Skocz do zawartości

Rot

Użytkownicy
  • Postów

    151
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Rot

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Jak się wybiera nie-biały czyli niebieski to nazwa zmienia się na XC100. Co ciekawe opis zostaje ten sam, nawet w zdjęciach Race dali geometrię podpisaną jako XC100 więc zakładam, że to dokładnie ten sam rower, tylko w innym malowaniu (ładniejszym IMO).
  2. Może BTwin Ultra 920 AF który wisi tu na giełdzie? Rozmiarowo powinien pasować na granicy.
  3. Ja tam nie mam dużo doświadczenia, ale czegoś zdążyłem się już nauczyć. Kolega nie sprecyzował co ma na myśli przez ciężkie warunki - to może być równie dobrze błoto po kolana, rock gardeny, korzenie grubości ramienia ale też podjazdy i zmiany przewyższeń. Te marketowe rowery - oprócz tego o czym wspominał Oskar - ważą sporo, a powietrzny amor masz też w EXPL 540, który przynajmniej będzie miał sztywne osie i napęd 1x. @oskarbdg pisze że ma dopiero 14 lat - z nowego roweru wyrośnie w dosłownie chwilę, myślę też, że taki Recon nie będzie wart pchania się w te marketowe, jeśli ich ramy są poniżej obecnych standardów. To trochę jak pchanie mocnego V8 do Żuka, tak mi się wydaje. Budowanie roweru wokół amora jest zdaje się mniej sensowne, niż ewentualna wymiana amora po czasie - szczególnie że autor właśnie i tak po jakimś czasie będzie potrzebował nowego sprzętu. Co do samego terenu - mi też się wydawało, że las to musi być zawsze wymagający i trudny teren, i że tam to koniecznie trail albo enduro, a XC to najwyżej na lekki szuter. Potem sam kupiłem XC100, a w lesie tam gdzie ja walczyłem o życie na podjeździe minął mnie ziomek na gravelu który latał na nim jak chciał. Oglądanie wyścigów XC na YT również utwierdziło mnie w przekonaniu że to rowery o wiele bardziej "terenowe" niż mi się wydawało. A poza tym to ten Torpado już zbliża się cenowo do XC100 właśnie. Myślę że warto czasem zerknąć na Decathlon 2nd Life: AM100 (Rozmiar S - 150-164 cm - może być za mały, kolega nie napisał ile ma wzrostu) https://www.decathlon.pl/p/mp/rockrider/second-life-rower-gorski-mtb-all-mountain-rockrder-am-100-stan-doskonaly/_/R-p-c9f7d92d-5bee-4b81-82c4-323150a61826 Jest jakiś EXPL 540 tam też, ale biorąc pod uwagę że nówka sztuka chodzi obecnie bo 3200 na promocji, to nie ma sensu używany https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414 Chyba że dołożyć 500 i wziąć XC100. Była mowa ostatnio na forum Specialized Chisel - miało być jakieś promo na niego, ale nie jestem obecnie w temacie więc tu się ktoś inny musi wypowiedzieć.
  4. Czyli tak na prawdę kwestia wyboru między dwiema Sensami na różnym osprzęcie, z czego ty osobiście się bardziej przychylnie nastawiasz do nowej na gorszym, niż używanej na lepszym? Z tymi finansami to może się wstrzymam przynajmniej do 10ego - wchodzi mi pierwsza wypłata po awansie plus jakiś bonus kwartalny, więc możliwe, że wcale nie będę musiał się aż tak przejmować ratami - albo część sypnę od razu a część ogarnę we własnym banku. A nuż się trafi coś innego, ciekawszego.
  5. Patrząc po tych Sensa Romagna: U Bernarda 105 za 2900 na Allegro - w ratach 20x wychodzi ~175 miesięcznie (ok. 600pln w oprocentowaniu). Na Szybkierowery Tiagra wychodzi kosztowo identycznie w ratach. Jest jeszcze Romagna na Sora, ta wychodzi 140 miesięcznie...
  6. Czaję. Z 4ech które były wspomniane, który się wybija najlepiej pod kątem kosztów i jakości?
  7. A to czaję. Chociaż kupując nową z twojego linku na raty nie ma opcji 0, więc w rezultacie koszt idzie o kilka stówek w górę (Santander). Z kolei coraz przychylniej myślę o tym Treku u góry, choć kolory wybitnie mi nie pasują. Możliwe że trzeba by przejrzeć więcej ofert.
  8. Całkiem ładna, ale jak osprzęt? O szosowych grupach wiem absolutnie nic. A no i 10kg wagi, to chyba niemało jak na szosę?
  9. W tym sklepie na FB polecili mi takie coś: TREK ALPHA 1.9 62 Ultegra | 2699 PLN https://www.facebook.com/bernard.rowery/posts/871273318379862 SENSA ROMAGNA 105 SLE R7000 61 | 2699 PLN https://www.facebook.com/bernard.rowery/posts/872756691564858 RIDLEY FENIX DISC XL Tiagra | 3999 PLN https://www.facebook.com/bernard.rowery/posts/874000681440459 Jest trochę rozstrzał cenowy, piszą że jest opcja rat 0%, przymajmniej dla tego Ridleya, jak z pozostałymi tego nie wiem do końca ale obstawiam że też.
  10. Gorzej, bo oni się często w ogóle nie odwracają, nawet jak są na ścieżce rowerowej z chodnikiem obok. Przykładowo parę dni temu wracałem z Nowej Huty, lekko z górki, odcinek na którym bez problemu można się rozpędzić do ponad 40km/h - grupka biegaczy omija przystanek po ścieżce rowerowej, choć z drugiej strony przystanku mają chodnik. Zero reakcji na dzwonek, dosłownie. Jak im zwróciłem uwagę to wielkie oburzenie, bo "gdzie oni mają biegać w takim razie". Podobnie wczoraj na bulwarach.
  11. No właśnie o taki trening mi chodzi. Na ustawki nie za bardzo, bo trochę ze mnie piwniczak był i nie mam wielu znajomych, a już wśród rowerzystów to w ogóle. Ale tak dla odmiany i uzupełnienia HT? Myślę że jednak inaczej się na tym by jeździło, mniej bym się może męczył po asfalcie a dalej wyrobił trening dla sprawności i siły?
  12. Czyli waszym zdaniem kupowanie szosy nie ma sensu w tej sytuacji? Jeżdżę bez dętek, ale muszę mleko uzupełnić. Właśnie czekam na paczkę z Decathlonu.
  13. Spec Fast Trak, one są już chyba dość szybkie same w sobie? Lemondki nie założę, bo już nie bardzo mam miejsce wolne na kierwonicy (światło + uchwyt na telefon). Nie wiedziałem, że 36T się zmieści w tej ramie - koniec końców napędu chyba mi nie brakuje: https://www.strava.com/activities/11218489550 42km, znaczna większość tego po ścieżce rowerowej wzdłuż Wisły. Na odcinku od Niepołomskiej - w miarę możliwości rozpędziłem się w okolice 30km/h i starałem się trzymać takie tempo, w zależności od tego jak wiatr zawiał mogło spadać 2 okolice 26-27km/h. Prawie w ogóle nie korzystałem z 11ego biegu - starałem się trzymać wyższą kadencję. Nie wiem, czy dałbym radę jechać szybciej w tych warunkach, w każdym razie do momentu kiedy zjechałem z Velo w Nową Hutę średnia prędkość całej trasy była zbliżona do 24km/h wliczając pseudo-singiel na Młynówce na samym początku. Potem już była jazda w normalnych warunkach miejskich czyli światła itd. Z szosą liczyłem na to, że pozycja bardziej aero i mniejsze opory na oponach pozwolą mi wyciągnąć znacznie wyższe prędkości. Ale te 2 minuty na każde 30km to chyba nie jest dużo - to by znaczyło że taką trasę na szosie pokonam łącznie o 3 minuty szybciej. W takich okolicznościach przyrody zaczynam się zastanawiać, czy to ma sens - na Stravie widziałem jak ludzie na tych samych segmentach mają po 50km/h na szosach, ale problem w takim razie może tkwić we mnie.
  14. Jako że właśnie dostałem w korpo awans i jednocześnie ciut lepiej mi idzie z tatuowaniem, to pomyślałem, że może powrócę do koncepcji szosy. Udało mi się chyba doprecyzować czego właściwie szukam - mianowicie roweru, który wypełni lukę wynikającą z posiadania MTB, czyli brak prędkości na gładkim. Robię sobie ostatnio niemal codziennie po pracy wypady po 30-45km co moi XC100 przy mojej kondycji oznacza ok. 2h samej jazdy. Większość tego to trasa velo wzdłuż Wisły, gdzie moim obecnym XC jestem w stanie się poruszać w okolicach 30km/h. Chciałbym móc jechać szybciej. Przynajmniej dopóki nie wyrobię sobie mocniejszej nogi i ogółem lepszej kondycji, wtedy powrót do Wolskiego i singli głównie - wciąż po pracy jednak miło się przejechać po czymś niewymagającym dla oczyszczenia głowy. Po mieście jako takim poruszam się właściwie tylko po to żeby dojechać do interesujących mnie miejsc. Wobec powyższego, rower o który mi chodzi ma być tyko odskocznią i uzupełnieniem obecnego MTB do za..suwania jak najszybciej się da.
  15. Nie wiem, jak wy jesteście w stanie takie prędkości utrzymywać - dla mnie to prędkość krótkiego sprintu dla zabawy, "bo mogę" - ale za nic w świecie nie utrzymam takiej prędkości na płaskim dłużej niż parę chwil. Jeżdżę na XC100, jest w porządku. Parę spostrzeżeń: Czeka mnie serwis amora - mam wrażenie że nie działa tak gładko jak na początku, ale to może być kwestia ustawienia reboundu akurat. W każdym razie mam go już niemal rok, w tym czasie przejechałem 3,900km. Ale komfort pokonywania drobnych nierówności typu niskie krawężniki wydaje mi się że dość szybko się obniżył. Nie winię o to amortyzatora jeszcze, bo to było X czasu temu, kiedy naprawdę różne rzeczy mogły mieć na to wpływ, choćby właśnie ustawienie reboundu które w którymś momencie "samo" się magicznie przestawiło na skrajną pozycję. Ostatnio kaseta wymagała dokręcenia, bo latała na boki jak wściekła czego nie zauważyłem sam, dopiero ojciec mi pokazał jak zjechałem na święta do rodziny. W sklepie musieli mi też go źle skręcić - po miesiącu czy dwóch zaczęła mi sama z siebie odpadać lewa połówka korby, ale serwis mi to ogarnął na gwarancji i od tej pory mam 32T - 11x46. Prędkość wzrosła o jakieś 2km/h mniej więcej. Fabrycznie montowane Krakeny - nie polubiłem się z nimi. Zjadłem je w pół roku i w zimie zamontowałem Fast Traki. Przy okazji zerknąłem na obręcze - nie wiem, nie jestem wielkim znawcą, ale wykonanie kół jest IMO takie se, teoretycznie tubeless ready, w praktyce i tak będzie potrzebna taśma jeśli chcesz przejść na tubeless - mimo że już teoretycznie mają takie plastikowe coś pełniące tę rolę. Nie jestem również fanem manetki blokady amora - myślę, że lepsza byłaby standardowa, jednak mój kokpit jest już lekko zabudowany, więc może w tej konfiguracji to ma sens. Mała niedogodność i tyle - szczególnie że inne rowery w tym budżecie najczęściej w ogóle tego bajeru nie miały więc nie narzekam. Wracając do napędu - drażni mnie przeskok między 8 a 9 biegiem, szczególnie jadąc pod górę lub pod wiatr. Nie wiem nawet czemu, bo teoretycznie to są 2 zęby różnicy, podobnie jak między 9 a 10, i z racji stosunku 2 zębów do ich ogółu na tych biegach to ten przeskok powinien być nawet mniejszy - ale jest wybitnie niewygodny dla mnie i bardzo dziwny. Co do prędkości - Oskarr się ściga, więc coś mam wrażenie, że ma na to trochę inną perspektywę. Ja ze swoją przeciętną kondycją wyniszczoną dodatkowo nałogiem nikotynowym poruszam się przeciętnie z prędkościami w zakresie 25-30km/h - zależnie od włożonego wysiłku, warunków, pogody, nawierzchni, wiatru... W bardzo dobrych warunkach przekraczem te 30, może do 35 jeśli faktycznie chcę się trochę zmęczyć. Sprintem mogę przekroczyć 40 bez problemu, problemem staje się utrzymanie tej prędkości - to już kwestia wysokiej kadencji, zapotrzebowania na tlen i zwyczajnie pary w nogach. Np. dla mnie nie sądzę, żeby większe przełożenie magicznie rozwiązało ten problem, bo większość czasu siedzę na 10 biegu, nie 11. Przełożenia nie brakuje więc - najszybciej jechałem na "płaskim" 52km/h, z wiatrem w plecy, i wg ojca wcale tam tak idealnie płasko nie jest - jednak da się, ale niezbyt długo. Całkiem niedawno też trafiłem na gościa na czymś, co wyglądało mi na XC900 nad Wisłą. Dogoniłem, wyprzedziłem bez większych problemów, potem dałem jemu się wyprzedzić, usiadłem mu na kole i znowu go wyprzedziłem na podjeździe - więc wydaje mi się że aż taki wolny rower to to nie jest i więcej będzie zależało od nogi i kondycji niż zestopniowania przełożeń, dopóki się nie ścigasz. Pomijając te dygresje - całościowo jednak to serio dobry rower. Miałem porównanie bezpośrednie do Northec Cayon, który kiedyś wydawał mi się świetny - kiedy jeszcze jeździłęm starym Giantem - ale przy XC100 staje się on niezdarny, ociężały i leniwy. XC100 nie jest wolny od mankamentów, ale to raczej drobnostki, w zamian masz osprzęt lepszy i przeciętnie 2kg mniej niż konkurencja daje w ten samej cenie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...