossowego, chodzi
raczej o jazdę rekreacyjną. Do jakiej kwoty mogę kupić rower tak bym
była zadowolona z niego? Dość intensywnie myślę o Giant Rove 2, w necie
można go kupić za ok 1870zł. Myślę także o tańszym Scott Sportster 50
Lady. Może jakieś inne propozycje? Któraś Merida?
Dziękuję za pomoc :)
Co myślicie o tym Cube: http://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower_cube_curve_w_czarny_2015/12618.779.1.1.pl.0.htm
Ogólnie jak to jest z przerzutkami Acera i Altus w rowerach crossowych? jest duża różnica jakościowa ?
Witam,
chcę kupić rower miejski i mogę na niego przeznaczyć do 1500 zł. Wizualnie podoba mi się rower, który testowałeś dla TESCO – CROWN. Jak on wypada w porównaniu do rowerów firmy COSSACK, np. COSSACK SANTA CRUZ 2015 lub COSSAK VERONA 2015 ? Cenowo są porównywalne. Co wogóle sądzisz o COSSACKACH?
Z tego co widzę to są dość porównywalne rowery. A Cossack ogólnie robi fajne rowery, to też polski producent. Ja bym wybrał ten, na którym będziesz się lepiej czuć, albo który będzie Ci się najbardziej podobał. I piszę serio, bo rowery są podobne, a wygląd to też istotna sprawa.
Witam
Co myslisz o tym rowerze:
https://allegro.pl/rower-best-pulser-m-17-kolo-26-gwarancja-kross-i5564915692.html
i czy moglbys polecic jakis rower do 700 zl
Hej,
w tych pieniądzach to całkiem fajny rower. Nie jest to może rower na lata, ale spokojnie do rekreacyjnej jazdy wystarczy.
Witam. Mam zamiar kupić sobie rower mtb. Dzięki tej stronie
dowiedziałem się mnóstwa ciekawych i przydatnych informacji na temat rowerów,za co autorowi bardzo serdecznie dziękuję.
Dzisiaj odwiedziłem 2 sklepy rowerowe w mojej mieścinie i w
pierwszym już byłem zdecydowany na zakup: http://cossack.pl/
Miłym zaskoczeniem była cena: 1249zł, podczas gdy katalogowa jest o stówkę wyższa.
Postanowiłem jednak porównać ceny w drugim sklepie pod
szyldem Kellys…i Pan,który tam mi doradzał strasznie namieszał mi w głowie. Główny problem mam teraz z rozmiarem kół. Rowerem w 80% poruszał się będę po
ścieżkach rowerowych,ulicach itp. natomiast pozostałe 20% to ścieżki w lesie z drobnymi korzeniami, piaszczyste pagórki, jakieś hopki (wiadomo jak to w lesie).
Pan doradzał mi kupno roweru z kołami 28″ lub 29″ w cenach ok. 1500 (niestety nie pamiętam modelu) bo właśnie tyle jestem w stanie wydać (wiadomo im taniej tym
lepiej, zostanie na licznik,światła i inne dodatki). Byłem przekonany,że 26″ będą dla mnie spoko, ale teraz mam straszny mętlik w głowie i potrzebuję rady fachowca.
Kolejną moją rozterką były hamulce: v-brake czy tarczowe mechaniczne. Zdecydowałem się na V-brake. Czy słusznie? Potrzebuję rady ludzi,którzy się znają. Proszę o pomoc.
Z góry serdecznie dziękuje i pozdrawiam
Witaj,
gdyby był jeden „słuszny” standard kół, to tylko taki byłby w sprzedaży :) Nie jest tak, że któreś są lepsze czy gorsze. Po prostu każdy musi coś dla siebie dobrać. Jeśli nie możesz się zdecydować czy 26″ czy 29″, to może 27,5″ :)
Jeżeli chodzi o hamulce, to w tym przypadku zdecydowanie V-brake będzie lepszym wyborem.
Panie Łukaszu czy uważa Pan,że ten rower http://cossack.pl/ jest wart swojej ceny? Czy jego parametry są „dobre” za te pieniążki?
Tak, za te pieniądze to całkiem przyzwoity rower.
Zdaję sobie sprawę że odpowiadanie na pytania czy ten rower jest ok za tą cene jest dość męczące dla Pana.. Ale jestem, zdesperowana i potrzebuje pomocy.
Od trzech miesięcy szukam roweru dla siebie. Ale nie wiem czego szukać. Uważam się za osobe wysportowaną o niezłej kondycji. Od maja mam problem z kolanami i lekarz powiedział mi wprost- koniec ze wspinaczką, siłownią, chodzeniem po górach i innymi sportami, pozostaje tylko basen i rower.
Dlatego szukam roweru żeby nie zgłupieć w 4 ścianach pokoju czy basenu ;)
W mojej okolicy jest mnóstwo ścieżek rowerowych ale też fajnych miejsc do jazdy gdzie nie ma dróg asfaltowych, są też trasy zjazdowe.
Nie wiem co wybrać żeby się sprawdziło. Jestem kompletnym rowerowym laikeim. Myślałam że dobrze by było mieć też wpinane buty żeby nauczyć się kręcić i wykorzytać rower w 100%.
budżet jakim dysponuję to 2-3 tys. ale wiadomo im mniej tym lepiej ;)
Natrafiłam na taki rower. Tylko pytanie czy warto?
1)Wheeler Cross 6.3 Lady 2013 http://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-wheeler-cross-6-3-lady-2013.html
Hej, rower to bardzo fajny wybór, chociaż szkoda, że musisz zrezygnować ze wspinaczki. A może kolana za jakiś czas wrócą do formy :)
Ten Wheeler jest bardzo ciekawym rowerem, chociaż cena według mnie jest troszkę za wysoka. To jest rocznik 2013, więc zapewne sklep będzie skory do negocjowania. Zaproponuj im cenę 1800 złotych i za te pieniądze to będzie fajny wybór.
Witajcie,
zdecydowałem się całkiem niedawno na zakup roweru, który umożliwi mi poruszanie się głównie z punktu A do B, z niewielkimi odchyłami od tej reguły pod tytułem „wypady za miasto”.
Aczkolwiek, biorąc pod uwagę fakt, że trochę czasu temu próbowałem swoich sił w wersji ekstremalnej pedałowania i sprawiało mi to mnóstwo frajdy, zastanawiam się nad niedrogim, do 1500 złotych, rowerem, dzięki któremu będę mógł wskoczyć na krawężnik, zeskoczyć, przejechać trochę na jednym kole.
Jeżeli mógłby mi ktoś doradzić właśnie taki sprzęt, to byłbym bardzo wdzięczny. W przypadku nie znalezienia takiego roweru najprawdopodobniej zakupię KANDS Energy 1500, który jest aktualnie w przystępnej cenie, lekko przekraczającej mój budżet i odpuszczę sobie skoki. :)
Witaj,
Kands Energy to naprawdę fajny rower za te pieniądze. Ale szczerze powiedziawszy roweru za 1500 złotych do skakania, który nie rozleci się po miesiącu to tak łatwo nie znajdziesz. Chyba, że jakiegoś BMX-a, albo coś używanego.
Albo może Kross Digger, który jest troszkę droższy od Kandsa: https://www.ceneo.pl/Sport_i_rekreacja;0112-0;szukaj-kross+digger;0192.htm#crid=29994&pid=7269
Mam prośbe i pytanie co pan sadzi o rowerze Giant Escape 3, mogę go kupić za około 1290 złotychy. Bedę wdzięczny za wskazówki.
Cześć, w tej cenie to naprawdę fajny wybór. Prosty, lekki, niedrogi przecinak, który może wyposażeniem nie powala, ale jest adekwatne do ceny. Jeśli tylko nie planujesz jeździć więcej niż 2-3 tysiące kilometrów rocznie, albo wybierać się na wyprawę dookoła świata, to według mnie taki rower jest bardzo fajnym wyborem.
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Ten osprzęt nie razi? Wszyscy na nim wieszają psy. Może zainwestować w escape 2 na po wakacyjnych okazjach?
Tak jak pisałem, wyposażeniem nie powala, ale dostajesz to, za co zapłaciłeś. W tym wypadku warto dołożyć do wyższego modelu, ale to nie znaczy, że na tym tańszym nie da się jeździć.
Panie Łukaszu, świetny cykl artykułòw o rowerowych zakupach! Kupuje aktualnie szosòwkę i wpisy bardzo sie przydały! W imieniu przyszłych czytelnikòw prosze tylko o zaaktualizowanie wpisòw o rowerach z decathlonu bo francuzi zupełnie pozmieniali nazewnictwo swoich serii i teraz 500 tonzupełnie inny rower niż opisany przez Pana, triban 300 już właściwie jest wycofywany itp.
Pozdrawiam i mam nadzieje na wiecej Pana wpisòw!
Hej, dzięki za miłe słowa. Cóż, aktualizowanie tych wpisów to niestety „zmora”, bo wiem, że producenci non stop coś zmieniają. Ale postaram się poprawić rowery z DC.
Tak też przypuszczałem. Taki chyba urok wszelkich „kompendiòw”. Powodzenia i dalszego zapału życze w prowadzeniu świetnego bloga!
Chodzi mi o huragana z 2014 roku (tournay 3×7) za 1300zl, był tylko jeden model od 2015 są 4. Lub triban 500 3×8 microshit (1500zl) a może warto doskladac do triban 520 sora 3×9?
Kolejne pytanie do użytkowników : czy wskaźnik biegu przydaje się? Chyba tylko triban 500 go nie ma.
Odnośnie roczników i ilości modeli, to ja mam trochę inne obserwacje:
https://www.ceneo.pl/Sport_i_rekreacja;0112-0;szukaj-romet+huragan+2014;0192.htm#crid=29081&pid=7269
A do Tribana na Sorze oczywiście warto dołożyć, bo i napęd jest sporo lepszy i karbonowy widelec dostajesz.
A bez wskaźników biegów można żyć. Tak naprawdę stosowane są jedynie w amatorskim osprzęcie, w wyższych grupach ich nie ma.
Ja sie tylko wtrace bo sam dokladnie to samo przerabiam i jeśli kolega decydował by sie jednak na tribana 500 (tego nowego na microshiftach) to warto poszukac tribana 300 bo to dokladnie to samo a tańszy dwie stówki, z moich przejazdow po decathlonach zauwazylem, ze calkiem sporo tego stoi na sklepach mimo ze internet twierdzi: brak zapasu w takim czy innym rozmiarze.
Który rower będzie lepszy: triban 500 2015 czy Romet huragan 2014?
Jak rozumiem chodzi Ci o Huragana 1.0? Jeżeli tak, to ja bym bardziej skłaniał się ku Huraganowi.
A czy warto w ogóle interesować sie taka marka jak Ks cycling? Konkretnie model lightspeed 200b. Jest to hybryda która mogę mieć za niecały tysiąc zł. Patrzę na niego jako bazę do poźniejszego radowania bo w seri jest wyposażony w tourneya
Sam rower jak za 900 złotych nie wygląda tragicznie, ale musisz się liczyć z tym, że jest to rower do bardzo okazyjnej jazdy. No i jeżeli chcesz potem w nim cokolwiek wymieniać na lepsze, to ja bym po prostu kupił coś lepszego, a w tym już nie grzebał.
Dokładnie tego szukam od godziny w Internetach. W końcu jestem w odpowiednim miejscu.
Witam Serdecznie,
Ja również mam dylemat i pytanko do Ciebie.
Szukam roweru głównie do jazdy po mieście (Gdańsk) + mam w planach wakacyjny trip po Polsce. Stąd też wybór padł na rower crossowy. Budżet 2000 zł. Bardzo zaciekawił mnie jednoślad, który umieściłeś w zestawieniu do 2000 zł:
http://rowerykands.pl/
Aczkolwiek przyznam się szczerze, że trochę się boję. Osprzęt dobry ale marka nieznana, rama to wielka niewiadoma dlatego waham się i biorę pod uwagę jeszcze modele bardziej renomowanych firm:
http://www.sportpoint.pl/pl/rowery-trekkingowe-cube/7142-rower-cube-curve-pro-darkblue-blue-green-2015.html#/rozmiar_cm-46
http://www.wysepka.pl/rowery/2353-rower-crossowy-unibike-crossfire-disc-gts-2015.html#
I tutaj moje pytanie- myślisz, że warto dorzucić 400 zł i kupić rower znanej marki ale z ciut gorszym osprzętem czy może jednak zaufać marce Kands?
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Witaj,
osobiście z tych trzech rowerów zdecydowałbym się na Cube. Ale wersję Curve, bez Pro. Dopłacanie do hamulców tarczowych nie jest aż tak potrzebne, a za zaoszczędzone pieniądze kupisz sobie jeszcze bagażnik i sakwy.
Odnośnie Kandsa. Z nimi jest ten „problem”, że większość sprzedawana jest przez internet. Stąd wynika częściowo niższa cena, bo handlują tymi rowerami w dużej mierze sklepy, które nie płacą za lokal w dobrej lokalizacji. Ale z drugiej strony jest problem żeby pomacać je na żywo.
Jakości aż tak bym się nie bał, z informacji jakie do mnie docierają, to nie są może rowery z najwyższej półki, ale też nie robione po linii najmniejszego oporu. Ale jeśli mam do wyboru Kands vs Cube, to z zamkniętymi oczami wybieram Cube. I to nie tylko dlatego, że sam mam rower tej marki ;)
Cześć,
Dzięki wielkie za pomoc i odpowiedź :)
Czytam i wertuję Twojego bloga od tygodnia (swoją drogą gratuluję dobrej roboty, świetne miejsce) i zaczynam mieć chrapkę na rower typu fitness/hybryda :) Stąd moje dwa ostatnie pytania- czy w rowerach tego typu można liczyć na wygodną, wyprostowaną postawę pleców? Powiem szczerze, że po spędzeniu całego życia na rowerach typu MTB nie mogę się już doczekać, żeby usiąść na rowerze, który umożliwi mi prostą sylwetkę.
I drugie pytanie, dwa konkretne rowerki. (wiem, że to porównanie cross vs fitness ale mam wrażenie, że są one do siebie bardzo podobne) Giant Escape 2 vs Cube Curve. Co myślisz?
http://skiteam.pl/rowery/2128-rower-cube-curve-.html?gclid=Cj0KEQjw7_mrBRDH4Y2UjLHEmfcBEiQA8OTHf5A82KiX1isFa3FnN1pLO-qNqnSYYcpBgKtAQRshMsQaAoFY8P8HAQ
http://www.esportowiec.com.pl/
Serdecznie pozdrawiam :)
Stricte wyprostowaną pozycję będziesz miał w rowerze miejskim :) W crossach czy fitnessach wiele oczywiście zależy od geometrii ramy. Ja na swoim siedzę w komfortowej pozycji, ale jednocześnie na tyle zgięty, że nie czuję się jakbym siedział na krześle :)
Oba rowery, które pokazujesz są bardzo fajne w tym budżecie. Który wybrać? Dobre pytanie :) Ale to musisz sam zdecydować. Fitness ma pewne swoje ograniczenia, ale odwdzięcza się niższą wagą i mniejszymi stratami podczas pedałowania, ponieważ nie ma amortyzatora. Za to bardziej daje się we znaki na nierównościach.
Cześć Łukasz,
Muszę zadać jedno pytanie ponieważ nie daje mi to spokoju. Apropos Kands Avangarde vs Cube Curve. Przyjmijmy, że cena rowerów jest taka sama. Wybierając Cube wybierasz Altus rezygnując z Alivio oraz V-brake rezygnując z hydraulicznych tarczowych. Jakie są motywy takiej decyzji? Też intuicyjnie ciągnie mnie do Cube ale staram się zrozumieć motywy dla których miałbym wybrać go rezygnując z osprzętu lepszego o dwie klasy :)
Alivio jest o oczko wyżej od Altusa, który jest porównywalny do grupy Acera. Hamulce to nie jest specjalny argument, bo tarczówki fakt faktem są droższe, ale to niekoniecznie musi być lepszy wybór.
Ale patrzy się na rower jako całość. Ramę, koła, opony, drobniejsze rzeczy, jakość montażu.
Jeszcze raz powiem – nie macałem Kandsa, więc nie chcę pisać o tym, że jest gorzej zrobiony. Ale zerknij np. na mój test roweru górskiego marki Sprick:
https://roweroweporady.pl/test-roweru-gorskiego-trekkingowego-miejskiego-do-1500-zlotych/
Był naprawdę świetnie wyposażony, jak na rower za 1400 złotych. Do osprzętu w tych pieniądzach nie było się do czego doczepić. Ale… i tak dołożyłbym do Cube, bo choć ten rower jest naprawdę spoko, to po prostu widać było gdzie producent „przyciął”. Do amatorskiej jazdy taki Sprick w zupełności wystarczy, tego mu nie zabiorę. Ale na dalsze trasy wolałbym jednak Cube (czy innego dobrego producenta).
Nie opiszę Ci tego szczegółowo, to najlepiej samemu zobaczyć :)
Witam
Tak jak większość mam problem z doborem roweru. I z chęcią skorzystałbym z podpowiedzi. Rower dla 12 latki 160 cm z szybką tendencją wzrostową :). Na pewno nie będą to wyczynowe jazdy a raczej wypady na ścieżki rowerowe i polne/leśne drogi. Czy z poniższego zestawu jest coś godnego uwagi? A może całkiem coś innego należy wybrać?
Z góry dziękuję za pomoc.
Z tych rowerów najciekawiej wygląda Biria za 1900 złotych. Ale Gazela 3.0 też wygląda bardzo, bardzo fajnie.
Dzięki za odpowiedź. W takim razie Biria.
Hej :) Mam małe pytanko. Próbowałem na różnych forach internetowych ale tam panuje zasada „kupuj to co poleciłem, nie zadawaj pytań, nie znasz się” co doprowadza mnie do szału.
Poszukuję roweru cross, 75% asfalt, 25% dróżki leśne. W oko wpadł mi Caledon DB. Potem jednak nasłuchałem się dużo dobrego o LAZARO INTEGRAL V3. Ciężko mi porównać specyfikację bo się na tym nie znam. Przyznam, że wizualnie Caledon DB podoba mi się 2x bardziej (kolorystyka, układ ramy, hamulce tarczowe są „ładniejsze”), ale to 600zł różnicy. Duże różnice w specyfikacji między tymi dwoma modelami? Jeżeli caledon jest „troche lepszy pod kazdym wzgledem” to z uwagi na imo. lepszy wygląd wygrywa, ale, czy on w ogóle jest „lepszy”? :)
Caledon: http://nrowery.pl/
Lazaro: https://allegro.pl/king-of-the-road-full-alivio-lazaro-integral-v3-i5427399673.html
Główna różnica między tymi rowerami, przynajmniej jeśli chodzi o specyfikację, to właśnie hamulce tarczowe. Według mnie nie warto dopłacać takich pieniędzy do samych tarczówek, a Lazaro to naprawdę ciekawie skonfigurowany rower.
To może kompromis i Kands Avangarde? ( https://allegro.pl/rower-kands-avangarde-hydraulika-maestro-lubelskie-i5327316392.html ). Podobno bardzo podobny specyfikacją do Lazaro V3, a estetycznie dużo bardziej mi się podoba. Gdzieś wyczytałem, że Caledon specyfikacją właśnie dyskwalifikuje Lazaro, między innymi przez „komponenty z najnowszej grupy alivio” (cokolwiek to znaczy :D). Lazaro jednak zupełnie mi wizualnie nie podszedł, więc teraz to Kands Avangarde vs Caledon DB.
Avangarde to praktycznie Lazaro, tylko z niezłymi tarczówkami od Shimano. Śmiało możesz się na niego decydować :)