Turysta05 Opublikowano 23 Stycznia Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia @Rot to co piszesz jest co najmniej dziwne, to się musi dać wyregulować. Przyczyny mogą mieć inne źródło! 1) czy tarcza jest prosta? Może się kołysać co najwyżej 0,5mm a w zasadzie mniej. Można ją prostować nawet palcami, gdy silnie to szczypcami, ale bez ząbków. 2) czy są te specjalne podatne podkładki pod śrubami? Nie zgubiłeś ich? Jeżeli wszystko jest ok. p.1), 2), to po leciutkim przykręceniu zacisku można tak go tak nastawić palcami, że żadnego ocierania nie będzie. Jeżeli to niemożliwe, to masz jakąś wadę fabryczną, np. wadliwa obróbka maszynowa (frezowanie) itp. Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 23 Stycznia Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 8 minut temu, Turysta05 napisał(a): @Rot to co piszesz jest co najmniej dziwne, to się musi dać wyregulować. Przyczyny mogą mieć inne źródło! 1) czy tarcza jest prosta? Może się kołysać co najwyżej 0,5mm a w zasadzie mniej. Można ją prostować nawet palcami, gdy silnie to szczypcami, ale bez ząbków. 2) czy są te specjalne podatne podkładki pod śrubami? Nie zgubiłeś ich? Jeżeli wszystko jest ok. p.1), 2), to po leciutkim przykręceniu zacisku można tak go tak nastawić palcami, że żadnego ocierania nie będzie. Jeżeli to niemożliwe, to masz jakąś wadę fabryczną, np. wadliwa obróbka maszynowa (frezowanie) itp. 1 - na oko właśnie mniej niż te pół milimetra, ale zaznaczam - na oko 2 - o które śruby chodzi? Te, którymi się przykręca zaciski do ramy? Jeśli tak, to użyłem tych samych, które miałem już wcześniej z Tektro z przodu, bo przez adapter te które dostałem z Shimano byłyby za krótkie, specjalnie zwracałem uwagę na podkładki. Tył też lekko przyciera, ale wydaje mi się że tam akurat dam radę to wyregulować - jak odkręcę odrobinę zaciski to się toczy gładko, jak tylko przykręcę z powrotem to widzę leciutki opór, na tyle żeby puszczone koło się obracało krócej. Odnośnik do komentarza
Turysta05 Opublikowano 23 Stycznia Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia Tak. Jeśli dałeś te same śruby z podkładkami i nie pomyliłeś kolejności (są dwie w parze) to ok! Ile się kołysze tarcza widać dokładnie w szczelinie zacisku. Świeć latarką od spodu i patrz z góry czy szczelina światła pomiędzy klockami a tarczą jest w miarę jednakowa z obu stron. Jeżeli się zamyka i słychać tarcie to przepychaj zacisk palcami. Dokręca się na końcu, naprzemiennie i delikatnie. Ja obsługuję 4 rowery w rodzinie i wszędzie ustawione hamulce tarczowe są absolutnie bezszelestne, nie ma żadnego ocierania! Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 23 Stycznia Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia Podkładki nawet mi ze śrub nie spadły, więc nie powinno być tu problemu. Kołysze się bardzo, ale to bardzo delikatnie, natomiast za nic w świecie nie jestem w stanie tego ustawić tak, żeby szczeliny były równo, za każdym razem albo po skosie, albo jedna strona na płasko bliżej, też kiedy mi się wydaje, że ustawiłem względnie ok, to po dokręceniu nagle widzę, że jest bardzo nie-ok. Mam też wrażenie, że szczeliny patrząc of przodu zacisku są większe, niż od tyłu. Odnośnik do komentarza
Turysta05 Opublikowano 23 Stycznia Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia Tak, to końcowe silne dokręcenie często psuje ustawienie, dla tego nie potrzeba dokręcać "na beton" a tylko tyle ile "w palcach" na klucz imbusowy. Przed rozkręcaniem chroni ta farba na gwintach, ale się niestety wyciera gdy dużo się kręci. Gdy zacisk stale ucieka w tą samą stronę, to tam już po wstępnym ułożeniu wkłada się tekturkę np. z pudełka od lekarstw, cienka a twarda, ktoś naciska na klamkę, a ty stopniowo naprzemiennie dokręcasz śruby trzymając zacisk ręką dla zrównoważenia momentu obrotowego od klucza. Wiem jak to bywa kłopotliwe, niektóre zaciski ustawią się od razu, a inne to jakby diabeł tam siedział 😞 Ostatecznie klocki docierają się w pracy, ale to tylko niewielkie niedoskonałości, bo zużywanie jest minimalne, przecież okładzina ma 2mm grubości, a wymieniamy gdy spadnie poniżej 1mm. Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 23 Stycznia Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 49 minut temu, Turysta05 napisał(a): Tak, to końcowe silne dokręcenie często psuje ustawienie, dla tego nie potrzeba dokręcać "na beton" a tylko tyle ile "w palcach" na klucz imbusowy. Przed rozkręcaniem chroni ta farba na gwintach, ale się niestety wyciera gdy dużo się kręci. Gdy zacisk stale ucieka w tą samą stronę, to tam już po wstępnym ułożeniu wkłada się tekturkę np. z pudełka od lekarstw, cienka a twarda, ktoś naciska na klamkę, a ty stopniowo naprzemiennie dokręcasz śruby trzymając zacisk ręką dla zrównoważenia momentu obrotowego od klucza. Wiem jak to bywa kłopotliwe, niektóre zaciski ustawią się od razu, a inne to jakby diabeł tam siedział 😞 Ostatecznie klocki docierają się w pracy, ale to tylko niewielkie niedoskonałości, bo zużywanie jest minimalne, przecież okładzina ma 2mm grubości, a wymieniamy gdy spadnie poniżej 1mm. Zacząłem manualnie palcami ustawiać, tył wydaje się być cacy już - bez żadnych oporów, a jeszcze przed chwilą strasznie głośno i metalicznie piszczał jak potępieniec, spróbuję jeszcze przód, ale tu mam gorszą widoczność tego, co się dzieje, no i tarcza jest większa i bardziej podatna na wygięcia. EDIT: Dobra, chyba naprawiłem, ponumerowałem ramiona przedniej tarczy, znalazłem w którym miejscu i w którą stronę wygięta i lekko cążkami naprostowałem. Na ten moment wydaje się działać cichutko. Odnośnik do komentarza
sweetdream71 Opublikowano 7 Lutego Udostępnij Opublikowano 7 Lutego Co myślicie o specyfikacji tego roweru? W tych pieniądzach to ciężko nawet rockridera na sztywnych osiach dostać... https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-chisel-ht-29-składane-rowery-elektryczne/138267698/p To chyba lepszy rower niż Rockridera XC 100, którego niedawno kupiłem. W tym momencie cena obu modeli jest podobna. Czy Waszym zdaniem warto wymienić XC 100 na tego cChisela? Czy może się mylę? Odnośnik do komentarza
DEFTONES Opublikowano 7 Lutego Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 6 minut temu, sweetdream71 napisał(a): Co myślicie o specyfikacji tego roweru? W tych pieniądzach to ciężko nawet rockridera na sztywnych osiach dostać... https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-chisel-ht-29-składane-rowery-elektryczne/138267698/p I to jest prawilna cena. Tyle powinien kosztować taki rower na takim osprzęcie. Świetna rama pod ewentualną modyfikację. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego (edytowane) Można się czepiać SX, ale ogólnie super specyfikacja jak za tą cenę. EXPL 540 kładzie, moim zdaniem minimalnie lepiej niż XC 100, przy cenie niższej niż XC 100 nic, tylko brać 🙂 Bikeinn może trochę wprowadzać w błąd. Jest ładna polska strona, jednak zakupy z hiszpańskiego sklepu. Sklep z dobrymi opiniami, co ważne darmowa przesyłka, ale ewentualne kwestię reklamacyjne czy obsługa gwarancyjna mogą być na minus. Przy tak dużej różnicy w cenie bym się tym nie przejmował, bo zostaje z 1k pln w stosunku do konkurencji na ewentualną wymianę amora czy przerzutki, ale warto mieć to na uwadze. Edytowane 8 Lutego przez Oskarr dodanie informacji o sklepie Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego Deore lepsze niż sx. Sram level lepszy niż tektro, ale dalej przy mocniejszej jeździe oba do zmiany. Geo i jakość ramy porównywalna, w jednym I drugim masz dożywotnia gwarancje na ramę, ale łatwiej ją załatwić w Polsce w decathlonie niż przez sklep w Hiszpanii. Wolę manitou, chyba że ważysz powyżej 80kg to rockshock. Lepsze są fast tracki, ale jeszcze lepsze schwalbe racing ray/ralph lub Conti race king. Jak masz xc 100 to zmiana nie ma sensu. Mając xc 100 za 3300 z polską gwarancją a tego Speca za 3500 z hiszpańska gwarancją nie wiem co bym wybrał, ale na 100% bym nie zmieniał jednego na drugiego. Spec może mieć większą wartość przy odsprzedaży, choć używane xc 100 2-3 lata chodzą po 2500-3000 zł. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego Spec lepsza i lżejsza rama Spec lepsza marka więc lepsza wartość odsprzedażna Spec lepsze heble Spec lepsze koła Spec lepsze opony XC 100 lepszy napęd XC 100 lepsza gwarancja bo w okresie gwarancji mamy serwis amora za free Który ma lepszy amor jest kwestią dyskusyjną. Mechanicy twierdzą że RockShox Judy lepszy. Użytkownicy często wolą Manitou Markhor Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 21 godzin temu, sweetdream71 napisał(a): Co myślicie o specyfikacji tego roweru? W tych pieniądzach to ciężko nawet rockridera na sztywnych osiach dostać... https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-chisel-ht-29-składane-rowery-elektryczne/138267698/p To chyba lepszy rower niż Rockridera XC 100, którego niedawno kupiłem. W tym momencie cena obu modeli jest podobna. Czy Waszym zdaniem warto wymienić XC 100 na tego cChisela? Czy może się mylę? Co znaczy lepszy.... Oba rowery mają podstawowej klasy osprzęt który nieznacznie się od siebie różni. Znacznie moze sie różnić dopasowanie roweru do wymiarów uzytkownika. Rockrider ma 4 rozmiary, Specialized 5 przy samym zakresie wzrostów od 1.5m do 2m. Rockrider najprawdopodobniej w modelu xc100 nie stosuje też stopniowania długości ramienia korby(nie stosował xc500, dopiero w karbonowych modelach) Jeśli miałeś trudność w doborze rozmiaru lub masz korbę 175mm przy małej ramie, to może mieć sens. Nie przeceniał bym znaczenia różnic pomiędzy modelami osprzętu. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Dodam jeszcze, że spec jest pięknie wynonany. Dbałość o szczegóły jest na prawde na wysokim poziomie. Bardzo mi sie podoba wizualnie. Rama, nie rozumiem dlaczego jest wychwalana. Jest mięęęęękka. Jest lekka, ale wynika to z bardzo małych przekrojów rurek, ale nie z zastosowania aluminium z rakiety SpaceX. Na pewno nie jest to rama optymalna dla kogoś o większej masie czy więcej mocy. Porównując z Chiselem, to XC100 jest bardzo bardzo sztywne. Aż nagrałem filmik, by zaprezentować wiotkość ramy chisela. https://www.youtube.com/shorts/jnwBPnN7Kmo Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego To jakiś hardcore. Ta rama powinna być jedną z najlepszych alu ram na rynku a wygląda to strasznie Nagrasz jak robiłeś ten test? porównam do moich rowerów, w tym bardzo budżetowych 😄 Odnośnik do komentarza
igiwir123 Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Godzinę temu, Veriv napisał(a): Dodam jeszcze, że spec jest pięknie wynonany. Dbałość o szczegóły jest na prawde na wysokim poziomie. Bardzo mi sie podoba wizualnie. Rama, nie rozumiem dlaczego jest wychwalana. Jest mięęęęękka. Jest lekka, ale wynika to z bardzo małych przekrojów rurek, ale nie z zastosowania aluminium z rakiety SpaceX. Na pewno nie jest to rama optymalna dla kogoś o większej masie czy więcej mocy. Porównując z Chiselem, to XC100 jest bardzo bardzo sztywne. Aż nagrałem filmik, by zaprezentować wiotkość ramy chisela. https://www.youtube.com/shorts/jnwBPnN7Kmo I ktoś niby za 9 tysięcy to kupuje 🙂 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się