Skocz do zawartości

jajacek

Użytkownicy
  • Ilość treści

    6829
  • Rejestracja

  • Ostatnio

4 obserwujących

O jajacek

  • Ranga
    Wytrawny forumowicz

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Warszawa Bemowo

Ostatnio na profilu byli

5384 wyświetleń profilu
  1. Zgadza się. Robiłem takie ćwiczenie z crossem i z oponami 2.0 można spokojnie dawać rade w terenie. Robiłem kiedyś też testowanie opon w Górach Świętokrzyskich i z testów wynikło że dopiero od szerokości 1,75-1,8 cala pojawia się przyczepność i względny komfort. Z tym że mam takie uwagi że opony nie muszą być zbyt agresywne w suchych warunkach. No i raczej nie należy kupować opon, które mają race w nazie bo zwykle są to opony wyścigowe z miękkiej mieszanki o niskiej wadze ale co za tym idzie niskiej odporności na przebicia i niskiej żywotności. Dobrze tez stosować oponę z niższymi klockam i ewentualnie węższą na tył jako napędową i ciut szerszą na przód z ciut większymi klockami jako przyczepnościową. W crossie miałem do jazdy w mieszanym terenie z tyłu Specialized Renegade lub Fast Trak 1,8 cala z tyłu i Fast Trak 2.0 z przodu. Najpopularniejszy zestaw do jazdy w płaskich maratonach mtb to RaRa + RoRo. Czyli Racing Ralph + Rocket Ron ze Schwalbe Z tym że do Crossa by się przydał w wersji wzmocnionej żeby też się nadał na asfalt. Nie jestem ze Schwalbe na bieżąco ale wersja wzmocniona ma chyba Evo w nazwie. No i ciśnienie to klucz do przyczepności. W mtb mam z tyłu 1,8 bara, 1,5 z przodu na oponach 2.1/2.3. Jak opona węższa to odrobinę wyżej. np. 1.8/2.0. Ma się uginać ale nie może dobijać do obręczy.
  2. Tak dla porównania cross vs mtb, podjeżdżaliśmy dziś z kolegą pod stromy hopek. On na wąskich oponach na swoim crossie, ja na 2,3 cala mtb. On gleba i rozerwane spodnie bo mu zabrakło przyczepności na stromiźnie, ja bez problemu. Więc powtarzam że cross się kompletnie nie nadaje w urozmaiconym, leśnym, piaszczysto-korzenistym terenie. Jest to rower do jazdy po asfalcie i okazjonalnego wjazdu w teren, pod warunkiem ze jest utwardzony i bez korzeni.
  3. Za 3500-3700 kupisz znacznie lepszy Kellys Gate 50 2109. Hamulce wymienia się całe (klamki, zaciski, przewody, klocki). 2 tygodnie temu MT 501 chodziły po 300. Teraz ich nie widzę w tej cenie. Może problem z dostawami z Azji. https://allegro.pl/oferta/shimano-hamulce-hydrauliczne-deore-bl-mt501-p-t-8559589502 Trochę lepsze Deore M6000 400 zł: https://allegro.pl/oferta/shimano-deore-br-t6000-hamulce-tarczowe-komplet-8538163020
  4. Rama ta sama, amor ten sam. Kwestia czy wolisz napęd 1x12 i lepsze hamulce czy 2x11 i podłe heble wymagające wymiany. W obu kiepskie koła, w Acid na lepszych piastach Wymienisz je za 300 zł na MT-501. 1x12 to raczej na góry, na płaskim nie za bardzo się sprawdza. A jakie to są ceny za które możesz kupic?
  5. @Woytek Nie wiem co masz na myśli jako teren. Koło mnie są to leśne single Puszczy Kampinoskiej. Teren urozmaicony, cały czas góra-dół. Krótki strome zjazdy i podjazdy, korzenie, piachy, czasem błoto. Czasem zjazd trawersem po stromym zboczu po korzeniach na zablokowanym tylnym kole i puszczenie hamulca w ostatniej chwili. Opony które sobie dobrze radzą w takich warunkach to 2,3 cala na ciśnieniu 1,5 bara. Na oponach trekkingowych w takich warunkach zaliczasz gleby albo zakopujesz się w piachu. Masz znikomą przyczepność. Nie istnieje żaden komfort na takich oponach w takim terenie. Amortyzator jest to taki widelec, który ugina się i rozpręża w sposób kontrolowany. Czyli możesz wyregulować jak szybko się ugina i w jakim zakresie i jak szybko odbija. Amor mtb pracuje w zakresie ok. 9 cm. Pseudo-amor Suntoura ugina się maks ok 5 cm i czyni to w sposób kompletnie niekontrolowany. Małych nierówności nie amortyzuje w ogóle bo się na nich nie ugina. Odbija po wpadnięciu w większą dziurę tak że może wykatapultować przez kierownicę.
  6. Nie jeżdżę na takich. Ludzie w necie polecają Vittoria Zaffiro Pro
  7. Jak chodzi o przód to aparat na wysokości piasty od przodu
  8. Musisz odwrócić rower do góry nogami i cyknąć przestrzeń między kołem a ramą w okolicy suportu. Potrzebujemy wiedzieć jak jest przestrzeń między widełkami i jaka od opony do dolnej części ramy
  9. Wszystkie wymienione przeze mnie mają RockShoxa Paragona.
  10. Brak szczegółow żeby powiedzieć czy wejdzie. Jak wejdzie musi mieć przestrzeń pod szczękami hamulca 4mm. W tym względzie wygląda że ok. ale jaka jest przestrzeń pomiędzy ramą od strony suportu i obecną oponą nie widać. Jak masz tak siodełko to chyba 1 lub 2 rozmiary za duża rama
  11. Najlepsze crossy to Cube Cross Pro, Rose Multisport XT, i rzeczone Scott Cross Sub 10 i Kross Evado 10. Warunek brzegowy amor RockShox Paragon bo Suntour jest kiepskawy.
  12. Łukasz, admin Rowerowych Porad mnie już też namawiał na bloga. Nie mam jednak parcia na szkło, nie jestem systematyczny, jestem antysystemowy co przeszkada, antypisowy co też przeszkadza i kompletnie mnie nie interesuje co inni o mnie myślą co też przeszkadza. Musiałbym prowadzić niszowego, antyproducenkiego bloga w stylu Hambiniego, którego chętnie oglądam 🙂 Ale ponieważ po wielu latach przerwy wróciłem do gry w brydża sportowego i wygraliśmy właśnie trzecią ligę to nie mam na to czasu 🙂 Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...