Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

Ja polecam race kingi. Krakeny mam założone do fula, dojeżdżam na nich do tras na których trenuje, w terenie krakeny są ok, ale na asfalcie są wolniejsze niż race kingi. W rowerze pod ściganie mam shwalbe racing ray/ralph w najwyższym modelu pod ściganie, są bardzo szybkie i dobrze kleją w lesie ale są papierowe. Do rekreacyjnej jazdy polecam bardziej race kingi na tył + rocket ron/x king na przód. 

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, ram napisał(a):

Oczywiście masz racje. Każdą szynę można i trzeba pokonać używając minimum zasobu mózgu. Problem mają tępogłowi, którzy nie wiedzą, że należy ją pokonać pod kątem prostym robiąc gwałtowny skręt kierą tuż przed główką szyny. Zresztą to samo tyczy sią najazdu na korzenie.

problem jest jak się gdzieś zagapisz. Mi techniki nie brakuje a 2 razy zaliczyłem w mieście głupią glebę, raz przez zbyt mały kąt najazdu na szynę a drugi wjeżdżając przednim kołem w studzienkę od odprowadzenia wody, taką z równoległymi do jazdy poprzeczkami, po prostu koło od roweru szosowego czy gravela idealnie się tam mieści. Jadąc na rowerze z cienkimi oponami przez miasto musisz mocno kontrolować podłoże po którym jedziesz i jednocześnie rozglądać się za autami i przechodniami, którzy chcą Cię zabić, na mtb jedziesz mniej więcej przed siebie. Mam do wyjazdu z Torunia z domu do zrobienia 3 km. Zwykle jeździłem tą trasą mtb wraz z partnerką aby pojeździć po lesie. Dla mtb ładna ścieżka rowerowa. Zacząłem tą trasą jeździć też szosą na treningi poza miasto i na dojazdy do pracy, jadąc na rowerze szosowym okazało się, że na trasie mam 3 złe studzienki ściekowe z równoległymi poprzeczkami, dwa przejazdy po torach, tory są pod kątem 45%, ale jadąc na szosie idealnie prosto może jednak koło wpaść w szyny, 2 krawężniki na ścieżce rowerowej o wysokości 5cm, gdzie muszę podrzucić koła do góry aby nie przeciąć dętek i dwie dziury w drodze, które muszę ominąć. Jeździłem tą trasą 5 lat na mtb i nie byłem świadomy tych przeszkód. Na mtb dojeżdżając do skrzyżowania ogarniam wzrokiem, czy mi na 100% auto nie nadjedzie z podporządkowanej, w szosie ze względu na analizę podłoża po którym jadę nie mam tyle czasu na wyszukiwanie aut, które chcą mnie zabić. 

Odnośnik do komentarza

Przyzwoity hard tail z szybkim oponami i rekreacyjną geometrią to najlepszy rower miejski i crosowy jaki istnieje.

A w mojej okolicy to być może również najlepszy gravel. Ostatnio jak byłem chwilowo bez roweru, to chciałem wypożyczyć z Decathlonu ich "gravela", ale szybko zdałem sobie sprawę, że nie mam nim którędy bezpiecznie dojechać do domu!

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Oskarr napisał(a):

a drugi wjeżdżając przednim kołem w studzienkę od odprowadzenia wody, taką z równoległymi do jazdy poprzeczkami, po prostu koło od roweru szosowego czy gravela idealnie się tam mieści

Dzisiaj jechałem z pracy tak "na około", spokojne 35 km, i patrzyłem się jak wygląda z tymi studzienkami w DE i wszystkie były zamontowane w poprzek do kierunku jazdy. U nas albo robią to specjalnie, że montują je wzdłuż albo nikt na to nie zwraca uwagi, nie wie, nie ma świadomości, itp. Trzeba by było dotrzeć do kogoś, jakiegoś celebrytę czy znanego rowerowego globtrotera czy innego posła i uderzyć do jakichś mediów, tv najlepiej

Odnośnik do komentarza
W dniu 31.05.2023 o 15:43, medzikone napisał(a):

Hej. Zakupiłem rockridera XC100 i chciałem wymienić sztycę na regulowaną. Kupiłem okazyjnie sztycę Cube.

I teraz pytanie - jak zamontować to? Jedyny otwór pod supportem nie pozwala na przeciagnięcie pancerza. Ba! Pancerz 4mm nawet się tam nie mieści. Samą linkę przeciągać?

https://roweroweporady.pl/f/topic/9018-sztyca-opuszczana-xc-500-rockrider/page/2/

Odnośnik do komentarza
Ścigam się na XC 900 w rozmiarze M, do lekkiego enduro mam XC 100s w rozmiarze L, XC 100s jest teoretycznie o 1,5 wyższe i 2 cm dłuższe, powinien być więc trochę mniej wygodny, jednak mam w nim mostek 40 mm ze wzniosem, w XC 900 mam mostek 80 mm z minusem, pozycja wyjściowa na XC 100s jest aż dziwnie wyprostowana i potrzebuje się przejechać parę km zanim się przyzwyczaję, że siedzę dużo bardziej wyprostowany. Rodzice mają XC 120 w rozmiarze M i EXPL 540, oboje są koło 60 i używają tych rowerów do rekreacji. Czasem im podkradam jak nie chce mi się zabierać mojego roweru jak jadę do nich to w porównaniu do mojego XC 900 siedzi mi się bardzo wygodnie. Mostkiem możesz tutaj bardzo dużo skorygować. 
Ej @Oskarr a może faktycznie zamiast rozrywkowego Cube Attention wziąć dla mnie i dla żony po XC 100? Naprawdę w miarę lekki rower, takie fajne, szerokie w barach i lekkie aluminium ;) Tylko chciałbym mieć z przodu dwa blaty, ale już jestem w stanie odpuścić, bo to nie idzie ogarnąć. Pytałem sprzedawcę czy można ciągnąć przyczepkę, powiedział że nic nie wie, że nie można...
Tylko ja mam 186 cm i nogi 91, więc długie. W sklepie pojeździlem na XC100 L (z mostkiem ujemnym) i czułem się dziwnie. Długi rower, nisko kokpit, a nogom jakby brakowało. XL jest od 185 do 200, więc jestem na granicy, a to geometria sportowa...

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, krix napisał(a):

Ej @Oskarr a może faktycznie zamiast rozrywkowego Cube Attention wziąć dla mnie i dla żony po XC 100? Naprawdę w miarę lekki rower, takie fajne, szerokie w barach i lekkie aluminium ? Tylko chciałbym mieć z przodu dwa blaty, ale już jestem w stanie odpuścić, bo to nie idzie ogarnąć. Pytałem sprzedawcę czy można ciągnąć przyczepkę, powiedział że nic nie wie, że nie można...
Tylko ja mam 186 cm i nogi 91, więc długie. W sklepie pojeździlem na XC100 L (z mostkiem ujemnym) i czułem się dziwnie. Długi rower, nisko kokpit, a nogom jakby brakowało. XL jest od 185 do 200, więc jestem na granicy, a to geometria sportowa...

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 

xc 100 jest spoko. Sam jutro odkupuje od kumpla używanego XC 100 na części do innych rowerów. Lekkie to, sztywne, czasem suport trochę skrzeczy bo to press fit. Moim zdaniem ten napęd 1x12 jest całkiem wystarczający, za tydzień na tym napędzie będę ciągnął przyczepkę dookoła tatr to się wypowiem po powrocie, czy nie zmieniłem zdania ? My na tych rowerach jeździmy po trasach enduro, skaczemy dropy po metrze wysokości, latamy po rock gardenach i mamy na koncie wiele gleb a rowery zachowują się jak nowe. Jak jesteś cięższy to się zastanów czy nie wziąć jednak XC 120. w porównaniu do obecnie sprzedawanego XC 100 ma lepsze, pancerne koła, lepsze hamulce, grubsze golenie w amorze i jeden bieg więcej. Ja sam jestem fanem Manitou montowanego w XC 100, ze względu na serwis mojego głównego roweru ujeżdżam od dwóch tygodni XC 100 s i pięknie to działa i bardzo ładnie amortyzuje, ja jednak jestem lekki, ważę poniżej 70 kg. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...