Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

To są trochę inne ramy. XC ma krótki tylny trójkąt typowy dla XC i główkę 69,5 i niżej położony suport. EXPL dłuższy trójkąt i główkę 68 i wyżej suport. Ale są to tak małe różnice że na równinie przy zbliżonej pozycji różnice te nie będą istotne. Jeździłem poprzednio na główce 71,5 teraz 69,5. Na równinie znikoma różnica.  W górach się odczuje.

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, jajacek napisał(a):

To są trochę inne ramy. XC ma krótki tylny trójkąt typowy dla XC i główkę 69,5 i niżej położony suport. EXPL dłuższy trójkąt i główkę 68 i wyżej suport. Ale są to tak małe różnice że na równinie przy zbliżonej pozycji różnice te nie będą istotne. Jeździłem poprzednio na główce 71,5 teraz 69,5. Na równinie znikoma różnica.  W górach się odczuje.

expl ma niżej suport ?

Odnośnik do komentarza

Dobra, po wszystkich moich niepewnościach zdecydowałem się na zakup EXPL 540 - dziś jest promka 200 zł taniej ? Tak więc zbliżamy się do prawie 2 tyś zł różnicy między 540 a 700 - nie widzę powodu płacenia prawie połowy więcej za EXPL 700, zwłaszcza po tych moich lamentach dotyczących małych kół. 

Dla osób zastanawiających się nad zmianą napędu na dwa blaty z przodu, rozmawiałem z serwisem Decathlon i podobno jest to możliwe przy stosunkowo małych kosztach, jednak dość sporo rzeczy idzie do wymiany, ale gwarancja na pozostałe komponenty nie jest utracona. 

Największy ból to brak blokady amortyzatora na kierownicy no ale jakoś to przeżyje, jedyne zmiany jakie przewiduje w tym rowerze, to jakieś opony semi-slick, dziękuje wam za pomoc w wyborze roweru. 

Odnośnik do komentarza
18 minut temu, Asfalt napisał(a):

Dobra, po wszystkich moich niepewnościach zdecydowałem się na zakup EXPL 540 - dziś jest promka 200 zł taniej ? Tak więc zbliżamy się do prawie 2 tyś zł różnicy między 540 a 700 - nie widzę powodu płacenia prawie połowy więcej za EXPL 700, zwłaszcza po tych moich lamentach dotyczących małych kół. 

Dla osób zastanawiających się nad zmianą napędu na dwa blaty z przodu, rozmawiałem z serwisem Decathlon i podobno jest to możliwe przy stosunkowo małych kosztach, jednak dość sporo rzeczy idzie do wymiany, ale gwarancja na pozostałe komponenty nie jest utracona. 

Największy ból to brak blokady amortyzatora na kierownicy no ale jakoś to przeżyje, jedyne zmiany jakie przewiduje w tym rowerze, to jakieś opony semi-slick, dziękuje wam za pomoc w wyborze roweru. 

Jak zamontujesz przednią przerzutkę to daj znać jaki masz model, bo mi na razie nie udało się ustalić jaka przerzutka będzie pasować - do linii łańcucha boost + downswing (do boost pasują na pewno od nowych napędów 2x12, ale są sideswing do ram z wewnętrznym prowadzeniem linki). Na razie zmienię zębatkę na 32z, a potem się zobaczy.

Odnośnik do komentarza

Do EXPL czy XC 100 coś koło 35 mm pewnie jako minimum, bardziej rozsądne będzie jednak koło 40 mm. 
Schwalbe hurrican lub continental terra hardpack, choć polecam raczej do takiego roweru dać opony w okolicy 2 cali a nie 1,4, ogólnie powinna wejść każda opona grawelowa. 

Ja jednak rekomenduje Continentale race king. Są szybkie na asfalcie i dają radę w lekkim terenie, taki złoty środek to roweru mtb który nie jeździ w mocniejszym terenie. 

Odnośnik do komentarza

Tak więc jestem już po pierwszej przejażdżce Rockriderem Explore 540. Zaznaczam, że moja opinia to opinia totalnego amatora kolarstwa!

Ogólnie to chciałem rower na długie dystanse z możliwościami większymi niż gravel, ale też z możliwością przejazdu przez dłuższy czas po asfalcie. Niestety dla osób które mają takie same plany raczej bym odradził wybór tego roweru. 

Z rzeczy, które najbardziej były dla mnie odczuwalne z przesiadki z Gravela na taki rower, to:

-wyjątkowo słabe hamulce - wiele osób już o tym pisało jednak ja byłem w szoku jak hydrauliczny hamulec może być tak słaby
-monstrualne opony - znałem rozmiar opon oraz widziałem je na żywo, ale nie sądziłem, że różnica do moich 700×40C będzie aż tak bardzo odczuwalna. Po kilku latach jazdy gravelem wydawało mi się, że jade czołgiem xD 
-bardzo szeroka kierownica - to raczej na plus, ale z przesiadki z baranka przez chwile był szok. Taka kierownica daje dużo więcej komfortu i pewności niż baranek.

Wszystkie te rzeczy są do ogarnięcia i w sumie byłem ich świadom - tak samo byłem świadom mega wygodnej ramy i pięknego cykania piasty. Niewiadomą był napęd i według mnie to jest coś co dla mnie eliminuje ten rower do moich pierwotnych zastosowań tj. rzeczywiście mały zakres twardych przełożeń. Gdy wsiadłem na rower wychodząc ze sklepu był on na najwyższej przerzutce, a nawet tego jakoś specjalnie nie odczułem podczas ruszania i już po chwili szukałem wyższego przełożenia. Zdaje sobie sprawę, że możemy tam włożyć tarczę z 32 zębami jednak to wybrakowanie napędu jest tak duże, że dwa dodatkowe zęby tego na 100% nie zmienią. Średnia prędkość na poziomie 20 - 25 km/h na płaskim przez dłuższy czas to jest chyba taki maks jaki możemy osiągnąć z komfortową kadencją.

Rower jest naprawdę fajny, polecam go każdemu fanowi MTB jednak takiego konkretnego MTB, jego plusy ujrzymy przy naprawdę złych nawierzchniach, zwykła wyprawa do lasu czy przez jakieś wyboiste odcinki to nie jest to do czego w mojej opinii został stworzony ten rower.  U mnie Rockrider zostaje, jednak jako rower na typowe wypady MTB z dojazdem samochodem. Niestety docelowe 40 km po asfalcie w celu dojechania do fajnych ścieżek pod MTB tym rowerem niestety nie będzie przyjemne.  Rower jest naprawdę solidny, sprawia wrażenie droższego niż w rzeczywistości był oraz pozycja na nim jest niezwykle pewna i komfortowa, ale to nie jest maszyna na wycieczki tylko troszkę bardziej wygodny XC do pałowania po trudnych szlakach. 

Odnośnik do komentarza

Być może jak pojeździsz i go dopieścisz to zmienisz zdanie. Żeby szybko jechać po utwardzonych nawierzchniach są potrzebne szybkie opony. Typu Conti Race King czy Schwalbe Thunder Burt na tył. Coś z lekkim bieżnikiem, niezamulające na przód. Ja używam Specialized Fast Trak.

Spowalniacze tragedia, o czym wiele razy wspominałem dziwiąc się że są tu na forum tacy co twierdzą że są to hamulce. Potencjalnie do wymiany na Deore.

Zawsze byłem przeciwnikiem napędu 1x do jazdy po asfalcie. Są tacy którym to nie przeszkadza. Jak widać do nich nie należysz. Ale większy blat na pewno się przydaje. Ja jeżdżę na 34 ale czasem i 36 by się przydał.

Odnośnik do komentarza
Być może jak pojeździsz i go dopieścisz to zmienisz zdanie. Żeby szybko jechać po utwardzonych nawierzchniach są potrzebne szybkie opony. Typu Conti Race King czy Schwalbe Thunder Burt na tył. Coś z lekkim bieżnikiem, niezamulające na przód. Ja używam Specialized Fast Trak.

Spowalniacze tragedia, o czym wiele razy wspominałem dziwiąc się że są tu na forum tacy co twierdzą że są to hamulce. Potencjalnie do wymiany na Deore.

Zawsze byłem przeciwnikiem napędu 1x do jazdy po asfalcie. Są tacy którym to nie przeszkadza. Jak widać do nich nie należysz. Ale większy blat na pewno się przydaje. Ja jeżdżę na 34 ale czasem i 36 by się przydał.
Zmienić obie opony czy tylko tył?

Te, co wymieniasz to taki MTB semi slick?


Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...