Jaki rower kupić do konkretnej kwoty

Witam Cię w cyklu wpisów „Jaki rower kupić?„. W zestawieniach jakie przygotowałem, zebrałem najciekawsze rowery, jakie udało mi się znaleźć w zadanych przedziałach cenowych (do 1000/1500/2000/2500/3000/4000/5000 zł). Ceny które podaję są katalogowe, ponieważ podlegają one znacznym wahaniom, zwłaszcza na wyprzedażach starszych roczników. Przy prawie każdym rowerze znajdziesz link, który pomoże Ci w sprawdzeniu aktualnej kwoty, którą trzeba wydać na konkretny model.

Na listach znajdziecie najpopularniejsze typy rowerów: górskie, szosowe, crossowe, trekkingowe, gravelowe, fitnessowe oraz miejskie. Zestawienia będę starał się co roku odświeżać, tak by były zawsze aktualne. Pojawiają się czasem pytania – czemu mojego roweru nie ma na tej liście? Czy kupiłem/kupiłam zły rower? Absolutnie nie musi tak być :) Często jest tak, że rower za np. 2100 złotych nie załapie się na rowery do 2500, ponieważ znalazłem lepiej wyposażone modele kosztujące 2499 zł. Bywa też tak, że dany rower w swojej kategorii cenowej jest dość skromnie wyposażony i inne są zwyczajnie lepsze. Warto wtedy polować na wyprzedaż rocznika, gdzie takie rowery da się kupić sporo taniej niż wyjściowo.

Jaki rower kupić do konkretnej kwoty
fot. Ian Sane

Wpisy z serii Jaki rower kupić:

1. Rowery do 1000 złotych

2. Rowery do 1500 złotych

3. Rowery do 2000 złotych

4. Rowery do 2500 złotych

5. Rowery do 3000 złotych

6. Rowery do 4000 złotych

7. Rowery do 5000 złotych

8. Rower elektryczny do 5000 złotych

9. Rowery elektryczne do 10000 złotych

10. Jaki rower kupić dla dziecka

11. Przydatna strona do wyszukiwania najlepszej ceny roweru

 

Jeżeli macie pytania, jaki rower kupić, bardzo zachęcam do zadawania pytań na rowerowym forum lub na grupie na Facebooku.

 

Inne przydatne wpisy z tej serii:

10. Jak wybrać rozmiar ramy roweru

11. Na co zwrócić uwagę przy zakupie roweru

12. Jaki rower kupić: górski, trekkingowy czy crossowy

13. Jaki rower kupić: szosowy, przełajowy czy gravelowy

14. Jaki rower kupić: górski czy gravel

15. Grupy osprzętu Shimano

16. Jaki rower kupić? Pytanie od czytelniczki

17. Jak taniej kupić rower?

18. Jak kupić używany rower

19. Rowerowe Forum Dyskusyjne, na którym można pogadać o wyborze roweru

20. Rowerowa Grupa Na Facebooku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

747 komentarzy

  • Witam Pana:)

    Jestem na etapie kupna roweru trekkingowego do 2000-2500.

    Jeżdząc po różnych sklepach zaproponowano mi kilka. Oto One:
    1. Kellys Carter 70/50

    2. Kross Trans Alp:

    3. Saveno Road Clasic Disk

    Może zna Pan rower podobny do Tych powyżej przedstawionych

    • Witaj,

      w tym tekście znajdziesz dwa podobne rowery:

      https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-do-2500-zlotych/

        • Jeżeli chodzi o rowery, które podałeś to Kellys jest dużo, dużo za drogi. Z Krossa jakby urwać 200-300 złotych to też byłoby dobrze. Saveno wygląda najlepiej z tych trzech, ale oczywiście jakby wynegocjować cenę o 100-200 złotych niższą, to też byłoby super.

  • Co Pan myśli o tej aukcji dobry cros?

    https://allegro.pl/show_item.php?item=5415707668&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

    Czy w tej cenie lepiej nowy kupic ?

    • Jeżeli tylko rower jest w dobrym stanie, to jest to bardzo ciekawa propozycja. Jeżeli chodzi o jego wyposażenie, to naprawdę świetny rower.

  • Witam,
    Chciałbym kupić rower, najlepiej nowy, do jazdy po mieście i lekkim terenie. Po przeczytaniu twoich tekstów zacząłem zastanawiać się nad rowerem typu fitness z trochę bardziej terenowymi oponami. Jednakże później zacząłem się zastanawiać, bo od małego mam słabość do kolarek. Czy możliwa jest pewna „uniwersalizacja” szosówki typu B’Twin Triban 300 lub 500, np. poprzez założenie bardziej bieżnikowanych opon? Czy możliwe jest (przepraszam wyczulonych za ewentualną „profanację”) założenie do takiej ramy bagażnika i jakiś błotników?

    • Z tego co widzę na zdjęciu, to rower ma nad hakiem tylnej przerzutki otwór do montażu bagażnika. Ale o to oczywiście najlepiej dopytać sprzedającego. Błotniki pewnie też da się zamontować.

      Jeżeli chodzi o opony, to wszystko zależy od tego jakie szerokie/wysokie opony przyjmie rama i widelec. W tym wypadku najlepiej byłoby przyłożyć do roweru oponę np. 700x30C i zobaczyć czy się zmieści. Węższych, bieżnikowanych nie widziałem. Są jakieś Micheliny bodajże 700x28C, ale są tylko ponacinane, bez klocków bieżnika.

      • Dziękuję za odpowiedź.
        Mam jeszcze jedno pytanie, jakiej jakości są rowery firm Atala i Whistle? W tekstach te nazwy się nie przewijają, a podobno są mniej więcej zbliżone do Giant (z tego co mówił sprzedawca). Prawdę mówiąc w firmie Atala w ogóle wcześniej nie słyszałem.

        • Szczerze mówiąc też pierwszy raz się z nimi spotykam. Przyjrzałem się ofercie i wyglądają całkiem fajnie na pierwszy rzut oka.

  • Witam, mam pytanko potrzebuje roweru na krótkie przejażdżki po mieście dla kobiety zbyt dużych wymagań nie mam bo będą to sporadyczne przejażdżki w weekendy, chciałam się dowiedzieć o tym rowerze coś czy warto go kupić http://castor24.pl/pl/p/Rower-28-TREKKINGOWY-RAYON-VERSO-kolekcja-2015-Gratisy-/1460

    • Hej, sprzedający trochę poszalał pisząc, że rower sprawdzi się na dalekich wyprawach z dala od domu :) Ale do rekreacyjnej jazdy będzie w porządku.

  • Witam serdecznie,
    zastanawiam się nad zakupem nowego roweru, do tej pory jeżdżę Kelly’s Axis 21 cali sprzed ok 9 lat, ale w międzyczasie trochę urosłem jeszcze i wydaje mi się, że rower ten jest już zdecydowanie dla mnie za mały.

    Wzrost 190 cm, długość nogi od wewnątrz mierzona znalezionym na tej stronie sposobem z książką wynosi ok 90-90,5 cm. Z tego powodu wybór niestety trochę ograniczony (odpada sporo modeli kończących się na 21 calach).

    Rozważam trzy modele:

    http://www.unibike.pl/ – rozmiar 23″ tylko pytanie czy to nie lekko za duży rower, ale 21″ zdecydowanie za małe

    2 modele Cube – tu chyba rozmiar 58cm byłby właściwy? 62cm to sporo więcej

    http://www.cube.eu/en/bikes/tour/cross/cube-cross-pro-anthrazit-silver-green-2015/
    http://www.cube.eu/en/bikes/tour/cross/cube-cross-black-anodized-anthrazit-white-2015/

    Chciałbym prosić o poradę który z tych rowerów warto kupić?
    a i czy dobrze dobieram rozmiar i czy różnica w osprzęcie między oboma modelami Cube jest warta sporej różnicy w cenie (ok. 700zł)?
    słabszy Cube i Unibike w podobnej cenie

    • Jeżeli chodzi o rozmiar ramy, to najlepiej będzie jeżeli przysiądziesz się do roweru i sprawdzisz. Teoretycznie wychodzi w Unibike rozmiar 23″, w Cube właśnie 58 cm (w ich rozmiarówce) czyli z rurką posiodłową o długości 56 cm.

      Teraz który warto kupić. Z duetu Unibike – Cross wybrałbym Unibike. Wyposażeniowo są do siebie całkiem podobne, ale moim zdaniem na korzyść Zethosa przemawiają trochę lepsze hamulce.

      Natomiast w modelu Cross Pro w porównaniu do niższego modelu dostaniesz: powietrzny amortyzator, wyższej klasy korbę, trochę lżejsze opony i to według mnie główne różnice. Szczerze mówiąc, ja bym już nie dokładał, bo to „tylko” rower crossowy, a nie maszynka do ścigania. A Unibike czy Cross to też już cukiereczki. Różnicy jakiejś znaczącej moim zdaniem nie poczujesz, a siedem stówek zostanie na oświetlenie, może błotniki, bagażnik, sakwy czy co tam będziesz potrzebował :)

      • Dzięki za opinię!
        Ostatecznie stanęło jednak na Cube – po przejażdżkach oboma modelami pozycja na nim wydała mi się przyjemniejsza.
        Ale przekonało ,mnie to niedokładanie, faktycznie wyższy osprzęt w praktyce nie będzie używany, a trzeba dorzucić bagażnik sakwy itd. co by w świat móc ruszyć :)

        Mam natomiast jeszcze 2 pytania – pierwsze może banalne, ale czy rower powinien wydawać dźwięk z tyłu taki jakby cykanie w momencie kręcenia się tylnego koła bez użycia napędu? i czy da się to jakoś wyciszyć? stary rower nie wydawał żadnego dźwięku ;)

        A drugie tyczy się opon – Smart Sam 700x42C są strasznie masywne i mają ogromny bieżnik moim zdaniem. Chciałbym wymienić je na coś innego – i tak, jeżdżę głównie asfalt / ścieżki z kostki brukowej, czasem trafi się ubity szuter. Do tej pory jeździłem Kellys softline 700x38C prawie bez bieżnika i już te wydawały mi się zbyt szerokie.
        Na jakie opony warto wymienić pod kątem jazdy 95% szosa (w lipcu planuję wycieczkę Litwa, Łotwa, Estonia na rowerze i wiadomo że trafi się czasem szuter) tak aby zmniejszyć opory toczenia i aby dało radę wsadzić do obręczy od tego Cube Cross?

        • Cykanie podczas luźnego kręcenia, jak najbardziej. To cyka mechanizm w piaście odpowiadający za to, że koło może się tak właśnie luźno toczyć. W jednych piastach jest to bardziej, w innych mniej słyszalne.

          Odnośnie opon, to ja jeżdżę na dwóch typach. Zazwyczaj jeżdżę po asfalcie i mam opony Schwalbe Kojak 700x35C, są bardzo szybkie, przyczepne i lekkie.

          A gdy wiem, że będę zjeżdżał z asfaltu, zakładam Schwalbe CX Comp. Są do kupienia w szerokościach 30, 35 i 38C. Fajne są, bo są gładkie na środku, a bieżnik mają tylko po bokach. Też jestem z nich zadowolony i mogę polecić.

          • dzięki za uspokojenie w kwestii cykania, zostaje tylko przyzwyczaić się do tego głosu :)
            przekonuje mnie bardzo opis tych Schwalbe CX Comp, generalnie sporo trafia się jednak szutru i Kojaki wydają się zbyt gładkie
            mam jeszcze jedno pytanie, jakie najcieńsze mogę włożyć do tej obręczy? nigdzie nie mogę znaleźć na niej szerokości podanej

          • Najlepiej będzie jeżeli zdejmiesz oponę i zmierzysz wewnętrzną szerokość obręczy. A w tym tekście znajdziesz tabelkę, która powie Ci jak szerokie opony możesz zastosować by było to bezpiecznie:

            https://roweroweporady.pl/rozmiary-opon-rowerowych/

  • Witam serdecznie,

    Jaki rower poleciłby Pan osobie o wzroście ponad 200 cm (w moim przypadku 201 cm) i wadze ciała 90-100 kg? Budżet do ok. 2300 zł. Szukam roweru do jazdy rekreacyjnej, po mieście czy leśnych ścieżkach, ale przeczytałem w internecie, że przy mojej posturze jako rower rekreacyjny dobrze sprawdzi się też rower górski o kole 29 cali. Upatrzyłem sobie model Kross Level B2 z 2015 roku:

    https://www.kross.pl/pl/mtb-xc-29/level-b2

    Ale ponoć pasowałby do mnie również Level R2, także z 2015 r, z kołem 27,5 cala:

    https://www.kross.pl/pl/mtb-xc-275/level-r2

    Z tego, co udało mi się ustalić, te dwa rowery różnią się tylko wielkością koła. Oba dostępne są z ramą XL. Mają też blokowalne przednie amortyzatory. Testowałem chwilę oba i wydają mi się wygodne. Wydaje mi się, że lepszym wyborem będzie Kross Level B2 z większym kołem. Co Pan myśli o tym wyborze? Do roweru dokupiłbym błotniki i inne akcesoria, np. uchwyt na bidon. Czy może lepiej rozważyć rower crossowy czy trekkingowy? A jeśli tak – to czy mógłby Pan coś polecić? W internetowym katalogu jednego ze sklepów w kategorii „Wzrost powyżej 200 cm” znalazłem tylko jeden jedyny rower miejski i kilka górskich, w tym upatrzony B2. Ale generalnie jestem nastawiony na kupno B2 i o ile mnie Pan czymś nie zniechęci, najpewniej go kupię ;)

    Pozdrawiam, M.

    • Witaj, przy Twoim wzroście zdecydowanie postawiłbym na koła 29 cali. Będziesz lepiej wyglądał na takim rowerze :)

      Jeżeli chodzi o wybór górski czy cross, to tutaj napisałem na ten temat kilka słów:
      https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-gorski-trekkingowy-czy-crossowy/

      Sam B2 wygląda bardzo w porządku i specjalnie nie mam do niego uwag :)

  • Witam

    Proszę o mała poradę o zakup roweru.
    Chciałbym lekki i szybki rower do ewentualnej rozbudowy pod trekking+siodełko dla syna.

    Moje typy roweru poniżej:

    http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-elite-disc#specs

    https://www.kross.pl/pl/fitness/pulso-2

    http://www.rove.pl/rower-cube-sl-road-pro-anthrazit-black-green-2015.html

    https://www.decathlon.pl/triban-540-fb-id_8322798.html – w sumie
    najlepszy osprzęt

    https://olx.pl/oferta/nowa-cena-rower-ktm-maranello-light-disc-2012-deore-xt-slx-56-CID767-ID94oWD.html

    Proszę o poradę jaki rower do 3500zł.

    Pozdrawiam
    Maciej Sobieraj z konta żony :)

    • Faktycznie pod względem osprzętu Triban wygląda najlepiej. Zastanów się tylko czy tak wąskie opony (25C) będą Ci pasować. Albo w sklepie przyjrzyj się czy wejdzie tam szersza i wyższa opona. Opony typowo szosowe są fajne, ale nie każdemu pasują. Ja jeżdżę na 35C i węższych już nie chcę, bo lubię trochę komfortu podczas jazdy.

      Poza tym mogę włożyć „terenowe” opony gdy wybieram się w miejsca gdzie nie ma asfaltu. Na zdjęciach tego za dobrze nie widać, ale może w tym Tribanie weszłyby w razie potrzeby opony chociaż 32C :)

      • Dziękuje za odpowiedź.
        Mój typ to http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-elite-disc#specs
        tam oprócz hamulców tarczowych wszystko mi odpowiada (nie znam tego typu hamulców), ale rower niestety niedostępny u mojego sprzedawcy :( brak w fabryce na stanie. Alternatywą jest http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-elite tu tylko brak korby 50 i osprzęt trochę słabszy ale jest dostępny :)
        Decatlon nie posiada na stanie tego Tribana ,więc też nie mogę sprawdzić.
        Proszę o poradę co Pna poleca? czy różnica między korba 48 a 50 jest tak istotna przy codziennej jeździe?
        Pozdrawiam
        Maciej Sobieraj

        • Jednak udało się załatwić http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-elite-disc#specs z dobrym rabatem :)

          • Bardzo fajnie :) A już z rabatem w szczególności, bo Spec bardzo się ceni za swoje rowery i warto się targować.

  • Witam,

    Mam pytanie, mam w planach zakup roweru MTB Best Pulser w cenie 1300 zł(http://www.mediaexpert.pl/mtb/rower-best-pulser-27-5-quot-m19-quot-niebiesko-bialo-zolty-2015-,id-314329) na troszkę mniejszej ramie (17cali). Jeżdżę głównie po polach, lasach i mniejszych górkach, czasami Jakuszyce. Bardzo proszę o opinię na temat tego roweru. Nie znam się za bardzo, a nie chciałabym kupić roweru, który nie nadawałby się do jazdy na takim terenie. Będę wdzięczna za poradę:)) Ewelina

    • Hej, tego typu rowery nadają się jedynie do rekreacyjnej jazdy. Jeżeli pojedziesz w poważniejszy teren i zaczniesz go ostrzej traktować, to bardzo szybko go załatwisz.

      Ale do luźnej, niespiesznej i bez szaleństw jazdy będzie się spokojnie nadawał.

  • Witam serdecznie
    A co Pan myśli o rowerze cube tonopah pro lady model 2013 (crossowy) drogi Bieszczadzkie więc wiadomo raz szosa raz las ;)

    • Hej, to naprawdę, naprawdę, naprawdę miodny rower. Da sobie radę wszędzie :) Obiema rękami za nim głosuję.

      • A czy poradzi sobie na zjeździe z ostrzejszej górki ? Ewentualnie delikatne zawody np cykloparty ?
        CZy raczej rekreacyjnie :)

        • Z jednej strony tego typu cross spokojnie poradzi sobie nawet w trochę trudniejszym terenie. Ale wiesz, to nadal będzie cross.

          Teraz kwestia co to znaczy „z ostrzejszej górki”. Jeśli to miały by być jakieś skoki, czy bardzo, bardzo szybkie zjazdy, to wolałbym jechać na góralu z trochę szerszymi oponami i może ciut lepszym amortyzatorem.

          Ale to mówię już o naprawdę ostrej i mocnej jeździe. Do lżejszej jazdy, taki Cube spokojnie wystarczy.

          • Witam

            Planuję kupić 2 rowery dla siebie i żony, moim typem jest

            rower dla mnie
            Rower BEST Trekker M21″ Zielono-Biały (2015) – http://www.mediaexpert.pl/trekkingowe-cross/rower-best-trekker-m21-quot-zielono-bialy-2015-,id-314399

            dla zony

            Rower BEST Park 28 D17″ Piaskowo-Brązowy (2015) – http://www.mediaexpert.pl/miejskie-cruiser/rower-best-park-28-d17-quot-piaskowo-brazowy-2015-,id-314479

            czy mógłby Pan lub też inni internauci opowiedzieć trochę o tych rowerach, chciałbym poznać państwa opinie, czy warto?

            dziękuję z góry

            pozdrawiam

          • Hej, w tej cenie wyglądają całkiem sensownie. I myślę, że do rekreacyjnych przejażdżek warto.

  • Co sadzisz o tym rowerze czy wogole warto ta marke kupic ? http://www.mediaexpert.pl/mtb/rower-best-pulser-27-5-quot-m19-quot-niebiesko-bialo-zolty-2015-,id-314329#tab_description
    kiedys kupilem arkusa z marketu za 600zl i tragedia tak ciezko chodzil kezdzl ze nie wiem i terraz sie zastanawiam czy warto w takie cos czy jednak cos fiormowego najwyzej gorzej wyposazonego jaki merida kros kelys itp.?

    • Bardzo fajnie skonfigurowany rower w tej cenie. A Best to marka, któregoś z polskich producentów, powinno być okej z nim.

      • Hm szkoda ze teraz mam obawy co do wszelkich rowerow mniej znanych marek lub nieznanych przeze mnie. Bo faktycznie w miare fajnie wyposazony choć ogladalem to widac tanbiosc juz zarysowane byly na ramie wiec jakos malowania razczej niska chodz to moze mniejszy problem.

        To co moglo byc powodem ? tego ze moj poprzedni rower tak cierzko jezdzil ze mozna bylo wypluc pluca ;) na nim a jak wsiadalem na znajomego firmowego to jechal jak by sam bez wielkiego uzycia sily.

        • To poszukaj jakiegoś bardziej markowego, jeśli chcesz.

          Jeżeli chodzi o Twój rower vs kolegi, to jeśli jeździłeś pokraką za 600 złotych, to nie masz się czemu dziwić, że nie chodził tak lekko jak droższe rowery. Ta cena skądś się wzięła.

          • No faktycznie moglo byc to spowidowane ze byl dosc tani hehe i moze dwukrotnie drozszy mniej znanej firmy bylby ok nie twierdze ze nie ale mysli pozostana czy to by byl dobry rower. Tylko jak zawsze jest tak ze jednak z podobnym wyposazeniem firmowe sas drozsze i kusi tansza cena tych mniej markowych ;). Ale mysle ze raczej skusze sie na formowy dam troche wiecej lub slabsze wyposazenie bo jakos ryzykowac mi sie nie chce znowu z tanim chodz nie tak jak moim :D. Ale ogolnie i tak dzieki za zainteresoiwanie moim problemem.

  • A ja mam pytanie odnosnie skladnia samemu roweru stwierdzilem ze wcale dtoszej nie bedzie niz gotowy nawet moze ciut taniej a jaak nie to podobnie ale przynajmniej czesci jakie chce. Bo jak widze to do 1500 ciezko znalez rower z kaseta a tak jak by kupic taki rower i wymienc mu wolnovueg na kasete to wielkiej roznicy w cenie nie bedzie bo i ceny kaset sa porownywalne do wolnobiegu.

    Chyba ze na wolnobiegu spokojnie pojezdze iles lat bezproblemowo ? jak to jest z tymi wolnobiegami az takie zle ze lepiej jednak z kaseta roweru szukac np.?

    • Ja jednak wolałbym rower z kasetą. Wolnobiegi to jak dla mnie relikt przeszłości, które zostały w jedynie niskobudżetowych rowerach.

      Ale poniżej 1500 złotych spokojnie znajdziesz rower na kasecie. Poszukaj chociażby we wpisie o rowerach do 1500 zł.

      Odnośnie składania roweru, to do 1500 złotych raczej nie opłaca się składać, chyba, że z używanych części.

      • Dziekuje za odpowiedz no przgladalem ale niewiele jest w tej cenie z kaseta a tak jeszcae mnie zastanawia przegladajac ceny kaset to sa w takich samych nawet jak wolnobieg wiec czemu producenci nie stosuja nawet w tanich rowerach koszt duzo wieksz by nie byl mimo innej piasty ? wedlog mnie mozna juz w rowerach za ledwo powyzej tysiaka juz montowac .

        A dlaczego sie nie oplaca niby ? bylby na kasecie mial czesci takie jak sie chche chodzby tanie ale np, z jednej linii altus czy acera. Jakos wydaje mi sie ze nawet jakby sklaadac z najtanszej seri i shimano to i tak rower bedzie lepiej wwyposazony niz najtanszy od producent no chyba ze sie myle i cos waznego przeoczylem.;)

        • Używane są wolnobiegi, bo producenci mają maszyny, które jeszcze te wolnobiegi produkują i dlaczego by ich jeszcze nie narobić, póki są te maszyny sprawne. A producenci stosują, bo może w detalu kasety i wolnobiegi kosztują tyle samo, ale producenci mogą sprzedawać wolnobiegi taniej w hurcie. Stawiam właśnie na takie rozwiązanie.

          Odnośnie składania, to przecież weź wypisz wszystkie części jakie chcesz założyć, policz ile kosztują, dodaj ewentualne koszty wysyłki, przelicz ile wydasz na montaż niektórych przynajmniej elementów i porównaj z rowerami w sklepach.

          • Raz z grubsza prezliczalem i wcale drozej by nie wyszlo chodz pewne elementy bralem najtansze jak rama za 400zl. Bo gdybym mial skladac to najbardziej mnei zatstanawia jak rame najtansze sa po 350 potem 500 i tka dalej. Ale watpie zeby rama w rowezre za 1500 kosztowala wiecej niz 500zl.

            Co do kwestii mojej mysli skladanai samemu to nawet przez sama kasete czy wolnobieg naszlo, bo producent sprzdajac rower za 1300zl powiedzmy z wolnobiegiem to za ta cene moglby z kaset ai tak samo ja bym sobei zalozyl ja. A tak kupuac nowy rower i chcac miec z kaseta musze dac powyzej 1500zl albo tanszy i zmeniac.

            To byla moja taka mysl niawet gdyby nie wyszlo taniej czy nawet ciut drozej ale czesci byly by takie jak chce;) Uwazasz ze nie da sie zlozyc ciekawego roweru do 1500 zl przegladalem forum kiedys jakies szkoda ze nie moge teraz tego znalezc ale ktos wypisal czesci i koszt 1700zl waga z 12kilo mu wyszla. I powiem ze to co ten rower mial w osprzecie to kupic gotowy mozna ale powyzej 2000zl.

            Jeszcze sam soebi przejrze dokldnie czesci co i jak ale fakt fakte najbardziej to rama mnei zastanawia czy za 350 jak pamietam firmy accent to dobry wybor czy jednak trzeba drozsze za 500 czy 700.

  • Witam, ostatnio naczytałem się trochę o tym jak to koła 29 zwiększają prędkość rowerzysty i zastanawiam się nad zmianą kół w moim (kands energy 1300) z 26 na 27,5/28 cali gdyż chce przystosować go do „pożerania kilometrów” (wiem że najlepiej byłoby do tego celu mieć kolarzówkę). Niestety nie mam jak sprawdzić jak jeździ się na większym kole dlatego też zadecydować muszę w ciemno (czytałem wpis na tym blogu o przerabianiu mtb pod „trasy” ale o kołach nic tam nie było). Przechodząc do pytania, czy taka zmiana ma jakiś sens? Czy zmiana koła w tym przypadku da jakieś zauważalne efekty (celem jest większa średnia prędkość)? Dodam że, roweru nie chce zmieniać jeżeli już to kiedyś może kupie kolarzówkę jako drugi rower.

    • Hej, zmartwię Cię, ale na 99% nie uda Ci się włożyć do roweru większych kół. Zerknij czy miałbyś na nie miejsce w ramie.

      Możesz pomyśleć nad wymianą opon na takie z delikatniejszym bieżnikiem, albo całkowicie szosowe, na przykład Schwalbe Kojak o szerokości 35 mm. Jeszcze zależy jaką masz szerokość wewnętrzną w obręczach. Ale wymiana opon na takie Schwalbe da niesamowitą różnicę podczas jazdy po asfalcie.

      • Miejsce chyba będzie bo na tyle jest 3,5 cm zapasu a na przodzie 3,7-8 cm (mierzone od opony). Same opony zmieniłem na semi-slick (1,95)
        i pompuje je na prawie max ciśnienie wiec jadę na tym gładkim środku, fakt różnica po przesiadce ze „stockowych” terenówek była duża ale nadal chciałoby się szybciej :).

        • Ale masz hamulce tarczowe? Ja nadal nie jestem przekonany do takiej podmiany, bo to zaburzy geometrię roweru, ale jeśli się zmieszczą… to czemu nie, próbuj :)

          • Tak, tarczowe hamulce, ale chyba jednak skusze się na Kojak-i („dokopałem” się do Pana wpisu o nich i bardzo on do mnie przemawia). Dziękuję za rady :)

  • Cześć Łukasz, co myślisz o tej Cortinie? Jest na 8 biegowym nexusie i jest naprawdę w świetnym stanie. Kolega wycenił go na 1500 zł. Twierdzi, że to cena „po znajomości”. Rower naprawdę mi się podoba i ten BROOKS. Warto?
    Pozdrawiam.

    • Hej, bardzo fajnie się prezentuje i nie wygląda na zajeżdżonego. Jeśli naprawdę jest w bardzo dobrym stanie to ja bym się skusił. Tylko urwij z ceny jeszcze stówkę :)

      • Dzięki Łukasz.Rower kupiony,niestety 1500 zł to cena ostateczna i tyle zapłaciłem.Mimo wszystko było warto,jeździ się rewelacyjnie ;-)

  • Witam, przymierzam się do kupna prezentu dla mamy z okazji jej święta. Od dawna chciałam jej podarować rower. I jestem w kropce…Jako że mam bon o wartości 500 zł do jednej z sieci marketów elektronicznych, to właśnie tam zamierzam kupić jednoślad. I teraz- czy warto w ogóle pomyśleć nad tymi dwoma modelami:
    1. http://www.mediaexpert.pl/miejskie-cruiser/rower-best-park-28-d17-czarno-piaskowy-2015-,id-314489
    2. http://www.mediaexpert.pl/miejskie-cruiser/rower-miejski-dawstar-retro-sekvana-28-bialy,id-236867

    Osobiście pierwszy bardziej mi się podobał pod względem jakości wykończenia małych detali, które jednak wpływają na ogólną ocenę. Jednak nie ukrywam, że cena również gra rolę. Mama będzie nim zapewne dojeżdżać do pracy, również uwielbiamy wycieczki rowerowe(leśne trasy rowerowe) i nie chcę, że jej się po kilku miesiącach rower rozleciał. Jej poprzedni rower to była oryginalna holenderka sprowadzona z Niemiec, bez różnych bajerów typu amortyzatory, biegi, hamulce w piaście, itp. Prosty rower, jednakże bardzo porządny. Jego największą zaletą były duże koła i to, że mama nie musiała się napedałować, by osiągnąć szybkość. A lubi jeździć szybko. Jednakże skradziono jej ten rower.

    Po prostu proszę mi napisać, czy warto w ogóle pomyśleć o którymś z tych modeli. Jeśli nie, to odpuszczę sobie teraz rower i poszukam jej kiedyś używanego niemieckiego bądź holenderskiego podobnego do poprzednika,

    • Cześć, rower od Besta wygląda całkiem przyzwoicie w tych pieniądzach i nie powinien się rozsypać tak szybko :) Tak więc śmiało możesz brać go pod uwagę.

  • Witam,
    Poszukuję złotych rad w kwestii zakupu porządnego (oczywiście na miarę możliwości finansowych) roweru. Swego czasu robiłam moim 10-letnim gratem i po 100km dziennie, ale nie da się ukryć, że potrafię tylko pedałować, więc jestem nieco bezradna ;)
    Kryteria:
    – dla osoby ze 162cm wzrostu i wagą ok. 55kg; od uda do ziemi mam 74cm, więc rama chyba pomiędzy 18-19″,
    – przeznaczenie: głównie dość odległe jednodniowe wypady (teren: asfalt, gruntówki, pola, łąki, czasem las – to co można dopaść
    na Dolnym Śląsku), ale czasem też wielodniowe wypady za granicę (teren mocno zróżnicowany, wiadomo) i delikatne góry.

    Nie potrafię zdecydować się nawet co do typu roweru – postawić na crossa i doopatrzyć się w potrzebne sakwy, gdy będę wybierała się na większy wypad czy też może od początku nastawić się na rower trekkingowy? Szukać czegoś używanego czy raczej nowego? I za jakimi modelami mniej-więcej się rozglądać?

    Wszelka pomoc będzie nieoceniona ;) na razie znalazłam tylko Boudiccę LX, ale nie wiem czy to najlepsza opcja. Oczywiście interesuje mnie jak najlepszy stosunek jakość-cena. Budżet: max. 3000zł z całym ewentualnym potrzebnym wyposażeniem dodatkowym. Ratunku! :o

    Pozdrawiam
    Agnieszka

    • Hej, jeżeli chodzi o dylemat nowy czy używany, to tutaj napisałem o tym kilka słów:
      https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-nowy-czy-uzywany/

      Sprawa cross czy trekking jest prosta – jeżeli planujesz częste wyjazdy i przy okazji chcesz mieć dynamo w piaście oraz dobrze dopasowany bagażnik oraz błotniki – bierz trekkingowy rower.

      Jeżeli w modelu Boudicca nie przeszkadza Ci brak dynama w piaście, to jest to w tym budżecie bardzo, bardzo ciekawy wybór. Ma osprzęt z naprawdę dobrej półki i ja bym na niego stawiał.

  • Witam, mam juz w sumie dwa rowery no trzy ;) wiec kross x5 z 2014 roku bo z 2015 ma tarczowki mechaniczne to jednak wole zwykle v-brake, kelys viper30 mysle wystarczy na tym poprzestane mysl. Wiec konkretnie kross hexagon x5 2014 czy kellys viper30 ? ( jak z rama ? patrzac no wymiary wydaja sie byc dosc podobne ?), i czy ten kellys z 2015 roku rozni sie bardzo od 2014 roku? bo w kros sie jednak rozni dodali tarczowki wie wole starszy model.
    https://www.kross.pl/pl/2014/mtb/hexagon-x5

    http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2015/gorskie/hardtail-26/viper-30-blue/blue#.VUvZ-VeEtpj

    • Hej, Kellys 2014 i 2015 praktycznie niczym się nie różni. A Kellys do Krossa jest bardzo, bardzo podobny i według mnie kup po prostu ten, który możesz dostać taniej.

      • Dzieki i chyba wybiore x5 ale mam pytanie dodatkowe. A jak z ramami ksztaltem bo niby sie o tym wiele pisze ale jak patzeac na wymiary czy to miedzy tymi czy nawet krossem hexagon a level gdzie niby geometria ma byc inna to z samych wymiarow sa to roznice tylko w niektoryhcmiejscach nie przekracazajace 2 cm czy to az tak ma wplyw i jest to wyczuwalne w jezdzie ??,
        Skreslalem serie level z krossa wlasnie z tego wzgledu ale jak czytalem wymiary ram to wlasnie sa niewielkie roznice, i czemu level zaliczaja sie do wyscigowych jak nic takiego wybitnego nie maja w porownaniu do hexagonow.
        A i gdyby wziasc vipera 40 z 2014 roku czy bedzie to tez zblizone do x5 czy juz moze lepszy w czyms ?
        Moze nie narzucam sie z iloscia pytan ale jeszcze ostatnie najdrozszy model hexagona x6 2015r a najtanszy model level a2 2015r kosztuja tyle samo praktycznie a level ma duzo lepszy osprzet dlaczego przeciez producent za czesci poniosl te same koszta. ?

        • W tego typu rowerach będzie to raczej nieistotna różnica. I tak jest, że Level jest pozycjonowany wyżej, bardziej przystosowany do wyścigów niż Hexagon. Ale to też zależy o jakim budżecie mówimy i o jakich wyścigach.

          Viper 40 jest ciut lepszy od X5, ale nie są to jakieś olbrzymie różnice. Ale jest lepiej wyposażony.

          Jeżeli chodzi o X6 i A2, to tajemnica tkwi w hamulcach.

  • Witam, mam problem z wyborem roweru. Mam dwa kompletnie inne modele na oku, tzn. Giant Anyroad 1 2014 za 3,5 tys. i Specialized Crosstrail Sport Disc 2014 za 2,5 tys. Oba rowery są nowe, najlepiej kupił bym oba, ale z racji ograniczonego budżetu muszę wybrać jeden z nich.
    Rozsądniejszym wyborem jest tańszy Specialized , ale Anyroad ma to coś :-D.

    • Hej, cóż Ci mogę doradzić… Nie za bardzo da się porównać rower crossowy z taką ciekawą przełajówką. To zupełnie inne rowery, inna filozofia. Musisz się zastanowić na czym Ci zależy, Spec będzie bardziej komfortowy jeśli chodzi o pozycję za kierownicą i amortyzator. Za to Giant będzie lżejszy i szybszy.

      Jeśli tylko Giant do Ciebie przemawia, to ja bym się nie zastanawiał :)

  • Witam, mam problem z wyborem roweru. Mam dwa kompletnie inne modele na oku, tzn. Giant Anyroad 1 2014 za 3,5 tys. i Specialized Crosstrail Sport Disc 2014 za 2,5 tys. Oba rowery są nowe, najlepiej kupił bym oba, ale z racji ograniczonego budżetu muszę wybrać jeden z nich.
    Rozsądniejszym wyborem jest tańszy Specialized , ale Anyroad ma to coś :-D.

  • Witam, mam problem z wyborem roweru. Mam dwa kompletnie inne modele na oku, tzn. Giant Anyroad 1 2014 za 3,5 tys. i Specialized Crosstrail Sport Disc 2014 za 2,5 tys. Oba rowery są nowe, najlepiej kupił bym oba, ale z racji ograniczonego budżetu muszę wybrać jeden z nich.
    Rozsądniejszym wyborem jest tańszy Specialized , ale Anyroad ma to coś :-D.

  • Witaj Łukasz,
    przymierzam się do zakupu roweru crossowego, w przedziale cenowym 1700-2300. Ostatni raz kupowałem rower ponad 10 lat temu, więc najchętniej wrzuciłbym Ci 10-15 linków… z prośbą o radę. Jednak nie chcąc śmiecić i stosując się do zasad, zanim pytanie o konkretne modele, to czy mógłbyś doradzić
    a) jakie marki brać pod uwagę (Kellys, Kross, Unibike, Merida, ???)
    b) czy którąś byś szczególnie rekomendował
    c) na co powinienem zwrócić uwagę (różnice między modelami w danym przedziale, w jednej marce, są marginalne, a symbole nie wiele mi mówią).

    Przeznaczenie: maksymalnie uniwersalne. Ścieżki rowerowe, leśne, wypady za miasto…

    • Ja mogę zaproponować Specialized Crosstrail Sport Disc 2014 za 2,5 tys. Idealny rower na miasto jak i wypady za miasto.

      • Dzięki Arek. Nie chciałbym jednak przekraczać już i tak napiętego budżetu. W obszarze moich zainteresowań jest aż 14 pozycji i nie mam pojęcia na co zwrócić uwagę. Pomożecie?

        Kellys cliff 50, 70, 90
        http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2015/cross/cliff-50-black/black#.VUfiYyG8PRY
        http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2015/cross/cliff-70-shadow-red/red#.VUfi6iG8PRY
        http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2015/cross/cliff-90#.VUfjBCG8PRY
        Kellys phanatic 10
        http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2015/cross/phanatic-10-vamp#.VUfjJiG8PRY

        Kross evado 3 i 4
        https://www.kross.pl/pl/2015/cross/evado-3-0
        https://www.kross.pl/pl/cross/evado-4-0

        Unibike cross fire gts
        http://www.unibike.pl/
        Unibike cross fire disc gts
        http://www.unibike.pl/
        Unibike viper gts
        http://www.unibike.pl/

        Merida 20V
        http://www.rowerymerida.pl/produkt916/crossway-20-v-rower-merida.html
        Merida crossway 20 MD i 20D
        http://www.rowerymerida.pl/produkt911/crossway-20-md-rower-merida.html
        http://www.rowerymerida.pl/produkt906/crossway-20-d-rower-merida.html
        Merida crossway 40 MD i 40D
        http://www.rowerymerida.pl/produkt903/crossway-40-md-rower-merida.html
        http://www.rowerymerida.pl/produkt902/crossway-40-d-rower-merida.html

        • Hej, na przeglądanie 14 rowerów nie za bardzo mam czas. Jeśli wahasz się pomiędzy np. Krossem Evado 3.0 a 4.0 to bierz 4.0, tak samo z innymi modelami. W tym przedziale cenowym najczęściej warto dołożyć do wyższego modelu.

          Jeżeli chodzi o modele które polecam, to zajrzyj do wpisów z konkretnymi kwotami, tam na pewno coś znajdziesz.

          A jeżeli chcesz żebym zerknął na rowery, wybierz trzy, które najbardziej Ci się podobają i wtedy podrzuć linki.

          • Łukasz, rozumiem. Jasne. Ale czy zanim zacznę sam wybierać, abym mógł się ograniczyć, to czy możesz doradzić które marki byś tu rekomendował? (z tych które wymieniłem lub ew jakieś inne)

          • Na markę roweru za bardzo bym nie patrzył. Tzn. wszystkie, które tu wymieniłeś są okej, dają gwarancję i w razie czego wiadomo gdzie szukać przedstawiciela producenta.

  • Witam, poszukuję roweru jazdy rekreacyjnej (ścieżki leśne, miasto) – wzrost 178 cm, 72 kg.
    Na początku budżet był 1000 zł, ale po przeczytania poradników z serii co kupić do kwoty 1500zl postanowiłem zwiększyć budżet do ok 1200zl.
    Poniżej kilka propozycji, będę wdzięczny za komentarz który najlepiej wybrać.
    Z góry dzięki !
    Piotrek

    1. Kellys Viper 30 – 2014 – 1199zl
    http://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-VIPER-30-RACE-WHITE-2014/1832

    2. Kellys Viper 40 – 2013 – 1249zl – chyba faworyt ? tylko który rocznik lepszy, 2013 czy 2014 ?
    http://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-VIPER-40-2013/1485

    3. Kellys Viper 40 – 2014 – 1249zl – chyba faworyt ? tylko który rocznik lepszy, 2013 czy 2014 ?
    http://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-VIPER-40-HELIX-2014/1833

    4. Kross X3 -2014 – 1189zl
    http://rower-sport.pl/pl/p/KROSS-HEXAGON-X3-2014/1928

    5. Kross X4 -2014 – 1299zl

    http://rower-sport.pl/pl/p/KROSS-HEXAGON-X4-2014-wersja-exportowa/2331

    6. Kross X5 -2014 – 1359zl

    http://rower-sport.pl/pl/p/KROSS-HEXAGON-X5-2014/1982

    Początkowo faworytem był VIP30, ale chyba warto dopłacić 50zl do VIP40 ?
    Krossy chyba będą gorszym wyborem i X5 już sporo droższa.

    • VIP 40 z 2013 i 2014 roku są praktycznie identyczne. I tak, wybrałbym właśnie Vipera, bo ma najlepszy stosunek jakości do ceny z tych rowerów.

      • Hej,
        Waham się pomiędzy rowerem Trek Merlin 5, a Cube aim ex.
        Jestem osobą początkująca, chciałabym nim jeździć zarówno po mieście jak i po lesie. Który z nich jest lepszy? Czy wgl firma Cube jest godna uwagi?

        • Cześć,
          zarówno Cube, jak i Trek to bardzo dobrzy producenci rowerów. Miałem okazję jeździć rowerami Cube przez kilka dobrych lat i byłem bardzo zadowolony.

          Jeżeli chodzi o porównanie, to w szranki powinien stanąć Marlin 6, który jest na tej samej półce cenowej co Cube AIM EX. I te dwa modele są do siebie całkiem podobne, jeżeli chodzi o wyposażenie. Wybrałbym tego, który jest dla Ciebie wygodniejszy i który się bardziej podoba.

  • Lazaro Integral z 2015r. za 1424 zł z wysyłką na nowym Alivio. Jedyny feler to korba Acera na kwadrat (i kupno przez Allegro), resztą osprzętu bije konkurencję w tej cenie.

  • Witaj ;)

    Od kiedy zacząłem jeździć rowerem czytuję Twojego bloga i znalazłem na nim wiele ciekawych informacji :D Teraz postanowiłem zapytać.

    Nie jestem specjalistą w doborze rowerów i kupiłem w zeszłym roku używany rower trekkingowy (28″, wygięta miejska kierownica, 7 biegów Shimano Acera, sztywny widelec) i ogólnie jestem zadowolony, ale jednak chciałbym dodać trochę więcej dynamiki do jazdy.

    Jeżdżę głównie miejskimi ścieżkami, trochę szutrów i leśnych traktów. 20-40 km przejażdżki, w planach dłuższe wyjazdy.

    W zasadzie nie szukałem innego roweru, ale mój znajomy ma na sprzedaż, prawie nie używany rower, o którym niewiele mogłem znaleźć w internecie. Nie wiem, czy to jakiś Decathlonowy wynalazek, czy coś innego ;P Jedyną specyfikację jaką znalazłem, to ta:

    http://biegowe.pl/

    (Przepraszam, ale nic lepszego nie udało mi się znaleźć :( )

    Mogę go kupić za 950 zł. Co sądzisz o tym rowerze?

    PS. Dodam, że gdybym go nabył, najprawdopodobniej będę celował w sztywny widelec, aby mieć namiastkę hybrydy :)

    Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na Twoją opinie :)

      • Dzięki za odpowiedź :) Rowerek naprawdę ma minimalne ślady użytkowania, dlatego się zainteresowałem. Pozostanie kwestia widelca, ale to zastanowię się, jak trochę pojeżdżę z amortyzatorem. Pozdrowienia :D

  • Witam, poszukuję roweru do okazyjnego jeżdżenia po lekkim terenie, głównie drogi leśne oraz polne. Jestem kobietą i mam 174 wzrostu. Poszukuję wyłącznie roweru z męską ramą, ponieważ bardziej podobają mi się rowery z klasyczną ramą.

    Do wydania mam około 1300-1400zł. Znalazłam dwa odpowiadające mi modele, ale chciałabym uzyskać opinię na temat tych dwóch propozycji poniżej. Oba modele są pochodzą z oferty na rok 2015.

    oto linki do szczegółów

    https://www.kross.pl/pl/mtb-26/hexagon-x2

    https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-500-id_8322564.html

    • Hej,
      powiem Ci szczerze, że te rowery są kompletnie różne od siebie pod względem wyposażenia, ale jednak na podobnej półce sprzętowej. Ja bym się chyba zdecydował na B’Twina, bo jednak w szczegółach jest lepszy od Krossa.

  • Witam,
    Mam tutaj kilka rowerów, które za chwilę opiszę i byłbym wdzięczny za opinię, który najlepiej wziąć.
    1) GENESIS Speed CrossX 20
    Widelec: Suntour NVX-P 75 mm,
    Hamulce: Tektro 855alu V-brake
    przerzutki: Shimano FD-M191
    Shimano Acera
    Shimano ST-EF51 Easy Fire
    Korba: Suntour XCC48/38/28T

    2)KELLYS Cliff 50
    Widelec: Suntour NEX HLO 63 mm
    Hamulce: Szczękowe V-brake Alhonga
    Przerzutki: Shimano M191
    Shimano Acera M360
    Korba: Suntour NEX 48-38-28

    Było jeszcze kilka, ale Już z nim zrezygnowałem.
    Jeśli chodzi o hamulce tarczowe.
    Wydaje mi się, że Jeżdżenie na uczelnię i do pracy, a do tego czasami we wakacje ze znajomymi na przejażdżkę wyjazd, myślę, że nie wymaga tarczowych hamulców takie użytkowanie :)
    Tutaj chyba plusem jest kierownica teleskopowa- Jeden z nich ma taką kierownicę ;)

    • Oba rowery wyglądają bardzo fajnie, wybrałbym chyba tańszy z nich. I co to jest teleskopowa kierownica?

      • Teleskopowa kierownica, to taka, którą możesz wyjąć, rozłożyć i lać złoczyńców. ;)
        A poważnie to jest taka kierownica, którą można regulować, a dokładniej nachylenie kierownicy. Daje to możliwość dopasowania pozycji, bardziej niż przez manipulację wysokością siodełka i samej kierownicy.
        Przyznaje, że użyłem to jako żart, bo nie będę raczej robił takich kilometrów jednorazowo, aby miało to faktycznie miało mi pomóc ;)

        Dzięki za odpowiedz i pomoc ;)