Skocz do zawartości

Miko

Użytkownicy
  • Postów

    47
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Miko

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Jajacek - dziękuję za wyczerpujące info. Zgadzam się w 100% - trasy MTB dla rowerów MTB. Na gravelu to męczarnia i to był "wypadek przy pracy" - porównywałem rodzaje tras ,wyznaczane w komoot w zależności od typu wybranego roweru. Przy 3,5 atm nie dobijam , wtedy miałem coś koło 4,5-5 , nie chciało mi się redukować ciśnienia ,bo planowałem powrót asfaltem. I tak się skończyło jak się skończyło (wysunięcie krążka międzykręgowego) . Tak jak piszesz, pomyślę o tym ergonie lub canyon - dzięki za polecenie. To chyba gdzieś wcześniej wstawiłeś ten link: https://www.cyclingabout.com/seatposts-overlooked-yet-critical-for-cycling-comfort/ właśnie jestem w trakcie czytania;-) Co do tego suntora ncx - faktyczne , ten pantograf powoduje cofanie się siodła przy pracy na nierównościach, gdzieś to widziałem na filmie. Ale nie testowałem nigdy tego więc nie wiem na ile to przeszkadza. Torbę podsiodłową mogę zamocować do bagażnika , który czasami zakładam na dłuższe trasy. Nie musi "wisieć" na sztycy. Tej książki nie znałem -już zamówiona;-) . Jeszcze raz serdeczne dzięki za polecenie. Może po odpowiedniej pracy nad kręgosłupem i mięśniami głębokimi , cane creek nie będzie potrzebna;-) , (chociaż w opisie ma podany limit wagi 113 kg więc idealnie by pasowała;-).
  2. Cześć. Na początku tego wątku był poruszony temat sztycy amortyzowanej. Szukam jakiegoś sposobu , który choć trochę poprawi komfort na nierównościach na różnych drogach poza asfaltem. Jeżdżę na gravelu , opona 38mm , moja waga 100kg.Z dyskopatią zmagam się od lat, ale jak dotąd trasy wypadały różne , do 150 km i było w miarę ok. Dopiero po kilku dniach jazdy kręgosłup dawał się ostrzej we znaki. W tym roku po dość ciężkiej trasie w borach tucholskich(bardziej nadającej się na mtb), pojawiła się ostra kontuzja z plecami i jakoś tak podświadomie unikam bardziej nierównych dróg, albo wstaje co chwila z siodełka. Sztyce mam alu Leadtec kuty 3D 6061. Myślałę o jej zmianie na coś z poniższych: https://www.centrumrowerowe.pl/sztyca-amortyzowana-sr-suntour-sp12-ncx-pd15885/ ale Jajacek pisał ,że miał i nie był zadowolony. Czy może ktoś z forumowiczów używa lub używał tej sztycy: https://www.centrumrowerowe.pl/sztyca-amortyzowana-cane-creek-eesilk-carbon-pd30573/ spory wydatek ,ale żeby zminimalizować ryzyko takiej kontuzji jak ostatnia, jestem w stanie zainwestować . Myślałem też o zwykłej karbonowej , ale często wożę na sztycy przymocowaną podsiodłówkę i nie wiem czy karbon się do tego nadaje. Z góry dziękuję za porady.
  3. Dzięki za odpowiedz. Sztyca kończy się poniżej węzła. Pojeżdżę troche i sprawdze ,jak to sie zachowuje.
  4. Cześć. Mam pytanie o nominalną długość sztycy podsiodłowej. Mam w swoim Unibike Geos sztyce fabryczną , wysuniętą na maksymalny dopuszczalny poziom ,czyli równo ze znacznikiem wysunięcia. I w tym wysunięciu , w rurze podsiodłowej zostaje jakies chyba 7 cm . W innych rowerach sztyce zawsze miałem dłuższe i w rurze chowało sie z 15 cm minimum. Ja ważę 100kg i stąd moje pytanie - czy taki krótki odcinek sztycy w rurze nie będzie powodował zbyt dużych naprężeń przy obejmie sztycy ? Czy lepiej zmienić na jakąś dłuższą? W przypadku takiej zmiany myślę już o carbonowej . Może ktoś z Was mógłby jakąś polecić? Dodam ,że sztyca fabryczna w Geosie jest marki Leadtec - kuta.
  5. O tribanku to ja nic nie pisałem , to chyba ktoś inny;-)
  6. Dziękuje za wszystkie porady tu na forum . Rower zakupiony - Geos w największym rozmiarze 55. Myślałem ,ze będzie za mały, ale na moje 190 cm i przekrok 88 pasuje w sam raz. Ma dość dugi mostek bo 12 cm. Szukałem odpowiednika w geometrii - i znalazłem prawie identyczny (aż mi się wydawało ,ze wymiary jakby z niego skopiowane;-) - Cannondale Topstone 1(alu). I tam w canonndale na wzrost do 193 sugerują wlasnie rozmiar L -czyli identyczny z tym unibikeowym 55. Teraz pozostaje tylko dokupić komponenty - i stąd moje pytanie kolejne- Czy pedały shimano spd M520 to odpowiedni wybór? Czy lepiej dołożyc do M540? I moze jeszcze - jakie bloki do tych pedałow? Z góry dzięki za odpowiedzi.
  7. I jak wygląda na żywo? Jest jakoś bardzo wycieniowany? Bo na filmach i zdjęciach przekroje poszczególnych rur nie wyglądają na jakoś specjalnie cienkie. Raczej jak wszystkie inne rowery w tym segmencie. Mi on trochę przypomina cannondale topstone 1. Może chodzi o widełki tylnego trójkąta? Chyba -jak mówi jajacek - najlepiej będzie wysłac zapytanie do producenta- skąd ta asekuracja.
  8. Może zrobili ten limit na zasadzie "widełek", żeby ludzie nie przeginali z obciążeniem , przy dożywotniej gwarancji?
  9. Co do Geosa - okazuje się ,ze wszystko super ,za wyjątkiem jednego - dla mnie najważniejszego - rower ma limit wagi kolarza do 90 kg. Dziwna polityka konstrukcji ram. Na ogół wszystkie ,na których do tej pory jezdzilem miały przynajmniej 120 kg. Wiadomo,ze najwiekszy rozmiar ramy , w tym wypadku jak podają 55 ,wiąże sie raczej z większym wzrostem , a to z kolei z większą wagą. Tym bardziej ,ze gravel to nie szosa dla zawodnika startującego w zawodach ,któremu zależy na jak najniższej wadze wlasnej. Z moich znajomycj , o wzroscie 185-190 chyba nikt nie wazy ponizej 90 kg. Jak myslicie , czy warto w ogóle na ten parametr zwracać uwage? Czy tak po prostu piszą producenci "na zapas"? Nie widzaiłem jeszcze na żywo tej ramy , ale skoro takie ograniczenia , to może jest super wycieniowana i faktycznie nie wytrzyma moich 110 kg.(plus bidony, plecak itp).
  10. Dziś na bikeworld pokazał sie test długo wyczekiwanego Unibike Geos. Mi się podoba bardzo ,chociaż mają dziwną rozmiarówkę. Największy rozmiar to 55 , ale baza kół duża bo 1060mm. Nie ma podanego stack i reach więc trudno ocenić na jaki to max wzrost będzie. Ciekawe kiedy trafi do sklepów. Chętnie bym przymierzył , bo mam 191 cm.
  11. Dzięki jajacek za konkretne porady. P.s. Czy ten roubaix ma jakies ograniczenie wagowe? Mam192 cm i ważę do 110 kg. Teraz 98 bo duzo jeżdżę. 12 spadło . Ale zapewne wróci bo oprócz roweru cwicze tez cross fit.
  12. Dziekuję jajacek za wyjaśnienie. Czyli tarmac dla mnie odpada. Roubaix jest w bardzo podobnej cenie i mocno mnie zainteresował, bo jego cena jest dużo niższa niż graveli speca . A nie lubie wyjeżdżać w żaden trudniejszy teren poza asfaltem ,niż ubite ścieżki leśne i lekki szuter i to tylko kiedy musze. Do tego ma chyba dość dobre obręcze . Przydałby się jeszcze ten prześwit jak w Domane 38mm ,ale na 33 tez da rade. Ciekawe, ze specialized comp carbon-gravel . kosztuje chyba lekko ponad 20 tys. Duża różnica w porównaniu do tego np roubaix. Wygląda na to że grx chyba robi tą cene.
  13. Witam . To pytanie chyba skierowane do chyba do Jajacek ,bo przeglądając często forum wiem ,ze jestes zwolennikiem speca. Chodzi mi o główne róznice między Roubaix a Tarmac. Bo ceny są podobne w podobnym osprzęcie. Czy jest jakaś różnica w możłiwości wlożenia szerszych opon ? I jakie najszersze wejdą do jednego i do drugiego? Po użytkowaniu kilku graveli i endurance zastanawiam się nad wlaśnie jednym z nich. Ale chciałbym tam włożyc możliwie szeroką opone. Z góry dzięki za odpowiedz.
  14. Dużó ich rowerów sprzedają w centrumrowerowe. Hiszpanśka marka- czyli coś jak Orbea ,ale z Orbeą chyba takich problemów nie ma.
  15. Witam Czy ktoś na forum miał styczność z tą marką: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-bh-gravelx-evo-3-5-pd23155/?v_Id=145230 Nic nie mozna znależć o tym w polskim internecie. Ciekawy rower w karbonie .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...