jajacek Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia Koledze zdjęto MT200 i założono Deore za stówę jak przed chwilą zapytałem, w Warszawie gdzie najtaniej nie jest. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 1 godzinę temu, Rot napisał(a): Nowe hamulce do mnie dotarły i w tym momencie się zorientowałem, że chyba jednak nie dam rady samemu ich wymienić - ile takie coś może kosztować w serwisie? Szukam po cennikach, ale nigdzie nie mogę znaleźć konkretnego kosztu. Ja się posiłkowałem m.in. tym filmem - udało się skrócić, połączyć i działa (nie zapowietrzyło się). Największa trudność to było nabicie mosiężnej końcówki wchodzącej wgłąb przewodu - ale po podgrzaniu nad świeczką poszło łatwiej 😉 https://youtu. be/p2DmP3GP_z0?feature=shared (trzeba usunąć spację przed "be") Odnośnik do komentarza
Turysta05 Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia Kolejny raz zaintrygowaliście mnie cenami usług serwisowych, no to popatrzyłem. Rozpiętość jak po całej Galaktyce, wolna amerykanka, masakra! Od takich iście samochodowych, cenniki im się pomyliły, czy co? Takie średnie: A tu najniższe jakie znalazłem na szybko: Wniosek - trzeba szukać, telefonować, a najlepiej samemu działać, to przecież takie klocki Lego dla dużych chłopców 🙂 Kilka dni temu przesmarowałem widelec, ale przecież musiałem zdjąć zacisk hamulca, a potem założyć i wyregulować, przy okazji wyjąłem i obejrzałem klocki, a więc wymiana też zaliczona: https://roweroweporady.pl/f/topic/10768-dbamy-o-nasz-rower-turystyczny/?do=findComment&comment=80948 Teraz dotarło do mnie, skąd taka słona cena serwisu widelca. Muszę pozbierać wszystkie składowe cennika, pochwalić się Żonie ile zaoszczędziliśmy, może dostanę ekstra kieszonkowe? ;) 🙂 Skoro zabawa, to na wesoło. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia Inne ceny są 4 Maja gdy chcesz rower na wczoraj. Trochę inne 8 stycznia przy -12 🙂 myślę że 5-6 dych za skrócenie i połączenie przewodu to rozsądna cena. Założenie przynajmniej drugie tyle.Poza sezonem z tych 250zł będzie może 150. Jesli trzeba rozebrać pól roweru i przepchac przewód przez ramę to znacznie wiecej. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia Warto wyrabiać sobie kontakty. Po znajomości można różne rzeczy mieć bardzo tanio. Właśnie przyszło do mnie naprawione koło karbonowe za 200 zł :) Warto też proste czynności robić samemu. No tarcze to każdy da radę przykręcić. Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia Tarcze owszem, żadna filozofia - ale samo skracanie przewodów, ewentualne odpowietrzanie - no tu już nawet nie mam narzędzi na to, więc choćbym wiedział jak, to się nie mam jak za to zabrać. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia Jeśli mowa o MT 6100 to do wymiany i skrócenia przewodów porzebujesz 2x kombinerki, 1x deska do krojenia, 1x młotek i klucze imbusowe 6 albo 5, może się też przydać stara dętka, albo jakaś inna guma, przez którą złapiesz przewód kombinerkami, można bez tego, ale wtedy przewód będzie nieestetyczny. Jeśli pacjent to EXPL 540 albo jakieś XC 100, to żadnego przeciągania przewodów w ramie nie ma, jeśli nic nie rozwalisz, to odpowietrzanie nie jest potrzebne. Mniej czasu zajmie Ci wykonanie tego samemu, niż zawiezienie roweru do warsztatu. 1. przykładasz hamulce, lecisz po starych przewodach i odmierzasz, ile przewodu obciąć. Możesz też zmierzyć stare przewody. 2. Obcinasz pierwszy przewód, nie są wzmacniane, najlepiej jakieś cążki, nawet nożyczkami da radę, w środku nie ma żadnego metalowego oplotu. Przewód jest zalany płynem, od obcięcia przewód do montażu w klamce musi patrzeć w górę! 3. Jakimś gwoździem czy czymś małym poprawiasz ustawienie przewodu, aby na górze była ładna dziura, tak aby tulejka mogła wejść w otwór. 4. Łapiesz przewód przez kumę kombinerkami albo imadłem jakieś 2 cm od góry. Drugimi kombinerkami wsadzasz tulejkę (dasz radę wsadzić 1-2 mm), resztę dobijasz młotkiem. 5. Z klamki odkręcasz nakrętkę do wsadzenia przewodu, pod śrubką jest tulejka. Nakładasz na przewód śrubkę a następnie na przewód nakładasz baryłkę. 6. Wpinasz w klamkę zarobiony przewód. Dopychasz tulejkę i dokręcasz śrubę. 7. Odtłuszczasz i montujesz hamulec. Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 39 minut temu, Oskarr napisał(a): Jeśli mowa o MT 6100 to do wymiany i skrócenia przewodów porzebujesz 2x kombinerki, 1x deska do krojenia, 1x młotek i klucze imbusowe 6 albo 5, może się też przydać stara dętka, albo jakaś inna guma, przez którą złapiesz przewód kombinerkami, można bez tego, ale wtedy przewód będzie nieestetyczny. Jeśli pacjent to EXPL 540 albo jakieś XC 100, to żadnego przeciągania przewodów w ramie nie ma, jeśli nic nie rozwalisz, to odpowietrzanie nie jest potrzebne. Mniej czasu zajmie Ci wykonanie tego samemu, niż zawiezienie roweru do warsztatu. 1. przykładasz hamulce, lecisz po starych przewodach i odmierzasz, ile przewodu obciąć. Możesz też zmierzyć stare przewody. 2. Obcinasz pierwszy przewód, nie są wzmacniane, najlepiej jakieś cążki, nawet nożyczkami da radę, w środku nie ma żadnego metalowego oplotu. Przewód jest zalany płynem, od obcięcia przewód do montażu w klamce musi patrzeć w górę! 3. Jakimś gwoździem czy czymś małym poprawiasz ustawienie przewodu, aby na górze była ładna dziura, tak aby tulejka mogła wejść w otwór. 4. Łapiesz przewód przez kumę kombinerkami albo imadłem jakieś 2 cm od góry. Drugimi kombinerkami wsadzasz tulejkę (dasz radę wsadzić 1-2 mm), resztę dobijasz młotkiem. 5. Z klamki odkręcasz nakrętkę do wsadzenia przewodu, pod śrubką jest tulejka. Nakładasz na przewód śrubkę a następnie na przewód nakładasz baryłkę. 6. Wpinasz w klamkę zarobiony przewód. Dopychasz tulejkę i dokręcasz śrubę. 7. Odtłuszczasz i montujesz hamulec. Ale jak to zalany? Patrząc na to co mi przyszło nie widzę, żeby przewód był czymś zatkany na końcu, więc ten płyn nie wypłynąłby w końcu? Ale jak mówisz, żę odpowietrzyć nawet nie trzeba będzie o ile zrobię to dobrze, to w sumie nabieram przekonania że może jednak warto choćby spróbować. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia Jeśli dostałeś m6100 to końcówka przewodu ma biały znacznik. Tam się kończy fabryczne zamknięcie i tam minimalnie musisz ciąć aby zarobić przewod. W całym przewodzie i hamulcu jest plyn Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 58 minut temu, Rot napisał(a): Ale jak to zalany? Patrząc na to co mi przyszło nie widzę, żeby przewód był czymś zatkany na końcu, więc ten płyn nie wypłynąłby w końcu? Ale jak mówisz, żę odpowietrzyć nawet nie trzeba będzie o ile zrobię to dobrze, to w sumie nabieram przekonania że może jednak warto choćby spróbować. Ciąłem przewód nożem na desce do krojenia i wypłynęło raptem kilka kropel. Nie zapowietrzyło się nic. Odnośnik do komentarza
kwakmx Opublikowano 14 Stycznia Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia W dniu 3.01.2024 o 20:38, sweetdream71 napisał(a): Mam jeszcze jedno pytanie do tych z Was którzy mieli rozmiar ramy na granicy. Czy wybraliście model w większym rozmiarze czy mniejszym i czy z perspektywy czasu żałujecie wyboru czy nie. Ja mam 188 cm i przekrok 87 i nie wiem czy brać xc100/xc120 w rozmiarze L czy XL. Wybór mniejszej ramy zniweluje na pewno tą agresywną geometrię i powinno być wygodniej. Ale może jednak będąc delikatnie ponad granicą lepiej wziąć XL... Jak rozumiem przy MTB z kołem 29 cali przekrok powinienem pomnożyć przez 0,6 i podzielić przez 2,54 aby otrzymać wielkość ramy w calach. Jak nie za późno to napisze moją przygodę z zakupem. Mam 187 przekrok 92, Zamówiłem XL - tyle mi wyszło z obliczeń na WRENCH SCIENCE FIT SYSTEM, przysłali mi L, "karnąłem" się kilka razy, brakowało mi 2cm żeby wyciągnąć wyżej siodełko, poprosiłem o wymianę na XL i jest ok. Rower EXPL540 Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia W dniu 9.01.2024 o 11:47, Pepe75 napisał(a): Ciąłem przewód nożem na desce do krojenia i wypłynęło raptem kilka kropel. Nie zapowietrzyło się nic. Chciałem ogarnąć wczoraj i brawo ja - zorientowałem się, że nie mam nawet klucza płaskiego 8mm. Co jeszcze będę potrzebował oprócz tego klucza i noża introligatorskiego? Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 16 Stycznia Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 18 godzin temu, Rot napisał(a): Chciałem ogarnąć wczoraj i brawo ja - zorientowałem się, że nie mam nawet klucza płaskiego 8mm. Co jeszcze będę potrzebował oprócz tego klucza i noża introligatorskiego? Też nie miałem płaskiego, użyłem mały nastawny klucz. Optymalnie będzie jak masz imadło, wtedy wkładasz przewód hamulcowy pomiędzy żółte klocki (zdj) i wbijasz młotkiem metalowe zakończenie przewodu. Ja nie mam imadła to podgrzałem koniec przewodu nad świeczką, ręką dociskałem przewód do deski i wbijałem końcówkę. Tylko zanim włożysz zarobiony przewód do klamki pamiętaj o założeniu plastikowej osłony 😉 Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 16 Stycznia Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 3 godziny temu, Pepe75 napisał(a): Też nie miałem płaskiego, użyłem mały nastawny klucz. Optymalnie będzie jak masz imadło, wtedy wkładasz przewód hamulcowy pomiędzy żółte klocki (zdj) i wbijasz młotkiem metalowe zakończenie przewodu. Ja nie mam imadła to podgrzałem koniec przewodu nad świeczką, ręką dociskałem przewód do deski i wbijałem końcówkę. Tylko zanim włożysz zarobiony przewód do klamki pamiętaj o założeniu plastikowej osłony 😉 Właśnie tych plastikowych bloczków nie dostałem, będę musiał sobie poradzić bez tego. Odnośnik do komentarza
Robi68 Opublikowano 16 Stycznia Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia W dniu 9.01.2024 o 10:11, Oskarr napisał(a): Jeśli mowa o MT 6100 to do wymiany i skrócenia przewodów porzebujesz 2x kombinerki, 1x deska do krojenia, 1x młotek i klucze imbusowe 6 albo 5, może się też przydać stara dętka, albo jakaś inna guma, przez którą złapiesz przewód kombinerkami, można bez tego, ale wtedy przewód będzie nieestetyczny. Jeśli pacjent to EXPL 540 albo jakieś XC 100, to żadnego przeciągania przewodów w ramie nie ma, jeśli nic nie rozwalisz, to odpowietrzanie nie jest potrzebne. Mniej czasu zajmie Ci wykonanie tego samemu, niż zawiezienie roweru do warsztatu. 1. przykładasz hamulce, lecisz po starych przewodach i odmierzasz, ile przewodu obciąć. Możesz też zmierzyć stare przewody. 2. Obcinasz pierwszy przewód, nie są wzmacniane, najlepiej jakieś cążki, nawet nożyczkami da radę, w środku nie ma żadnego metalowego oplotu. Przewód jest zalany płynem, od obcięcia przewód do montażu w klamce musi patrzeć w górę! 3. Jakimś gwoździem czy czymś małym poprawiasz ustawienie przewodu, aby na górze była ładna dziura, tak aby tulejka mogła wejść w otwór. 4. Łapiesz przewód przez kumę kombinerkami albo imadłem jakieś 2 cm od góry. Drugimi kombinerkami wsadzasz tulejkę (dasz radę wsadzić 1-2 mm), resztę dobijasz młotkiem. 5. Z klamki odkręcasz nakrętkę do wsadzenia przewodu, pod śrubką jest tulejka. Nakładasz na przewód śrubkę a następnie na przewód nakładasz baryłkę. 6. Wpinasz w klamkę zarobiony przewód. Dopychasz tulejkę i dokręcasz śrubę. 7. Odtłuszczasz i montujesz hamulec. Czy można cały ten proces przeprowadzić na przykręconych już klamkach do kierownicy.? Czy najpierw skracamy, skręcamy a potem montaż do roweru? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się