Skocz do zawartości

APZ

Użytkownicy
  • Postów

    489
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

900 wyświetleń profilu

Osiągnięcia APZ

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Po wymianie na sztywny widelec kierownica obniży się o ok. 4-5 cm. Tak mi w serwisie powiedziano. Czyli, jak na moje ustawienia, zrówna się z poziomem siodełka. I dobrze. Pozycja będzie mniej trekkingowa, bardziej "sportowa", a rower zyska na sztywności, której nieblokowany "amortyzator" nie zapewnia. Tak mi się wydaje, może niesłusznie... A gdyby kierownica była zbyt nisko, to regulowanym mostkiem można kombinować inne ustawienia. Chyba pójdę w ten eksperyment za ok. 200 zł. 😉 (widelec stalowy).
  2. Serwis w Krośnie ma takie widelce (z gwintem), pod v-break: alu za ok. 600 zł (czyli bez sensu) i stalowe ciut powyżej 100 zł. Robota około 80-150 zł. Zysk na wadze, może 1 kg przy stalowym, tak zgaduję. Sztywność, komfort? Robić?
  3. @Oskarr OK. Dzięki. Czyli mam szukać widelca alu z gwintowaną rurą sterową, do kół 28" i V-brake, z możliwością przykręcenia lampki? Właśnie teraz zrobiłem kilkanaście km tym rowerem i jest całkiem spoko, ale jakby mało sztywny. Zobaczę ile kosztuje odchudzenie maszyny o 1,5-1,8 kg...
  4. Chyba pod jakąś kobietę był uprzednio tak wzniesiony ten mostek... Już opadnięty na 90 stopni. 😉
  5. X lat temu, jako kompletny laik rowerowy, wchodzę do sklepu rowerowego Giant w Warszawie: "Są rowery? Są. To proszę jeden." 😁 I panowie dobrali mi ten Giant Tourer CS, nowy, rama M. Kosztował około 2 500 -3 000 zł. Po jakimś czasie wymieniłem opony i wyrzuciłem błotniki. Nic więcej go nie psułem. Jeździłem dużo, serwisowałem u profesjonalistów i było normalnie. Teraz kombinuję, aby go "ulepszyć", bo ten amortyzator to chyba nic nie daje, oprócz wagi (może to moje złudzenie, bo używam głównie dobrego fulla i się przyzwyczaiłem do komfortu?). Rower stoi w drugiej mojej lokalizacji i jeżdżę nim sporadycznie, ale jeśli już, to w większości po asfaltach i ścieżkach. Stąd pomysł opisany w wątku. Ale jeżeli podmiana widelca ma był kłopotliwa, to zostawię Gianta w spokoju...
  6. @lukasz.przechodzen Pogadam z lokalnym serwisem, czy i za ile ogarną ten temat. Mostek może też wymieni się na zgrabniejszy. Itp. Zawsze mam szansę skorzystać z opcji "olx oddam za darmo" i zrobi się miejsce w chałupie. 😉
  7. @mike21 Nic nie robiłem z mostkiem. Taki był, ze sklepu Giant. Po prostu x lat temu kupiłem miejski rower.
  8. Błotniki już zdemontowałem i podmieniłem opony na szersze i bardziej ścieżkowe. Może z mieszczucha wyjdzie "prawie gravel"?😉
  9. @OskarrDzięki. Kokpit może się śmiało opuścić. Zwykle jeżdżę na mtb A jest sens podmiany na alu? Czy mało pozytywnych efektów będzie?
  10. Mam Gianta Tourer CS, przekładnia planetarna 8x, prądnica, v-brake. Amortyzator kiepsko działa. Czy jest sens podmiecić go na widelec karbonowy? Czy rower będzie istotnie lżejszy? Czy taka modernizacja technicznie jest możliwa? Ile taka operacja kosztowałaby, bardzo szacunkowo? Tym rowerem jeżdżę sporadycznie, bo nie mieszka on ze mną. Ale bywają wycieczki po 50 km+. Zapomnieć czy modernizować? Z góry dziękuję za opinie...
  11. Jeśli jeździć, to zawsze z jakimś celem. Polecam Jezioro "Morskie Oko" Falenica (Warszawa). Jakie góry, takie Morskie Oko. 😉 Jezioro Morskie Oko – Mapy Google A obok tego bajorka wiele ścieżek dla graweli i MTB. Całkiem fajna trasa - żółtym szlakiem. Trochę górek z korzeniami i skoczni dla MTB w okolicy.
  12. Ja mam taki minimalistyczny składak. Nowe opony. Hamulec torpedo. Inne szpeje zdemontowane. Rower sprawny. Rama zdrowa. Oryginalny lakier. Zrobiłem nim może 500 metrów. Wszystko sprawne. Rower stoi w szopie u teściowej i się nudzi... Kto go przytuli? 🙂
×
×
  • Dodaj nową pozycję...