Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

@Rot 
1. Jeśli masz tam 1x11 deore to łańcuch Shimano deore/105 11 rzędowy. Możesz go kupić gdziekolwiek. 
2. Odpuściłbym zabawę z tymi hamulcami i od razu na przód wsadziłbym mt 400:
https://www.centrumrowerowe.pl/hamulec-tarczowy-shimano-deore-br-mt410-bl-mt401-pd26526/?v_Id=187954
Z tyłu możesz zostawić te co masz, ewentualnie również wymiana na coś w stylu mt 400. Jeśli jesteś cięższy możesz rozważyć wymianę na m6100, ale modele 6100 i w górę wymagają wymianę tarcz na węższe, więc tu za oś zapłacisz powyżej 300 zł a i sama wymiana jest dużo trudniejsza niż podmiana mt 410. 

3. Sprawdzisz po wymianie łańcuccha. 
4. Przed sezonem wymiana oleju w goleniach Manitou. Możesz ogarnąć to sam za jakieś 50 zł lub odesłać na serwis za jakieś 200-250. 

Odnośnik do komentarza
[mention=11209]Rot[/mention] 
1. Jeśli masz tam 1x11 deore to łańcuch Shimano deore/105 11 rzędowy. Możesz go kupić gdziekolwiek. 
2. Odpuściłbym zabawę z tymi hamulcami i od razu na przód wsadziłbym mt 400:
https://www.centrumrowerowe.pl/hamulec-tarczowy-shimano-deore-br-mt410-bl-mt401-pd26526/?v_Id=187954
Z tyłu możesz zostawić te co masz, ewentualnie również wymiana na coś w stylu mt 400. Jeśli jesteś cięższy możesz rozważyć wymianę na m6100, ale modele 6100 i w górę wymagają wymianę tarcz na węższe, więc tu za oś zapłacisz powyżej 300 zł a i sama wymiana jest dużo trudniejsza niż podmiana mt 410. 

3. Sprawdzisz po wymianie łańcuccha. 
4. Przed sezonem wymiana oleju w goleniach Manitou. Możesz ogarnąć to sam za jakieś 50 zł lub odesłać na serwis za jakieś 200-250. 
Myślałem o wymianie tego tektro na m6100 ale czy mt500 by mi nie wystarczyły przy wadze 72kg?

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza

Mam MT500 z tarczami SM-RT66 i hamowanie jest brzytwa przy moich 90 kg. Natomiast nie jest to prawidłowo zestawiony zestaw. Zacisk MT500 jest zaciskiem pod szerokie klocki a tarcza SM-RT66 jest tarczą pod wąskie klocki. Więc szeroki klocek piłuje ramiona tarczy wystając poza jej obręb. Co nie zmienia faktu że hamuje to znakomicie.

M6100 ma zacisk pod wąskie klocki i wzmocnione, sztywniejsze przewody hydrauliczne. Klamki hamulcowe w MT500 i M6100 są te same. 

Odnośnik do komentarza

Zależy gdzie i jak jeździsz. Przy podobnej wadze (z bagażami za mało w tym sezonie jeździłem by merytorycznie skomentować, ale jakoś te 15kg bagaży ekstra mnie nie zabiło ? ), nie mam problemu z zatrzymywaniem się przy 2x MT410 na fabrycznych 160mm RT-10, ograniczeniem prędzej jest przyczepność opon niż hamulce. Schody dopiero zaczynają się na dłuższych i nierównych zjazdach w terenie, gdzie taki zestaw na dłuższą metę robi się męczący, bo trzeba mocniej zaciskać klamki.

Odnośnik do komentarza

Zazwyczaj jakieś lekkie semi-turystyczne trasy w okolicy Krakowa, np. do Tyńca, Ojcowski PN, ale też Las Wolski i dookoła Zakrzówka. 

Co prawda za mało mam umiejętności i odwagi na jakieś trudniejsze rzeczy, ale dobrze by było mieć świadomość, że sprzęt pozwala. 

 

Co do tarcz, to kompletnie się nie znam - dostałem standardowo wyposażony XC100, czyli zdaje się Tektro - jak rozumiem idąc w M6100 musiałbym też wymienić tarcze, czyli na dobrą sprawę cały komplet? 

Odnośnik do komentarza
52 minuty temu, Rot napisał(a):

Zazwyczaj jakieś lekkie semi-turystyczne trasy w okolicy Krakowa, np. do Tyńca, Ojcowski PN, ale też Las Wolski i dookoła Zakrzówka. 

Co prawda za mało mam umiejętności i odwagi na jakieś trudniejsze rzeczy, ale dobrze by było mieć świadomość, że sprzęt pozwala. 

 

Co do tarcz, to kompletnie się nie znam - dostałem standardowo wyposażony XC100, czyli zdaje się Tektro - jak rozumiem idąc w M6100 musiałbym też wymienić tarcze, czyli na dobrą sprawę cały komplet? 

Tak

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Nie rozkręcałem jeszcze tej korby deore, ale tam na 90% nie potrzebujesz dedykowanych narzędzi. W starszych korbach ściągałem środkowy blat bez ściągania korby, wykręcasz tylko imbusy trzymające tarczę i ściągasz. W tych korbach, przynajmniej np. w shimano 105, odkręcasz korbę imbusem. Ściągacza nie potrzebujesz, bo masz tam oś przelotową. 

Odnośnik do komentarza

To mój pierwszy post, mimo iż wątek obserwuję od lipca, tak więc witam wszystkich serdecznie, użytkownik EXPLORE 540 od sierpnia.

W dniu 6.12.2023 o 23:22, karol1994czx napisał(a):

Bo nie mam klucza żeby zdjąć korbę i wyjąć fabryczną zębatkę, ( czekam aż przyjdzie z Ali), a chciałem sprawdzić czy w ogóle będzie to pasować. Ta bliżej ramy to poprzednia 30t.

Zębatkę zmienisz bez ściągania korby, wystarczy odkręcić śruby imbusem, sam zmieniałem za 32 zęby, natomiast do zębatki 34T prawdopodobnie potrzebne będą dłuższe śruby bo jest ona grubsza, zresztą ktoś już pisał o tym w tym wątku. 
 

W dniu 22.11.2023 o 18:26, Hunter82pl napisał(a):

Tylko zakładając mt500 mógłbym pozostawić póki co tarcze które były z tektro

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
 

Zmieniłem heble na BR-M7120 i BR-M7100 tył, tarcze zostały tektro i działa to bardzo dobrze, ale na wiosnę i tak wpadną nowe shimano, a graty z EXPL lecą do roweru młodego.
Co do BR-M7120 (zestaw na tył), to akurat udało mi się kupić go taniej niż nowego BR-M7100 na przód i zrobiłem zamiankę, ale jest to "przerost formy nad treścią" i zwykły BR-M7100 czy M6100 w zupełności by starczył do tarczy 180mm (to jest max. wielkość tarczy dla amora x-fusion).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...