Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

Gripy ergonomiczne nie są złe. Miałem Speca które jeśli chodzi o kształt były ok ale ogólnie były kiepskie bo w kółko z nich żel wyciekał. Obecnie używam gąbkowe ESI Extra Chunky. Za komfort kokpitu odpowiada jednak kilka czynników. Typ amora i ciśnienie w nim, ciśnienie w oponach, szerokość i gięcie kierownicy. Obecnie nic mi nie dokucza ale mam amor napompowany na bardzo niskie wartości, szerokie opony 2,3 na niskim ciśnieniu i wspomniane gripy.

Odnośnik do komentarza
20 godzin temu, jajacek napisał(a):

Gripy ergonomiczne nie są złe. Miałem Speca które jeśli chodzi o kształt były ok ale ogólnie były kiepskie bo w kółko z nich żel wyciekał. Obecnie używam gąbkowe ESI Extra Chunky. Za komfort kokpitu odpowiada jednak kilka czynników. Typ amora i ciśnienie w nim, ciśnienie w oponach, szerokość i gięcie kierownicy. Obecnie nic mi nie dokucza ale mam amor napompowany na bardzo niskie wartości, szerokie opony 2,3 na niskim ciśnieniu i wspomniane gripy.

ile % niżej mniej więcej amora dobijasz niż producent poleca do Twojej wagi?

Możecie polecić szerokość opony typowo na asfalt i ładny szuter do mtb xc100 tak żeby maksymalnie szybko i lekko się jechało? Chciałbym mieć dwa komplety - w góry i na asfalt

Odnośnik do komentarza

Jeżdżę na ciśnieniu takim że mam sag rzędu 20-25%. Przy czym w Foxie widzę że jestem daleki od dobicia a przy podobnym ciśnieniu w Rebie prawie dobijałem.

Uniwersalną oponą jest Conti Race King. Na asfalt bym kupił w tańszej wersji Performance. Ja jeżdżę teraz na Specialized Fast Trak, które są ciut wolniejsze ale mają lepszą przyczepność. Bywało że miałem Race King na tył i Fast Trek na przód i była to bardzo szybka kombinacja.

Na cięższe warunki na przód zakładam Specialized Purgatory. 

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, Pepe75 napisał(a):

Nie wiem jak podniesienie kierownicy ma pomóc uzyskać wygodniejszą pozycję dla dłoni ? Sam myślę czy nie zmienić kierownicy na taką z większym (bardziej ergonomicznym) gięciem do tyłu + skompensować to dłuższym mostkiem (70-80mm) + ergonomiczne chwyty 

https://www.centrumrowerowe.pl/kierownica-mtb-sqlab-3ox-alu-12-pd27791/?v_Id=164555

https://www.centrumrowerowe.pl/gripy-sqlab-710-pd27746/?v_Id=164464

https://www.centrumrowerowe.pl/gripy-ergon-ga2-fat-pd18169/?v_Id=123271

https://www.centrumrowerowe.pl/gripy-ergon-gs2-pd10542/?v_Id=75371&gclid=CjwKCAjwscGjBhAXEiwAswQqNNKS1owxrc8wc7tcRrHRF4ykFooPVwJJpe7f07QqlNNNzf-GQI5YDBoCK8MQAvD_BwE

 

 

od siebie polece te ergony. Daja swietne podparcie i amortyzacje, zarowno na co dzien jak i na sporadycznych zawodach. Dodatkowe male rogi pozwalaja zmienic pozycje na podjazdach lub dluzszych prostych fragmentach co tez daje odpoaczac gornym czescia ciała. 

Odnośnik do komentarza

Ja mam takie i jestem bardzo zadowolony, bo nie są zbyt duże właśnie, a bardzo wygodne. Stosunek ceny do jakości wg mnie zachwycający:

https://allegro.pl/oferta/chwyty-kierownicy-z-rogami-merida-czarno-szare-10082840929?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_pmax_sc&ev_campaign_id=17958852426

Kupiłem niedawno drugą parę do drugiego roweru.

Odnośnik do komentarza
W dniu 22.05.2023 o 14:39, Pepe75 napisał(a):

Z tego co mi się udało znaleźć w internetach to otwory korby Deore powinny mieć rozstaw 96mm (mierząc na żywo wychodzi, że jest to wartość po przekątnej i to by się zgadzało). Średnica zębatki 30 to ~127mm (obliczone i sprawdzone w realu). Średnica zębatki 32 to ~135mm i 34 to ~144mm (obliczone). Odległość od tarczy 30z do ramy to ~11mm. Zębatka 32z będzie ~7mm od ramy, a 34z będzie ~2mm od ramy. Obawiam się, że te 2mm to może być mało.

Założyłem konto, żeby Ci podziękować za ten wpis, bo nigdzie takich danych nie potrafilem znaleźć ?

Mam straszne dylematy miedzy tym 540, a Krossem level 6.0. W krossie jest moim zdaniem idealny napęd bo 1x12 34T/10-51T, a tutaj boję się, że braknie przełożeń i minimalnie prędkości na prostych.

Czy montując blat 34T to jest jakaś straszna rzecz zostawiając 2mm?
I czy te sztywne osie i amor z 540 jest dużą przewagą nad zwyklymi szybkozamykaczami i Suntour Raidon XC RLR? Ceny rowerów bardzo zbliżone.

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Davol napisał(a):

Założyłem konto, żeby Ci podziękować za ten wpis, bo nigdzie takich danych nie potrafilem znaleźć ?

Mam straszne dylematy miedzy tym 540, a Krossem level 6.0. W krossie jest moim zdaniem idealny napęd bo 1x12 34T/10-51T, a tutaj boję się, że braknie przełożeń i minimalnie prędkości na prostych.

Czy montując blat 34T to jest jakaś straszna rzecz zostawiając 2mm?
I czy te sztywne osie i amor z 540 jest dużą przewagą nad zwyklymi szybkozamykaczami i Suntour Raidon XC RLR? Ceny rowerów bardzo zbliżone.

Miło mi, że na coś się to przydało :)

Moje zdanie jest takie - skoro myślisz o blacie 34T to znaczy, że masz mocną nogę - a jak masz mocną nogę to dobrze mieć sztywne osie :) Do mnie przyjechał blat 32T (przy kadencji 75obr = 30km/h, 90obr = 35km/h) dla mnie będzie wystarczająco.

Jeżeli byś zmieniał koła to jak założysz bębenek microspline + kasetę od 10z to będziesz miał przy 90obr 40km/h

Poza tym sztywne osie to teraz standard jeżeli chciałbyś założyć lżejsze koła - fabryczne w expl540 ważą ~2250g.

Co do amortyzatora to się nie wypowiem.

Mi zależało na mocowaniach do bagażnika - stąd miałem ograniczony wybór. Zobacz rower Superior XP 909 - korba 34, sztywne osie, amor powietrzny, hamulce br-mt410 (lepsze niż wsadzane wszędzie 200)

Czy te 2mm to dużo czy mało - nie wiem. Poza tym nie miałem w ręku blatu 34T, ten wymiar to moje obliczenia (ale wymiar 32T zgadza się z tym co policzyłem). Rozmawiałem z jednym sprzedawcą w sklepie rowerowym i sugerował minimum 3mm luzu.

 
 
 
Odnośnik do komentarza
W dniu 27.05.2023 o 22:00, Pepe75 napisał(a):

Miło mi, że na coś się to przydało ?

Moje zdanie jest takie - skoro myślisz o blacie 34T to znaczy, że masz mocną nogę - a jak masz mocną nogę to dobrze mieć sztywne osie ? Do mnie przyjechał blat 32T (przy kadencji 75obr = 30km/h, 90obr = 35km/h) dla mnie będzie wystarczająco.

Jeżeli byś zmieniał koła to jak założysz bębenek microspline + kasetę od 10z to będziesz miał przy 90obr 40km/h

Poza tym sztywne osie to teraz standard jeżeli chciałbyś założyć lżejsze koła - fabryczne w expl540 ważą ~2250g.

Co do amortyzatora to się nie wypowiem.

Mi zależało na mocowaniach do bagażnika - stąd miałem ograniczony wybór. Zobacz rower Superior XP 909 - korba 34, sztywne osie, amor powietrzny, hamulce br-mt410 (lepsze niż wsadzane wszędzie 200)

Czy te 2mm to dużo czy mało - nie wiem. Poza tym nie miałem w ręku blatu 34T, ten wymiar to moje obliczenia (ale wymiar 32T zgadza się z tym co policzyłem). Rozmawiałem z jednym sprzedawcą w sklepie rowerowym i sugerował minimum 3mm luzu.

 
 
 

Dzięki, kolejny raz mi pomogłeś. Tym razem rozwiałeś wszelkie moje wątpliwości co do roweru.

Mam trochę ponad 70kg, więc mocnej nogi nie ma. Dlatego nie potrzebuje 34T z przodu. Jechałem wczoraj na 28x11 i wyciągnąłem 34kmh na crossowych oponach (30kmh na luzie), jechałem również na 32x11 i wyciągnąłem coś koło 32kmh na Race Kingach. Różnica na oponach jest spora. Przy race kingach była to walka z asfaltem wiec wiem, że na EXPLO 540 nie będę tyle cisnął bo się zajadę ?

Uwagi co do bębenka musze sobie zapisać na przyszłość, gdybym faktycznie coś chciał zmienić.

Jeśli z ciekawości zamówię 34T to zamontuje i wrzucę fotki jak to wygląda.

A jeszcze dzisiaj 540 można wyrwać za 3399 zł.. więc wszystko jasne ? 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...