Oskarr Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Cześć, Zrobiłem test z prędkości na rowerze przy 2 barach i 1 barze na asfalcie I szutrach. Później zrobiłem z tego film, zapraszam! https://youtu.be/UgP-LzUf_Q4 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Bardzo dobry test! Dzięki! Więcej chcemy więcej :) Wniosek jest taki że wystarczy znaleźć ciśnienie przy którym opona odkształca się na nierównościach żeby jeździć stosunkowo szybko w mieszanym terenie. Ja na mieszany gdzie mam taką rekreacyjną trasę ok. 35 km w tym chyba połowa asfalt, połowa ubite ścieżki leśne pompuję zwykle 1,8 przód 2,0 tył. Ale może w moim wypadku jest to uzasadnione bo zestaw jeździec plus rower waży ok. 100 kg :) Opony 2,4 cala na obręczy 30 mm na dętkach. Na teren pompuję 1,5/1,7. Może nawet trzeba zejść z tego a w ogóle to zalać mlekiem. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2023 IMHO mleko jest przereklamowane ? Sam kiedyś miałem świra na tym punkcie ale minęło. Za dużo babrania się w syfie i ulepione wszystko dookoła. Jedyny plus to faktycznie zejście z ciśnieniem. Chociaż od dwóch sezonów w jednym z rowerów mam gumy conti xk race sport + dętki sv21a (tak, dętka 27,5 extra light w kole 29) i na kole mam oszczędność ze 150-200g względem mleka. Ciśnienie takie, że na korzeniu przy większej prędkości czuje się obręcz. Jak jeżdżę po bezdrożach i lasach ze 20 lat nigdy nie złapałem gumy w taki sposób żeby mleko miało szansę to uszczelnić. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Miałem mleko, teraz mam dętki poliuretanowe. Problem z nimi jest taki że są nie do końca kompatybilne z czujnikami ciśnienia SKS które używam. I plastikowy wentyl nie jest trwały i czasem popuszcza. Na 27,5 w 29 też jeździłem wiec wiem że nie ma z tym problemu :) Opony mam niewylajtowane na dobrych obręczach. Mój młody nauczył się mleko ogarniać ostatnio więc mi zrobi. Raczej nie jeżdżę w takim terenie i w taki sposób żebym mógł przeciąć oponę. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Polecam taki zestaw https://ibb.co/dKzPbqY ogarnięcie mleka w ten sposób jest na tyle wygodne, że spokojnie mogłem zrobić zdjęcie w trakcie. By uniknąć rozlanego mleka warto najpierw osadzić oponę na sucho, a potem zalać mlekiem oponę już osadzoną. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2023 To nie chodzi żeby mleko zrobić tylko utrzymanie jest upierdliwe. Raz na sezon skrobanka gluta, szorowanie opony wewnątrz i zalewanie od nowa. Znam osoby, które tylko dolewają i mają już po pół kg gluta w każdym kole ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2023 32 minuty temu, mike21 napisał(a): To nie chodzi żeby mleko zrobić tylko utrzymanie jest upierdliwe. Raz na sezon skrobanka gluta, szorowanie opony wewnątrz i zalewanie od nowa. Znam osoby, które tylko dolewają i mają już po pół kg gluta w każdym kole ? No sam tak miałem po Trezado. Glut że masakra. Natomiast kumpel po Stan's piękna opona od środka, żadnych glutów. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Potwierdzam, na Stan'sie opona czysta. Gluty zrywałem po Orange. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Miałem trezado - glut w oponie. Stans i continental brak gluta. Jeżdżąc 10kkm rocznie odchodzi mi problem z czyszczeniem opon bo w jeden sezon zajeżdżam komplet i wchodzi nowy. Miałem zalane koła narzeczonej trezadem, coś tam uciekało bo koła nie były tubeless ready i wsadziłem ostatecznie dętkę. Teraz zaliczyła kapcia i okazało się, że całe stare mleko przyczepiło się do dętki a nie opony i po wyjęciu dętki opona jest idealnie czysta i gotowa na nowe mleko. Muszę zrobić teraz testy z oporów na detkach i oporów na mleku. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2023 To dołóż do porównania dętki tpu Odnośnik do komentarza
grzegorz75jan Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Dorzucę inne materiały Tego nie było! Opory toczenia opon w rzeczywistości TEREN: Niższe ciśnienie opon to niższe opory toczenia roweru? @Oskarr Proponuję by jeżeli to możliwe to już podczas nagrywania dźwięku nagrywać go głośniej lub podczas postprodukcji go podgłośnić. Problem może być mikrofon, jego zbyt niskie ustawienie głośności w systemie lub w ustawieniach programu do nagrywania, edycji. Na YT są filmy o dużych różnicach poziomów głośności co jest dla odbiorców upierdliwe bo trzeba korygować a gdy jest się trochę dalej od odbiornika to trzeba doskakiwać i korygować głośność by nie przeszkadzać innym lub samemu coś usłyszeć. Gdy się ma filmy ustawione w kolejce odtwarzania lub playlistę obejrzenia to trzeba wyskakiwać z kanapy. Decybele w statystykach dla nerdów pokazują wartości -18 czy nawet -23dB a to dość nisko. -8 dB już dawało by radę. Przyda się trochę informacji o LUFS. Statystyki YouTube dla nerdów - ujawniono DOKŁADNE wartości normalizacji głośności i jak je znaleźć - Porady dotyczące produkcji (productionadvice.co.uk) YouTube zmienia odniesienie do głośności -14 LUFS (meterplugs.com) https://forum.shotcut.org/t/video-volume/24529/4 https://forum.shotcut.org/t/highest-possible-audio-quality-for-youtube/31825/12 Ideal Volume Levels for Audio on YouTube Uploads? - Help/How To - Shotcut Forum https://forum.shotcut.org/t/getting-the-right-audio-level/16323 Odnośnik do komentarza
pablo Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Fajne porównanie, troche daje do myślenia i eksperymentów. Z moich doświadczeń miernych mogę zaryzykować tezę ze przy jeździe z dętka dużo bardziej odczuwalna jest różnica ciśnień i prędkości. Jeżdżąc do pracy różnica 0,2-0,3 bara powodowała ze było wrażenie zamulania, mniejszych prędkości a wysiłek niewspółmiernie większy. Po tym jak zmieniłem tylne koło i zalałem mlekiem byłem zdziwiony jak mała różnica jest przy jeździe z mniejszym i większym ciśnieniem. Pomysł na film? Różnica w predkosci przy zablokowanym i odblokowanym amorki na równych powierzchniach płaskich i mniej płaskich. ;) Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2023 3 godziny temu, pablo napisał(a): Pomysł na film? Różnica w predkosci przy zablokowanym i odblokowanym amorki na równych powierzchniach płaskich i mniej płaskich. ? Bez pompowania zerowe różnice. Odczuwalne będzie dopiero podczas wstawania w korby, muszę się zastanowić czy będę w stanie jakoś powtarzalnie wywołać pompowanie roweru, ale spróbuję ? Odnośnik do komentarza
pablo Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Ja się niedawno zdziwiłem, jaka jest różnica. Jazda za autobusem, po równym asfalcie. Zablokowanie amorka podniosło mi prędkości o ok. 10%. Właściwie natychmiastowy, ale nie upieram się, mogło to być spowodowane czymś innym niż tylko blokada amortyzatora. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2023 To raczej była zasługa tunelu aerodynamicznego za autobusem ?. Jakiś miesiąc czy dwa temu miałem podobną sytuację, z tym, że mi wyjechał z podporządkowanej traktor z dwoma full załadowanymi przyczepami siana czy słomy, już nie pamiętam. Wkurzył mnie strasznie bo musiałem dość mocno hamować, żeby w niego nie wjechać ale później to w sumie byłem zadowolony bo jechał tak 30-32 km/h i mimo, że byłem już trochę zmęczony bo to było pod koniec wycieczki to bez najmniejszego trudu, bardzo lekko, o wiele lżej niż jeszcze przed chwilą (gdzie przez całą drogę starałem się utrzymywać 28-30 km/h) mogłem utrzymywać tą prędkość Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się