Skocz do zawartości

Trek za 2500 zł dla dziecka


Rekomendowane odpowiedzi

OK dziękuję, pójdziemy w tego ST540. Z ciekawości zapytam, dlaczego w damskiej wersji ten "łącznik" amortyzatorów jest z tyłu a nie z przodu jak w wersji męskiej? Przypuszczam, że przez to nieco trudniej zamontować będzie jakiś sensowny błotnik typu SKS Velo 65, chyba że się mylę 🙂
I tym oto sposobem zamiast Treka, będą w domu dwa rowery z Decathlonu... 😁

Muszę też zakupić platformę do przewozu 4 rowerów. Który model będzie lepszy: Aguri Active Bike czy Peruzzo Como? Może jest tu ktoś kto zna te bagażniki i coś podpowie

st540women.jpeg

Odnośnik do komentarza

Dobrze na tym zdjęciu nie widać, ale jeśli zacisk hamulca i tarcza są po prawej stronie, to ten widelec jest po prostu odwrotnie zamontowany. Takie partactwo... Wystarczy, że poluzujesz topcap od sterów, zluzujesz dwie śruby trzymające mostek, przekręcisz widelec we właściwe położenie, ponownie dokręcisz topcap (to służy do likwidacji luzu w sterach) i ponownie dokręcisz mostek... Może też być potrzeba innego poprowadzenia pancerzy.

 

EDIT: Teraz widzę, że jednak nie... Ten zacisk jest chyba po lewej, czyli poprawnie, więc zupełnie nie rozumiem dlaczego ten widelec ma łącznik z tyłu!

Odnośnik do komentarza

Ok dziękuję Wam za odpowiedzi. Szaleństwo zakupowe trwa dalej 😁 Pojechaliśmy odebrać rower dla żony, a na miejscu były też EXPL 540 (cena 3999 zł) oraz XC100 (3699 zł). Przejechałem się nimi po sklepie i mówię sobie "o kurde, ale fajne rowery! Biorę drugi dla siebie! " A że małżonka poparła i dała zgodę, to teraz ja stoję przed dylematem który wybrać? Cena XC100 ciut niższa, ale który lepszy? 😉

Wizualnie EXP540 lepiej mi pasi, w XC100 spoko jest ta blokada amora z kierownicy, ale malowanie tego białego amora Manitou jest troszkę denerwujące (kolor biały) 🙂

Odnośnik do komentarza

Oj tak, już jestem cały chory na punkcie rowerów i zamiast do pracy wolę iść na rower 😁 Zaraziłem tym żonę i trójkę dzieci. Teraz łamię siostrę i szwagra 🤣 
Tego XC100 już dziś miałbym u siebie w domu, ale to białe malowanie amortyzatora jakoś mnie odrzuca i waham się czy jednak EXP540 nie będzie bardziej mi się podobał, mimo nieco wyższej ceny ☺️
Testowałem w sklepie rozmiary M oraz L i nie wiem do końca ale chyba jednak L-ka będzie lepsza dla mnie przy wzroście 178-179 cm ?

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, DjDario napisał(a):

czy jednak EXP540 nie będzie bardziej mi się podobał,

No i ta rama ma inserty do montażu tylnego bagażnika. Skoro uprawiasz turystykę - przyda się takie wygodne rozwiązanie, mimo, że są patenty na przewożenie bagażu na HT bez dziurek. 

Odnośnik do komentarza
Teraz, APZ napisał(a):

No i ta rama ma inserty do montażu tylnego bagażnika. Skoro uprawiasz turystykę - przyda się takie wygodne rozwiązanie, mimo, że są patenty na przewożenie bagażu na HT bez dziurek. 

Dobrze że o tym wspominasz, bo właśnie czytam że XC 100 nie ma otworów to mocowania bagażnika i błotników. Ja jednak szukam czegoś nieco bardziej rekreacyjnego / turystycznego, więc bagażnik i błotniki są dla mnie też ważne. Szkoda że za EXPl540 trzeba dać 300 zł więcej aniżeli za ciut lepszego XC100, ale widać nie można mieć wszystkiego 😁

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, DjDario napisał(a):

Ja jednak szukam czegoś nieco bardziej rekreacyjnego / turystycznego, więc bagażnik i błotniki są dla mnie też ważne.

Nie wiem jak z montowaniem błotników do RR exp540 (nie próbowałem), ale czasami pożyczam ten rower od żony i podoba mi się. Hamulce dotrą się po jakimś czasie i będzie OK. do turystyki. 

Odnośnik do komentarza

Gdyby w XC100 dali otwory montażowe i np. czarny amortyzator to bez wahania bym go kupił, a tak to chyba jednak "wygra" EXPL 540 w rozmiarze L.

Używam do łańcuchów oleju Fenwick's All Condition, czy to dobry produkt czy lepiej pójść w coś innego? Ten olej mam wrażenie że robi czarny nalot na łańcuchu, albo tak "przyciąga" brud 🙂 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, DjDario napisał(a):

Gdyby w XC100 dali otwory montażowe i np. czarny amortyzator to bez wahania bym go kupił, a tak to chyba jednak "wygra" EXPL 540 w rozmiarze L.

Używam do łańcuchów oleju Fenwick's All Condition, czy to dobry produkt czy lepiej pójść w coś innego? Ten olej mam wrażenie że robi czarny nalot na łańcuchu, albo tak "przyciąga" brud 🙂 

Spróbuj wosku, jest dużo czyściej. Używam Squirt, np tu masz instrukcję https://cyklopara.pl/2020/04/09/smar-squirt-polecamy/ .

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, jajacek napisał(a):

Na Zero Friction Cyling możesz się dokształcić

Postudiuję sobie, dzięki 😉 

 

1 godzinę temu, Pepe75 napisał(a):

Spróbuj wosku, jest dużo czyściej. Używam Squirt

Chętnie sprawdzę ten trop 😉 


Teraz widzę, że w Decathlonie jest przecena na XC 120 NX Eagle za 4049 zł. Jest on coś lepszy od XLPL540 / XC100 ? Kolor czerwony i amortyzator czarny więc wygląda ognisto 😄 W rozmiarze L waży tylko 12kg, napęd SRAM 12 przełożeń, amortyzator RockShox RECON GOLD RL to chyba spoko, tylko też nie widzę punktów montażowych na bagażnik/błotnik? No i obawiam się że w XC120 pozycja będzie bardziej sportowa, a ja chyba wolę jednak przyjąć bardziej rekreacyjną, turystyczną pozycję niż wyścigową 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...