DjDario Opublikowano 30 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia OK dziękuję, pójdziemy w tego ST540. Z ciekawości zapytam, dlaczego w damskiej wersji ten "łącznik" amortyzatorów jest z tyłu a nie z przodu jak w wersji męskiej? Przypuszczam, że przez to nieco trudniej zamontować będzie jakiś sensowny błotnik typu SKS Velo 65, chyba że się mylę 🙂 I tym oto sposobem zamiast Treka, będą w domu dwa rowery z Decathlonu... 😁 Muszę też zakupić platformę do przewozu 4 rowerów. Który model będzie lepszy: Aguri Active Bike czy Peruzzo Como? Może jest tu ktoś kto zna te bagażniki i coś podpowie Odnośnik do komentarza
HSM Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia Dobrze na tym zdjęciu nie widać, ale jeśli zacisk hamulca i tarcza są po prawej stronie, to ten widelec jest po prostu odwrotnie zamontowany. Takie partactwo... Wystarczy, że poluzujesz topcap od sterów, zluzujesz dwie śruby trzymające mostek, przekręcisz widelec we właściwe położenie, ponownie dokręcisz topcap (to służy do likwidacji luzu w sterach) i ponownie dokręcisz mostek... Może też być potrzeba innego poprowadzenia pancerzy. EDIT: Teraz widzę, że jednak nie... Ten zacisk jest chyba po lewej, czyli poprawnie, więc zupełnie nie rozumiem dlaczego ten widelec ma łącznik z tyłu! Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia Bo tak ma każdy Manitou. Błotnik montuje się normalnie, nie robi różnicy https://ibb.co/LNH3NQQ Odnośnik do komentarza
HSM Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia Cóż, człowiek uczy się całe życie... zwłaszcza jak swój jedyny rower mtb miał 30 lat temu i nie było w nim mowy o żadnym amortyzatorze, czyste cromo! Odnośnik do komentarza
DjDario Opublikowano 30 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia Ok dziękuję Wam za odpowiedzi. Szaleństwo zakupowe trwa dalej 😁 Pojechaliśmy odebrać rower dla żony, a na miejscu były też EXPL 540 (cena 3999 zł) oraz XC100 (3699 zł). Przejechałem się nimi po sklepie i mówię sobie "o kurde, ale fajne rowery! Biorę drugi dla siebie! " A że małżonka poparła i dała zgodę, to teraz ja stoję przed dylematem który wybrać? Cena XC100 ciut niższa, ale który lepszy? 😉 Wizualnie EXP540 lepiej mi pasi, w XC100 spoko jest ta blokada amora z kierownicy, ale malowanie tego białego amora Manitou jest troszkę denerwujące (kolor biały) 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia Wkręcasz się :) To dobrze. Skończysz jak @Oskarr, który wkręcił w kolarstwo brata, narzeczoną i rodziców :) Ja bym brał XC 100 do bardziej ambitnej jazdy, EXPL 540 do turystyki. Ten biały kolo amora to faktycznie masakra. Odnośnik do komentarza
DjDario Opublikowano 30 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia Oj tak, już jestem cały chory na punkcie rowerów i zamiast do pracy wolę iść na rower 😁 Zaraziłem tym żonę i trójkę dzieci. Teraz łamię siostrę i szwagra 🤣 Tego XC100 już dziś miałbym u siebie w domu, ale to białe malowanie amortyzatora jakoś mnie odrzuca i waham się czy jednak EXP540 nie będzie bardziej mi się podobał, mimo nieco wyższej ceny ☺️ Testowałem w sklepie rozmiary M oraz L i nie wiem do końca ale chyba jednak L-ka będzie lepsza dla mnie przy wzroście 178-179 cm ? Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2 minuty temu, DjDario napisał(a): czy jednak EXP540 nie będzie bardziej mi się podobał, No i ta rama ma inserty do montażu tylnego bagażnika. Skoro uprawiasz turystykę - przyda się takie wygodne rozwiązanie, mimo, że są patenty na przewożenie bagażu na HT bez dziurek. Odnośnik do komentarza
DjDario Opublikowano 30 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia Teraz, APZ napisał(a): No i ta rama ma inserty do montażu tylnego bagażnika. Skoro uprawiasz turystykę - przyda się takie wygodne rozwiązanie, mimo, że są patenty na przewożenie bagażu na HT bez dziurek. Dobrze że o tym wspominasz, bo właśnie czytam że XC 100 nie ma otworów to mocowania bagażnika i błotników. Ja jednak szukam czegoś nieco bardziej rekreacyjnego / turystycznego, więc bagażnik i błotniki są dla mnie też ważne. Szkoda że za EXPl540 trzeba dać 300 zł więcej aniżeli za ciut lepszego XC100, ale widać nie można mieć wszystkiego 😁 Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 1 minutę temu, DjDario napisał(a): Ja jednak szukam czegoś nieco bardziej rekreacyjnego / turystycznego, więc bagażnik i błotniki są dla mnie też ważne. Nie wiem jak z montowaniem błotników do RR exp540 (nie próbowałem), ale czasami pożyczam ten rower od żony i podoba mi się. Hamulce dotrą się po jakimś czasie i będzie OK. do turystyki. Odnośnik do komentarza
DjDario Opublikowano 31 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia Gdyby w XC100 dali otwory montażowe i np. czarny amortyzator to bez wahania bym go kupił, a tak to chyba jednak "wygra" EXPL 540 w rozmiarze L. Używam do łańcuchów oleju Fenwick's All Condition, czy to dobry produkt czy lepiej pójść w coś innego? Ten olej mam wrażenie że robi czarny nalot na łańcuchu, albo tak "przyciąga" brud 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 31 Stycznia Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia Na Zero Friction Cyling możesz się dokształcić Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 31 Stycznia Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 3 godziny temu, DjDario napisał(a): Gdyby w XC100 dali otwory montażowe i np. czarny amortyzator to bez wahania bym go kupił, a tak to chyba jednak "wygra" EXPL 540 w rozmiarze L. Używam do łańcuchów oleju Fenwick's All Condition, czy to dobry produkt czy lepiej pójść w coś innego? Ten olej mam wrażenie że robi czarny nalot na łańcuchu, albo tak "przyciąga" brud 🙂 Spróbuj wosku, jest dużo czyściej. Używam Squirt, np tu masz instrukcję https://cyklopara.pl/2020/04/09/smar-squirt-polecamy/ . Odnośnik do komentarza
DjDario Opublikowano 31 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 4 godziny temu, jajacek napisał(a): Na Zero Friction Cyling możesz się dokształcić Postudiuję sobie, dzięki 😉 1 godzinę temu, Pepe75 napisał(a): Spróbuj wosku, jest dużo czyściej. Używam Squirt Chętnie sprawdzę ten trop 😉 Teraz widzę, że w Decathlonie jest przecena na XC 120 NX Eagle za 4049 zł. Jest on coś lepszy od XLPL540 / XC100 ? Kolor czerwony i amortyzator czarny więc wygląda ognisto 😄 W rozmiarze L waży tylko 12kg, napęd SRAM 12 przełożeń, amortyzator RockShox RECON GOLD RL to chyba spoko, tylko też nie widzę punktów montażowych na bagażnik/błotnik? No i obawiam się że w XC120 pozycja będzie bardziej sportowa, a ja chyba wolę jednak przyjąć bardziej rekreacyjną, turystyczną pozycję niż wyścigową Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 31 Stycznia Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia Instrukcja którą @Pepe75 podlinkował jest bardzo dobra. Ja kupiłem Squirt w wersji zimowej. Moim zdaniem jest trochę za rzadki. Używałem podobnego do niego Momum i wydawał mi się lepszy. Recon Gold według cytowanego przeze mnie poważanego serwisu Spider Supensions jest o 2 klasy lepszy od Manitou Markhor. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się