-
Postów
14 422 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Profile Information
-
Płeć
Mężczyzna
-
Warszawa Bemowo
Ostatnie wizyty
Osiągnięcia jajacek

Wytrawny forumowicz (4/4)
-
Uniwersalny kompan do 3000 zł.
jajacek odpowiedział(a) na CriseQ temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Pełny błotnik z drutami w terenie jest zagrożeniem. Byłem świadkiem kilku wypadków z tym związanych. Patyk wchodzi pomiędzy druty błotnika i szprychy i lecisz na pysk. A przy okazji łamiesz szprychy a bywa że i przerzutka się uszkadza. Dwóch kolegów miało ze mną takie przypadki w środku Puszczy Kampinoskiej i dawało 10 czy 20 km z buta do cywilizacji. Dlatego mam błotniki typu Ass Saver. To nie jest pełna ochrona ale jest bezpieczniej. Jak jest bagażnik to wystarczy po nim założyć trochę poliuretanu i przymocować trytytkami. BŁOTNIK ROWEROWY FLASH MTB PRZEDNI ROCKRIDER | Decathlon Można też takie z niebieskim pod kolor poszukać: Błotnik Tył RaceFender Pixel Enduro Pixel Blue – 252456489 - ERLI.pl -
Uniwersalny kompan do 3000 zł.
jajacek odpowiedział(a) na CriseQ temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Dlonie naturalnie szerzej mi sie ukladaja, na koncach kierownicy. -
Uniwersalny kompan do 3000 zł.
jajacek odpowiedział(a) na CriseQ temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Zawsze miałem kierę do 680 do 720. 740 przyciąłem do 720. Ale nie wiem czy to jednak nie był błąd. Sugeruję pojeździć z pół roku i wtedy zdecydować. -
Uniwersalny kompan do 3000 zł.
jajacek odpowiedział(a) na CriseQ temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Torpado Storm to jest to samo z grubsza co dawniej Indiana Storm. Możesz przeszukać wątki tu na forum. Niedawno widziałem go w promo poniżej 3k. Ma 2-3 klasy lepszy amortyzator niż Rockrider ale gorszą, cięższą ramę. Ma też lepsze hamulce. W sklepach stacjonarnych można podobno wytargować kilkaset zł taniej z kierownikiem. A czy pojedzie się 25 km/h? Owszem. Ale napęd 1x nie każdemu pasuje. Ja po roku zabawy z nim wrócę do 2x. Kiedyś się na 2x ścigałem i szło wyciągnąć ok. 40 km/h na prostych na przełożeniu 38x11. -
99% rowerów aluminiowych to "chińszczyzna" i nie ma między ramami większych różnic ani żadnej wartości dodanej. Porównujesz więc tylko osprzęt i warunki gwarancyjne. Decathlon ma bardzo dobrą obsługę gwarancyjną. GT nie wiem. Firma znana od lat na rynku, u nas niszowa, ale co wiadomo o obsłudze gwarancyjnej nie wiem. Teoretycznie rower z hamulcami tarczowymi powinien mieć sztywne osie. Bo jak nie ma to pojawiają się problemy z hamulcami i kołami.
-
jajacek obserwuje zawartość Czy znajdę lepszy MTB do 4000 zł? i Uniwersalny kompan do 3000 zł.
-
Uniwersalny kompan do 3000 zł.
jajacek odpowiedział(a) na CriseQ temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Ja do takich celów używam roweru MTB. Generalnie większość z tego co wymieniłeś to z mojego punktu widzenia śmieci. Ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia 🙂 Jedyne tanie, przyzwoite rowery MTB to Rockrider 540 EXPL z Decathlonu i Torpado Storm X7 i X8 z Media Expert. Rower do jazdy terenowej MUSI mieć DZIAŁAJĄCY amortyzator. Czyli taki w którym można regulować jak się ugina pod swoją wagę. Amortyzatory Suntour bez Air w nazwie to śmieci. Atrapy amortyzatora. No i dobrze żeby miał porządne hamulce. Większość tych tanich nie ma. Ma atrapy. -
Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"
jajacek odpowiedział(a) na DarwinWatterson temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Nie znosiłem tych Saguaro. Wolne i głośne. Ale może teraz mają inny bieżnik. Ja tylko Fast Trak i Conti Race King Hamulce Shimano od MT500 w górę hamują świetnie. Pod warunkiem że tarcze również z sensem. Wszystko firmy Prowheel to śmieć. Aluminiowe ramy Krossa są beznadziejne. -
Czy znajdę lepszy MTB do 4000 zł?
jajacek odpowiedział(a) na zony55 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
To jest bardzo lekka rama ze sztywną osia. Jej wagą jest jej wielką zaletą. Do rekreacji ma wadę w postaci pogrubionej sztycy podsiodłowej. Która zmniejsza komfort pleców. Amor to wynalazek Gianta. Nędza. Ale do rekreacji się nada. Wartość odsprzedażna 300-500. Jak ktoś chce rower do regularnej, intensywnej jazdy terenowej jazdy to powinno się go wymienić na RockShoxa, Foxa lub Manitou. Napęd dobry. Hamulce hamują znakomicie. Koła kiepskie ale do rekreacji wystarczą. Opony ok. -
kupić crossowy, czy może MTB i wymienić opony 3000 zł
jajacek odpowiedział(a) na dafiek temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Miałem przez wiele lat rowery crossowe na których przejeździłem dziesiątki tysięcy km. Sprzedałem i mieć nie będę. Rower crossowy to jest generalnie rower do jazdy po nawierzchniach utwardzonych. Jak ma napęd 2x lub 3x to lepiej się nadaje do szybkiej jazdy niż MTB z napędem 1x. I taki napęd jest tańszy w eksploatacji niż 1x. Przy jeździe rekreacyjnej jest to bez większego znaczenia. Natomiast generalnie MTB robi wszystko to co crossowy i jeszcze daje możliwość komfortowej jazdy terenowej. Natomiast w crosssowych zwykle są miejsca do montażu bagażnika i błotników. W MTB nie zawsze. -
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
jajacek odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Na jak się uparłeś na XL i twierdzisz że nie możesz jeździć na L bo żona jeździ na M (co kompletnie nie ma nic do rzeczy) to ja Cię na siłę od tego pomysłu nie będzie odwodził 🙂 Napisałem wyraźnie. Że w XL dostaniesz rower wyższy i dłuższy. Tu jest geo ze strony Decathlonu: W Cube L miałeś reach 425 i stack 627 W Rockrider XL masz 470 i 658. Czyli rower 4,5 cm dłuższy. Więc będziesz musiał skrócić mostek 4 żeby wyjść na zbliżoną pozycję. Co może nie być możliwe. Mostek ma 60 mm w standardzie. Rower z ekstremalnie krótkim mostkiem będzie bardzo nerwowy i może się kiepsko podjeżdżać pod strome podjazdy. W Rockrider L masz 450 i 630. Tu trzeba skrócić mostek 2-3 cm żeby wyjść na podobną pozycję. Większy rower będzie cięższy i mniej zwrotny. Wzrost i zasięg rąk masz na granicy L i XL ze wskazaniem na XL przy normalnej, stosunkowo sportowej pozycji. Chyba że ktoś chce mieć pozycję ekstremalnie wyprostowaną to wtedy należy dokonać modyfikacji. Maksymalna bezpieczna rekomendowana ilość podkładek pod mostkiem to 30 mm. A 40 mm to totalny maks. -
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
jajacek odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Jak masz zasięg +8 do wzrostu to można XL spróbować. -
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
jajacek odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
No na ścianie od czubka palców do końca palców drugiej ręki. Po co stać tyłem to nie wiem. Jakieś głupie pomysły 🙂 Tu masz porównanie paru rowerów. Miałeś Cube Reaction. W jakim rozmiarze? Co było z nim nie tak? Kojarzę że kręgosłup Ci się nie uginał do tej pozycji, która była dość rekreacyjna IMO. Mój syn, który ma 183 wzrostu i przekrok 91 współdzieli ze mną Speca Epica w rozmiarze L z tej tabelki i na nic nie narzeka. Natomiast jak chcesz mieć maksymalnie rekreacyjną pozycję to potrzebujesz rower wysoki i krótki. XL da Ci rower wysoki. Ale nie krótki. Trzeba będzie zapewne maksymalnie skrócić mostek żeby było rekreacyjnie. L da krótszy ale trzeba będzie być może zmienić mostek na taki ze wzniosem żeby dać maksymalnie wyprostowaną pozycję. -
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
jajacek odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
A jaki masz zasieg rak? -
Wszystko zależy jakie są oczekiwania. Zarówno grupa GRX 400 jak i te koła są totalnie przeciętne. Więc jest to setup budżetowy. Co nie znaczy że zły. Nie ma w nim żadnego problemu. Sam mam podobny. Tiagrę 4700. Może koła mam deczko lepsze. Jakby co mam na zbyciu taką kierę: Kierownica Hover Alloy - wznios 15 mm plus Flare 42 na górze, 44 na dole No i kilka normalnych kier Speca się u nas wala. 42 i 44. Siodełko to rzecz indywidualna. Mam może jeszcze prawie nowe Specialized Bridge Comp na zbyciu. Jednak mi nie podeszło. Niektórzy twierdzą że super wygodne.
-
Oczywiście. Dużo ludzi nie chce jeździć w mocno ugiętej, sportowej pozycji bo ich bolą kręgosłupy. Czy to piersiowe czy to lędźwiowe. I nie jest to dla nich komfortowe. To samo dotyczy rowerów szosowych. Wciska się klientom szosy race a potem nie są w stanie na nich jeździć i się zaczyna jakieś druciarstwo. Podczas gdy większość powinna mieć szosy endurance. Tak naprawdę sklepy i producenci powinni być zobowiązani do informowania jaki rower ma charakter. Czy sportowy, czy rekreacyjny.