Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie     

  1. Wczoraj
  2. lukasz.przechodzen

    Co powinien posiadać rower górski?

    @jajacek Zobacz co w dziale rowerów rekreacyjnych oferował Giant w 2008 roku 🙂 A facet chciał taką korbę wsadzić do górala, żeby móc na asfaltowych zjazdach dokręcać i jeździć za TIR-ami (już go za to ochrzaniłem). Znalazłem mu tarczę 24 z odpowiednim BCD, ale czy to fizycznie zagra, tego już obiecać nie mogłem. Sam jestem ciekawy jak to wyjdzie, ale z czystej ciekawości, bo mnie nie kręcą takie kombinacje.
  3. Siema Pany, Postanowiłem ostatnio, że muszę w końcu zainwestować w hamulce hydrauliczne. Wybór padł na BRM6000. Widelec i rama mają mocowanie IS. I teraz pytanie bo internety robio mi lekki burdel w mózgu - czy tak wygląda adapter IS na PM: adapter? Bo miałem wrażenie, że też tak wygladają PM na IS. Czy może te adaptery są uniwersalne i działają w dwie "strony"?
  4. Peru

    Kellys czy cube

    Jeżeli chodzi o cube to oczywiście rozmiar 29 cali na kołach 19, mieszkam w małej miejscowości otoczonej lasami, jeżeli chodzi o jazdę to rekreacyjnie jak to mówią od czasu do czasu, myślę że 50% na 50% jeżeli chodzi o powierzchnię drogi, jeżeli chodzi o wydatki roczne to jak najmniej, myślę że przy mojej jeździe rower po roku będzie jak nowy, zależy mi na kupnie roweru tak aby mi służył parę lat, dlatego zdecydowałem się na taki budżet a nie inny ( do 3000 - 3500 PLN) Sprzedawca z którym się dzisiaj widziałem zachwalał Kellys, porówujac go do cube mówił że ma lepszy oprzyrządowanie, podobnie się wypowiadał jak kolega thalcave... Następnie ty Jacku wyraziłem swoją opinię za co bardzo dziękuję i w tym momencie dalej nie wiem co kupić... Dlatego dałem jeszcze do oceny Kellys gate 30, który to podobno jest konkret jeżeli chodzi i cenę do jakości... Pozdrawiam
  5. jajacek

    Kellys czy cube

    Kolego, rower 16 cali na kołach 27,5 cala jest z grubsza biorąc na niedużą dziewczynkę. Sugeruje rower na kołach 29 cali w rozmiarze 19 cali. A czy posłuchasz czy nie to Twoja sprawa. Co ma lepszy stosunek jakości do ceny można bardzo długo dyskutować. Poruszasz się między rowerami rekreacyjnymi na wszystkie nawierzchnie a terenowymi typowo do jazdy mtb. Jeśli chcesz sensownej porady to napisz najpierw jak chcesz ten rower wykorzystywać, jak często i w jakich okolicach mieszkasz po których chcesz jeździć. I jaki budżet rocznie jesteś skłonny przeznaczyć na serwis roweru.
  6. Peru

    Kellys czy cube

    Ja mam 182 cm wzrostu także wygoda ma dla mnie znaczenie, Jeszcze myślałem o tym https://bikepark24.pl/Rower-gorski-MTB-Kellys-Gate-30-29-model-2019.html mogę dostać go za 3500 PLN Albo ten konkretnie tylko że 19' https://allegro.pl/oferta/rower-cube-attention-rozm-16-cali-wyprzedaz-20-7459632108?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare Proszę za i przeciw, na razie jest remis pomiędzy kellys a cube, Z góry dziekuje
  7. Ad 1. Przydałaby się jakaś taka kategoria mtb rekreacyjne czy właśnie ATB. Dużo jest takich rowerów. Tu często na forum się pojawiają. Niektóre mają trzyrzędowy napęd do wszystkiego jak Cube Analog. To na szosie tak chciał? 52-42 jest super na szosę. Mój kumpel Cyborg ma 52-42-30. Ja mam 52-39-30 i być może zmienię środkowy blat na 42. Natomiast jedyna korba o ktore mi wiadomo że miala BCD, które mogło przyjąć mnie niż 30, to była Shimano 105 5700 trzyrzędowa. Chyba 26 brała ale głowy nie dam. Ale kaseta 11-42 do tego? to jakaś przeginka. Ale z WolfTooth Road Link może pójdzie... 1x11 niektórym oczywiście w pełni wystarczy. Bo są tacy którym 1x9 wystarcza. Ale jednak ludzie kupując nie zdają sobie sprawy że jest to napęd, który nie ogarnia całego zakresu i chcąć jeździć i po płaskimi i po górach można mieć problem.
  8. Jak tak mówicie to widać tak się przyjęło...
  9. jajacek

    Kellys czy cube

    Ale Kellys to jest rama 27,5. Odradzam chyba że ktoś jest niski. No i ten amor Suntour XCR to jest taniocha i jego wartości bym nie przeceniał. Cube Analog to rower o gorszych parametrach niż Attention. Rok produkcji nie ma tu znaczenia.
  10. lukasz.przechodzen

    Co powinien posiadać rower górski?

    Cross to cross, trekking to trekking. To bardzo ułatwia rozróżnienie tych rowerów od siebie. Można oczywiście było stworzyć kategorię "rowery crossowe z wyposażeniem turystycznym", ale już OD LAT używana jest nazwa trekkingowe, czyli z błotnikami, bagażnikiem, osłoną łańcucha, bardzo często dynamem, stopką.
  11. lukasz.przechodzen

    Co powinien posiadać rower górski?

    Starzejesz się 😄 A z wiekiem przychodzi na wspominki, że kiedyś to Panie było... 🙂 Odnośnie Twojego pierwszego posta: 1. Na takie prościutkie "górale", które nie nadają się do jazdy po górach, mówi się ATB (All Terrain Bike). Ale tego mało kto używa, górski to górski, nawet jak kosztuje 600 złotych. Nic z tym nie zrobimy. 2. Myk-myka dopisałem. Geometria i dobór roweru do konkretnego rodzaju jazdy, to już temat na inny wpis. 3. Wszystko zależy od potrzeb. Jeżeli ktoś chce jadąc z asfaltowej górki 50 km/h, jeszcze dokręcać, to zdecydowanie 2x, a może czasem 3x będzie mu niezbędne. Ostatnio na blogu ktoś chciał stworzyć korbę 52/42/22(!) + do tego kaseta 11-42. Ostatecznie znalazłem mu tarczę 24 do tego zestawu, ale czy to będzie działać i tylna przerzutka ogarnie? Tego nie wiem. Natomiast pytający chciał stworzyć na maksa uniwersalny napęd, który pozwoli mu właśnie dokręcać na stromych zjazdach i wspinać się pod ciężkie podjazdy. W takich przypadkach pewnie 1x13 by nawet nie dogodził 🙂 W pozostałych - zgadzam się, że 1x12 wypada lepiej niż 1x11, chociaż jeżeli nie potrzebujemy rozpędzać się powyżej pewnej prędkości, to i 1x11 wystarczy. Każdemu według potrzeb. To że komuś coś nie pasuje, nie znaczy, że cała koncepcja jest bez sensu 🙂
  12. azgaroth

    Do 2000 Cross

    ale też dużo dzięki Wam :) macie dobre rozpoznanie tematu. Moim zdaniem trzeba też interesować się tematem dlatego też właśnie robiłem rozeznanie, jeżeli ktoś chce kod teraz mogę udostępnić, może zadziała ponownie :)
  13. Osobiście na dojazdy do pracy wolałbym coś dedykowanego na miasto, czyli bez amortyzatora z przodu, plus bardziej bezobsługowy napęd. Np. : https://www.goride.pl/urban/kross-inzai-2018?from=listing&campaign-id=20 . Fakt, że Evado lepiej się sprawdzi w lekkim terenie, tak że zależy na co położysz większy nacisk.
  14. thalcave

    Kellys czy cube

    Ja bym wybierał między Cube attention 2017 i Kellys spider 90 2019r. Kellys ma podstawowy ale powietrzny amortyzator, Cube jeszcze sprężynowy. Kellys ma napęd 3x9 grupy Alivio, Cube 3x10 miedzany Deore i XT - tylko stare modele. Hamlce są trochę lepsze w Kellysie. Koła w obu przypadkach podstawowe - ciężkie. Skłaniałbym się ku Kellysowi bo jednak powietrzny amor jest lepszy każdych warunkach* a napęd w pierwszym rowerze jest wystarczający w Kellysie. * Prawie we wszystkich warunkach.
  15. Spójdz na ofertę Unibike'a, np. VIPER GTS lub Zethos GTS. Z inny producentów to może być Trek Dual Sport 3, z gorszym osprzętem ale rama jest lepsza. W Unibike'ach napędy będą lepsze i hamulce, w Treku osprzęt będzie gorszy ale IMO wystarczający do "zwykłej jazdy", a zawsze będziesz mógł po roku czy dwóch wymienić hamulce czy napęd. Ale to po co je wogóle ściągać? Nie wydaje mi się, żeby waga roweru miała dla Ciebie aż takie znaczenie.
  16. Mociumpel

    Do 2000 Cross

    Gratulacje za upór, pytania i WŁASNE zaangażowanie - zacząłeś i ... skończyłeś w zasadzie sam 😉 Co zaś do zakrytego kodu (żart) - kupiłem Unibajka za dobrą cenę - mogę odsprzedać😉
  17. Witam, dzisiaj jeździłem po sklepach rowerowych w poszukiwaniu roweru dla mnie i w ostateczności dostałem takie propozycje do wyboru: Cube analog 2019r za 3100 PLN chyba że kupię w maju za 2800 PLN Cube attention 2017r za 3100 pln I ostatni Kellys spider 90 2019r za 2700pln Teraz pytanie co wybrać, dodam że chce kupić rower już na lata i jeszcze jedno, jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o sprzęty itd Z góry dziękuję za pomoc
  18. Rower raczej dla osób niższych, poniżej 168 wzrostu. Ciężki kloc. Szału nie ma ale nie ma tragedii.
  19. azgaroth

    Do 2000 Cross

    I też wspomnę wszystkim kupującym, że warto szukać i negocjować :) Więc udało się zjechać jeszcze niżej, lepszej ceny raczej nie dostanę ! Kod pozwoliłem sobie zakryć z wiadomych celów :)
  20. azgaroth

    Do 2000 Cross

    Wiecie jak jest, człowiek zakłada 2000, nakręca się trochę napala i przeznacza więcej oszczędności i bardziej nagina cenę. Ogólnie jestem najbardziej przekonany w stronę Unibike. Jednak warto pytać i rozmawiać, czasem faktycznie ktoś może coś lepszego polecić. Tak więc zagryzłem się na pułapie 2600 przez czas szukania. Nic lepszego do stosunku cena/jakość niż Unibike nie znalazłem.
  21. Mociumpel

    Do 2000 Cross

    Ale Unibajk to koszt ok. 2500 (czyli mocne naginanie 2000 zł jako pułapu max) a Kands 2100 a Cube 2350 zł - niby różnica niewielka ale kolejne 500 i kolejne 500 i kolejne i mamy rower w karbonie za 10 tysi bo przecież "500 w te czy wewte" różnicy nie robi ... Ja kumam 2000 jako plus/minus 100 zł chyba że to bardziej 1001 - 2999 zł jest 😉 - wtedy chylę gowę ...
  22. azgaroth

    Do 2000 Cross

    Jasna sprawa! Dzięki za wszystkie rady! Jeszcze jedna mała wątpliwość mi się wkradła, ponieważ zaproponowano mi taki rower w miejscowym sklepie za 2500, więc bardzo podobnie, z racji tego, że słabiej się znam muszę zwrócić się znowu o Waszą opinię :) https://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-merida-crossway-300-2018.html?fee=4&fep=31352&gclid=Cj0KCQiAzKnjBRDPARIsAKxfTRDl1eD5N0QHV77V-cNXhX8cf7fPDTJIh-shEUTGw4p_Lr0UD0Y8G5UaAp_fEALw_wcB
  23. Ostatni tydzień
  24. Przepraszam, a przejazd to przypadkiem nie jest część "pasa ruchu dla rowerów"? Zresztą, nawet jeśli nie, to przecież nie jest tak, że w kodeksie obowiązuje tylko punkt 1a, a punkt 1 można sobie ominąć. Tak więc w punkcie 1. masz już odpowiedź - czy skręcasz, czy nie skręcasz, niewątpliwie gdy do przejazdu dla rowerzystów się zbliżasz, masz ustąpić im pierwszeństwa. W ogóle dyskusja dla mnie pozbawiona sensu, jak większość roztrząsania przepisów na czynniki pierwsze i to chyba naprawdę trzeba być Mikołajem Rejem, żeby taką linię obrony przyjąć w sądzie, walcząc o swoją bezzasadną rację.
  25. Witam.. Zamierzam kupić taki rower - TALON 27.5 2 LTD L(21) MTB Dawno już nie jeździłem, więc będzie to powrót do tej jakże zacnej przyjemności. Ogólnie ten model jest na osprzęcie shimano deore, więc taka średnia klasa, ale nie najgorsza... Rower będzie używany do jazdy i po asfalcie i po lasach.. bez nadmiernej Czy uważacie że to mądry wybór ? koszt takiego to ok 2400 zł... z góry dziękuję za odpowiedź....
  26. Ja mierzyłem przekrok bez butów.
  27. Ok dzięki za wstępne wskazówki. Córce to raczej wezmę tego Treka bo bardzo jej pasował i sama była na niego napalona Żona to stwierdziła ze jej i Venturilo by i starczyło bo raczej nie sportowa, przypuszczam ze ten Evado 4.0 to świat i ludzie będzie. Nad sobą się zastanawiam bo jak się w coś wkręcę to na maxa. To co wiem ze jak przymierzałem się do tego Evado 8.0 to rama M to jak zsiadłem z z siodełka to tak jak wspomniałem stałem na palcach i klejnoty na ramie leżały. Także opcja aby stanąć całymi stopami na podłożu nie wchodziła w grę. Reasumując rama za duża. Chciałem siąść na S’ce ale nie było wiec nie miałem co sprawdzić. Tak jak pisałem jeździć będę z i do pracy codziennie okresie wiosna do jesień. W jedna stronę mam ok 11km. Dzienne będę robił ok 22-25km po ścieżkami rowerowych Warszawa. Weekend jakieś krótkie przejażdżki z rodzina ścieżki rowerowe, Lasek Bielanski, Kempa Potocka te rejony. Raczej nastawiam się na jazdę rekreacyjna (może czasami przycisnę sobie) niż jakiś ogień asfaltowy czy trudny teren. Jeśli nie ten Evado 8.0 2018 to co lepiej wziąć w kwocie 3000 a 4000 pln do zastosowań jakie powyżej opisałem? Oczywiście chciałbym mieć możliwość zamontowania błotników. Jeśli wyjeżdżając z domu będę wiedział ze spadnie deszcz (czy spadnie, kiedy i gdzie) to zanim wyruszę to pewnie je zamontuje może się przydadzą na powrót ;) .
  1. Załaduj więcej aktywności
×