Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

Warto dopłacać do EXPL 700 w stosunku do 540? Zakładając wymianę kół na 29", która jest możliwa i w mojej opinii konieczna w EXPL 700, cena tego roweru bardzo podskoczy, więc będziemy się obracać już w okolicach 6-7 tysięcy, a to już nie jest tak opłacalny deal ?

Różnica w cenie między 540 a 700 to aż 1600 zł, w zamian dostajemy 11 rzędowe deore zamiast 10, lepszy amortyzator z blokadą na kierownicy, lepsze hamulce oraz w mojej opinii słabsze koła. 

Najbardziej wydaje się opłacać XC120, na którego nawet jest teraz promocja, jednak na stronie roi się od komentarzy dotyczących zaskakująco sportowej pozycji - dla mnie to trochę minus bo planuje spędzać całe dnie na rowerze. 

Czy w przypadku gdy w gre wchodzą dłuższe trasy i lżejszy teren Riverside 920 nie będzie lepszą alternatywą? Napęd Shimano XT, także powietrzny amortyzator i koła 28 cali które między wcześniej wymienianymi rozmiarami wydają się być jako takim kompromisem. 

 

 

Odnośnik do komentarza

@Asfalt geometria samej ramy w xc 120 jest taka sama jak w xc 100 czy xc 120, xc 120 ma seryjnie dłuższy mostek od seri expl. Jeśli planujesz wymienić koła w expl 700 to nie widzę sensu kupowania tego roweru. Nie widzę oprócz 2 cm różnicy w długości mostka (kupuje się mostek 60 mm ze wzniosem 17°) w czym expl miałby być wygodniejszy niż taki xc 120.

Odnośnik do komentarza
46 minut temu, Asfalt napisał(a):

Warto dopłacać do EXPL 700 w stosunku do 540? Zakładając wymianę kół na 29", która jest możliwa i w mojej opinii konieczna w EXPL 700, cena tego roweru bardzo podskoczy, więc będziemy się obracać już w okolicach 6-7 tysięcy, a to już nie jest tak opłacalny deal ?

Różnica w cenie między 540 a 700 to aż 1600 zł, w zamian dostajemy 11 rzędowe deore zamiast 10, lepszy amortyzator z blokadą na kierownicy, lepsze hamulce oraz w mojej opinii słabsze koła. 

Najbardziej wydaje się opłacać XC120, na którego nawet jest teraz promocja, jednak na stronie roi się od komentarzy dotyczących zaskakująco sportowej pozycji - dla mnie to trochę minus bo planuje spędzać całe dnie na rowerze. 

Czy w przypadku gdy w gre wchodzą dłuższe trasy i lżejszy teren Riverside 920 nie będzie lepszą alternatywą? Napęd Shimano XT, także powietrzny amortyzator i koła 28 cali które między wcześniej wymienianymi rozmiarami wydają się być jako takim kompromisem. 

 

 

Jeździłeś po Deca tym Riverside 920 ? Najważniejsze, czy pozycja Tobie odpowiada - nie ma tabelki z geometrią, ale na oko wygląda na bardziej wyprostowaną pozycję niż EXPL. Do Riverside 920 prawdopodobnie założysz opony do szerokości 2" bez błotników (do sprawdzenia, bo na stronie producenta nie znalazłem).

Do expl540 założysz opony Vittoria Terreno Dry 29x2.1 i efekt będzie podobny. Różnica jest w napędzie - Riverside ma korbę 38z, a expl 30z (max wchodzi 32z / ewentualnie korba 36/26 ale przednia przerzutka do rozkminienia). Riverside będzie szybszy na asfalcie, expl łatwiej podjedzie pod stromiznę, szczególnie obciążony. Myślę, że x-fusion z expl nie będzie gorszy od suntoura - ale to niech ktoś mądrzejszy potwierdzi.

Tylna przerzutka Deore prawdopodobnie obsługuje 10 i 11 biegów - jeżeli to prawda to wystarczy zmienić kasetę i manetkę.

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, Oskarr napisał(a):

 Nie widzę oprócz 2 cm różnicy w długości mostka (kupuje się mostek 60 mm ze wzniosem 17°) w czym expl miałby być wygodniejszy niż taki xc 120.

Czyli osiągnę podobnie wyprostowaną pozycje na XC120 wymieniając mostek? Jeśli tak to właśnie odkryłeś dla mnie patent na zaoszczędzenie kilku stówek ? A jak ma się napęd NX Eagle do Deorki? Deore kiedyś miałem i bardzo sobie chwaliłem. Ze Srama miałem jedynie Apexa i nie mam zbyt miłych wspomnień z tym napędem.

 

 

8 minut temu, Pepe75 napisał(a):

Jeździłeś po Deca tym Riverside 920 ? Najważniejsze, czy pozycja Tobie odpowiada - nie ma tabelki z geometrią, ale na oko wygląda na bardziej wyprostowaną pozycję niż EXPL. Do Riverside 920 prawdopodobnie założysz opony do szerokości 2" bez błotników (do sprawdzenia, bo na stronie producenta nie znalazłem).

Do expl540 założysz opony Vittoria Terreno Dry 29x2.1 i efekt będzie podobny. Różnica jest w napędzie - Riverside ma korbę 38z, a expl 30z (max wchodzi 32z / ewentualnie korba 36/26 ale przednia przerzutka do rozkminienia). Riverside będzie szybszy na asfalcie, expl łatwiej podjedzie pod stromiznę, szczególnie obciążony. Myślę, że x-fusion z expl nie będzie gorszy od suntoura - ale to niech ktoś mądrzejszy potwierdzi.

Czyli w sumie Riverside zyskuje tylko napędem, ceną i możliwie większą szybkością na płaskim, a kosztem tego jest brak sztywnych osi i terenowego potencjału względem expl? Czyli w sumie jak włożę węższe opony i przeboleje napęd i cenę, to będę miał rower o podobnych możliwościach asfaltowych?

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Asfalt napisał(a):

Czyli osiągnę podobnie wyprostowaną pozycje na XC120 wymieniając mostek? Jeśli tak to właśnie odkryłeś dla mnie patent na zaoszczędzenie kilku stówek ? A jak ma się napęd NX Eagle do Deorki? Deore kiedyś miałem i bardzo sobie chwaliłem. Ze Srama miałem jedynie Apexa i nie mam zbyt miłych wspomnień z tym napędem.

Dokładnie tak. NX jest porównywalny do deorki. Osobiście wolę działanie nx od deore. Rower mojej dziewczyny jest na deore, ja miałem NX, obecnie mój tata ma NX i więcej spędziłem czasu na regulacji deore niż na NX. Do XC 120 możesz wpakować korbę 36, gwarantuje, że nie zabraknie Ci wtedy prędkości. Na korbie 34 masz vmaxa w okolicach 45 km/h, 36 koło 48 km/h

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, gregor008 napisał(a):

Swoją drogą, czy ktoś negocjował cenę w Decathlonie? Czy sztywno ustawiona i tyle ? ?

Wydaje mi się, że sprzedawcy nie mają tam opcji modyfikowania cen. Wiem tyle, że można to robić przy rowerach używanych tak zwanych "2ND LIFE"


Ja mam jeszcze jedno pytanie odnośnie kół w rowerze, czemu expl 700 ma tak małe koła? Jaki to jest upgrade w stosunku do expl 540? Nie potrafię tego zrozumieć. Przy większości tematów dotyczących kół na forach, spotkam się mniej więcej z taką opinią: "Na większym kole oczywiście jedzie się łatwiej i dalej, więc 29>27,5" 

Może chodzi tu o kwestie zwrotności, ale to nie jest rower do ścigania w ultra trudnych i ciasnych trasach. Jak dla mnie to jedyny i zarazem ogromny minus tego roweru

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, Veriv napisał(a):

To nie jest 27.5 tylko 27.5+

Niszowe rozwiązanie, do rowerów o przeznaczeniu typu "fun". Masz szerokie obręcze, szerokie, wielkie koła które nie różnią się zasadniczo obwodem od standardowego 29 a za cenę większej wagi zapewniają ocean przyczepności i komfortu.

Dokładnie. Plus można tam wrzucić opony o minimalnej szerokości 2.2 w rozmiarze 27.5, więc jest pole manewru duże ?

Odnośnik do komentarza

Pytałem doradcy w Decathlon co oznacza plus przy rozmiarze kół 27,5+ i oznajmił mi on, że dotyczy to możliwości włożenia 29" kół, nic poza tym. Czyli jednak te opony są po prostu szersze i mają dużo lepszą przyczepność, kosztem wagi oraz większego oporu podczas toczenia się opony? Kupiłbym to w rowerze, który nie jest przeznaczony do pokonywania długich dystansów.

Odnośnik do komentarza
38 minut temu, Asfalt napisał(a):

Wydaje mi się, że sprzedawcy nie mają tam opcji modyfikowania cen. Wiem tyle, że można to robić przy rowerach używanych tak zwanych "2ND LIFE"


Ja mam jeszcze jedno pytanie odnośnie kół w rowerze, czemu expl 700 ma tak małe koła? Jaki to jest upgrade w stosunku do expl 540? Nie potrafię tego zrozumieć. Przy większości tematów dotyczących kół na forach, spotkam się mniej więcej z taką opinią: "Na większym kole oczywiście jedzie się łatwiej i dalej, więc 29>27,5" 

Może chodzi tu o kwestie zwrotności, ale to nie jest rower do ścigania w ultra trudnych i ciasnych trasach. Jak dla mnie to jedyny i zarazem ogromny minus tego roweru

To zdecydowanie nie jest rower do ścigania :) 

Miałem kiedyś rower na oponach 27.5+ czyli 27.5x3.0 - po lasach, polach, piachu i wertepach szedł jak czołg. Ciśnienie ~0.8-1bar. Problem się robił na asfalcie. Próba jazdy na wyższych ciśnieniach powodowała, że koła podskakiwały jak piłki tenisowe. Dlatego po tych eksperymentach chyba doszli do wniosku, że 2.6 to taki sensowny max. Odpowiednikiem średnicy koła 27.5x3.0 jest 29x2.25. Jak przyjrzysz się zdjęciom expl540 i expl700 to zobaczysz większą przestrzeń pomiędzy oponą, a rurą podsiodłową w expl700. Przy mniejszej średnicy kół w expl700 suport i korby są bliżej ziemi. Nie odbierałbym tego jako minus, to jest po prostu inna opcja. Kolega, któremu sprzedałem rower 27.5+ dokupił niedawno koła 29 na wyjazd z sakwami.

IMG_3578.JPG

IMG_4937.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...