Skocz do zawartości

pablo

Użytkownicy
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia pablo

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. W XC 100 hamulce zmieniałem na 6100: zaciski, klamki, przewody i tarcze. Tarcze (bodajże rt66) mocowanie mają takie samo jak Tektro. Klamki o nic nie zachęcają. Jak nie zapomnę to jutro, pojutrze pstryknę fotkę jak to wygląda. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
  2. No właśnie nie była kwestia tylko tunelu bo amortyzator zablokowałem po przejechaniu 100-200m za autobusem. I wzrost predkosci był dość skokowy. Pewnie wpływ na takie zachowanie miała nie tylko blokada, ale nie mam żadnych czujników poza prędkościomierzem żeby cokolwiek stwierdzić.
  3. Ja się niedawno zdziwiłem, jaka jest różnica. Jazda za autobusem, po równym asfalcie. Zablokowanie amorka podniosło mi prędkości o ok. 10%. Właściwie natychmiastowy, ale nie upieram się, mogło to być spowodowane czymś innym niż tylko blokada amortyzatora.
  4. Fajne porównanie, troche daje do myślenia i eksperymentów. Z moich doświadczeń miernych mogę zaryzykować tezę ze przy jeździe z dętka dużo bardziej odczuwalna jest różnica ciśnień i prędkości. Jeżdżąc do pracy różnica 0,2-0,3 bara powodowała ze było wrażenie zamulania, mniejszych prędkości a wysiłek niewspółmiernie większy. Po tym jak zmieniłem tylne koło i zalałem mlekiem byłem zdziwiony jak mała różnica jest przy jeździe z mniejszym i większym ciśnieniem. Pomysł na film? Różnica w predkosci przy zablokowanym i odblokowanym amorki na równych powierzchniach płaskich i mniej płaskich. ;)
  5. Jestem zadowolony. Na początku wydawał mi się krowiasty ale jest zwrotny, fajnie reaguje na leśnych ściankach, pod górę. Jedynie co miałem zastrzeżenia to hamulce. Mimo dotarcia i tak na zjazdach z jakiś „górek” w mieście średnio dawały radę. Wymieniłem na 6100 i jest dobrze. Teraz niech tylko zdrowie i kondycja dopisze i będzie git. PS mam z kaseta 11-46. Przydałoby się to 51, wiec wcześniej czy później wymienię. PS2 sztycy nie brakuje
  6. Mam 182 i wybrałem M (wprawdzie xc100, ale rama ta sama). Mostek od razu odwróciłem i zmieniłem kierownice na gieta.
  7. Ale co sobie pojezdziles to Twoje :) Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
  8. Hmmm, tez byłem świecie przekonany, ze 30mm. Nawet wydaje mięsie, ze ktoś z Decathlonu mi to potwierdzał, zanim kupiłem koło na podmianę w moim xc100.
  9. ST540 a EXPL540 to dwa różne rowery. Zbieżność numerków.
  10. Kilka, kilkanaście dni temu minął rok jak odebrałem swojego xc100. W zeszłym roku za dużo km nie zrobiłem, w tym roku coś tam pokręciłem się wokół komina. Z upgredow na dzień dobry poprosiłem o odwrócenie mostku i wymieniłem na kierownicę giętą z wniosem. Na wiosnę wymieniłem hamulce na deore6100. Teraz myśle o zmianie grupowe, te wydają mi się za wąskie. Ale to najpierw muszę ogarnąć wspólne mocowanie manetek. Czy do mocowanie na jednej obejmie manetki od przerzutki do klamki hamulca muszę wymienić manetkę na wersje bez telewizorka? Kupiłem uchwyt mocujący manetkę do klamki ale mam wrażenie, ze nie pasuje albo coś robię nie tak. Co do kolejnych „upgradow”: w weekend na skutek za małej prędkości, braków w technice, nadmiaru lenistwa i głupoty żywot skończyła dętka i w stanie wymagającym hospitalizacji jest obręcz. Czy takie uszkodzenie nadaje się do naprawy czy raczej myśleć o obręczy? A może nowym kole? Jeśli uda się ja odratować to o bezdetce zapewne trzeba będzie zapomnieć? Pytanie jaka dętka? Czy rozmiar dętki na oponę 2,25 jeśli opona ma 2,3 będzie zdecydowanie za mały czy jeszcze przejdzie? Ewentualnie jakich modeli się wystrzegać albo jest zdecydowanie polecany? Jak patrzyłem to jakieś Schwalbe, Pirelli można kupić za 30-40 pln wiec nie są to kosmiczne kwoty.
  11. Czerwony w XC120 zły nie jest tylko tem żółty napis… jakby nie mogli dać delikatnego czarnego jak w nowych rowerach D. Z kolei XC 100 i ten kolor amortyzatora… no mogli postarać się lepiej ale już lepiej żeby te rowery miały takie wady a nie inne ;)
  12. Tok temu tak było, na szczęście od września zaczęło spadać mocno.
  13. Nie siedzę w branży rowerowej, ale z jednym się nie zgodzę. Koszt transportu z Chin/Azji drastycznie spadły, właściwie do poziomu sprzed pandemii. W tej chwili sprowadzenie kontenera z Chin to mniej więcej 2kUSD, często mniej. Mniej więcej rok firma, w której pracuje płaciła za kontener 14-15kUSD. Przy ofercie 16500 USD z Tajwanu, zrezygnowaliśmy z transportu. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
  14. A to nie prościej/lepiej kupić po prostu kasetę Deore? I taniej: https://www.centrumrowerowe.pl/kaseta-shimano-deore-cs-m5100-pd22291/?v_Id=192760
×
×
  • Dodaj nową pozycję...