Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie     

  1. Ostatnia godzina
  2. Przede wszystkim zmierz rozstaw widełek przednich i tylnych, bo coś mi się widzi że piasta nexus jest za szeroka do Ukrainy. Z tego co widzę, tylne widełki Ukrainy mają 107mm, a piasta nexus 7 - 127mm. To stal, więc można trochę podgiąć. ale nie 2cm
  3. Na moje oko, przerzutka jest przekręcona i/lub wygięta. Więcej zdjęć.
  4. Ja jeżdżę na szosie w butach mtb xc, bo mi tak wygodniej, a wyglądają całkiem fajnie 😉 plus zdarza mi się czasem zboczyć z szosy. Jeśli chcesz się przekonać do pedałów zatrzaskowych, to pomyśl właśnie nad butami mtb lub turystycznymi. Sam zastanawiam się nad zakupem Giro Rumble na dojazdy do pracy i luźniejsze wycieczki.
  5. Dzisiaj
  6. Dzięki za odpowiedź Niedawno zakupiony pierwszy rower fitnes, trochę mam oporu przed butami wpinanymi dlatego pytam bo nic nie znalazłam w necie Ale po przeczytaniu artykułu na locabikes może się jednak przekonam.....
  7. Santic Unlocked Giro Rev W, Republic R, Rumble, Petra, Shimano seria MT i CT, Northwave Escape(mają miejsce na bloki MTB, ale podeszwa wygląda na taką, z którą da się jeździć na dobrych platformach) Shimano seria AM Ogólnie, typowo szosowe buty będą tylko na bloki. Większość z tych wymienionych wyżej, to buty do MTB albo do jazdy turystycznej. Kwestia tego czego oczekujesz i co ci się podoba. Najbardziej wyglądem do butów szosowych są zbliżone Giro Republic, Giro Rumble i Santic Unlocked.
  8. Ogólnie szosa bez buta zatrzaskowego to jak rower "fat bajk szosawy" - ni pies ni wydra - po prostu wyczynowość łączy się ze specyficznym sprzętem typu wpinany but. Jeśli zaś ostre koło na bazie szosy to cos takiego https://locabikes.pl/blog/blog/pedaly-spd-strapy-noski-czy-platformy-ostre-kolo , jeśli zas pedały platformowe to tutaj dowolny but z przyczepna podeszwa typu adidas czy trampki nawet.
  9. Czy są buty na rower szosowy/ fitnes ale nie wpinane? W Google pojawiają się tylko SPD lub inne wpinane. z góry dziękuje za odpowiedź Martyna
  10. Cześć ;) Niedawno zauważyłem ze w trakcie jazdy drętwieją mnie palce oraz zadzieram głowę do góry. Przyczyna zapewne jest złe dobrana pozycja na rowerze, może zły rozmiar ramy, wszystko możliwe. Na początku chce spróbować z pozycja siodełka - jego dziób zadrzeć lekko w gore. Mam wrażenie ze cały ciężar opieram na kierownicy, jakbym leciał w przód. Zacząłem tez zwracać uwagę na ułożenie nadgarstków podczas jazdy- aby były przedłużeniem przedramion, bez niebezpiecznych kątów. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  11. Moim zdaniem to są 3 różne typy rowerów. Triban jest rowerem bardzo uniwersalnym, zamontujesz tam bagażniki, możesz założyć opony 35c i jeździć po szutrach, a później założyć 25c i ścigać się w triathlonie. Vento ma geometrię również dość wygodną, ale tutaj włożysz opony około 28, może 30-32 już na wcisk. Do Tribana na wcisk wejdzie 40c. Vento to raczej treningi szosowe, pierwsze starty w jakiś wyścigach, trochę mniej turystyki niż Triban. Jeździłem na starszych szosach gianta i Rometa, były to rowery sztywne o bardziej sportowej geometrii niż vento. Jeśli chcesz rower pod triathlony, ustawki - giant albo Romet, jeśli głównie treningi i raz-dwa razy w roku wyścig - Vento, jeśli chcesz uniwersalny rower szosowy, który może również robić za grawela - Triban.
  12. Możliwe, Ja mam podobny model Cube w rozmiarze 17 cali przy wzroście 173.
  13. Jeżeli interesuje Cię taka tematyka, to zapraszam na moją stronę... Kodeks pracy i prawo ogólnie....

  14. Wczoraj
  15. Dziękuję za pomoc, prawdopodobnie kupię Cube Attension SL 2020. Niestety przez net i nie mam możliwości go przymierzyć. Proszę o pomoc posiadaczy, @pepe czy rozmiar 19 cali będzie odpowiedni dla 182 cm wzrostu?
  16. @Sebadom istotne są w tym przypadku zębatki z przodu a nie kaseta. Największą prędkość będziesz miał z najmniejszą koronką 11 na kasecie i największą dostępną w mechanizmie korbowym. Czyli np. dla korb 22/36 uzyskasz max prędkość na koronce 36 i będzie to około 36 km/h.
  17. No niestety moje siodełko nie posiada możliwości przesuwania przód - tył, ale po pochyleniu dzioba bardziej do przodu ból z tyłu kolana już nie występuje. Ale w zamian boli rzepka prawego kolana, no i krew nie dochodzi czasami do wiadomo czego.
  18. Spinka chodzi luźno jak i wszystkie ogniwa, łańcuch nie ociera wózka przedniej przerzutki. Wykręciłem pedały, przesmarowałem gwinty, także sprężyny. Poluzowałem i dokręciłem sztywną oś z tyłu ( słyszałem, że w przypadku zacisków może zadziałać). Co ciekawe... hak tylnej przerzutki był niemal luźny i dokręciłem o pół obrotu także jutro sprawdzam czy mój serwis zadziałał i dam znać. Jak nie to będę szukać dalej. Dzięki!
  19. Pierwsze co zrobiłem, to wymiana seryjnych opon na Schwalbe racing ralph/ron 2.25 + mleko, 500 gramów w dół 🙂 Pedały tak samo, zmiana na Shimano m540, jednak pedały i opony traktuję bardziej jako przygotowanie roweru do prywatnych preferencji. Tak, hamulce mam Sram Level T. Przy mojej masie hamują bardzo dobrze, nie ma problemu z hamowaniem 1 palcem. W hamulcach chcę potestować różne rodzaje okładzin, ale to jak te trochę się zużyją. Gripy rzeczywiście też planuje zmienić, bo seryjne nie dają żadnej amortyzacji. Co do Tribana 520 - Przy sprintach pod górę część chłopaków rzeczywiście mi ucieka, ale to raczej kwestia tego, że Oni trenują od 7 lat a ja od roku... Sztywna karbonowa rama brzmi fajnie, ale taki rower nie będzie już tak uniwersalny jak obecna 520. Do nowych hamulców 105 wejdą już maks 32 c a nie 37c. Ramy pod ściganie też raczej nie przyjmą tak szerokiej opony. Wykorzystując też rower do jazdy z rodziną tempem mocno spacerowym, napęd 3x9 sprawdza się idealnie. Jadąc z dziewczyną czy z rodzicami rzadko wrzucam 2 tarcze z przodu, głównie jadę 1x1-5.
  20. Chwyty w XC 💯 S, gładkie z małym wzorem nie wystającym mnie właśnie bardzo pasują. O pedałach nikt nie wspomniał a nie ma nic gorszego jak noga spadnie z pedału w chwili jakiegoś manewru. Dużo spraw jest mocno osobistych, ja np siodełko wolę lekko do dołu przodem. Wolę siedzieć tyłkiem a nie kroczem. Mam nowe opony CST, klasy niskiej jak te Hutchinson ale szersze. Lepiej się będę czuł jak zmienię.
  21. Dzień dobry, mam zamiar kupić sobie pierwszy rower szosowy. Myślałem o przedziale cenowym do 3000 zł. Na oku mam takie rowery jak: Kross Vento 3.0, romet huragan 3, giant contend 2, triban RC 500. Czy ktoś potrafiłby mi pomóc z wyborem? Może jest jakiś inny lepszy rower, którego nie znalazłem?
  22. Cześć Potrzebuję do swojego roweru zamontować szerszy widelec, na podstawie zdjęć z pomiarami oraz 2 potencjalnymi widelcami mógłby mi ktoś pomóc dobrać właściwy ? Po raz pierwszy zabieram się za coś takiego, i nie chcę posłać pieniędzy w błoto, i jeszcze ta sterówka ? rurka wychodząca z widelca do idąca do mostka, czy ją się jakoś wyjmuje ? wybija ? bo siedzi jak by była na stałe, do niej się przykręca kierownicę taką długą szpilą. HBS Fork Fork with threadFork diameter 1 Inch = 25.6mmFork suitable for stem 22.2 mmFork material: coated steelFork suitable for 28 inch wheelsFork suitable for drum brake / rollerbrake wheelsSpecifications:- Wheel size: 28"- Bicycle type: Trekking- Color: Black- Material: Steel- Brake Type: Drum Brakes- Weight: 960 grams- Distance Dropouts: 10 cm- Without dynamo hook- Suitable for axis size: 9 mmSteerer tube:- Inch Size: 1 "(25.4 mm)- Steerer Length: 250 mm- Threaded- Thread Length: 140 mm HBS Transport Fork Color: Matt BlackMaterial: SteelWheel Size: 28 inchBicycle Type: City Bicycle- Weight: 990 grams- Brake type: Drum brake- Distance dropouts: 10 cm- Material dropouts: Steel- Without dynamo hook- Suitable for axle size: 9 mmSteerer Tube:- Inch Size: 1 (25.4 mm)- Length: 300 mm- With thread (120 mm)- Material: Steel
  23. Ja w swoich rowerach zawsze coś kombinuję. Najważniejsze są zawsze elementy odpowiadające za bezpieczeństwo, komfort i punkty styku z podłożem. Przede wszystkim opony do wymiany na jakieś porządne zwijane. I raczej niewyścigowe, tylko takie które dadzą dobrą przyczepność i mają boczne ścianki, które nie są z papieru. Jakieś o wadze 600-650 gram. Preferuję 2,3 cala z przodu z oponą dającą przyczepność i 2,1 cala z tyłu, oponę napędową z niskimi klockami. Jeśli jazda głownie w terenie to opony ze stosunkowo miękkiej mieszanki. Kompletnie nie podoba mi się ta kierownica a konkretnie jej gięcie. Może nie mam racji ale jestem przyzwyczajony do kierownic stosunkowo płaskich ale zbliżających się na końcach do użytkownika. Np taka: https://www.bike24.com/p2252915.html?menu=1000,2,89 No i gripy chyba też do zmiany. Gripy to kwestia bardzo indywidualna. Obecnie jeżdżę na ergonomicznych ale lubię też grube gripy piankowe. Gripy muszą być takie żeby nie można było ich przekręcić w czasie jazdy. Hamulce. Jeśli masz nowy model to dali Ci zapewne heble Srama. Nie pamiętam ale chyba Level T. Trzeba by sprawdzić jakie dali tarcze i klocki bo sądzę że przyoszczędzili i zmiana na lepsze znacząco poprawi hamowanie. Trzeba pilnować wszelkich nieszczelności. Bo jak ten płyn wycieknie to jest cholernie żrący i niszczy wszystko. Co do Tribana 520 to mój młody miał prawie identycznego tylko wcześniejszy model na pełnej Sorze. Jak kiedyś pożyczysz na testach jakiś rower na karbonowej ramie i jakimś Shimano 105 lub podobnym a potem wsiądziesz na swój, to dopiero poczujesz jaka jest różnica. Tak jakbyś nagle dostał dwa szybsze biegi i jedziesz dwie koronki wyżej niż zwykle, przy tym samym wysiłku. Oczywiście zależy jaką kto ma nogę. Jak miałem dobrą nogę wiele lat temu to dawałem radę na niezbyt ostrych ustawkach nawet na crossie 15kg. Natomiast jak były mocniejsze przyspieszenia do 45-50 to już zostawałem w tyle na tym rowerze.
  24. Dzięki znalazłem jeszcze coś innego ! Otóż rozwiązaniem i chyba najlepszym stosunkiem ceny/jakości/waga jest TEKTRO MD-C550 160cm. Jak wam się wydaje podejdzie pod to tarcza hamulcowa Shimano SM-RT800 ???
  25. Mam osobiście RR XC 100 z napędem 1x12, na teren super, na jeżdżenie po asfalcie, ścieżki rowerowe, leśne ścieżki ale rekreacyjnie, wybrałbym Cube attention. W RR masz 34 zęby z przodu, kasera 50-11, prędkość od 5 km/h do 50km/h. Na prostym nie zabraknie przełożeń, jeździłem trekiem caliber 8, miał bardzo słabe hamulce, nie wiem, czy w caliberze 9 montują lepsze hamulce. W treku 8 była z przodu korba 30 - na asfalt za mało. Napęd 1x12 ma trochę większe różnice między kolejnymi biegami niż napęd 2x10, 2x11, w lesie kompletnie to nie przeszkadza a nawet jest atutem, na asfalcie, można się czepiać, że przy kadencji 90 na jednym biegu jedziesz 25 a na drugim już 28 a Ty chciałbyś 27... Jeśli masz doświadczenie z 3x9 i Ci pasował, 1x12 też będzie pasował. W porównaniu do mojego starego napędu 3x9 z kasetą 11-32, napęd w RR XC 100 (XC 500 ma identyczne przełożenia), nie pokrywa się jedynie z najniższym biegiem (1 bieg w XC 100 to coś pomiędzy 1x1 i 1x2 w napędzie 3x9), i najwyższym biegiem (brak odpowiednika 3x9 przy kole 26"), każde pozostałe przełożenie w napędzie 3x9 ma swój odpowiednik w 1x12. Minusem 1x12 jest koszt eksploatacji. Łańcuch do 3x9 kosztował 40 zł, kaseta 60, do napędu 1x12 łańcuch 100 zł, kaseta 350 (dla Srama, Shimano trochę tańsze).
  26. Dzięki, a jaka jest max prędkość przy kadencji 80 dla Cuba Attension SL 2019 kaseta 11-36 , a rocznikiem 2020 kaseta 11-42? Tak około?
  27. Continentale to też opony przeznaczone do lasu, mam w jednym z rowerów race kingi i również znikają, jeżdżąc głównie po lesie. Też bym szukał czegoś bardziej trekingowego/crossowego. To jaka opona Ci wejdzie zależy od tego, ile masz miejsca z tyłu, nie ma zasady, czy jeśli wejdzie 2.25 to musi wejść 2.4. U mnie w dwóch rowerach mam 2.25, do jednego maks wejdzie 2.8, do drugiego 2.25. Jeżdżąc po asfalcie raczej bym stawiał na 2.0 - 1.9
  28. Również uważam, że rowery z decathlonu mają dobry stosunek jakości do ceny. Od 2 lat ujeżdżam Tribana 520 na sorze i jestem zadowolony (mam wymienione koła na mavic cosmic). Rower bardzo uniwersalny, z lemondką spoko do startów w triathlonie, możliwość włożenia opon 37c, montażu bagażnika z przodu i z tyłu, bardzo uniwersalny rower. Nie mam problemu, aby jechać z chłopakami na rowerach za 20k na treningu. Może przy silnej nodze i większej masie, w droższym rowerze różnica w sztywności byłaby odczuwalna, przy mojej nodze i moich 67 kg różnice są nieodczuwalne. Od miesiąca jeżdżę na rockrider XC 100 za 4100, w tych pieniądzach obecnie nie da się kupić niczego z takim stosunkiem jakość/cena. U mnie jednak hardtail, choć jestem ciekawy, jak na niektórych trasach XC jechałoby się na takim fulu, na wyścigach coraz popularniejsze. @jajacek jakie usprawnienia XC 100 masz na myśli?
  1. Załaduj więcej aktywności
×
×
  • Utwórz nowe...