Skocz do zawartości

Piekło zamarzło. Zwycięzca Gravelowych Mistrzostw Świata jechał na Silexie!


sl66

Rekomendowane odpowiedzi

Wybaczcie clickbaitowy tytuł, ale raczej mało kto się tego spodziewał ? 

Dodam, że jest to nowa rama Silexa, nieco bardziej usportowiona niż pierwsza generacja. Niemniej wciąż widać, że to Silex:
https://www.globalcyclingnetwork.com/tech/news/did-matej-mohoric-win-gravel-world-championships-on-an-unreleased-merida-bike?fbclid=IwAR21-Am7KGhY_FgK8WdhOalSZkUWmtM-IUySbc8od7Ru8unZQk2pA5iU2JM

Odnośnik do komentarza

Chodzi o to, że wiele osób uważa Meridy Silex za dziadkowozy ze względu na rekreacyjną geometrię oraz specyficzny kształt ramy, który tylko potęguje wrażenie rekreacyjności. Niektórzy nazywają ten rower gravelową Multiplą ? Raczej nikt by nie przypuszczał, że można na nim wygrać Gravelowe Mistrzostwa Świata.

PS. Cały temat był pisany z przymrużeniem oka i tak go należy traktować ? 

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, damianKr napisał(a):

Chociaż pewnie podobny "usportowiony" model Silexa zapewne pokaże się w sprzedaży.

Generalnie jest już zapowiedziana nowa rama (2-giej generacji) do Silexa, też trochę bardziej usportowiona względem 1-szej generacji. Ale nie wiem czy to jest ta sama, na której jechał Mohoric, czy jeszcze inna. Aż tak w to nie wnikałem ? 

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, sl66 napisał(a):

Generalnie jest już zapowiedziana nowa rama (2-giej generacji) do Silexa, też trochę bardziej usportowiona względem 1-szej generacji. Ale nie wiem czy to jest ta sama, na której jechał Mohoric, czy jeszcze inna. Aż tak w to nie wnikałem ? 

Mnie osobiście się wydaje, że takie zmiany w modelu SIlex nie są potrzebne. Obecny model ma swoje miejsce na rynku, oferuje chyba największy komfort z całej gamy graveli i często jest wybierany przez osoby uprawiające bike packing. 

Ale cóż, skoro Merida chce nagle usportawiać Silexa, to zapewne model wymaga odświeżenia, żeby podbić sprzedaż.

Odnośnik do komentarza

Zawsze mówiłem że Silex to dobra rama. Niewiadoma ściga się w zespole Canyon-SRAM Racing stąd wybór takiego a nie innego roweru. Pamiętajmy że nikt nie ścigał się raczej na ramach aluminiowych.

Kluczowy to był dobór opon na ten wyścig. Alejandro Valverde, niezwiązany obecnie z żadnym sponsorem, miał z przodu Specialized Pathfinder Pro a z tyłu Pirelli Cinturato. Najpopularniejszymi oponami były Specialized Pathfinder i Schwalbe G-One.

Część jechała na napędach 1x, część na 2x. Część na szosowych, część na tzw. mullet czyli klamki szosowe, przerzutki i kaseta MTB.

Tu galeria techniczna:
UCI Gravel World Championships 2023 tech gallery | Unreleased bikes, road bike pedals, semi-slick tyres and hard gears dominate - BikeRadar

Odnośnik do komentarza
W dniu 10.10.2023 o 13:33, Greg29 napisał(a):

Zwyciężczyni, Katarzyna Niewiadoma, jechała na Canyonie. Chociaż chyba nie miała umowy reklamowej z firmą bo pooklejała ramę tak, żeby nie było widać nazwy marki ?

Kasia Niewiadoma gravelową Mistrzynią Świata! - ETNH GRAVEL MAGAZINE

Jednak nie pooklejała tego Canyona tylko tak będzie wyglądał - właśnie został zaprezentowany:

https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/nowosci_sprzetowe/19735/nowy_canyon_grail_wyscigowy_gravel_2024

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...