sl66 Opublikowano 27 Marca Udostępnij Opublikowano 27 Marca Natknąłem się na takiego gravela: https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-polygon-bend-v9x Wygląda jak świetny wybór na adventure bike. Ma amortyzację, więc nie wytelepie na dziurawych gruntówkach czy tarce, wchodzi opona do 50mm (choć ja osobiście bym dał ok 44-45mm). Ma dropper, więc można się pobawić na singlach. Ma baranka, więc nadaje się na dłuższe trasy (możliwość zmiany chwytów) oraz do jazdy pod wiatr. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Marca Udostępnij Opublikowano 27 Marca Taki to ja zdecydowanie popieram. Odnośnik do komentarza
ernorator Opublikowano 27 Marca Udostępnij Opublikowano 27 Marca uuuu ciekawe w jakich warunkach te 11,1kg Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 27 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca No właśnie szkoda ze rama alu a nie karbon, byłoby lżej. Ale zapewne to wynika z konceptu gravela - czołgu, bo wydaje się ze taki kierunek obrali twórcy. Ramę alu mogę przeżyć, ale jak dla mnie szkoda, ze przerzutka i dropper są elektroniczne. Wolałbym mechaniczne, byłyby bardziej niezawodne w odludnych warunkach. No i rower byłby tańszy. Odnośnik do komentarza
Pitrich Opublikowano 27 Marca Udostępnij Opublikowano 27 Marca Single na gravelu ? Niby można ale tak samo można wejść bez koszulki zimą na Śnieżkę. Dać się da ale przyjemności żadnej. Zresztą po pierwszym OTB się odechce 🙂 Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 28 Marca Udostępnij Opublikowano 28 Marca Trochę popłynęli z ceną. Kupując mtb i dokładając baranka wyjdzie z 2x taniej. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 28 Marca Udostępnij Opublikowano 28 Marca ale ten rower kupujesz by przeżyć przygodę życia 🙂 Nie starczyło na harleya by pojechać w stronę zachodzącego słońca? To masz rower, mozesz na nim uciec od koszenia trawy i brudnych naczyń Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 28 Marca Udostępnij Opublikowano 28 Marca Jestem pewien, że brudne naczynia i nieskoszona trawa będą czekały jak wrócisz - co się odwlecze... 🙂 Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 28 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca Godzinę temu, Oskarr napisał(a): Trochę popłynęli z ceną. Kupując mtb i dokładając baranka wyjdzie z 2x taniej. Aż taka będzie różnica? Jaki przykładowo mtb można by użyć jako bazę do takiej samoróbki? Chisela? A z karbonowych Cube Reaction C62? Nie znam się na tym za bardzo, ale trzeba by dokładnie wyliczyć geometrię, większość mtb ma spory reach, a po dodaniu baranka ten reach jeszcze by się zwiększył. Do tego dochodzi koszt kierownicy, klamkomanetek, grupy napędowej (załóżmy, że bardzo dobra mechaniczna 1x), opon i robocizny. W jakiej kwocie mógłby się zamknąć taki projekt? 🙂 Odnośnik do komentarza
grzegorz75jan Opublikowano 28 Marca Udostępnij Opublikowano 28 Marca 18 godzin temu, sl66 napisał(a): Ma amortyzację, więc nie wytelepie na dziurawych gruntówkach czy tarce Z dotychczasowej lektury internetów to bardziej wierzę w amortyzację opony niż amora o skoku 40 mm 12 godzin temu, Pitrich napisał(a): Single na gravelu ? Niby można ale tak samo można wejść bez koszulki zimą na Śnieżkę. Dać się da ale przyjemności żadnej. Zresztą po pierwszym OTB się odechce 🙂 Popieram jako teoretyk. 1 godzinę temu, Oskarr napisał(a): Trochę popłynęli z ceną. Kupując mtb i dokładając baranka wyjdzie z 2x taniej. Jak wyżej lub podobnie. W każdym razie cena jakaś taka nieapetyczna. Rozumiem, elektroniczne przerzutki. Dla mnie ... no nie nie robi. Chętnie z ciekawości bym się przejechał i prawdopodobnie by mi się spodobało ale nie za te dudki. Godzinę temu, Veriv napisał(a): ale ten rower kupujesz by przeżyć przygodę życia 🙂 Nie starczyło na harleya by pojechać w stronę zachodzącego słońca? Fakt 😁 Sprzedam butelki, puszki i poczekam na Harleya a nie to coś. 43 minuty temu, Greg29 napisał(a): Jestem pewien, że brudne naczynia i nieskoszona trawa będą czekały jak wrócisz - co się odwlecze... 🙂 Z doświadczenia wiem, że trawa na pewno nie poczeka tylko urośnie i zamiast kosiarki to zakładam szelki i kosę. Ceny wielu Graveli są przepompowane. Zbyt często przerost formy nad treścią. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 28 Marca Udostępnij Opublikowano 28 Marca 4 minuty temu, sl66 napisał(a): Aż taka będzie różnica? Jaki przykładowo mtb można by użyć jako bazę do takiej samoróbki? Chisela? A z karbonowych Cube Reaction C62? Nie znam się na tym za bardzo, ale trzeba by dokładnie wyliczyć geometrię, większość mtb ma spory reach, a po dodaniu baranka ten reach jeszcze by się zwiększył. Do tego dochodzi koszt kierownicy, klamkomanetek, grupy napędowej (załóżmy, że bardzo dobra mechaniczna 1x), opon i robocizny. W jakiej kwocie mógłby się zamknąć taki projekt? 🙂 Komplet klamek to koszt w okolicy 1000 zł, baranek 200, owijka 50 zł. Jeśli standardowe przewody hydrauliczne będą za krótkie, to dorzucasz 50-100 zł na przewody. Zrobienie takiego gravela np. Z Indiany X8 byłaby jeszcze trochę tańsza, ze względu na dostępność klamek 2x10 z hydraulicznymi hamulcami. Z napędem 1x12 klamki to 1200-1400, ale pewnie też da radę wyrwać coś na jakiś promocjach. https://www.bike-discount.de/en/shimano-grx-st-rx610-2x12-speed-sti-dual-control-set Sram 12 s Apexa elektroniczny 180 euro: https://www.bike-discount.de/en/sram-apex-axs-d1-shift/brake-lever-fm-12-speed-disc-brake + 100 euro za klamkę lewą hamulcową. Z tego co się orientuje, ta klamka powinna współpracować z elektronicznymi GX. Ja bym jako bazę brał jakiś rower mtb, który pasuje nam geometrią, od strony Alu jakieś XC100, Radona, Meridę czy tego speca Chisela. Podstawa aluminiowa to okolice 4-5k. Trochę lepsze bazy: https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-2 https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-c-62-race-bluehaze-n-black Tutaj kupujesz taki rower za 7-8k, dorzucasz z 2k w maksie licząc, że stare komponenty wyrzucisz do kosza, zamiast sprzedać i za 10k masz topowy rower, na topowych ramach z topowym osprzętem. Tamten gravel ma jednak więcej otworów montażowych pod bidony. Odnośnik do komentarza
Nakama Opublikowano 28 Marca Udostępnij Opublikowano 28 Marca 22 godziny temu, sl66 napisał(a): Ma amortyzację, Fox AX - pierwsze podejście tej firmy do amorów gravelowych. Chyba średnio udane, skoro wypuścili nową linię - 32 Step Cast, bardziej dedykowane stricte pod gravela. Parafrazując słynne powiedzenie: gravel to taki rower, którego producenci bohatersko walczą z problemami które sami stwarzają. W gadaniu że gravele to czysty marketing jest trochę prawdy, a tego typu rozwiązania są tego dowodem. Przecież w tej cenie można mieć porządnego amora mtb o skoku 100 mm, a nie jakąś jego wykastrowaną wersję, która wygładzi tylko drobne nierówności. 4 godziny temu, sl66 napisał(a): Do tego dochodzi koszt kierownicy, klamkomanetek, grupy napędowej (załóżmy, że bardzo dobra mechaniczna 1x), opon i robocizny. Zamiast baranka można wsadzić coś takiego: https://theradavist.com/surly-corner-bar-review/ Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 28 Marca Udostępnij Opublikowano 28 Marca 49 minut temu, Nakama napisał(a): (...) Zamiast baranka można wsadzić coś takiego: https://theradavist.com/surly-corner-bar-review/ Ale gdzie? To w ogóle nie wygląda. Trek ma świetne propozycje rowerów wyprawowych. Jakkolwiek spójnych. Te propozycje wyglądają jak rodem z Aliexpress lub jak zbiór różnych używanych części z garażu. Ten Polygon V9X nie ma nawet mocowania na bidon na rurze podsiodłowej. Ma milion śrubek w średnio przydatnych miejscach, ale tego najbardziej oczywistego brakło. Czemu? Po co? Niewiadomo. Na dolnej rurze za to ma aż 2 mocowania na bidon. Elegancko zmieszczą 2 bidony 500ml. Bo przecież 750 moze już się nie zmieścić. Nie czuje tego roweru i mam wrażenie, że jego twórca tym bardziej nie czuł. To chyba częsta przypadłość tych polygonów. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 28 Marca Udostępnij Opublikowano 28 Marca 4 godziny temu, sl66 napisał(a): Aż taka będzie różnica? Jaki przykładowo mtb można by użyć jako bazę do takiej samoróbki? Chisela? A z karbonowych Cube Reaction C62? Nie znam się na tym za bardzo, ale trzeba by dokładnie wyliczyć geometrię, większość mtb ma spory reach, a po dodaniu baranka ten reach jeszcze by się zwiększył. Do tego dochodzi koszt kierownicy, klamkomanetek, grupy napędowej (załóżmy, że bardzo dobra mechaniczna 1x), opon i robocizny. W jakiej kwocie mógłby się zamknąć taki projekt? 🙂 Słowa klucze do kopania po tym co na zachodzie piszą to monster cross, monster gravel. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się