Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie     

  1. Dzisiaj
  2. Może tak jest jak piszesz, obawiam się, jednak, że zębatki GRX są kompatybilne tylko z korbami GRX. Natomiast w przypadku alternatywnych produktów, masz wprost informację, że będzie pasować do ramienia korby 105 które masz. Ta zębatka GRX z linka, ma takie charakterystyczne wycięcia przy mocowaniach śrub, tak mi na to wygląda, że niekoniecznie może to pasować do ramienia korby 105. Oglądałem kiedyś film z podobnej przeróbki, tu masz linka : A tu link do tej zębatki, trochę się różni od GRX : https://www.wolftoothcomponents.com/products/110-bcd-asymmetric-4-bolt-for-shimano-cranks?variant=7467603461
  3. Cześć! Mam okazję kupić silexa 400 2020r w dobrej cenie po nieudanym zamówieniu eskera 6.0, którego jak się okazało nie ma i pewnie nie było. Męczy mnie tylko ta rama i zastanawiam się czy nie będzię to pozycja jak w mtb? Mam zamiar jeździć w lekkim terenie i różnej jakości asfaltach, ogólnie żeby był dosyć uniwersalny ale od pozycji pionowej w stylu mtb mam właśnie taki rekreacyjny mtb. Do tej pory jeździłem na 30 letniej szosie z oponkami 23 i 25 o mocno sportowej geometrii, którą delikatnie chciałbym załagodzić w moim gravelu. Szukam sprzętu maksymalnie do 5000zł. Mam 186cm i ok 87cm przekrok. Jeśli macie jakieś ciekawe propozycje to chętnie sprawdzę. Nie zależy mi koniecznie na GRX ważniejsze są hydrauliczne hamulce bo na takich jeżdżę od lat i testowałem mechaniczne w gravelu i nie podobało mi się to. link do meridy: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/667/silex-400 Z góry dzięki
  4. Dzień dobry, Proszę o poradę. Chcę kupić rower dla 11-letniego chlopca, wzrost 149 cm. Opony 26 cali. Chłopiec jest mocno wysportowany, jeździmy po roznych drogach: miasto, las. W planach zamierzamy rownież pokonywać dłuższe dystanse np. 60-70 km. do tej pory miał Kross hexagon 20 cali, Woom 24 cale (obecnie). Zależy mi żeby to byl rower dość lekki (nie musi mieć tarczówek), górski ale uwaga z bardziej wyprostowaną pozycją, czyli coś w stylu hexagon. Myślalam o firmach Trek i Merida. Może być używka. I teraz moje pytanie: jaki konkretnie model byscie polecili- cena do 2000 zł- biorąc pod uwagę, że jest to rower na max.2-3 lata
  5. A czy to nie jest tak, że wszystkie zębatki od GRX dla napędu 1x są typu narrow-wide (tylko nazwana w nomenklaturze shimano)?
  6. To kręć szybciej 🙂 Zasadniczo rowery MTB nie są do wykręcania dużych prędkości, a w nowych rowerach często korby fabrycznie mają max 40 zębów (przy 3 rzędach) i 38 (przy dwóch), więc w porównaniu do starszych MTB czy trekkingów (44-48) znacznie mniej, a to się przekłada bezpośrednio na prędkość "na prostej" 🙂. Przy kadencji ok.90obr/min na biegu 40x11 można spokojnie przekroczyć 40km/h, tylko po co? 🙂 Zmiana roweru z 26 na 29 powinna pomóc w uzyskaniu nieco większych prędkości dzięki zmianie średnicy kół. Jak chcesz szybko to kup szosę lub gravela 🙂 A co do wielkości ramy. Bez dokładnego porównania w tabelach Kross'a trudno będzie oszacować co Ci będzie pasować idealnie. Może i tak będziesz musiał dokonać korekty długości i nachylenia mostka, kierownicy... Poza tym nie zapominaj, że o tym czy będziesz na rowerze mniej lub bardziej wyciągnięty nie decyduje tylko wielkość ramy, ale porzede wszystkim jej geometria. Levele są bardziej sportowe niż Hexgony, więc pozycja powinna być bardziej pochylona. Ale czasem i tak trzeba obniżyć, wydłużyć lub obrócić mostek, aby dopasować rower pod siebie.
  7. W tej kwocie spojrzałbym na Indianę: https://www.mediaexpert.pl/sport-i-rekreacja/rowery/rowery-cross/rower-indiana-cross-4-0-m21-czarny-r19 Jest lepszy od tych, które wymieniłeś (przynajmniej tak sądzę bo nie googlowałem wszystkich trzech) ale w tej kwocie feeling jest najważniejszy. Wybierz rower, który najbardziej Ci się podoba i na którym jest Ci wygodnie. Indiana ma dobry osprzęt. Raczej unikałbym Treka, Speca, Cannondale'a w tej cenie.
  8. Wczoraj
  9. Odnośnie napędu, to raczej nie ma sensu robić większych inwestycji. Warto natomiast zrobić serwis, szczególnie jeśli nie był robiony do tej pory. Wtedy powinno wyjść co jest do robienia. Być może wymiana łańcucha, może kaseta, klocki, linki itp. Opony , jeśli nie ma specjalnych wymagań, dałbym jakieś szerokie, ale z niskim bieżnikiem, żeby się lekko jeździło. Oryginalnie są zdaje się 26 x1.75 i takie też można kupić nowe, np. : https://www.rowerystylowe.pl/p-8777/opona-rowerowa-schwalbe-range-cruiser-26-x-175-47-559 jeśli do jazdy głównie po mieście, albo np. takie :https://www.rowerystylowe.pl/p-2448/schwalbe-land-cruiser-reflex-26-x-175-47-559 jeśli trochę jazdy po lasach. Albo takie również : https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-ride-tour-pd7378/?v_Id=113391 Chyba że ma być tanio, to można ostatecznie i takie : https://www.centrumrowerowe.pl/opona-kenda-kosmos-k184-pd5222/
  10. Nie muszą być te rowery co są podane wyżej( podałem je bo w sklepie mi takie oferowali) . Kwota do 1700zl. Właśnie chodzi o to jaki rower jest warto kupić do 1700zl Crossowy 🙂
  11. Witam. Chciałbym zakupić rower crossowy do kwoty 2500/2700zł zastanawiam się nad Romet Orkan 6M 2020 https://www.romet.pl/Rower,ORKAN_6_M,10,775,776,15391,2020.html Kross EVADO 5.0 2020 https://pmbike.pl/pl/p/KROSS-Evado-5.0-2020/6108 Unibike CROSSFIRE DISC GTS 2019 http://unibike.pl/crossfiregts.html Chciałem zapytać który z tych rowerów najlepiej wybrać lub może jakieś inne w tej cenie. Jeździć będę zazwyczaj w trasy po za miastem jakieś polne drogi czy lasy ale planuje tez co jakiś czas kilkudniowe wycieczki wiec zależy mi na możliwości podpięcia błotników czy bagażnika z tyłu z góry dziękuję za pomoc
  12. Poproszę o linki do rowerów oraz kwotę jaką dyspnujesz - może będzie coś lepszego. Rozumiem, że rower crossowy to nie ma co proponować rekreacyjnych MTB, czy może?
  13. Dzień dobry. Jakiś czas temu doradzaliście mi w kwestii zakupu nowego roweru. Dziś chciałbym zadać inne pytanie. Starszy syn dostał kilka lat temu rower Romet Classic 1100. Już z niego wyrósł, ale za to młodszy się do niego przymierzył i jest w idealnym rozmiarze (rower i syn 🙂). Niestety rower wymaga "odświeżenia" - przede wszystkim nowe opony. Ale przy okazji pomyślałem, że warto byłoby dołożyć mu lepszy napęd (obecny trochę się zużył). Obecne parametry są takie: koła – 26 rama – alu rozmiar ramy – 19 napęd – Shimano 21 b 3/7 manetki przód – klamkomanetki Shimano Tourney przerzutka tył – 7 Shimano TZ przerzutka przód - Shimano wolnobieg - 7 Shimano Rower ma posłużyć na 2-3 lata do jazdy z kolegami po okolicy (asfalt, polne drogi). Będę wdzięczny za jakieś porady.
  14. Ostatni tydzień
  15. Ja mam Sigmę. Też słychać ciche piknięcia. Jest to spowodowane tym, że do szprychy jest przymocowany magnes a w sensorze jest kontaktron. I to właśnie zwieranie jego styków przez mages powoduje te kliknięcia.Chyba że w twoim sensorze jest specjalny dodatkowy głośniczek który wydaje te dźwięki, ale jest to raczej mało prawdopodobne. Słyszysz to zapewne tylko dlatego, że w pomieszczeniu jest cicho. Na zewnątrz w czasie jazdy szum opon i inne odgłosy to zagłuszą.
  16. Cześć, Kupiłem sobie licznik bezprzewodowy Cube Pro Lite i mam nietypowy problem. Sensor przy kole po każdym obrocie generuje dźwięk "piknięcia". Jest to zapewne prawidłowe działanie, ale lekko mnie ono irytuje. Czy da się to wyłaczyć? Instrukcja niestety o tym nie wspomina. Może kupić inny licznik. Czy każdy licznik posiada taką niechcianą funkcję pikania?
  17. Witam. Piszę z pytaniem odnośnie który rower z tych 3 warto kupić. 1. Kellys Cliff 90 2019. 2. Kross Evado 4.0 2019 i 3. Unibike Flash 2019. Który z tych byście mi polecili.
  18. Sprawdzić poprawność ustawienia koła względem ramy w widełkach, powinno być centrycznie na środku względem prawej i lewej goleni dolnych widełek patrząc wzrokowo tuż przy węźle suportowym (taka sama odległość z obu stron rawki koła). Części, które są zalecane przy korbie fc-400, fc460 oraz fc-rs400 używamy łańcucha: cn-hg54 i przerzutki z tyłu: rd-4700ss Części, które są zalecane przy korbie fc-cx50 używamy łańcucha cn-4601 i przerzutki z tyłu rd-4700gs Miski suportu w obu przypadkach bb-rs500 lub bb-rs500-pb gdy mamy inny sposób mocowania w ramie ( wciskane ).
  19. Witam. Postanowiłem dzisiaj wyregulować przerzutkę przednią. Postępowałem zgodnie z poradnikiem zamieszczonym na forum rowerowe.pl. Problem jest z małą tarczą z i najmniejszą koronką kasety, gdyż przy mocniejszym pedałowaniu przerzutką przerzuca na dużą tarczę. O co chodzi?
  20. "...Żadko..." -tak z nudów siedzę i czytam. Ufam że to błąd w sztuce :)
  21. Ja myślę, że tu nie ma co robić z tego wielkiej filozofii, po prostu się na takie przetarcie wybrać. Czy to w grupie, czy to samemu. Nie wiem nawet czy samemu nie będzie lepiej (bo trudniej). Na ultramaratonach niejednokrotnie jedzie się samemu, no chyba, że jedzie się w grupce zgranych znajomych, albo dajemy radę non stop trzymać się jakiejś grupy (która w dodatku jedzie naszym tempem). Dodam jeszcze, że 12 godzin to umówmy się, nie jest specjalnie wyzwanie pod względem psychicznym. Wychodzisz o 7 rano, wracasz o 19 - wychodzi cały dzień na rowerze czyli sama przyjemność 🙂 Czy będziesz miał w tym czystej jazdy 9/10/11 godzin, to już zależy od Twojej strategii i sił, zresztą wszystko wyjdzie w praniu. Do tego kwestia ustalenia tempa, żeby dojechać, ale się nie zajechać po drodze. To ciekawe doświadczenie, które moim zdaniem zdecydowanie warto powtórzyć kilka razy przed startem w większym ultramaratonie (myślę tu o ultra na dystansach od 400 km w górę).
  22. Cześć, odnośnie tego czy 11-30 czy 11-32 czy 11-34 nikt Ci nie odpowie i tak naprawdę nikogo nie ma sensu słuchać. Jednemu wystarczy 11-23, innemu 11-36 będzie mało 🙂 9. rzędowy napęd nie zachęca do pójścia w bardzo szeroki zakres kasety jeżeli komuś bardzo zależy na stopniowaniu co jeden ząbek. No ale jeżeli chce się mieć lżejsze przełożenia, to trzeba się z tym pogodzić. Zmiana z 28 na 30 nie da specjalnie odczuwalnej różnicy, prędzej 32, a może nawet 34. W przypadku napędu 9. rzędowego możesz śmiało zastosować kasetę MTB. Są dostępne jeszcze kasety Shimano XT CS-M770 gdyby zależało Ci na odrobinę niższej masie i lepszej wytrzymałości w porównaniu z Sora/Alivio.
  23. Leśna droga czyli coś takiego mniej więcej oczywiście bo każda jest inna 🙂
  24. Niby tak Jacku, ale strzelam, że autorowi nie chodziło o "taki las" :) Pewnie zwykłe pożarówki.
  25. Takie coś może być alternatywą : https://absoluteblack.cc/gravel-1x-oval-110-4-bcd-DA9100-U8000-chainring Zbyt tanio to nie jest, ale z tego co piszą jest kompatybilne z modelem korb 105 który masz. Możesz sobie postudiować materiały tej firmy, zdaje się, że problemem może być np. długość śrub gdybyś chciał założyć zwykłą zębatkę przeznaczoną do napędów 1x. Do tego powinna być to raczej zębatka narrow-wide dla lepszego trzymania łańcucha przy braku przedniej przerzutki.
  26. YouTube usunął mi trochę audio, więc wrzucam poprawioną wersję :) Zachęcam do subskrybowania kanału latem planuję przejechać całą EuroVelo 9 od Gdańska do Chorwacji https://www.youtube.com/watch?v=jzEPKvfgXes&feature=youtu.be
  27. Te rowery nie nadaja sie do lasu, tym bardziej przy tej wadze. Szukaj mtb. To sa rowery 99% asfalt, 1% lekki teren
  28. Witam Chciałbym kupić rower do jazdy rekreacyjnej (wycieczki 60km), ale systematycznej. 70% asfalt, kostka oraz 30% leśne ścieżki, szutry itp w cenie do 3000zł. Moja waga 100kg, wzrost 180cm. Przeglądając tematy na forum oraz oferty spodobały mi się dwa modele: Northtec Caledon DB DR 2019 za 3060zł Unibike Viper GTS 2019 za 2800zł Mam dylemat ponieważ w Viper są lepsze hamulce Shimano Deore MT500 a Caledon ma Shimano BR M201. W Caledon jest support Hollowteh II a Viper ma Octalink i sam nie wiem co lepsze? Natomiast największy dylemat to amortyzator... w Viper jest sprężynowy NVX 75mm a Caledon posiada powietrzny NRX-D RL Air 75mm. Wyczytałem, że ten amortyzator NRX-D RL jest już powietrzny, ale to najtańszy model i jest w drogi w serwisowaniu(nierozbieralne elementy wewnątrz). Zastanawiam się czy wziąć tego Vipera z lepszymi hamulcami, ale na octalinku i z podstawowym amortyzatorem którego kiedyś jeśli bym miał potrzebę to wymienił bym na lepszy. Czy może wystarczy mi ten NRX-D w Caledonie i ewentualnie zmienię tylko na lepsze hamulce w przyszłości? Różnica w cenie to około 200zł na korzyść Vipera. Co byście doradzili?
  1. Załaduj więcej aktywności
×
×
  • Utwórz nowe...