Skocz do zawartości

Oskarr

Użytkownicy
  • Ilość treści

    382
  • Rejestracja

  • Ostatnio

1 obserwujący

O Oskarr

  • Ranga
    Stały bywalec

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Toruń

Ostatnio na profilu byli

879 wyświetleń profilu
  1. Sprawdziłem, z suwmiarką, 142 mm Indiana, 150 XC 100.
  2. Świetnie się czyta Jacku Twoje posty 🙂 Myślałeś kiedyś, aby pisać jakieś artykuły do jakiś gazet, albo prowadzić jakiegoś bloga? Ja na ostatnich zawodach straciłem do pierwszego chłopaka na na 1,5h 3 minuty i myślałem, że to minimalna różnica i lekka zmiana w rowerze już by mi pozwoliła przeciwnika dogonić... W ramach inwestycji w poprawę prędkości na święta wjeżdża do mnie trenażer. Po długich analizach doszedłem do wniosku, że będzie to najlepsza inwestycja w poprawę prędkości. Twojego syna można obserwować gdzieś jako reprezentanta naszego kraju na międzynarodowych zawodach?
  3. Z przodu ma boost 110 x15 tył 142 bez boosta. Przód mogę zamienić z moim XC100, tył mamy różny.
  4. Ale póki co, wynika z tego, że chcąc jechać szybciej na prostej i poprawiać średnie na segmentach, lepiej zainwestować w zintegrowany mostek z kierownicą niż w koła 🙂
  5. Kurcze, aż nie chce mi się uwierzyć, że kierownica i mostek generują aż tak duże opory. Inna kwestia, że grafika przedstawia kolarza w mega aero pozycji, w mega aero rowerze, w mega aero stroju i już ogolonych nogach 🙂 Z kozą zamiast baranka na przodzie, z pełnym kołem z tyłu. Ciekawe jak to się ma do zwykłej szosy.
  6. Szukałem ostatnio roweru dla mojej mamy. Założenia jak u Ciebie. Głównie asfalt, czasem jakieś szutry, wycieczki z koleżankami (skubane w wieku 50+ robią wycieczki po 130 km), czasem wjazd do lasu. Przymierzała się do wielu rowerów koleżanek, ostatecznie wybrała... mojego starego górala. Problem z tymi rowerami trekkingowymi jest taki, że ludzie je kupują, bo ładnie wyglądają i wyglądają na solidne, ale ważą 18-20 kg i są zrobione często z najgorszych komponentów (nie mówię o przerzutce, ona zawsze świeci, że jest świetna, bardziej chodzi mi o amortyzator czy koła i opony). Obecnie killerem na
  7. @karol1994czxpedałując generujesz waty. Rozpędzając się, Twoje przyspieszenie to a=F1/m, (gdzie F1 to siła generowana przez Ciebie) jadąc ruchem jednostajnym (utrzymując prędkość), wzór masz F1 = F2 + F3, gdzie F2 i F3 to opory, z F2 zróbmy opór aerodynamiczny, wyjdzie F2=v*v * A * cx, gdzie v- prędkość w m/s, A - pow. czołowa kolarza, cx - opór aerodynamiczny, F3 niech będzie oporem tarcia, F3 = m * v * ws, gdzie ws jest to współczynnik tarcia, poprawnie byłoby policzyć współczynniki tarcia dla opon, dętek w oponach oraz łożysk. W praktyce, opór aero zrówna się z oporem tarcia już w okolicy 1
  8. Jeśli się nie ścigasz, to zysk wagowy jest mało odczuwalny. Te koła csc są ogólnie bardzo polecane przez ludzi na forach od aliexpress. Gorzej, jak Ci cło doliczą, wtedy średnio z opłacalnością. Spoko kołami są Fulcrum Racing 3, koszt około 2000 zł. Półkę (może bardziej półki?) niżej są mavic aksium, za około 800 zł - są to dość ciężkie, ale pancerne koła treningowe. Co do szerokości, ostatnio czytałem, że idzie się w szersze rozmiary, dąży się do tego, aby szerokość zewnętrzna obręczy pokrywała się z szerokością opony. Mniejsze zawirowania powietrza i przy 40 km/h potrzebujesz tylko 398 wat
  9. Wychodzę z założenia, że aby kupować coś używanego, powinno się chociaż trochę na tym znać. Ja się nie znam 😞 Nie mam żadnego doświadczenia z lepszymi podzespołami, nie byłbym w stanie określić, w jakim stanie są używane koła, więc raczej na nowy sezon sięgnę po nowe koła. Na zimę starczą mi moje kowadełka. Ba, ostatnio specjalnie dobierałem drugi bidon, aby robił za dodatkowe obciążenie w czasie treningów 😉 Bidon to co prawda tylko 0,8 kg, ale jakby do bidonu wrzucić ołów, to 750ml bidon ważyłby ok 8 kg 😄 Tak na poważnie, raczej nie ma sensu dociążanie ramy (choć korci), bo jeszcze sobie uszk
  10. Też jestem bardzo ciekawy recenzji, bo również myślę o wymianie kół na lepsze.
  11. U mnie idzie typowa cebula. Mam 3 pary krótkich spodni, na górę mam 2 pary ocieplanych leginsów do biegania z deca - koszt długich spodni wynosił z 60 zł. Mam też leginsy nieocieplane do biegania. Jak temperatura wynosi 12-18 stopni, zakładam nieocieplane leginsy, poniżej, od 5-12 stopni ocieplane, 0-5 ocieplane i nieocieplane idą na raz.
  12. Brat swoją indianę używa głównie na singlach w lesie. Docelowo też ma się ścigać, ale obecne ściganie w jego karierze to jedynie maratony mtb z elementami typowych, średnio zaawansowanych singli. Nachylenia zjazdu do 25-30 stopni, nachylenie podjazdów do 15-20 stopni. W naszych singlach są bandy, szybkie odcinki slalomu między drzewami, ciasne nawroty o 180stopni. W bardzo ciasnych nawrotach XC jest lepszy, bo można go mocniej przechylić względem naszego ciała dzięki niższego prowadzenia ramy. Pisząc, że jest szybszy, mam na myśli zysk 2 sekund na 4-5 minutowym singlu. Na XC mam wrażenie, że ł
  13. Indiana jest w rozmiarze 19 cali i na moje 178 cm wydaje się trochę dużym rowerem w standardowej konfiguracji. Mój brat ma 182 i czuje się na tym rozmiarze extra, ja jeździłem jedynie na podwórku i asfalcie. Nie był dla mnie za duży, siodełko ustawione na takiej samej wysokości co w moim XC 100, kierownica trochę wyżej, ale sam support wydaje się wyżej położony niż w XC 100. Możliwe, że to kwestia mojego przyzwyczajenia do XC 100 i przez to dziwnie mi się jeździ na Indianie. Za 2 tygodnie będę odwiedzał brata to mu ukradnę tą indianę na dłuższą jazdę. Początkowo miałem negatywne podejście do h
  14. Ja bym czekał. Zawsze przed tymi czarnymi piątkami sklepy sztucznie podnoszą cenę, by na czarny piątek wrócić do ceny regularnej. Więc prawdopodobnie teraz, cena jest zawyżona 🙂
  15. Ale to manetka decyduje o tym, ile linki ma być wyciągnięta i ile ostatecznie przesunie się przerzutka.
×
×
  • Utwórz nowe...