Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, sl66 napisał(a):

Pojedź i przymierz jeszcze raz xc100, pojeździj z pół godziny po sklepie i będziesz miał jakiś tam ogląd czy pasuje Ci ta pozycja ?

Szkopuł taki, że już nie ma rozmiaru na sklepie ? musiałbym płatne zamówienie robić.

A mostkiem jak się można ratować? Gdzieś tak wyczytałem ze można geometrie osiągnąć 540 mostkiem, ale co i jak to już nie było rozwinięcia. Co musiałbym zrobić aby faktycznie zbliżyć się do 540 geometrią? Znasz przepis na to? ?

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, dobrydzikpiotr napisał(a):

Szkopuł taki, że już nie ma rozmiaru na sklepie ? musiałbym płatne zamówienie robić.

A mostkiem jak się można ratować? Gdzieś tak wyczytałem ze można geometrie osiągnąć 540 mostkiem, ale co i jak to już nie było rozwinięcia. Co musiałbym zrobić aby faktycznie zbliżyć się do 540 geometrią? Znasz przepis na to? ?

Patrzysz sobie na stronie decathlona jaka jest geometria jednego i drugiego roweru, interesuje Cię reach i stack, następnie patrzysz jakie masz długości mostków i wznios w jednym i drugim. Jeśli rama w XC 100 jest np. 20 mm dłuższa i tak samo wysoka to wystarczy dać mostek 20 mm krótszy niż w EXPL. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, sl66 napisał(a):

Niedługo będę się przeprowadzał na Ursynów, czy w tamtych okolicach Twoim zdaniem większy sens ma gravel czy MTB? Na który typ roweru jest więcej ciekawych tras? 

Popisałem, załączyłem linki i wywaliło posta, ehhh....

Jeszcze raz :)

Moim zdaniem lepiej sprawdzi się gravel / trekking ze względu na spory udział asfaltu w trasach. Poza tym pewnie jest tak, że mając gravela unikasz zbyt terenowych tras, a mając mtb unikasz asfaltu. Kolejna rzecz na jaką warto zwrócić uwagę to czy masz jakieś towarzystwo jeżdżące na rowerach - bo może wtedy najlepszą opcją będzie dopasować się z rowerem. Na własnej skórze przekonałem się o tym jeżdżąc gravelem po Kampinosie ze znajomymi jadącymi na mtb - ja zamulałem po korzeniach, oni po asfalcie ? Myślę, że jak planujesz regularne jazdy w Kampinosie i Mazowieckim Parku Narodowym to lepszy mtb, wszystko inne gravel da radę. Trirent na stronie ma opis tras gravelowych w Warszawie i okolicach.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Oskarr napisał(a):

Patrzysz sobie na stronie decathlona jaka jest geometria jednego i drugiego roweru, interesuje Cię reach i stack, następnie patrzysz jakie masz długości mostków i wznios w jednym i drugim. Jeśli rama w XC 100 jest np. 20 mm dłuższa i tak samo wysoka to wystarczy dać mostek 20 mm krótszy niż w EXPL. 

Myślę, że trzeba ostrożnie z takimi radami. XC100 ma kąt główki 69.5 i mostek 70mm w rozmiarze M - skrócenie mostka o 20mm może skutkować bardziej nerwowym prowadzeniem. Expl 540 ma kąt główki 68 i mostek 60mm. 

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, Pepe75 napisał(a):

Myślę, że trzeba ostrożnie z takimi radami. XC100 ma kąt główki 69.5 i mostek 70mm w rozmiarze M - skrócenie mostka o 20mm może skutkować bardziej nerwowym prowadzeniem. Expl 540 ma kąt główki 68 i mostek 60mm. 

Do wyścigów mam XC 900 z mostkiem 80 mm z kątem główki 68, do zabawy w górach mam XC 100s z kątem główki 69,5 z mostkiem 40mm. Bardziej nerwowy w prowadzeniu jest... XC 900 ze względu na lżejsze koła, lżejsze mleko (niż dętka w XC 100s) i lżejsza opona z przodu. Amortyzator też w XC 900 jest lżejszy. Zakładam, że 95% ludzi nie poczuje różnicy w zachowaniu roweru między kątem 68 a 69,5%. Aby przyzwyczaić się do zmienionej geometrii między XC 900 a XC 100s wystarczy mi jakieś 5 minut jazdy. 

Odnośnik do komentarza
52 minuty temu, Nimia napisał(a):

Ja odwróciłam mostek w XC100 i pozycja jest dla mnie ok /mam porównaniez Expl 540/. Myślalam, że będę go zmieniać, ale wystarczy /z -7 stopni zrobiło się +7/. Jedyne co mi przeszkadza i co zmienię, to szerokość kierownicy. 

tak, właśnie szeroka kierownica też mnie "ujęła" od raz po wejściu na sprzęt (rozmiar XL)

Będziesz haratał kątówką?

Czyli mówisz, że wystarczy pokręcić i będzie git?

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Oskarr napisał(a):

Patrzysz sobie na stronie decathlona jaka jest geometria jednego i drugiego roweru, interesuje Cię reach i stack, następnie patrzysz jakie masz długości mostków i wznios w jednym i drugim. Jeśli rama w XC 100 jest np. 20 mm dłuższa i tak samo wysoka to wystarczy dać mostek 20 mm krótszy niż w EXPL. 

Dzięki za wskazówki, aale dla mnie to trochę magia, jestem amator ?

Biorę XL, podpinam tabele - rozwiniesz swoje wskazówki?

rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deo

rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29.jrower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29.j

 

 

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, dobrydzikpiotr napisał(a):

szeroka kierownica też mnie "ujęła" od raz po wejściu na sprzęt (rozmiar XL)

Będziesz haratał kątówką?

Nie łap się od razu za kątówkę tylko najpierw przesuwaj sobie chwyty co 1 cm do środka i tak w każdym nowym ustawieniu pojeździj na próbę żeby znaleźć tą odpowiednią szerokość

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, Pepe75 napisał(a):

Myślę, że trzeba ostrożnie z takimi radami. XC100 ma kąt główki 69.5 i mostek 70mm w rozmiarze M - skrócenie mostka o 20mm może skutkować bardziej nerwowym prowadzeniem. Expl 540 ma kąt główki 68 i mostek 60mm. 

Sądzę że w terenie równinnym to kompletnie nie ma znaczenia. Jeździłem parę lat na rowerze XC mającym kąt główki 71,t stopnia, teraz mam 69,8. Na równinie nic to nie zmienia. Na tym z kątem 71,5 jeździłem na Słowacji po trasach enduro i na Rychlebach i przeżyłem bez ani jednej gleby :) Rower na kołach 29 cali jest ogólnie mocno "mułowaty". Twierdzę że skrócenie mostka przyniesie same zalety ale te 20 mm to jest znikoma różnica.

Odnośnik do komentarza
19 minut temu, Oskarr napisał(a):

Do wyścigów mam XC 900 z mostkiem 80 mm z kątem główki 68, do zabawy w górach mam XC 100s z kątem główki 69,5 z mostkiem 40mm. Bardziej nerwowy w prowadzeniu jest... XC 900 ze względu na lżejsze koła, lżejsze mleko (niż dętka w XC 100s) i lżejsza opona z przodu. Amortyzator też w XC 900 jest lżejszy. Zakładam, że 95% ludzi nie poczuje różnicy w zachowaniu roweru między kątem 68 a 69,5%. Aby przyzwyczaić się do zmienionej geometrii między XC 900 a XC 100s wystarczy mi jakieś 5 minut jazdy. 

Skoro masz to sprawdzone to ok - uznajmy mój komentarz za nieważny :) Widać w mtb działa to trochę inaczej niż w grawelach z kierownicą szerokości ~42cm.

Odnośnik do komentarza

@dobrydzikpiotr W rozmiarze XL EXPL jest dłuższy od XC 100 o 5 mm i wyższy o 20 mm, mostek w EXPL ma 60 mm a w XC 100 90 mm, aby więc uzyskać geometrię w XC 100 taką jak w EXPL 540 w rozmiarze XL należy zastosować mostek 63 mm o nachyleniu 17%. Takich na rynku nie ma, ale są już mostki 60 mm z nachyleniem 17%, dostaniesz z takim mostkiem umiejscowienie kierownicy 3 mm bliżej niż w expl i 1 mm niżej. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...