Skocz do zawartości

Pepe75

Użytkownicy
  • Postów

    465
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pepe75

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Cześć @krix 🙂 czy zakup solidnego zapięcia oznacza, że będziesz szukał czegoś co można nim zapiąć ? 😉
  2. Wiem, że przejście dla pieszych - tylko zebra - bez pionowego znaku to od strony prawnej nie jest przejście, ale z drugiej strony kiedy pieszy wchodzi na takie przejście to w sumie nie ma obowiązku sprawdzać czy na drodze rowerowej stoi odpowiedni znak. To jest ewidentny bubel prawny, ale uważam że nie dajmy się zwariować i niech pieszy ma w tym przypadku pierwszeństwo. Najgorsze są przejścia sugerowane - już parę razy tłumaczyłem, że na takim nie mają pierwszeństwa. Jedni spokojnie wysłuchają, inni się awanturują, ehh... myślę że większości się wydaje, że ścieżka nowa i jeszcze zebry nie namalowali. Z drugiej strony bardzo niewielu rowerzystów ustępuje pieszym przed zebrą na ddr (nawet jak jest pionowy znak). Tak samo większość rowerzystów wjeżdża na przejazd rowerowy myśląc, że mają pierwszeństwo - niestety mało osób wie, że mają pierwszeństwo na przejeździe - a nie wjeżdżając na przejazd (nie ma analogii do pieszych, którzy mają pierwszeństwo wchodząc na przejście). Poza wyjątkiem - gdy samochód przecina ddr po skręcie.
  3. Moim zdaniem jeżeli kupi się lepsze części to potem można je zabrać i włożyć do innego roweru. Nawet jak jadę na gravelu to zdarza się, że inne ziomki na gravelach też mnie wyprzedzają 😅 więc to może być kwestia mocy w nogach Na Speca Chiela promo było, ale już się skończyło i nie wiadomo czy będzie (model jest znowu dostępny na tradeinn, ale cena wyższa niż w pl)
  4. Raczej nikt Ci nie wskaże siodełka na którym Tobie będzie wygodnie. Co najwyżej ileś osób napisze na czym jeździ lub jeździło i co jest ok, a co u niego się nie sprawdziło. Poza oczywistą szerokością siodełka dopasowaną do rozstawu kości miednicy istotna jest pozycja na rowerze - mniej lub bardziej pochylona. Kolejna rzecz to Twoje rozciągnięcie - w zależności od niego lepsze będą siodełka płaskie lub z podniesionym tyłem - ale to najlepiej by określił bikefitter. Siodełka, które ja testowałem lub miałem: - Selle italia gel man flow- krótki test i sprzedałem - Selle italia novus - jak wyżej - Specialized phenom - jeździłem jeden sezon i sprzedałem - Fizik terra aidon - miał być tańszy zamiennik Speca power, ale to jednak nie to - Ergon - nie pamiętam modelu - też krótki test i zwrot W gravelu od kilku lat mam Speca Power i póki co nic wygodniejszego nie znalazłem (+ obowiązkowo dobra wkładka w spodenkach). Są sklepy/firmy które wypożyczają siodełka za kaucją (np Spec Soho i Ponczowa w Warszawie) - to chyba najbezpieczniejsza opcja. Druga opcja to zakup przez internet, owinięcie prętów taśmą izolacyjną i próbna jazda. Jak nie podpasuje i nie widać śladów użycia to zwracasz do sklepu jak widać to wystawiasz na olx.
  5. Wydaje mi się, że pisanie że cross lub fitness jest dla gospodyń domowych lub emerytów spore nadużycie. W końcu nie każdy musi jeździć gravelem. Jak dla mnie prawdziwy fitness wywodzi się z szosówki tyle, że ma prostą kierownicę. A co z sakwiarzami na trekkingach, którzy zjeździli tysiące kilometrów - to niedzielni rowerzyści? Fajnie, że znalazłeś rower który Tobie pasuje 👍
  6. Jeżel ett ma wymiar 570mm, to tt prawie na pewno nie będzie 480mm. Tt będzie zazwyczaj ok 40mm mniejsze niż ett
  7. Lubię oldskulowe klimaty, no i wierzę w mityczne tłumienie stali 😉 a w Brezeerze miałem Vittorie 2.1"
  8. Tak jeszcze wracając do tematu wątku, to gdybym jednak musiał mieć tylko jeden rower - na wycieczki dłuższe i krótsze, także jako miejski - to pewnie byłby to stalowy gravel z szerszą oponą. W wersji na bogato Kona Sutra LTD, a w skromniejszej taki jak miałem Brezeer Radar. Zdjęcie Kony zapożyczone od Bybikes.pl.
  9. Jak dobrze, że jest ktoś kto zrozumie drugiego zakręconego 😀
  10. W sumie mam expl540 i chisela 🙈. Najprawdopodobniej expl dostanie moja Córa, bo już ma 164cm (a to zdecydowanie nie koniec rośnięcia) i rower który ma obecnie będzie za chwilę za mały. Chiselem jeszcze nie jeździłem - wygrzebuję z pudełka trochę części i przerabiam go trochę - dziś skleciłem kółko bez dętki. Expl540 jeżdżę głównie po Kampinosie ze znajomymi, którzy mają mtb. Jak był śnieg to też po Kabatach parę razy się zdarzyło. Parę razy zrobiłem też takie moje wieczorne asfaltowe kółko 15km: Ursynów - Wilanów - Ursynów. Jakoś dłuższych dystansów po asfaltach w stylu na Gassy, czy Górę K. to nie próbowałem 😅 Wybrałbym się za to do Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Ogólnie po lesie, szczególnie jakichś singielkach super na mtb - pewniej niż na gravelu. Natomiast na asfalcie jakoś nieswojo - ręce szeroko, opony wyją 😅
  11. Ze względu na cenę klamkomanetek jest duży przeskok cenowy między hamulcami mechanicznymi, a hydraulicznymi. Dlatego będziesz miał wybór od 3-4k na mechanikach i powyżej 6k na hydraulice. Miałem podobne dylematy - koniec końców mam gravela, mtb i skrzyżowanie miejskiego z fitnessem. Przy okazji mam marudzenie w domu 😉
  12. Zastanawia mnie dlaczego nie masz możliwości przetestować baranka ? Ja bym na Twoim miejscu jednak odwiedził w jakąś sobotę np Decathlon, żeby przetestować jakiś rower z barankiem - nawet jeżeli to by oznaczało kilka godzin podróży. Jeżeli robisz trasy rzędu 200km, to nie jesteś "niedzielnym" rowerzystą tylko pasjonatem :) i na Twoim miejscu celowałbym w Broam 30. Piszę to z perspektywy osoby, która ma trzeciego gravela - teraz na GRX i hydraulice (pierwszy był na mechanicznych hamulcach, drugi miał mechaniczno-hydrauliczne HyRd). Z drugiej strony różnica w cenie między Broam 60 i 30 to 2800zł - za niewiele więcej powinno się udać kupić grupę GRX 2x11. Więc jeżeli z czasem stwierdzisz, że chciałbyś lepszy osprzęt i hydraulikę to zmienisz. klamkomanetki + zaciski + tarcze = 1800zł https://allegro.pl/oferta/zestaw-hamulcowy-przod-tyl-shimano-grx-st-rx600-br-rx400-komplet-15115297825?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_pmax&ev_campaign_id=17967208976&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIv6uv7_nNhQMV_UlBAh1EUQolEAYYAiABEgKzJvD_BwE przerzutki (p+t) = 400zł kaseta + łańcuch = 300zł korba + suport = 500zł
  13. Złoty szpadelek się należy 😉 Podobno Brompton. Tu masz artykuł w żartobliwym tonie 😉https://hopcycling.pl/brompton-skladak-w-cenie-dobrej-szosy/
  14. Mam Cinturato Mki 45mm i Spece Pathfindery 42mm. Niestety nie jeździłem na Terra Speedach. Natomiast nie czuję jakiejś różnicy na asfalcie między Pathfinderami, a Cinturato - dlatego Cinturato raczej na stałe będą w gravelu (lepsze w terenie), a Pathfindery w "miejskim". Z tym, że ja jeżdżę na ciśnieniu przód ~2.6 / tył ~2.8 na mleku przy wadze 74-75kg.
  15. Mam GA3 i GS1 Evo https://www.szumgum.com/chwyty-ergon-gs1-evo-black-large.html i mam wrażenie, że GS1 są trochę lepsze - mają większą płaszczyznę podparcia. Jeśli chodzi o rogi to ciekawe jest rozwiązanie Sqlab - rogi wewnętrzne https://www.sqlab.pl/rogi-wewnetrzne-sqlab/ Na asfaltowej prostej można wtedy przyjąć bardziej aero pozycję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...