Witam Cię w cyklu wpisów „Jaki rower kupić?„. W zestawieniach jakie przygotowałem, zebrałem najciekawsze rowery, jakie udało mi się znaleźć w zadanych przedziałach cenowych (do 1000/1500/2000/2500/3000/4000/5000 zł). Ceny które podaję są katalogowe, ponieważ podlegają one znacznym wahaniom, zwłaszcza na wyprzedażach starszych roczników. Przy prawie każdym rowerze znajdziesz link, który pomoże Ci w sprawdzeniu aktualnej kwoty, którą trzeba wydać na konkretny model.
Na listach znajdziecie najpopularniejsze typy rowerów: górskie, szosowe, crossowe, trekkingowe, gravelowe, fitnessowe oraz miejskie. Zestawienia będę starał się co roku odświeżać, tak by były zawsze aktualne. Pojawiają się czasem pytania – czemu mojego roweru nie ma na tej liście? Czy kupiłem/kupiłam zły rower? Absolutnie nie musi tak być :) Często jest tak, że rower za np. 2100 złotych nie załapie się na rowery do 2500, ponieważ znalazłem lepiej wyposażone modele kosztujące 2499 zł. Bywa też tak, że dany rower w swojej kategorii cenowej jest dość skromnie wyposażony i inne są zwyczajnie lepsze. Warto wtedy polować na wyprzedaż rocznika, gdzie takie rowery da się kupić sporo taniej niż wyjściowo.

Wpisy z serii Jaki rower kupić:
8. Rower elektryczny do 5000 złotych
9. Rowery elektryczne do 10000 złotych
10. Jaki rower kupić dla dziecka
11. Przydatna strona do wyszukiwania najlepszej ceny roweru
Jeżeli macie pytania, jaki rower kupić, bardzo zachęcam do zadawania pytań na rowerowym forum lub na grupie na Facebooku.
Inne przydatne wpisy z tej serii:
10. Jak wybrać rozmiar ramy roweru
11. Na co zwrócić uwagę przy zakupie roweru
12. Jaki rower kupić: górski, trekkingowy czy crossowy
13. Jaki rower kupić: szosowy, przełajowy czy gravelowy
14. Jaki rower kupić: górski czy gravel
16. Jaki rower kupić? Pytanie od czytelniczki
19. Rowerowe Forum Dyskusyjne, na którym można pogadać o wyborze roweru
20. Rowerowa Grupa Na Facebooku
Witam..
Zbliżam się do 60-tki…i tak mnie naszło sprawić sobie rower trekkingowy..
Uwagę moją zaprzątnął Bmw trekking NBG III…rama 51 koła 26…ja mam wzrost 184 cm. Czy możesz mi podpowiedzieć coś o tym rowerku?
Zaliczam raczej małe odcinki takie do 50 km…ale mam chęci też na dłuższe wypady..
Boguś..
Cześć, a masz link do konkretnego modelu? Bo w Google pokazuje mi się kilka specyfikacji.
Nie jestem zbyt mocno przekonany do kół 26 cali w rowerze, który ma służyć na dalsze trasy. Oczywiście, na kołach 26 też będzie się jeździć i nie będzie źle. Natomiast większe koła 28/29 cali, lepiej się toczą i są dedykowane trekkingowym wycieczkom.
Witam, mam dylemat zakupowy: wybieram rower do jazdy z przewagą lasu, ale też często po mieście. mam 3 kandydatów:
28 KANDS ELITE PRO V2
Lazaro evolution v3 lady 2017
KARBON Challender GTS 28
Zależy mi na lampie i błotnikach- będę wracać czasem w nocy lub ruszać przed świtem, trochę błotka będzie (powiedzmy, że mały survival w międzyczasie czy wędkowanie), ale może lepiej wziąć lepsze parametry a do tych modeli, co im brakuje sprzętu dorobić jakieś sensowne? o ile da się do nich dorobić? bo waga też tu ma znaczenie i przy moim wzroście 161 i lekkiej wadze, to codziennie dygać z rowerem z i na piętro…no sorry).
pozdrawiam
Cześć, jeżeli chcesz lampki (najlepiej z dynamem w przednim kole) i błotniki, to ten model Lazaro odpada, bo z tego co widzę, to rower crossowy, czyli bez dodatków.
Natomiast Kands i Karbon są dość podobnie wyposażone i oba są w porządku. Jeżeli chodzi o wagę, to żaden rower tego typu, w tym przedziale cenowym, nie będzie super lekki. Chyba, że nie będzie Ci potrzebny bagażnik, wtedy zawsze można go zdjąć i trochę odchudzić rower.
te linki z tymi cenami to chyba juz nie sa aktualne ..
O których linkach myślisz? Do Ceneo? Naturalna kolej rzeczy, że stare roczniki wypadają. Staram się od czasu do czasu zaglądać i usuwać te, które już nie działają. Ale robię to stosunkowo rzadko :) Niebawem zabieram się za odświeżanie tekstów o rowery na 2018, więc będzie ku temu okazja.
Ja jeszcze polecam do 4000 – KTM 1964 – 29 – 20017. Sam kupiłem i powiem, że robi wrażenie. https://allegro.pl/ktm-ultra-1964-ltd-29-shimano-xt-promocja-i7139293386.html
Witaj Łukaszu :)
Na wstępie chcę podziękować Ci za to co robisz na blogu, moim zdaniem tworzysz jedno z najlepszych rowerowych miejsc w polskojęzycznym internecie :)
Chciałabym Cię poprosić o radę w zakupie roweru w kwocie do około 1500 zł. Szukam roweru na zarówno jednodniowe wypady za miasto (ale raczej trzymam się asfaltu, czasem polne drogi), jak i kilkudniowe wyjazdy z sakwami. Mam 158 cm wzrostu, więc zależy mi na obniżonej ramie. Wydaje mi się, że najbardziej odpowiednie będą dla mnie rowery crossowe.
Mam na oku dwa rowery:
Rower Fuji Absolute 2.1 ST 2016 w cenie 1500 zł
https://allegro.pl/fuji-absolute-2-1-st-17-2016-i6906823356.html?reco_id=907ac95f-f470-11e7-8d3f-246e967802d0&bi_m=reco&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Search
i rower Kross Evado 3.0 2017 Damski za 1599 zł
https://www.dobrerowery.pl/kross-evado-3-0-2017-damski?from=listing
Który z nich Twoim zdaniem lepiej sprawdzi do jazdy turystycznej, czasem też na kilkudniowe wyprawy po Polsce?
Pozdrawiam :)
Edyta
Cześć, bardzo dziękuję za miłe słowa :)
Oba te rowery są podobnie wyposażone, z tym, że różnią je dwie, dość zasadnicze rzeczy – hamulce i widelec. Kross ma mechaniczne (czyli na linkę) hamulce tarczowe i amortyzator, natomiast Fuji ma szczękowe hamulce V-Brake i sztywny widelec.
Moje serce oczywiście jest od razu za Fuji, bo sam jeżdżę od lat na sztywnych widelcach. Rower będzie będzie dzięki temu 1,5-2 kilogramy lżejszy (co czuć zwłaszcza na podjazdach, zwłaszcza gdy jest obciążony jeszcze sakwami). Rower jest też zwinniejszy, no i nie tracimy energii na „bujanie” widelca podczas jazdy.
Ale z drugiej strony, amortyzator w Krossie da jakiś podstawowy komfort, chociażby podczas jazdy po dziurach czy nierównościach. To nie jest specjalnie dobry amortyzator, ale coś jednak da. Na sztywnym widelcu, nie ma co się oszukiwać, potrafi trochę zatrząść. Ale człowiek uczy się omijać dziury w drodze :)
Druga sprawa – hamulce. Z jednej strony, V-Brake będą prostsze w serwisowaniu. Z drugiej – hamulce tarczowe są mniej wrażliwe na pogodę, czuć to zwłaszcza w dużych ulewach.
Ciężko mi będzie zadecydować za Ciebie czy wybrać crossa (Kross) czy fitnessa (Fuji). Ja prawie 10 lat temu, jeździłem crossem, ale był tam właśnie taki sobie amortyzator, klasy tego co w tym Krossie. Pracował coraz słabiej, smarowanie nic nie dawało, a naprawa była nieopłacalna (takie widelce kosztują 150-200 zł). I zauważyłem, że i tak nie jeżdżę w takich warunkach, aby amortyzator był mi potrzebny. W końcu wymieniłem rower na fitnessa: https://roweroweporady.pl/cube-sl-cross-comp-odchudzanie-roweru/
I tak się zaczęła moja przygoda ze sztywnymi widelcami, która trwa do dziś :) Ale jeżeli wybierzesz amortyzator, to też będzie dobry wybór. Najwyżej kiedyś go sobie wymienisz na sztywny widelec :)
Dziękuję za odpowiedź! Prostota fitnessa wygrała :)
Witam, mam okazję kupić rower po pewnych modyfikacjach w cenie 5100 zł. Chciałam się zapytać czy warto w tej cenie, bo to model z 2015 ale jest praktycznie nowy, przejechane kilkadziesiąt kilometrów. Oto specyfikacja Rower MTB Haibike Freed 7.15:
Rama: Haibike Freed 7.15, 27,5 cala, Karbon
Widelec: Fox 32 CTD O/C, skok 100mm, zawieszenie powietrzne, damping olejowy, manetka blokady
Przerzutki: Deore XT 786, tył Shadow Plus
Manetki: Deore XT SL-M 780 Rapidfire, I-Spec
Korba: Deore XT M 785, 38-24
Suport: Shimano Press Fit SM-BB 71
Kaseta: Sram PG 1020 11-3 6, 10 rzędów
Łańcuch: KMC X10-93
Hamulce: Deore XT M785, przód i tył 180 mm
Ogumienie: Schwalbe Racing Ralph Evolution, fold, 27,5×2,25 – założone Tubeless na Cafelatexie
Koła: (Obręcze DT XM401 27.5 28h, Piasty DT 350 Straight Pull 28h –
mocowanie tarczy 6 śrub, Szprychy Pillar PSR TB2016 – zestaw składany
na zamówienie przez Daveo 05.2017)
Kierownica: PRO Tharsis XC Carbon 31.8x720mm wznios 5mm
Gripy: XLC Sport
Mostek: PRO Tharsis XC Czarny 80mm/31.8mm -6
Stery: VP 62AC, pół-zintegrowane
Siodełko: Selle Italia X1
Sztyca: Haibike 27,2mm, CARBON
Koszyk: Vico Carbon czarno-biały mat
https://uploads.disquscdn.com/images/debb342e8ee690c6c98d666252611628d554e50033dfd7aa413120959b8a8763.png Zmiany:
1. koła składane na zamówienie przez znanego w środowisku Daveo –
bezdętki z caffelatexem
2. Wymienione na karbon:sztyca, mostek i kierownica3. Waga całości ciut poniżej 10 kg, co dla mnie jest baaardzo istotne
3. Sztywne osie
Bardzo proszę o poradę mam niewiele czasu do namysłu, a przyznaje, ze sylwetka tego roweru jest zabójcza. Eleni
P.S załączm przykładowe foto
Cześć,
jeżeli rower jest faktycznie jak nowy, to jest to bardzo ciekawa propozycja.
Ma przejechane 80 km. Kolega sprzedaje z powodów zdrowotnych. Umówiłam się na jazdę próbną w przyszłym tygodniu ale po zobaczeniu jaki to osprzęt i sylwetka, to zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Dziękuje za poradę. Muszę przyznać, ze nigdy nie słyszałam o tej firmie – rozpatrywałam – kross, canyon, może merida ale po zobaczeniu specyfikacji i modernizacji, to napaliłam się jak na „kochanka” – jakkolwiek to zabrzmi – może źle ale jak patrze na ramę i specyfikacje, to serce mocniej mi bije. Jeszcze raz dziękuje za odpowiedź, śledzę ten blog już od dłuższego czasu i robi Pan niezła robotę, to najlepszy blog rowerowy i gdyby startował Pan kiedyś na najlepszy blog – jakikolwiek, to głos i komentarz oddam tylko na niego. Dziękuje, pozdrawiam i Wszystkiego Najlepszego w 2018.
Cześć, ja chciałam spytać o te dwa rowery:
https://www.dobrerowery.pl/saveno-odyssey-lds-2017-czarno-zielony-mat?from=listing
https://www.dobrerowery.pl/kross-trans-siberian-damski-2017?from=listing
Cenę wyjściową mają identyczną…
i jeszcze, czy Kross Trans Siberian jest jakoś dużo lepszy od Trans Atlantic?
Cześć, Saveno i Trans Atlantic są wyposażone bardzo podobnie. Siberian nie jest jakoś wybitnie lepiej wyposażony, jeżeli chcesz mieć coś już o klasę lepszego, celowałbym w Trans Pacific albo jeszcze lepiej Trans Alp.
Ale już Trans Atlantic jest w porządku do rekreacyjnej turystyki.
Witaj! Mam dylemat odnośnie trzech rowerów Trekkingowych mianowice:
Giant Argento 2 z 2017 r
Scott Sub Sport 30
Merida Freeway 9300
Jestes w stanie mi polecic który z tych trzech bylby najlepszy?
Cześć, Scott jest z trochę niższej półki cenowej, dlatego nie wypada w tym zestawieniu zbyt korzystnie. Natomiast najlepiej moim zdaniem wygląda tutaj Merida. Chociaż jeżeli masz Gianta do kupienia w jeszcze lepszej cenie, to też jest warty rozważenia.
Merida 2200zl
Giant 2400zl takze roznica nieznaczaca a chodzi o osprzet, hamulce i korbe czy jest jakas duza roznica w półkach?
Merida za 2200? To chyba katalogowa cena, bo da się ją kupić za ok. 1800 zł: https://www.ceneo.pl/Sport_i_rekreacja;szukaj-merida+freeway+9300;0192.htm#crid=143099&pid=7269
Merida ma równiejszy napęd (wszystko klasy Alivio), no i jest 3×9, a nie 3×8. Teoretycznie różnica niewielka, ale do napędu 9. rzędowego będzie można kupić lepsze komponenty w przyszłości. W 8. rzędowych napędach już dużo lepszego osprzętu się nie dokupi.
Spotkałeś się kiedyś z problemem toe overlap? Właśnie kupiłem Meridę Speeder 300 w rozmiarze 54 i już kilkukrotnie mocno zahaczyłem butem o koło przy mocniejszym skręcaniu. Myślałem, że może rama jest za mała, ale wersja 56 cm ma dokładnie takie same „wymiary dolne”. Czy to po prostu taka charakterystyka roweru, że przy ramie dobrze dobranej do wzrostu występuje ten problem i jeśli chciałbym go uniknąć to muszę kupić inny rower? Przeliczyłem sobie wymiary Cube SL Road Race i w pasującym mi rozmiarze mam dodatkowy zapas 4 cm, więc ten problem już by nie występował.
Cześć, widziałem, że zadałeś to samo pytanie na forum: https://roweroweporady.pl/f/topic/2893-merida-speeder-toe-overlap/
Także wszystkich zainteresowanych tą kwestią, zapraszam tam :)
Hej,
mam problem z wyborem roweru, chcę kupić rower w przestępnej cenie, ale nie wiem jaki.
Chciałabym coś podobnego do giant anyroad 1, bardzo mi się ten rower podoba.
Zastanawiam się też na b’twin triban 520 i do tego opony bardziej uniwersalne.
Mam nadzieję, że pomożesz mi z dokonaniem wyboru. :)
Cześć,
jeździłem Tribanem 540: https://roweroweporady.pl/btwin-triban-540-test-roweru-szosowego/
I tam da się założyć trochę szersze opony, jakieś semi-slicki o szerokości 32C powinny spokojnie wejść.
Triban 520, jak na tę półkę cenową, też będzie dawał radę. Nowa grupa Shimano Sora wygląda i działa bardzo dobrze (i ma fajne klamkomanetki). Reszta osprzętu też jest okej.
A czy do Tribana 520 pasowałyby opony OPONA ROWEROWA TREKING HYBRID3 700X35 z Decathlonu ?
Najlepiej byłoby zapytać w Decathlonie :) A jeszcze lepiej, przymierzyć w sklepie, czy wszystko będzie okej. Ja włożyłem do Tribana oponę 35C, ale był to Schwalbe Kojak – czyli opona totalnie gładka. Taka z bieżnikiem zazwyczaj jest ciut szersza, ale to zależy od modelu opony.
robert
witam mam dwa modele rowerów crossowych do wyboru i nie wiem na który się zdecydować może ktoś doradzi
kellys phanatic 70 2017 cena 2700zł
https://www.kellysbike.com/pl/cross-c0000000000515/phanatic-70-p0000000048534
cube cross 2017 cena 2950zł
https://www.cube.pl/
Cześć, oba rowery są bardzo fajne i dobrze wyposażone. Ale Kellys ma dwa duże plusy w postaci powietrznego amortyzatora i wyższego modelu hamulców.
Witam,
Na wstępie dziękuję za świetnego bloga.
Zainteresowały mnie rowery miejskie z ostrym kołem mam przeznaczone 2000 pln.
Proszę o podpowiedź jaki wybrać w tej cenie.
Mnie zainteresowały dwa :
Cheetah 3,0 ostre koło 2017 cena 1870
Fixie inc.Floater 2 s 2017 cena 1560
Z góry dziękuje za pomoc.
Piotr
Cześć, niestety nie czuję się kompetentny, aby porównywać ze sobą rowery typu ostre koło.
dzień dobry mam do wydania 1000 zł na rower i trafiłem na rower Merida Matts 6.5V Cena mi pasuje, reszta też niczego sobie podpowiedzcie czy warto?
Cześć, w tej cenie wolałbym np. takiego polskiego Spartacusa: https://infinitibike.pl/
Merida szału nie robi z tym wyposażeniem.
A ja mam zagwostkę, wybieram rower typu fitness i rozpiętość cenowa jest zaskakująco duża. Np. Kross Seto kosztuje jakieś 1700 zł, Merida Speeder 200 jakieś 2700 zł, a jedyne znaczące różnice to waga (Merida ma 2 kg mniej) i korba. Jestem gotów zapłacić te 1000 zł więcej, ale nie wiem czy dla amatora jest sens (jeżdżę jakieś 20 km dziennie po mieście).
Nie wiem co oni wsadzili do Seto, że tyle waży, bo już Kross Pulso 1 według nich waży też te 2 kilogramy mniej. A kosztuje tyle samo co Seto: https://www.ceneo.pl/47183994;0280-0.htm#crid=133009&pid=7269
Okej, Pulso ma lżejsze opony, nie ma hamulców tarczowych, ale i tak ta różnica w wadze jest zastanawiająca.
Merida ma po prostu trochę lepszy osprzęt. Ale tu zastanowiłbym się nad porównaniem jej z Krossem Pulso 2.
Witam,
posiadam w domu kolarzówkę(zakładam wiek na 20+lat) i zastanawiam się czy warto taki sprzęt poddać renowacji, wiem na pewno że musiałbym wymienić całe koła(jedno prawdopodobnie można by odratować) oraz wszystkie linki, ale jestem zielony jeżeli chodzi o to czy warto i jakie kroki podjąć, czy mógłbym prosić o jakieś wskazówki
Cześć, wszystko zależy od tego, co trzeba byłoby w tym rowerze wymienić i czy chcesz go odrestaurować, bo ma na przykład fenomenalną ramę.
Jeżeli nie, może taniej wyjdzie po prostu kupić nowy rower, nie robiąc z tego skarbonki bez dna. Trzeba usiąść i to wszystko policzyć. Bo może się okazać, że lepiej kupić nawet budżetowego B’Twina Triban 100 za tysiaka, niż reanimować tego.
Lukasz stary wariacie rowerowy kiedy odpowiesz?
Hej, co myślisz o czymś takim?
https://www.cube.pl/
Jeżeli chodzi o przerzutki, to szału nie ma, ale czy jest sens kupować coś takiego w cenie <2000 zł. Rower ma być wykorzystywany czysto rekreacyjnie.
Cześć, moja dziewczyna jeździła przez parę lat na Aim’ie i była bardzo zadowolona. Sprzedała tylko dlatego, że pojawiła się okazja zakupu innego roweru w dobrej cenie.
W każdym razie będziesz na pewno zadowolony z tego roweru. Ma podstawowy osprzęt – to prawda. Ale na pewno nie rozsypie się zbyt szybko :)
Dzięki za odpowiedź i informacje, które znajdują się na Twoim blogu. W tzw. „międzyczasie” pojawiła się opcja AIM SL a ostatecznie Merida big.nine 100 za 2200 :) Podobno trochę trwalsza rama (http://www.rowerymerida.pl/produkt1234/bignine-100-rower-merida.html).
Big Nine też dobrze się prezentuje :) Udanego kręcenia!
Witaj Lukasz,chciałbym Cie prosić o radę odnośnie zakupu roweru fitnessowego,niewiem na jaki się zdecydować. Zauważyłem,ze rowery takich firm jak trek,cannondale,specjalized są droższe i maja gorszy osprzęt niż cube,nie rozumiem z czego to wynika? A oto moje potencjalne typy:
1) trek fx s 5
2) Cube
3) cannondale quick 1 disc
Proszę o odpowiedz i z góry dziękuje,pozdrawiam..
Hej, firmy, które wymieniłeś po prostu się cenią. Ich rowery mają fajne ramy, są dobrze wykonane, a czy warto za to dopłacać? Cóż, jedni powiedzą, że tak, inni powiedzą, że nie. Najlepiej samemu ocenić w sklepie, oglądając te rowery. No i polować na wyprzedaże :)
Z rowerów, które podałeś Trek kładzie resztę na łopatki, ze względu na karbonową ramę. Dlatego ciężko porównać go z tamtymi modelami.
Ale w cenie podobnej do tego Treka, masz dużo, dużo lepiej wyposażonego np. takiego Canyona: https://www.canyon.com/pl/fitness/roadlite/roadlite-cf-8-0.html
Który do tego jest dużo lżejszy (waży po prostu tyle, ile powinien ważyć rower z tej półki cenowej, ponieważ 10 kg w przypadku Treka to trochę lipa).
Poszperaj jeszcze po rowerach, może Meria wyprzedaje swojego karbonowego Speedera?
Przeczytałem chyba wszystkie Twoje wpisy na temat wyboru roweru i ostatecznie chcę się zdecydować na Cube SL Road 2017 albo MERIDA SPEEDER 200 2017, z pozycji laika jedyna duża różnica, jaką między nimi widzę, to że Merida ma kasetę 11-28, a Cube 12-32. Od wielu lat jeżdżę po mieście na góralu prawie zawsze z przełożeniem 48-11 i wiecznie brakuje mi większego przełożenia. Co byś doradził w kwestii wyboru z tych dwóch modeli? Z góry dziękuję! :)
Hej, a z jakimi prędkościami jeździsz na tym 48-11? Na kołach 26 cali przy tym przełożeniu spokojnie można śmigać 50 km/h przy kadencji 90. Jeżeli potrzebujesz więcej, to faktycznie 50 zębów na kobie może Ci się przydać.
A Merida ma oczko wyższy napęd z 9. przełożeniami.
Coś mi się nie zgadzało po Twoim wyliczeniu i rzeczywiście się pomyliłem – mam 42-11, co oznacza niecałe 40km/h przy kadencji 90. Przeskok będzie pewnie tak duży, nie nie zauważę znaczącej różnicy pomiędzy 50×11 a 50×12 :)
Różnicę zauważysz gdzieś na długim zjeździe, ale to i tak będzie wtedy bez różnicy :)
Witam mam dylemat mam okolo850 euro chce kupic rower gorski i dwa modele przykuly moja uwage canyon grand Al 5.9 2017 lub cube attention sl 29 hardtrial 2017 dodam ze mieszkam with irlandi I canyon dodatkowo 50 euro przesylki +cena 800 euro w drugim przypadku 850 bez kosztow wysylki wiec wsumie kosztuja tyle samo pomozcie
Cześć, rowery są do siebie dość podobne, Cube ma oczko lepszy amortyzator i piasty. Za to Canyon podaje, że ich rower jest lżejszy.
Witam. Zamierzam kupić rower. Na celowniku są dwa. Kross seto 2015 i Kross evado 4.0. Który z tej dwójki byłby trafnym celem i posłużył na parę lat?? pozdrawiam
Cześć Łukaszu!
Na wstępie wielkie dzięki, że taką stronkę prowadzisz :)Wiele się dowiedziałam!
Mam pytanie jak wiele innych osób,czyli – jaki rower wybrać?
Krótkie info po co mi rower i charakterystyka użytkownika:
– kilka razy w roku wyjazd na ścieżki rowerowe, utwardzone polne,leśne, jazda mocno rekreacyjna, nie sportowa, nie wyczynowa, bardziej po to aby przemieścić się szybciej oglądając widoki na świeżym powietrzu zamiast podczas spaceru
– jazda po mieście od czasu do czasu (2 razy w miesiącu)
– odległości max 20km w jedną stronę
– wyjątkowo wrażliwe „siedzenie”, zawsze mnie boli mimo nakładek żelowych i innych cudacznych pomysłów, mam wrażenie że czuję kości gdy siadam
– mam Giant’a po moim mężu, góral, fajny, ale plecy mnie bolą potwornie, barki i ramiona, coś okropnego – zapewne jest za duży, ale jeżdżę bo nie mam innego, niemniej cierpię
– jestem niska 161cm, mam raczej krótki tułw a dłuższe nogi (ok 78-80cm wewn) co powoduje problemy z wygodnym siedzeniem, bo duży rower to wygoda dla nóg ale mordęga dla pleców i barków
– chciałabym rower z siedzeniem zdecydowanie niżej niż kierownica, gdzie odstęp między kierownicą a siodłem jest na tyle krótki na ile to możliwe
– mieszkam na 4tym pietrze bez windy i gdybym nie chciała zostawiać roweru w piwnicy musze go wnieść, zatem więcej jak 14-15kg odpada
– szeroko rozstawione ramiona kierownicy są nie dla mnie, nie czuję się bezpiecznie
– koszt max 2000zł, szkoda mi więcej jeśli bardzo rekreacyjnie będę używała
Byłam w paru sklepach i nic mi nie pasowało. Np. Romet Perlle 1.0 abstrahując od wątpliwej urody wydawał mi się niezbyt fajny podczas jazdy, niby pozycja ok ale jednak musiałam wyciągać ręce do przodu dość mocno i kierownica nie miała zbyt wielu opcji regulacji. Najwygodniej było na electra townie https://www.youtube.com/watch?v=vhx8F-Sav4A naprawdę przyjemne doświadczenie, zero jakichś niewygód, siedziałam garbata ale szczęśliwa. Niemniej to jest kupa żelastwa ciężka,droga (4000zł)i nie wiem czy ujadę na niej 20km bo zero w niej dynamiki.
Zakochałam się w Marin Stinson ST ale musiałabym go specjalnie sprowadzać, nie mam gdzie go przymierzyć :( Czy warto kupić go w „ciemno” po konsultacji w sklepie i ew. zwrócić?Czy wiadomo ile waży taki rower?
W sklepie w mojej okolicy mogę dostać: https://www.ceneo.pl/51496956
Czy coś wart jest taki rower?Wiadomo ile waży?Zachęcił mnie jego kształt, wysoka kierownica z opcjami regulacji. Odrzuca mnie ilośc gadżetów, dynamo, bagażnik i inne ciężary zbędne dla mnie. No i boję się że to trochę taki Romet Perlle..
Czy mógłbyś coś poradzić?
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Witam, Który rower wybrać Kross Trans Global czy Kross Evado 7? Który ma lepszy osprzęt? Pozdrawiam
Cześć, porównujesz rowery z dwóch segmentów (trekking vs cross) i z dwóch półek cenowych (4500 vs 3600). W tym wypadku porównując wspólne elementy (nie patrząc na dynamo, błotniki, bagażnik itd.) to Evado 7 wygrywa bez żadnego problemu z Trans Globalem.
Uczciwsze byłoby porównanie Evado 7 z modelem Trans Solar, gdzie mógłbym spokojnie zarządzić remis.
Witam, Który rower wybrać Kross Trans Global czy Kross Evado 7? Który ma lepszy osprzęt? Pozdrawiam
Witaj,
Stoję przed pewnym dylematem. Zdecydowałem się na rower górski, przekonany przez kilku sprzedawców mimo, że nastawiałem się na jakiś rower Krossowy/trekkingowy. Jednak wsiadając na górala poczułem pozytywną energię i możliwości łatwego pokonywania różnych przeszkód czy wzniesień. Ponoc jest to najbardziej uniwersalny rower.
Odrzuciłem wcześniej Romet Rambler 29″ i jestem rozdarty pomiędzy Kross Level R3 lub B3, a Giant Talon 27,5 LTD z r. 2016
Oba mam w podobnej cenie tj. 2500zł, z tym że w Krossie dorzucają mi jeszcze błotniki i bagażnik (chcę miec możliwośc zamocowania czegoś jeśli wybrałbym się nad jezioro/morze z jakimiś pakunkami, jedzenie, woda etc.)
Panowie z Krossa przekonują, że to świetna firma, dobry model (na pewno lepszy od Unibike, czy Romet. O Giant nie rozmawialiśmy. Jak twierdzą Kross jest o pare lat do przodu od nich, po za tym Romet to chińczyk itd.)
Człowiek Od Gianta, jest zdecydowanie mniej przekonujący ale twierdzi że Giant sam produkuje swoje części takie jak rama przez co ma byc lepszy (ma też dożywotnią gwarancję na ramę, a kross 5 lat). Ma też zdecydowanie lepszy osprzęt od Krossa Level B3/R3.
Jaki jest „mój” profil jazdy? Roweru nie używam od dawna. Postanowiłem go zakupić po pożyczce od ojca starego Rometa i odkryłem jaką frajdę i wolność daje jazda na rowerze. Zamierzam jeździć nim czasem po mieście, żeby załatwić jakieś sprawy, lub podjechać wieczorem do kina w galerii. Oprócz tego wycieczki z moją kobietą lub znajomymi nad jezioro drogami leśnymi i chodnikami/asfaltem, do pobrzeżnych miejscowości ścieżkami rowerowymi. Dodatkowo mam wrażenie, że pociągnie mnie nieco ta jazda i dojdzie do jakiejś dłuższej trasy (100km), może jakaś łatwiejsza trasa górska? Zastanawiam się też nad jakimś wypadem na tydzień w mojej okolicy, lub nieco dalej np. trasy rowerowe na mazowszu, słyszałem że są piękne? Możliwości na pewno jest wiele, rowerem dojadę prawie wszędzie :D
Zapodam linki do porównania. Na wszystkich rowerach jeździło mi się dobrze. Na każdym góralu czułem nieco obciążenie ramion no i .. tyłek, ale domyślam się, że to przez zmianę rodzaju roweru i kwestia przyzwyczajenia. Pomiędzy Krossem z kołami 27,5″ i 29″ nie widziałem znaczącej różnicy tj. nie potrafiłem wydać werdyktu na którym mi lepiej. Panowie namawiali mnie na 29″ twierdząc, że teraz wszystko idzie w kierunku tego rozmiaru i, że łatwiej się jeździ, szybciej przyspiesza i pokonuje przeszkody. Błagam o pomoc!!
https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-27dot5-2-ltd-2016
https://www.kross.pl/pl/mtb-xc-29/level-b3
Cześć, jeżeli chcesz jeździć drogami rowerowymi i leśnymi, a jazda będzie rekreacyjna, to pamiętaj, że opony w typowych rowerach górskich będą stawiały spore opory toczenia ze względu na mocny, klockowy bieżnik. Oczywiście w terenie takie opony sprawdzą się świetnie, natomiast jeżeli chcesz głównie jeździć po asfalcie, to będziesz się tylko niepotrzebnie męczyć.
Oczywiście zawsze można je wymienić od razu przy zakupie na jakieś z delikatniejszym bieżnikiem, np. typu semi-slick, jak chociażby Schwalbe CX Comp (podaję jako przykład, zobacz w Google jak wygląda bieżnik).
Co do tego czy Kross czy Romet czy Giant, to każdy sprzedający będzie chwalił swój towar :)
A porównywanie Gianta który katalogowo kosztuje 3300 zł z Krossem za 2500 zł jest niesprawiedliwe dla Krossa. Bo Giant tutaj spokojnie wygrywa pod kątem wyposażenia.