artvandelay Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Cześć, mam pytanie odnośnie Expl 540, którym jestem mocno zainteresowany. Przesiadam się z leciwego już Krossa Level R2 z 2017, mam tam 3x8 i pewne obawy czy nie zabraknie mi przełożeń? Często zdarza się, że robię jakiś dłuższy podjazd i mam obawy związane z napędem 1x10, czy słusznie? A druga sprawa to rama, czy nie wydaje wam się mała? Przy 170 cm, rozmiar M wydawał mi się malutki, a różnicy między M i L nie dostrzegłem (w sklepie mierzyłem Expl 540 M, rozmiaru L niestety nie było i siedziałem na jakimś innych modelu Expl, wydawało mi się, że nie ma między nimi różnicy) Z góry dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza
Bonnum Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Też mam takie wrażenie, ale to zależy od zębatek w Twoim rowerze. Tu masz kalkulator: https://rowerplus.pl/pliki/kalkprzelozen.htm Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Przy 170 L będzie dla Ciebie za duży, M powinien być idealny. Przy korbie 30 i przełożeniu 11-46 na podjeździe Ci nie zabraknie. Na tym przełożeniu przy niskiej kadencji podjeżdża się z prędkością około 4 km/h, jeśli obecnie nie jedziesz wolniej na podjeździe niż byś podchodził, to na expl będzie podobnie. Raczej zabraknie Ci przyczepności na kole niż przełożenia przy podjeżdżaniu. Może być jednak mało przy zjeżdżaniu albo jeździe po prostej na asfalcie. Przy korbie 30 vmax będzie z 32 -33 km/h. Pod tym względem lepiej wypada np. xc 120, tam jest korba 32 i kaseta 11-50, tam raczej nikomu nie powinno zabraknąć przełożeń ani na podjazdach ani na zjazdach, ale dopłata 1200 zł, w ramach tego dostajemy lepszą ramę, lepszy amortyzator, lepsze hamulce, lepszy napęd. Odnośnik do komentarza
Miko Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Cześć. Na początku tego wątku był poruszony temat sztycy amortyzowanej. Szukam jakiegoś sposobu , który choć trochę poprawi komfort na nierównościach na różnych drogach poza asfaltem. Jeżdżę na gravelu , opona 38mm , moja waga 100kg.Z dyskopatią zmagam się od lat, ale jak dotąd trasy wypadały różne , do 150 km i było w miarę ok. Dopiero po kilku dniach jazdy kręgosłup dawał się ostrzej we znaki. W tym roku po dość ciężkiej trasie w borach tucholskich(bardziej nadającej się na mtb), pojawiła się ostra kontuzja z plecami i jakoś tak podświadomie unikam bardziej nierównych dróg, albo wstaje co chwila z siodełka. Sztyce mam alu Leadtec kuty 3D 6061. Myślałę o jej zmianie na coś z poniższych: https://www.centrumrowerowe.pl/sztyca-amortyzowana-sr-suntour-sp12-ncx-pd15885/ ale Jajacek pisał ,że miał i nie był zadowolony. Czy może ktoś z forumowiczów używa lub używał tej sztycy: https://www.centrumrowerowe.pl/sztyca-amortyzowana-cane-creek-eesilk-carbon-pd30573/ spory wydatek ,ale żeby zminimalizować ryzyko takiej kontuzji jak ostatnia, jestem w stanie zainwestować . Myślałem też o zwykłej karbonowej , ale często wożę na sztycy przymocowaną podsiodłówkę i nie wiem czy karbon się do tego nadaje. Z góry dziękuję za porady. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Wracając do niskiego ciśnienia to największą różnicę robi szerokość obręczy. Na wąskiej obręczy opona się zawija na zakrętach. Na szerokiej trzyma się dobrze. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 12 godzin temu, Oskarr napisał(a): dopłata 1200 zł, w ramach tego dostajemy lepszą ramę, lepszy amortyzator, lepsze hamulce, lepszy napęd Ramy XC50, XC100, XC120, XC500 różnią się tylko malowaniem Odnośnik do komentarza
riz Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Wydaje mi się ze tam chodzi o ramę expl 540 i że jej względem lepsza Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 ok Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 @Miko Kolega ma jakiś Cane Creek i chwali. No niestety jak jeździsz na gravelu po trasach MTB do czego gravel nie służy na zbyt wąskich oponach i zbyt wysokim ciśnieniu to takie skutki. Zacząłbym od zmiany opon na szersze i zredukowania ciśnienia. Przy 110 kg łącznej wagi dałbym 3,5 bara tył, 3 bary przód na 38 mm. Musisz zobaczyć czy nie dobijasz na takim ciśnieniu. Taka sztyca coś tam daje ale bym jej nie przeceniał. Sam mam w MTB sztycę redukującą drgania Specialized CG-R bo czasem nawraca mi rwa kulszowa. Ale nie lubię sztyc ciężkich i mających ruchome elementy, które w wyniku drgań prawe na pewno się zepsują. Najlepsze sztyce do rowerów szosowych redukujące drgania to Ergon CF 3 i Canyon VCLS 2.0. Czytałem kilka badań potwierdzających ich skuteczność. Obie kosztują po ok. 1000 zł. Poluję na obie na OLX :) Z drugiej strony masz sztyce z ruchomymi elementami jak ten Cane Creek lub Redshift Shockstop. Mając Suntoura nie podobało mi się że zmieniała się moja pozycja biomechaniczna względem suportu podczas uginania się takiej sztycy. No i się rozpadła po jakimś czasie. Ale po jeździe na korzeniach tego typu sztyca może okazać się efektywna. Na problemy z kręgosłupem lędźwiowym nieustająco polecam książkę "Ukryta przewaga" Westfahl/Danielson. Odnośnik do komentarza
Miko Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Jajacek - dziękuję za wyczerpujące info. Zgadzam się w 100% - trasy MTB dla rowerów MTB. Na gravelu to męczarnia i to był "wypadek przy pracy" - porównywałem rodzaje tras ,wyznaczane w komoot w zależności od typu wybranego roweru. Przy 3,5 atm nie dobijam , wtedy miałem coś koło 4,5-5 , nie chciało mi się redukować ciśnienia ,bo planowałem powrót asfaltem. I tak się skończyło jak się skończyło (wysunięcie krążka międzykręgowego) . Tak jak piszesz, pomyślę o tym ergonie lub canyon - dzięki za polecenie. To chyba gdzieś wcześniej wstawiłeś ten link: https://www.cyclingabout.com/seatposts-overlooked-yet-critical-for-cycling-comfort/ właśnie jestem w trakcie czytania;-) Co do tego suntora ncx - faktyczne , ten pantograf powoduje cofanie się siodła przy pracy na nierównościach, gdzieś to widziałem na filmie. Ale nie testowałem nigdy tego więc nie wiem na ile to przeszkadza. Torbę podsiodłową mogę zamocować do bagażnika , który czasami zakładam na dłuższe trasy. Nie musi "wisieć" na sztycy. Tej książki nie znałem -już zamówiona;-) . Jeszcze raz serdeczne dzięki za polecenie. Może po odpowiedniej pracy nad kręgosłupem i mięśniami głębokimi , cane creek nie będzie potrzebna;-) , (chociaż w opisie ma podany limit wagi 113 kg więc idealnie by pasowała;-). Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 22 godziny temu, BrudnyHenryk napisał(a): Ramy XC50, XC100, XC120, XC500 różnią się tylko malowaniem Chodziło mi o porównanie expl 540 do XC 120. Rama w expl to inna rama niż w XC Odnośnik do komentarza
Sasiad Opublikowano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2023 W dniu 13.04.2023 o 22:47, karol1994czx napisał(a): Wlałem po 100 ml, jedno sie uszczelnilo dobrze, trzyma powietrze, w drugim przez noc uchodzi do prawie zerowego poziomu. dziękuję Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 29 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2023 W dniu 4.04.2023 o 10:24, Oskarr napisał(a): Amortyzator to powietrzny suntour raidon. Przynajmniej tak to wygląda konstrukcyjnie i taka jest kultura pracy. Dupy nie urywa ale jest lepszy niż jakieś amortyzatory sprężynowe czy jakieś podstawowe suntoury powietrzne. No niestety nie jest to Raidon tylko jakaś nowsza wersja Suntoura XCR Air. Jest bardzo podobny do Raidona i ma prawdopodobnie taką sama sprężynę powietrzną ale nieco gorszy tłumik hydrauliczny i stalowe golenie górne - Raidon ma aluminiowe:) Odnośnik do komentarza
janfas Opublikowano 29 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2023 Właśnie w dziale części i akcesoria pokazałem jakie amorki montują w Explore 540 https://roweroweporady.pl/f/topic/10121-amortyzatory-w-rr-explore-540/ Odnośnik do komentarza
Sasiad Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Mam pytanie odnośnie mleka, jakie opakowanie kupić żeby starczyło na sezon? Czy jak kupie np 1 litr to bez problemu przechowam go na drugi rok? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się