Skocz do zawartości

Różnice prędkości przy różnym ciśnieniu


Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo dobry test! Dzięki! Więcej chcemy więcej :)

Wniosek jest taki że wystarczy znaleźć ciśnienie przy którym opona odkształca się na nierównościach żeby jeździć stosunkowo szybko w mieszanym terenie. Ja na mieszany gdzie mam taką rekreacyjną trasę ok. 35 km w tym chyba połowa asfalt, połowa ubite ścieżki leśne pompuję zwykle 1,8 przód 2,0 tył. Ale może w moim wypadku jest to uzasadnione bo zestaw jeździec plus rower waży ok. 100 kg :) Opony 2,4 cala na obręczy 30 mm na dętkach. Na teren pompuję 1,5/1,7. Może nawet trzeba zejść z tego a w ogóle to zalać mlekiem.

Odnośnik do komentarza

IMHO mleko jest przereklamowane ? Sam kiedyś miałem świra na tym punkcie ale minęło. Za dużo babrania się w syfie i ulepione wszystko dookoła. Jedyny plus to faktycznie zejście z ciśnieniem. Chociaż od dwóch sezonów w jednym z rowerów mam gumy conti xk race sport + dętki sv21a (tak, dętka 27,5 extra light w kole 29) i na kole mam oszczędność ze 150-200g względem mleka. Ciśnienie takie, że na korzeniu przy większej prędkości czuje się obręcz. Jak jeżdżę po bezdrożach i lasach ze 20 lat nigdy nie złapałem gumy w taki sposób żeby mleko miało szansę to uszczelnić.

Odnośnik do komentarza

Miałem mleko, teraz mam dętki poliuretanowe. Problem z nimi jest taki że są nie do końca kompatybilne z czujnikami ciśnienia SKS które używam. I plastikowy wentyl nie jest trwały i czasem popuszcza.

Na 27,5 w 29 też jeździłem wiec wiem że nie ma z tym problemu :) Opony mam niewylajtowane na dobrych obręczach. Mój młody nauczył się mleko ogarniać ostatnio więc mi zrobi. Raczej nie jeżdżę w takim terenie i w taki sposób żebym mógł przeciąć oponę.

Odnośnik do komentarza
32 minuty temu, mike21 napisał(a):

To nie chodzi żeby mleko zrobić tylko utrzymanie jest upierdliwe. Raz na sezon skrobanka gluta, szorowanie opony wewnątrz i zalewanie od nowa. Znam osoby, które tylko dolewają i mają już po pół kg gluta w każdym kole ?

No sam tak miałem po Trezado. Glut że masakra. Natomiast kumpel po Stan's piękna opona od środka, żadnych glutów.

Odnośnik do komentarza

Miałem trezado - glut w oponie. Stans i continental brak gluta. Jeżdżąc 10kkm rocznie odchodzi mi problem z czyszczeniem opon bo w jeden sezon zajeżdżam komplet i wchodzi nowy. 

Miałem zalane koła narzeczonej trezadem, coś tam uciekało bo koła nie były tubeless ready i wsadziłem ostatecznie dętkę. Teraz zaliczyła kapcia i okazało się, że całe stare mleko przyczepiło się do dętki a nie opony i po wyjęciu dętki opona jest idealnie czysta i gotowa na nowe mleko. 

Muszę zrobić teraz testy z oporów na detkach i oporów na mleku. 

Odnośnik do komentarza

Dorzucę inne materiały

Tego nie było! Opory toczenia opon w rzeczywistości

TEREN: Niższe ciśnienie opon to niższe opory toczenia roweru?

@Oskarr Proponuję by jeżeli to możliwe to już podczas nagrywania dźwięku nagrywać go głośniej lub podczas postprodukcji go podgłośnić. Problem może być mikrofon, jego zbyt niskie ustawienie głośności w systemie lub w ustawieniach programu do nagrywania, edycji. Na YT są filmy o dużych różnicach poziomów głośności co jest dla odbiorców upierdliwe bo trzeba korygować a gdy jest się trochę dalej od odbiornika to trzeba doskakiwać i korygować głośność by nie przeszkadzać innym lub samemu coś usłyszeć. Gdy się ma filmy ustawione w kolejce odtwarzania lub playlistę obejrzenia to trzeba wyskakiwać z kanapy. 

Decybele w statystykach dla nerdów pokazują wartości -18 czy nawet -23dB a to dość nisko. -8 dB już dawało by radę. Przyda się trochę informacji o LUFS.

Statystyki YouTube dla nerdów - ujawniono DOKŁADNE wartości normalizacji głośności i jak je znaleźć - Porady dotyczące produkcji (productionadvice.co.uk)

YouTube zmienia odniesienie do głośności -14 LUFS (meterplugs.com)

https://forum.shotcut.org/t/video-volume/24529/4

https://forum.shotcut.org/t/highest-possible-audio-quality-for-youtube/31825/12

Ideal Volume Levels for Audio on YouTube Uploads? - Help/How To - Shotcut Forum

https://forum.shotcut.org/t/getting-the-right-audio-level/16323
 

 

Odnośnik do komentarza

Fajne porównanie, troche daje do myślenia i eksperymentów. Z moich doświadczeń miernych mogę zaryzykować tezę ze przy jeździe z dętka dużo bardziej odczuwalna jest różnica ciśnień i prędkości. Jeżdżąc do pracy różnica 0,2-0,3 bara powodowała ze było wrażenie zamulania, mniejszych prędkości a wysiłek niewspółmiernie większy. Po tym jak zmieniłem tylne koło i zalałem mlekiem byłem zdziwiony jak mała różnica jest przy jeździe z mniejszym i większym ciśnieniem.


Pomysł na film? Różnica w predkosci przy zablokowanym i odblokowanym amorki na równych powierzchniach płaskich i mniej płaskich. ;)

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, pablo napisał(a):

Pomysł na film? Różnica w predkosci przy zablokowanym i odblokowanym amorki na równych powierzchniach płaskich i mniej płaskich. ?

Bez pompowania zerowe różnice. Odczuwalne będzie dopiero podczas wstawania w korby, muszę się zastanowić czy będę w stanie jakoś powtarzalnie wywołać pompowanie roweru, ale spróbuję ?

Odnośnik do komentarza

To raczej była zasługa tunelu aerodynamicznego za autobusem ?. Jakiś miesiąc czy dwa temu miałem podobną sytuację, z tym, że mi wyjechał z podporządkowanej traktor z dwoma full załadowanymi przyczepami siana czy słomy, już nie pamiętam. Wkurzył mnie strasznie bo musiałem dość mocno hamować, żeby w niego nie wjechać ale później to w sumie byłem zadowolony bo jechał tak 30-32 km/h i mimo, że byłem już trochę zmęczony bo to było pod koniec wycieczki to bez najmniejszego trudu, bardzo lekko, o wiele lżej niż jeszcze przed chwilą (gdzie przez całą drogę starałem się utrzymywać 28-30 km/h) mogłem utrzymywać tą prędkość 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...