Skocz do zawartości

MalySzaryCzlowiek

Użytkownicy
  • Ilość treści

    49
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O MalySzaryCzlowiek

  • Ranga
    Forumowicz
  1. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-four-corners Na różnych forach piszą różnie, a czy wy wiecie czy do tego gravela można zastosować przerzutki MTB z grup górskich ??? Mogę go kupić dość okazyjnie ale przeszkadza mi to, że łańcuch tam za mocno lata przy dziurach.
  2. Jeżeli preferujesz mieszany styl jazdy i chcesz roweru uniwersalnego, to trekking faktycznie będzie trochę gorszy od roweru crossowego. A damskie rowery rodzaju cross brzydkie też nie są 😄 może warto się zastanowić, bo trekingi są dość toporne w obyciu.
  3. Czyli regulacja czy ustawianie czegokolwiek raczej mało co da ? Teraz części drogie ;o ale może zmienię na jakieś Deore zamiast slx czy XT, zawsze parę zł w kieszeni
  4. Cześć forumowiczom ☝️ Ostatnio zmieniałem kumplowi linki od przerzutek i łańcuch który kupił, łańcuch to sram 10s, linki Shimano. Po zmianie, przerzutka zaczęła wariować na niskich (szybkich) biegach, ustawiam wszystko tak jak na poradnikach/filmach ale nic to nie daje, przeskakuje z jednego na drugi, chrobocze, lub wgl nie reaguje. Ustawiam wszystko raczej dobrze, w innych moich rowerach biegi chodzą jak po maśle. Ale zastanawiam się czy kaseta nie jest już do wymiany i nie akceptuje nowego łańcucha ? A może się to dotrze ?
  5. https://www.olx.pl/oferta/romet-aspre-1-2020-gravel-roz-56-l-CID767-IDJgeVv.html W tych pieniądzach poszukaj sobie coś sprawdzonego i używanego, np. to co ci podlinkowalem. Romet Aspre 1 to bardzo popularny prawdziwy gravel z przyzwoitym osprzętem i karbonowym widelcem. Co jakiś czas trafiają się używki na olx, nowy jest bezkonkurencyjny w swojej cenie. Ostatnio nawet słuchałem filmu na YT z konkretnymi przykładami, że nawet popularni producenci stosują kosmetyczne zmiany w szosach i nazywają je gravelami... A to całkiem inna geometria i kierownica chociażby.
  6. Cześć Planuję za bliższy czas samodzielną zmianę amortyzatora, trochę bardziej z chęci nauczenia się czegoś nowego niż z wielkiej potrzeby, choć małe problemy z raidonem i tak mam 😜 Posiadam aktualnie właśnie Raidona 100 mm na koła 29 i standard 15x110, chciałbym zamienić go na np. https://allegro.pl/oferta/rock-shox-amor-recon-silver-rl-sa-120mm-29-15x110-10060937280 z lekko większym skokiem, jest cięższy od wersji gold, ale też zdecydowanie tańszy i tutaj pytanie... Czy szukać jakiejś używki ? macie z tym jakieś doświadczenia ? np. recona w wersji gold, tłumieniem w wer
  7. Stan zużycia osprzętu składającego się na napęd można ocenić odrazu, nie trzeba niczego "jeździć obserwować" tylko gość bierze, robi przegląd i tyle... Po wymianie łańcucha najprawdopodobniej będziesz musiał doregulowac przerzutki, żeby chodziły dobrze pod niego. Jeżeli nie stwierdził gość innych części napędu do wymiany oprócz łańcucha, co jeśli miernik wpada świadczy o tym, że faktycznie jest on do wymiany, to wymieniasz łańcuch, jeździsz i regulujesz przerzutki i koniec. Z tylnym kołem może być tak, że wystarczy wyśrodkować zaciski hamulca i nie będzie obcierać, nie wiem bo
  8. Ja ostatnio też właśnie zmieniłem mostek, z 90 na 35 żeby skrócić rower, jest mi wygodniej i na początku tak jak sam mówisz, rower bardziej nerwowy, mocno zwrotny ale idzie się do tego przyzwyczaić, jeżdżę sporo w ostrzejszym terenie i sporo po utwardzonych gruntach i już nie odczuwam wielkiej różnicy. Udawało ci się zwykłym MTB skakać przez 20 cm przeszkody ? Rower się odrywał czy jedno koło po drugim ? I platformy czy SPD? Ostatnio pobladzilem w lesie i trafiłem na drogi z wieloma walniętymi na drogę drzewami, uznałem, że dobra okazja do poćwiczenia pokonywania przeszkód.
  9. tak to głównie pod MTB 🙂 ale ostatnio dzięki temu zmieniłem mostek, by dopasować rower bardziej do siebie według ich zasady i muszę powiedzieć, że jest naprawdę lepiej.
  10. Najlepiej wstaw zdjęcie jak ono wygląda, bo może można zdjąć tę nakładkę i spróbować bez. I co masz na myśli mówiąc, że gniecie ? wbija ci się w męski osprzęt ? nie daje oparcia kościom kulszowym i wchodzi w tyłek ? Czy może daje oparcie ale jest strasznie twarde ?
  11. Czy nowy czy nie to w sumie do końca nie wiem, ale ja z nim się nie spotkałem. Nie wiem też czy ktokolwiek tutaj zajrzy 😛 ale może zainteresuje kogoś metoda obliczania wielkości roweru odpowiedniego dla jeźdźca. Mi osobiście wyszło, że mam trochę za duży rower, góra jest zbyt długa. Jak kogoś to zainteresuje to zapraszam do podzielenia się opinią. Na komputerze w przeglądarce jest opcja automatycznego tłumaczenia filmu, jak ktoś lizną angielski to zrozumie 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=HyppZOpHocM&ab_channel=JoyofBikewithAlexBogusky https://www.youtube.com/watch?v
  12. Przeczytałem tę recenzję i faktycznie trochę trąci reklamą. Natomiast oddać trzeba, że wspomnieli tam o tym, że mimo wszystko jest to tani rower i na takim sprzęcie trzeba by niektóre elementy powymieniac. Ty czy osoby zaznajomione trochę z tematem to wychwycą odrazu, jedynie szkoda, że ktoś kompletnie zielony w temacie może kupić taki rower i myśleć, że ma maszynę do ujeżdżania trudnego terenu na podstawie takiej opinii. Chodziło mi natomiast konkretnie o Marina Pine Mountain 1, teraz jak zwróciłeś uwagę na ich konstrukcję to tak sobie myślę, że konstrukcja tego modelu jest mocno nie prz
  13. Podczepie się, żeby nie tworzyć góry wątków. Co byś powiedział o geometrii Marina ? Jest według ciebie dosyć wygodna czy bardziej sportowa ? Próbowałem porównać to z kilkoma rowerami ale Marin ma dość specyficzne wymiary. Czy kąt główki ramy idący w szybkie zjazdy nie zaburza przeznaczenia roweru jakim jest według producenta branie go na "długie wyprawy" ?
  14. https://www.unibike.pl/primelds.html Niedawno kupiłem ten rower żonie, jeździ czasami ze mną po okolicy i leśnych utwardzonych ścieżkach właśnie. Dałem za niego 1400 zł, troszeczke po znajomości za nowy. Nowy masz za 1600 zł normalnie. Dla dziewczyny dla której rower to dwa koła i kierownica wystarczy. Na plus hamulce szczękowe shimano jak żyleta 😄 nawet mnie sprawnie wyhamowują a ważę 103 kg. W większości rowerów montują gówno warte tarczówki. Co do osprzętu to najprostsze co może być, wraz z pseudo amortyzatorem nie warto się nawet rozpisywać, do zwykłej powolnej jazdy starczy w
×
×
  • Utwórz nowe...