Skocz do zawartości

Pitrich

Użytkownicy
  • Postów

    58
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pitrich

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Mam i ja. Jeszcze żelki dostałem 🙂 Mam wrażenie że z innego materiału jest ta nowa wersja, może będzie mocniejszy.
  2. Ubiegłoroczny trip na pograniczu izersko-karkonoskim. Rower miał chyba 520WH baterię ale mogę się mylić. To jakiś Focus którego modelu nie pamiętam. Rok wcześniej na fullu, tu akurat Focus Jam. 1 trip to kopalnia Stanisław i zrobienie sobie singla nr 14 a trip numer 2 to snucie się po okolicy z wjechaniem na Wysoki Kamień. Dnia pierwszego zostało około 25-30% baterii a drugiego z 10-15%. Tutaj też nie było za dużej baterii bo chyba 625Wh. Tryby to tour i mtb na ostrzejszych podjazdach.
  3. Od 3 dni cisza, zapytali tylko o numer ramy i ktoś to sprawdza. Tymczasem chłopaki z Peak Bike odpisali pod jednym filmem na Youtube że mają już haki. Właśnie sobie zamówiłem od nich ze strony. https://www.peak-bike.pl/p/2031/hak-przerzutki-raymon-fullray-120
  4. Ja wymijam bo czasami pieszy idzie ścieżką a ja go muszę ominąć chodnikiem obok 🙂 Nie chce mi się kłócić bo to szkoda czasu i nerwów tylko. Jako że jestem złośliwy to lubię też po cichaczu podjechać do pieszego od tyłu i tu przy nim skończyć pedałować by zaterkotał bębenek. Fajnie się płoszą 😛
  5. A wyślę z ciekawości zapytanie. Być może mają jakąś pulę tylko na wymiany gwarancyjne.
  6. Brzmi jak nieśmieszny żart ale zerkam na stronę Shimano i faktycznie 🙂
  7. Z racji fuckupu sprzedawcy (zły bębenek) dosłali mi prawidłowy ale wszystko było na sucho to dałem trochę jakiegoś zwykłego smaru. Być może za lepki choć cyka bez problemu i w sumie tylko ten jeden raz coś mi pykło. W sumie muszę domówić kilka części to może sobie ten smar od DT zamówię przy okazji. Kiedyś w innym rowerze miałem syf takie, że rozebrałem zapadki i dałem po kropelce oleju do łańcucha i też działało 🙂
  8. Na razie cisza. Pisałem do Peak Bike to mówili że mają numer części tylko w dystrybucji brak. Miał być w lutym ale ciągle brak. CentrumRowerowe kilka miesięcy temu też nie dało rady. Polecono mi tutaj gościa na FB co dorabia haki - Blackbird - Mechanik Rowerowy się zwie. No ale to by się wiązało z demontażem swojego, wysyłką i tym samym byłbym bez roweru 🙂 Jak nie masz innego wyjścia bo się już jeździć nie da to pogadaj z nim. Może niech zrobi ze 2-3 sztuki to bym z chęcią jeden wziął 🙂
  9. A ja dzisiaj jadę lasem pod górkę. Z przodu 32t z tyłu 43. Cisnę mocno i nagle trrrrr jakby zęby przeskoczyły. No chyba że łańcuch na kasecie przeskoczył ale to powinno strzelić raz. W sumie nigdy tak nie miałem czy to na piastach od chinola, shimano czy novatec. Chyba będzie trzeba to oczyścić ze smaru bo możliwe że jest go za dużo. Dobrze że w DT się to łatwo ściąga.
  10. Ja sobie dzisiaj zrobiłem 110km moim ciężkim fullem z którego zrzuciłem ostatnio 1,2kg i od razy 6 PR na Stravie wpadło także to odchudzanie faktycznie coś daje (choć rower nadal ciężki 😛 )
  11. Doszły do sprzedaży części zdjęte z Raymona a więc: 1. Komplet kół 29" 15x110 i 12x148 2. Roxshox Recon 130mm z dość długą rurą sterową pod koło 29" i oś 15x110mm. 3. Komplet hamulców mechanicznych z Marina Kentfield. 4. Tarcza 180mm centerlock. Jak kupi ktoś z forum to dodam np: do kół 2 nowe dętki a do amorka przymiar do łańcucha Uniora, spinkę 12s KMC i kierownicę mtb 780mm. Tylko mi napisać w komentarzu.
  12. Single na gravelu ? Niby można ale tak samo można wejść bez koszulki zimą na Śnieżkę. Dać się da ale przyjemności żadnej. Zresztą po pierwszym OTB się odechce 🙂
  13. Pitrich

    Aluminium, stopy alu, itd

    Generalnie przyjęło się robić rowery na 6061 bo jest tanie, łatwo spawalne i w miarę odporne. 7005 za to ciężko się spawa mimo że jest mocniejsze. Miałem rowery na obu stopach i oba pękły także tego 😛 Spotyka się jeszcze 7005, 7075 i 2014 do produkcji lekkich kierownic o cienkich przekrojach. Są to bardzo mocne stopy, dużo odporniejsze niż 6061.
  14. Ja użytkuje od kilku miesięcy Deore Linkglide 1x10. 32t z przodu (zmienię chyba na 34-36) i kaseta 11-43. Pod moja jazdę na nizinach jest ok a i podjechać się da bez problemu na Międzyzdrojskie klify 🙂 Jednak ciekawym wyborem wydaje się też Shimano XT Linkglide RD-M8130 + kaseta 11-50 (11-13-15-17-20-23-26-30-36-43-50). Wszystko śmiga na zwykłym bębenku HG i jest na pewno dużo bardziej wytrzymałe. Mi niestety napęd 12 rzędowy Deore schodził w oczach. Przy obciążeniu i zmianie przełożeń lubił strzekać jak z bata 🙂 Na LG ciszej i pewniej się wbija aczkolwiek trochę wolniej ale ja się nie ścigam to mi to rybka.
  15. Ciekawe jak się ma limit wagowy kół do ich wytrzymałości bo często widzę np: obręcze, które na stronie producenta mają limit 130kg a koła na nich zbudowane 110kg. Wiadomo, zaplot, szprychy, itp. Ciekawi mnie natomiast czy jak kupujesz coś dobrego to brać z zapasem czy przykładowo lekko poniżej limitu. Wiadomo, jeden jeździ po singlach i skacze i takie koła muszą wytrzymać wagę a drugi jeździ po lesie - przecież to całkowicie inne przeciążenia dla kółek. Póki co przez ostatnie 10 lat jazdy 5 rożnymi rowerami na kołach stockowych w zasadzie nie miałem problemu typu: pęknięta szprycha. Jedynie pękła mi obręcz v-brake w Romecie po zjechaniu z krawężnika ale to był jakiś chińczyk + wytarta ścianka od hamowania. W fullu od Kellysa po 2 lata było lekko krzywe tylne koło ale poza tym nic się nie działo.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...