Skocz do zawartości

Opony do MTB


Rekomendowane odpowiedzi

@Kinciam Assegai to już konkretne potwory, bardzo duży przeskok względem opon Maxxis Ikon. Jeśli nie jeździsz jakiegoś mieszanego enduro to Assegai bym odpuścił, a raczej wybrałbym coś z oferty opon trailowych. Z tego co wiem DHR II I DHF II można kupić w wersji trailowej.

Ja jeżdżę na Schwalbe Wicked Will, na asfalcie toczą się ładnie jak na opony trail. Na Beskidzkich kamieniach również dają radę.

Odnośnik do komentarza
W dniu 20.11.2022 o 11:16, dede26 napisał(a):

Cześć, mam pytanie związane z oponami do roweru MTB. Chciałbym zakupić komplet opon 29", do jazdy w większości po równej utwardzonej nawierzchni (w 90% będzie to asfalt, reszta to utwardzone ścieżki leśne). Czytałem trochę opinii na ten temat i z tego wszystkiego wyselekcjonowałem kilka modeli, nie wiem które najbardziej się do tego typu dróg nadają, ale mam nadzieję, że jest tutaj ktoś kto doradzi. Dodam tylko, że opony będą używane z dętkami.

Vittoria Terreno G2.0

Vittoria Mezcal G2.0

Schwalbe Thunder Burt Addix Speed SG SS TL-E

Schwalbe G-One Allround Evolution

Z góry dziękuję za pomoc.

Do Twoich planowanych zastosowań nie nadają się żadne z wymienionych. Lekkie 3nduro w orzyszłości to wybór wyśmienitych Maxx Assegai w różnych konfiguracjach. Vittoria dobra oponka ale nie do cięższych terenów. Może być Conti Race King z preferencją do dłuższych przejazdów . Do cięższych, jednak zastosowań - jedynie Assegai i nic więcej. Szczerze polecam.

Edytowane przez ram
.
Odnośnik do komentarza

Sluszna uwaga. Wiadomym, że do konkretnych zastosowań musi być 29 mm.

 

2 godziny temu, Veriv napisał(a):

Jedyne co to musisz uważnie kupować te maxxisy, bo wprowadzili nowy standard WT. Opony w tym standardzie siadają dobrze dopiero na szerokich, przynajmniej 30milimetrowych obręczach. 

W dniu 20.11.2022 o 11:16, dede26 napisał(a):

Cześć, mam pytanie związane z oponami do roweru MTB. Chciałbym zakupić komplet opon 29", do jazdy w większości po równej utwardzonej nawierzchni (w 90% będzie to asfalt, reszta to utwardzone ścieżki leśne). Czytałem trochę opinii na ten temat i z tego wszystkiego wyselekcjonowałem kilka modeli, nie wiem które najbardziej się do tego typu dróg nadają, ale mam nadzieję, że jest tutaj ktoś kto doradzi. Dodam tylko, że opony będą używane z dętkami.

Vittoria Terreno G2.0

Vittoria Mezcal G2.0

Schwalbe Thunder Burt Addix Speed SG SS TL-E

Schwalbe G-One Allround Evolution

Z góry dziękuję za pomoc.

Do Twoich planowanych zastosowań nie nadają się żadne z wymienionych. Lekkie 3nduro w orzyszłości to wybór wyśmienitych Maxx Assegai w różnych konfiguracjach. Vittoria dobra oponka ale nid do cięższych terenów. Może być Conti Race King z preferencją do dłuższych prz ejazdów . Do cięższych, jednak nie pancerny przrzejazdów, jedynie Assegai i nic więcej. Szczerze polecam.

Edytowane przez ram
.
Odnośnik do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Podepnę się - moje Hutchinson Kraken wydają się kończyć pomału, więc rozglądam się za jakimś godnym następcą. 

Na co dzień jeżdżę do pracy i z powrotem, ale przy dobrej pogodzie, w niedziele i tak dalej lubię się wybrać gdzieś do lasu na singletracki - nic spektakularnego, zielone lub niebieskie bo jeszcze zbyt łajza ze mnie na trudniejsze - głównie ubite ścieżki, luźniejsze szutry, korzenie, czasem jakieś luźne kamyki i błoto. Sporo podjazdów i zjazdów, jak to w Krakowie. 

Ogółem chcę się czuć pewnie w trudnych warunkach jednocześnie nie odczuwając większego niżw Krakenach dyskomfortu na asfalcie. 

Szukam czegoś raczej... budżetowego, w okolicy może 100-150 od sztuki - więc raczej mocno na kompromis, jak mi się wydaje. 

Ojciec poleca mi Vittoria Saguaro, ale wolę zasięgnąć więcej opinii. 

Odnośnik do komentarza

Ja używam takich: Schwalbe Racing Ralph tył, Racing Ray przód, 29"x 2.25. Jeżdżę nimi wszędzie, też po mieście. Zaskoczony byłem, że na asfalcie są dosyć ciche. Nie wiem ile kosztowały, bo moje były na nowym rowerze. Tu przykładowa oferta:

https://www.rowertour.com/p/161156/schwalbe-racing-ralph-29-addix-tl-r-ts-opona-rowerowa-zwijana?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAsburBhCIARIsAExmsu7VJDcZOygvQUc6sIJq2tgQcXW1_lvmIYtTzKoa0w2EINteEyj235gaAl_zEALw_wcB#rozmiar-29 x 2.25

Odnośnik do komentarza

@Rot na pewno masz doświadczenie, skoro już zjechałeś te opony, o te chodzi?:

Opona do roweru MTB 29x2,30 Hutchinson Kraken tubeless ready z miękką stopką

Screenshot_2023-12-06-08-09-26-021_com.android.chrome.thumb.jpg.f253db194bba068ef40daa97b179daf4.jpg

.. to powiedz jakie wrażenia z jazdy, czy hałasują, a przede wszystkim jak szybko je zdarłeś jeżdżąc codziennie po asfalcie? Czy kupując następne opony też zdecydujesz się na takie "klockowe"?  

Odnośnik do komentarza

Mam krakeny na jednym rowerze, na kolejnym schwalbe racing ray/ralph i w kolejnych rowerach continentale race king i vottorie barzo/mazcal. Z tymi Saguro nie mam doświadczenia. Z wymienionych u mnie najszybsze są racing ray/ralph, ale są papierowe i mega szybko się ścierają. Vittorie mają fajną przyczepność ale są wolne. Podobne mam doświadczenie z szosowych vittori (jakiś niższy model po 80-90 zł), w porównaniu do podobnej półki cenowej w continentalach, vittorie się gorzej toczą. 

Najgorzej pod względem toczenia hutchinsony krakeny. 

Złoty środek moim zdaniem to continentale race king - te miewają problemy z biciem na boki, zdarzyło mi się reklamować jedną oponę ze względu na fabryczne bicie, ale to na 10 kupionych sztuk. Race kingi są bardzo szybkie, wytrzymalsze od schwalbe na przebicia i wolniej się ścierają. 

Odnośnik do komentarza

Saguaro kiedyś miałem. Jedna z najgorszych opon na jakich jeździłem. Bardzo głośna, duże opory toczenia. Ostatnio moja koleżanka, kierownik sklepu sprzedającego wcześniej Spece a teraz Treki, a która wiele lat ścigała się po równinach w maratonach MTB, napisała że jak dla niej najlepszą uniwersalną oponą jest Spec Fast Trak. Można go kupić w cenie ok. 150 zł. Zgadzam się w dużym stopniu z jej opinią bo sam na takich jeżdżę przez większość roku.

Zamieściła taki post i tabelkę:
Nie dziękujcie ? Poniżej wyniki moich poszukiwań lekkiej / uniwersalnej opony MTB (przez uniwersalną rozumiemy niezbyt zamulającą na szybkim Mazowszu, ale też nie tańczącą na wszystkie strony w górach). Królowa jest jedna (ważne, aby był to nowy FastTrack z poprawionym bieżnikiem, stary zachowywał się podobnie jak sławny już, ale nie z właściwych względów "dancing Ralph" Schwalbe).

image.png.d6c2116cf9d53ac3f172f720fb880d9a.png

Na Conti Race King w wyścigowej wersji, które są odczuwalnie szybsze, nie miałem przyczepności przy 90 kg. Ale nie miał jej też mój syn przy 70 kg. Więc z nich zrezygnowaliśmy. Natomiast potwierdzam to co pisze Oskar że wolno się ścierały. Ale miały papierowe boczne ścianki bardzo podatne na uszkodzenie.

Nie miałem okazji jeździć na Schwalbe które wymieniacie, natomiast powszechna jest opinia że dobrze sprawują się w terenie ale są z miękkiej mieszanki, która na asfalcie znika w oczach.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Turysta05 napisał(a):

@Rot na pewno masz doświadczenie, skoro już zjechałeś te opony, o te chodzi?:

Opona do roweru MTB 29x2,30 Hutchinson Kraken tubeless ready z miękką stopką

Screenshot_2023-12-06-08-09-26-021_com.android.chrome.thumb.jpg.f253db194bba068ef40daa97b179daf4.jpg

.. to powiedz jakie wrażenia z jazdy, czy hałasują, a przede wszystkim jak szybko je zdarłeś jeżdżąc codziennie po asfalcie? Czy kupując następne opony też zdecydujesz się na takie "klockowe"?  

Te, ale nie jestem pewien co do wersji dokładnie - standardowe z XC100, jeżdżę od początku lata. Tył praktycznie zdarty, zostało może ze 3mm bieżnika, przód się tak na prawdę trzyma jeszcze jako tako. 

Nie mam porównania, bo poprzedni rower z niskiej półki ukradli mi jakieś 5 (6?) lat temu - ale słychać je na asfalcie, co akurat mi nie przeszkadza. 

I tak, raczej "klockowe".

 

 

14 godzin temu, APZ napisał(a):

Ja używam takich: Schwalbe Racing Ralph tył, Racing Ray przód, 29"x 2.25. Jeżdżę nimi wszędzie, też po mieście. Zaskoczony byłem, że na asfalcie są dosyć ciche. Nie wiem ile kosztowały, bo moje były na nowym rowerze. Tu przykładowa oferta:

https://www.rowertour.com/p/161156/schwalbe-racing-ralph-29-addix-tl-r-ts-opona-rowerowa-zwijana?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAsburBhCIARIsAExmsu7VJDcZOygvQUc6sIJq2tgQcXW1_lvmIYtTzKoa0w2EINteEyj235gaAl_zEALw_wcB#rozmiar-29 x 2.25

Brzmi kusząco biorąc pod uwagę że na tej stronie cały komplet mają za 250

 

39 minut temu, jajacek napisał(a):

Saguaro kiedyś miałem. Jedna z najgorszych opon na jakich jeździłem. Bardzo głośna, duże opory toczenia. Ostatnio moja koleżanka, kierownik sklepu sprzedającego wcześniej Spece a teraz Treki, a która wiele lat ścigała się po równinach w maratonach MTB, napisała że jak dla niej najlepszą uniwersalną oponą jest Spec Fast Trak. Można go kupić w cenie ok. 150 zł. Zgadzam się w dużym stopniu z jej opinią bo sam na takich jeżdżę przez większość roku.

Zamieściła taki post i tabelkę:
Nie dziękujcie ? Poniżej wyniki moich poszukiwań lekkiej / uniwersalnej opony MTB (przez uniwersalną rozumiemy niezbyt zamulającą na szybkim Mazowszu, ale też nie tańczącą na wszystkie strony w górach). Królowa jest jedna (ważne, aby był to nowy FastTrack z poprawionym bieżnikiem, stary zachowywał się podobnie jak sławny już, ale nie z właściwych względów "dancing Ralph" Schwalbe).

image.png.d6c2116cf9d53ac3f172f720fb880d9a.png

Na Conti Race King w wyścigowej wersji, które są odczuwalnie szybsze, nie miałem przyczepności przy 90 kg. Ale nie miał jej też mój syn przy 70 kg. Więc z nich zrezygnowaliśmy. Natomiast potwierdzam to co pisze Oskar że wolno się ścierały. Ale miały papierowe boczne ścianki bardzo podatne na uszkodzenie.

Nie miałem okazji jeździć na Schwalbe które wymieniacie, natomiast powszechna jest opinia że dobrze sprawują się w terenie ale są z miękkiej mieszanki, która na asfalcie znika w oczach.

Sam ważę powyżej 80kg, nie wiem dokładnie ile bo od dawna się nie ważyłem, ale pewnie między 82-85.

 

Czyli podsumowując albo Fast Track, albo Race King? 

Odnośnik do komentarza
21 minut temu, jajacek napisał(a):

Fast Trak IMO lepsza i tańsza opcja. Bo jak Race King to raczej bym celował w model ProTection ze wzmocnionymi ściankami. A to już koszt 210 zł
Opona CONTINENTAL Race King ProTection - CentrumRowerowe.pl

Z tego co widxzę to Fast Track wcale nie takie tańsze znowu - wg strony Specialized są od 120 za podstawową, najtańszą do 240 za S-Works Fast Trak 2Bliss Ready.

Race King na Centrum Rowerowym jest za 80 w podstawowej wersji. Race King II Performance widzę gdzieś za 130 obecnie. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...