Skocz do zawartości

Trek za 2500 zł dla dziecka


Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, jajacek napisał(a):

Instrukcja którą @Pepe75 podlinkował jest bardzo dobra. Ja kupiłem Squirt w wersji zimowej. Moim zdaniem jest trochę za rzadki. Używałem podobnego do niego Momum i wydawał mi się lepszy.

Recon Gold według cytowanego przeze mnie poważanego serwisu Spider Supensions jest o 2 klasy lepszy od Manitou Markhor.

Mam obydwa - letni i zimowy 😉

 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, DjDario napisał(a):

Postudiuję sobie, dzięki 😉 

 

Chętnie sprawdzę ten trop 😉 


Teraz widzę, że w Decathlonie jest przecena na XC 120 NX Eagle za 4049 zł. Jest on coś lepszy od XLPL540 / XC100 ? Kolor czerwony i amortyzator czarny więc wygląda ognisto 😄 W rozmiarze L waży tylko 12kg, napęd SRAM 12 przełożeń, amortyzator RockShox RECON GOLD RL to chyba spoko, tylko też nie widzę punktów montażowych na bagażnik/błotnik? No i obawiam się że w XC120 pozycja będzie bardziej sportowa, a ja chyba wolę jednak przyjąć bardziej rekreacyjną, turystyczną pozycję niż wyścigową 

Nie wiem czy robiłeś jazdy po Deca na którymś z serii xc 100/120 i dla porównania expl540. W xc można zmienić mostek na krótszy i z większym wzniosem, żeby upodobnić pozycję do tej w expl540, ale w xc100/120 masz wyżej suport niż w expl o 12mm (bb drop 50mm w xc100 i 62mm w expl540). Czyli przy prawidłowym ustawieniu będzie wyżej siodełko i dalej od stopy do podłoża. W nowych ramach race720/race900 bb drop ma 60mm.

Odnośnik do komentarza

Jeździłem po sklepie na XC100 i EXPL540 - dla mnie różnica chyba żadna, może dopiero w terenie bym to odczuł 🙂  Wizualnie najbliżej mi pasuje EXPl540, wygodnie mi się na nim jeździło, ma otwory montażowe jakie chcę itp. Jednak decyzję utrudnia polityka cenowa bo, co ciekawe dodali właśnie kolejny rabat i teraz XC100 jest do wzięcia za 3300 zł, XC120 za 4000 zł i jeszcze Race 700 za 4200 zł. Niestety cena EXPL540 bez zmian 😁

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, DjDario napisał(a):

Jeździłem po sklepie na XC100 i EXPL540 - dla mnie różnica chyba żadna, może dopiero w terenie bym to odczuł 🙂  Wizualnie najbliżej mi pasuje EXPl540, wygodnie mi się na nim jeździło, ma otwory montażowe jakie chcę itp. Jednak decyzję utrudnia polityka cenowa bo, co ciekawe dodali właśnie kolejny rabat i teraz XC100 jest do wzięcia za 3300 zł, XC120 za 4000 zł i jeszcze Race 700 za 4200 zł. Niestety cena EXPL540 bez zmian 😁

Był moment, że expl540 był za 3200zł czy jakoś podobnie. Jeżeli nie czułeś różnicy w wysokości suportu to ok. Race 700 to xc100 w innym malowaniu.

 

Odnośnik do komentarza

Wielkie dzięki za pomoc i wszystkie odpowiedzi 👍 Mam pytanie z innej beczki - siodełko rowerowe w moim Treku FX+. Obecnie używam Bontrager Commuter Comp (szerokość 165mm) i wcześniej Bontrager Sport. Jestem szczupły ważę 70kg, rozstaw kości kulszowych coś koło 11-12 cm. Zawsze mam spodnie z wkładką, mam też sztycę amortyzowaną SR Suntour. Po przejechaniu już 20 kilometrów zaczynają mnie kości kulszowe boleć i zastanawiam się ile setek czy tysięcy km trzeba zrobić, aby dyskomfort ustał? 😁 Albo też czy nie prościej będzie zainwestować w inne siodełko? Może macie jakiś model do polecenia? Może jakieś bardziej amortyzujące/sprężyste Selle Royale albo coś z Decathlonu? 

Odnośnik do komentarza

Każdy ma inny tyłek i dla każdego inne siodełko będzie wygodne. Ale Twoje jest wg mnie za szerokie bo powinno być szersze od rozstawu kości kulszowych o około 2 cm. Generał gdzieś czytałem, że dla większości facetów, biorąc pod uwagę średnie statystyczne rozstawy kości kulszowych najbardziej optymalne są siodełka o szerokości 145 mm. No chyba, że tak ustawiłeś sobie rower, że jeździsz maksymalnie wyprostowany, jak na holenderce - wtedy potrzebujesz szersze 😁

Odnośnik do komentarza

Mam podobny rozstaw kości i siodełko spec power o szerokości 143mm. Takie było fabrycznie w rowerze i jest najlepsze jakie dotychczas miałem. Szerokość potwierdziłem w sklepie, że jest dla mnie ok. Wbrew pozorom kanapa podczas dłuższej jazdy uciska tkanki miękkie. Twardsze siodło z „dziurą” trzyma ciężar ciała na kościach.

Niestety z siodełkami jest tak, że wygodne dla mnie może być niewygodne dla Ciebie. Np ja próbowałem kilka modeli selle royal i nie dałem rady na nich jeździć, pomimo prawidłowego doboru szerokości.

Możesz zamówić siodełko przez internet, owinąć pręty taśmą izolacyjną (elektryczną), zamontować i pojeździć. Jest duża szansa, że nie będzie żadnych śladów użycia i jak Ci nie podpasuje to zwrócisz.

Pomaga też dobra wkładka w spodenkach, kiedyś jeździłem w spodenkach Endura, teraz Assos i jest dużo lepiej.

No i tak jak napisałeś - żeby jeździć, trzeba jeździć, aczkolwiek jak bolą Cię kości po 20km to raczej siodełko niedobre.

Odnośnik do komentarza

Ja też szukałem "tego mojego" siodełka i jak na razie skończyłem na Specialized Bridge (nie pamiętam czy Sport czy Comp - Comp jest niby lepsze) 143 mm i jeździ mi się całkiem dobrze. Wcześniej przerabiałem jakieś Selle Italia, Fizik i kilka tańszych typu Author, Wittkop, itp.

Odnośnik do komentarza

.

21 godzin temu, DjDario napisał(a):

...Jestem szczupły ważę 70kg, rozstaw kości kulszowych coś koło 11-12 cm. Zawsze mam spodnie z wkładką, mam też sztycę amortyzowaną SR Suntour. Po przejechaniu już 20 kilometrów zaczynają mnie kości kulszowe boleć i zastanawiam się ile setek czy tysięcy km trzeba zrobić, aby dyskomfort ustał? 😁... 

To przykre 😞Jak się zorientowałem preferujesz rodzinne przejażdżki, dystanse chyba umiarkowane(?), a gdzie przyjemność z jazdy?

IMG_20231228_143048_1.thumb.jpg.83a1e2ba007beb7d51736ed5535e4f12.jpg

Po co bawić się w fakira i ortodoksę obowiązującej teraz rowerowej mody?

istockphoto-518397428-612x612.jpg.2cc6f4ea9e6b8a4209929daf6d839e3c.jpg

Wypróbuj najprostszą receptę, miękkie siodełko, najlepiej sprężynowe, ale koniecznie z dziurą(!). Na szczęście są nadal produkowane, wybór jest.

https://roweroweporady.pl/f/topic/10820-sztyca-suntour/?do=findComment&comment=81253

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Greg29 napisał(a):

Ja też szukałem "tego mojego" siodełka i jak na razie skończyłem na Specialized Bridge (nie pamiętam czy Sport czy Comp - Comp jest niby lepsze) 143 mm i jeździ mi się całkiem dobrze. Wcześniej przerabiałem jakieś Selle Italia, Fizik i kilka tańszych typu Author, Wittkop, itp.

Pytałem kilku użytkowników Wittkopa i je zachwalali, ale jakoś szata graficzna mnie nigdy nie przekonała do spróbowania 😉

Odnośnik do komentarza

Sztyca amortyzowana czuję , że robi dobrą robotę i  oszczędza mój kręgosłup przy większych dziurach, uskokach, krawężnikach itd. Tym bardziej, że mój Trek to sztywniak, bez amortyzatorów. Po założeniu opon Schwalbe Smart Sam 1.75" komfort również się poprawił, ale też zdecydowanie lepsza przyczepność na szutrach, nie zauważyłem spowolnienia na asfalcie, więc z nowych opon jestem bardzo zadowolony. Teraz do pełni brakuje mi jeszcze dopasowanego siodełka. Lubi jazdę w spodniach z wkładką, więc z tym nie ma problemu, ale pokonując 50-100km żeby tyłek nie bolał to muszę poszukać czegoś właściwego dla mnie. Wittkop robi fajne siodełka i  kilku rowerowych znajomych bardzo je sobie chwali. Mnie przed Wittkopem odrzuca tylko ich nieco dziwny wygląd (niepotrzebne napisy i takie tam detale). Nie chcę wydawać majątku na siodełko, więc może na pierwszy ogień zamówię Specialized Bridge Sport 143mm. Co prawda nie ma dziury, a tylko wgłębienie ale widzę, że dosyć sporo osób je poleca. Fajnie jakby do siodełka dało rady zamontować uchwyt na lampkę Bontrager Flare Rt. 

Odnośnik do komentarza

Wittkop ma dziwnie ukształtowane siedzisko, takie jakby dwie wystające półkule z tym żelem czy czymś tam co sprawia, że się niewygodnie siedzi. Przynajmniej dla mnie, po jakimś czasie czułem, że uwiera mnie. Spróbuj może Specialized Bridge Comp jak masz możliwość, podobno lepsze niż Bridge Sport, ja mam Bridge Sport ale mam zamiar jeszcze kupić Comp i przetestować. Jest też wersja z dziurą co się nazywa Specialized Power. Ja tego swojego Specialized Bridge Sport kupiłem na niemieckim kleinanzeigen.de/, takim odpowiedniku naszego olx, za 17 eur z przesyłką. Wystawiają je za około 20 eur ale można negocjować

Odnośnik do komentarza

Dzięki za sugestie. Widać temat siodełek rowerowych to temat rzeka, jest tego bardzo dużo a każdy ma też nieco inny tyłek 😄 
Oglądałem też siodełka z takimi dużymi otworami - Specializd Power ARC i Bontrager Aeolus, które na tym na filmie są też polecane. Chyba będę po kolei zamawiać, obklejać , testować i odsyłać żeby w końcu móc wybrać to najwygodniejsze 🙂

https://youtu.be/dy-XGDAFCK0 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...