Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie, niby niemiecki sklep a strona w języku angielskim, poza tym nie ma typowych dla Niemców sposobów płatności, m.in. PayPal. Numer telefonu też nie jest napisany "po niemiecku" bo oni jak piszą z numerem kierunkowym to dodają zero w nawiasie, bo normalnie u nich numery zaczynają się od zera, jak kiedyś u nas, czyli taki numer powinien być zapisany przykładowo: +49 (0) 157 1234 5678 a nie takie coś z kropkami jak tam

Odnośnik do komentarza

Ta, to musi być scam. Spędziłem dobrą chwilę i nic się nie zgadza - ani pod podanym VAT ID nie ma firmy, ani nigdzie nie znalazłem adresu strony ani nazwy sklepu (po 3 latach działania). No i ceny dużo lepsze od oficjalnego dystrybutora Radona oraz oczywiście wszystkie modele we wszystkich rozmiarach dostępne. Przy braku płatności PayPala nawet nie rozważam eksperymentowania. Jeśli już Radon, to tylko tutaj: https://www.bike-discount.de/en/

Odnośnik do komentarza

Byłem odebrać mojego XC 100 w rozm. (niestety kaseta Microshift). Rower okazał się źle poskładany, po ponownym złożeniu w sklepie okazało się że jest jakiś problem z napędem. Chcieli go jeszcze przetestować na serwisie przed wydaniem. Ja jednak odpuściłem, nie chciałem go już odbierać. Czekam na nowy egzemplarz. Oby kolejna sztuka była już OK.

Chyba coś im siadła kontrola jakości. A może to jednorazowa sytuacja i akurat padło na mnie.

 

Odnośnik do komentarza

Wiecie co, im dłużej jeżdżę na moim XC 100 tym bardziej się przekonuję, że to nie jest rower dla kobiety ? Co wyjazd, to próbuję coś poprawić-skrócona kierownica, wymienione gripy, przestawiony mostek, przesunięte/odrobinę/ siodełko i ciągle mam wrażenie, że ta geometria i wielkość nie są dla mnie dobre. Ja jestem naprawdę wysportowana, dość wysoka, długonoga/przekrok 86/ i długoręka, a na tej M jak mam się awaryjnie zatrzymać, to brakuje ziemi pod nogami, rama tuż przy brzuchu, do tego mimo różnych ustawień manetek trudno mi się hamuje i jednocześnie trzyma kierownicę. Płynie jak marzenie, możliwość blokady kierownicy to złoto, ale geometria.... Zaczęłam nawet myśleć, czy go nie sprzedać i nie kupić tej damskiej wersji Expl 540 lub jakiegos Cube'a, które tu polecacie. Zwłaszcza, że lubię czasem wyjechać na asfalt, a XC 100 choć radzi sobie to jednak czuć bardzo, że to jest rower na leśne wymagające ścieżki i tu się najlepiej sprawdza. Najbardzuej lubię na nim jeździć pod górę i to najlepiej po nierównościach, wtedy odpoczywam ?

Przy okazji wszystkim tym, którzy kupują rower wysyłkowo /ja/ lub nawet jezdżąc na nim godzinę po sklepie powiem, że to nie działa:)))

Odnośnik do komentarza

@Nimia jakie masz teraz ustawienia w rowerze? Jaki masz mostek, jak mocno wyciągnięta sztyca itp. 

Mój tata ma xc 120 w wersji M, mama ma EXPL 540. Ramy są tam prawie identyczne. Porównując rozmiary M w EXPL do XC 100 masz siodełko w XC 100 o 1 cm do tyłu względem kierownicy (ze względu na ostrzejszy kąt rurki w którą wchodzi sztyca) i położenie supportu jest w XC 100 o 1 cm wyżej niż w EXPL. Tak więc przesuwając siodełko o 1 cm do przodu mamy tą samą geometrię (oczywiście przy tych samych mostkach) co w EXPL 540, w XC 100 będziemy jedynie wyżej siedzieli nad ziemią o 1 cm względem EXPL, tego już raczej nie skompensujemy. Na upartego można by dać ramiona korby trochę dłuższe, wtedy można o tyle obniżyć siodełko ale to już rzeźbienie. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Nimia napisał(a):

Przy okazji wszystkim tym, którzy kupują rower wysyłkowo /ja/ lub nawet jeżdżąc na nim godzinę po sklepie powiem, że to nie działa:)))

Trudno jest przez internet stwierdzić co jest komu potrzebne. Godzina jazdy też często nie wystarczy. Jak użytkownik jest niedoświadczony to kluczowe żeby dobrał dobry rozmiar. Natomiast jakie są jego rzeczywiste potrzeby nikt nie wie. Zdarzyło mi się kupić rower szosowy w Decathlonie i przejechać nim 50 km. Wróciłem do nich żeby mi zmienili na rozmiar większy, bo źle się na nim czułem, na co się zgodzili. Męczyłem się na nim przez 5 lat bo był za duży. Miałem wtedy zerową wiedzę na temat rowerów szosowych. Mało tego, ostatnio mój syn był na zgrupowaniu we Włoszech z kilkoma innymi naszymi wyczynowymi zawodnikami. I też nie byli zadowoleni z rowerów na których jeżdżą a które mają narzucone przez sponsora a są to rowery po 25 tys zł. Jechałem kiedyś razem z naszą czołową zawodniczką i męczyła się na szosie jednego producenta w swoim klubie a po przejściu do innego dostała szosę która była zachwycona.

Często zachęcam do zakupu rowerów Cube do celów turystycznych. Czemu? Bo widzę jak świetnie przypasował mojemu kumplowi. Jest to bardzo wysportowany 50-latek, trenujący za młodu sztuki walki, jeżdżący na nartach, pływający na kajakach i grający turniejowo w tenisa. Ale jeśli chodzi o rower to nie ma zapędów wyścigowych. Próbowaliśmy go namówić na sportową jazdę z nami na szosie ale to go nie interesuje. Wcześniej miał crossa Scotta i parę innych rowerów. Na Cube Attention SL jeździ po mieście do pracy, z sakwami, namiotami, ze mną po lesie po singlach i na kawę i jest tym rowerem zachwycony. Być może kluczem jest tu geometria dająca bardzo zrelaksowaną, wyprostowaną sylwetkę. Oczywiście z czasem powymieniał w nim co trzeba czyli hamulce i koła i siodło na skórzane Brooksa bo takie lubi.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Nimia napisał(a):

Wiecie co, im dłużej jeżdżę na moim XC 100 tym bardziej się przekonuję, że to nie jest rower dla kobiety ? Co wyjazd, to próbuję coś poprawić-skrócona kierownica, wymienione gripy, przestawiony mostek, przesunięte/odrobinę/ siodełko i ciągle mam wrażenie, że ta geometria i wielkość nie są dla mnie dobre. Ja jestem naprawdę wysportowana, dość wysoka, długonoga/przekrok 86/ i długoręka, a na tej M jak mam się awaryjnie zatrzymać, to brakuje ziemi pod nogami, rama tuż przy brzuchu, do tego mimo różnych ustawień manetek trudno mi się hamuje i jednocześnie trzyma kierownicę. Płynie jak marzenie, możliwość blokady kierownicy to złoto, ale geometria.... Zaczęłam nawet myśleć, czy go nie sprzedać i nie kupić tej damskiej wersji Expl 540 lub jakiegos Cube'a, które tu polecacie. Zwłaszcza, że lubię czasem wyjechać na asfalt, a XC 100 choć radzi sobie to jednak czuć bardzo, że to jest rower na leśne wymagające ścieżki i tu się najlepiej sprawdza. Najbardzuej lubię na nim jeździć pod górę i to najlepiej po nierównościach, wtedy odpoczywam ?

Przy okazji wszystkim tym, którzy kupują rower wysyłkowo /ja/ lub nawet jezdżąc na nim godzinę po sklepie powiem, że to nie działa:)))

Wydaje mi się, że ten rower może być dla Ciebie za długi. Przy Twoim wzroście (173cm ? - znalazłem we wcześniejszym wpisie) i przekroku 86cm masz raczej krótki korpus. XC100 ma reach dłuższy o 1cm i mostek dłuższy o 1cm od EXPL540. Dodatkowo im siodełko wyżej tym idzie bardziej do tyłu. Dla mnie EXPL 540 w Mce wydaje się optymalny - mam 175cm/84cm. Możesz zaryzykować wymianę mostka na dł 50mm - powinno być porównywalnie do EXPL540. Jeśli chodzi o wysokość ramy to raczej trudno będzie znaleźć niższą - XC100 i EXPL mają krótkie rury podsiodłowe - 400mm (w Mce), ale przy tak dużym przekroku wysokość ramy nie powinna być problemem.

Odnośnik do komentarza

Witajcie.

Czy jesteście w stanie napisać przy jakich wymiarach braliście Lkę bądź XLkę lub doradzić, dać jakieś wskazówki doboru ramy w tym konkretnym modelu? Mam 185 cm wzrostu, 85 cm inseam. Mierzyłem Lkę i była całkiem spoko. Siodło trochę wyżej niż kiera. Na Lce w Expl 540 niby wygodniej ale geometria trochę trailowa i opony za szerokie.

Odnośnik do komentarza

Przy 175 wzrostu i 84,5 przekroku jeżdżę na Specu Epicu w rozmiarze L. Ma trochę inną geometrią niż 540 EXPL. Poniżej geometrie 540 EXPL (700 to ta sama geo), XC100 i mojego Epica w rozmiarze L:
https://geometrygeeks.bike/compare/rockrider-explore-700-2023-l,rockrider-xc100-2021-l,specialized-epic-hardtail-comp-carbon-world-cup-2017-l/

Ja bym jednak przy tych proporcjach zastanowił się czy nie postawić na XL jeśli chcesz komfortu. XL daje 2 cm dłuższy reach ale 3 cm wyższy stack. Może być ci wygodniej z kierownicą wyżej. Ja dlatego właśnie jeżdżę na L. Zmieniasz mostek na 1-2 cm krótszy i masz taki sam reach jak w L.

Odnośnik do komentarza

Siodełko mam wysunięte tylko trochę, teraz nie powiem ile, bo nie mam dostępu do roweru, ale raczej ze 2-3 cm, jest też odrobinę przesunięte do przodu, nie za dużo, bo pisaliście, że niedobrze przesuwać za bardzo. A mostek jest ten firmowy 70 odwrócony,  więc kąt inny. Może muszę się bardziej przystosować, za każdym razem i z każdą zmianą jest jakby lepiej. Ale faktycznie, tak jak Pepe piszesz, on jest długi,  a ja tułów mam krótki. Nogi dlugie, więc potrzebuję siodełko podwyższyć, ale jak stoję to wtedy trudno mi się na nie wdrapać, no ale, jak Oskar piszesz, chyba kwestia wysoko umiejscowionej korby.

Wiecie, to nie jest tak, że nie dam rady jeździć, radzę sobie i jest to  bardzo przyjemny rower, ale w moim odczuciu to nie jest rower dla kobiet, zwłaszcza nierozciagnietych i niewysportowanych. Gdybym miala kupić Expl 540 to w wersji damskiej, żeby mieć węższą kierownicę i tam odległości między w okolicach uchwytów są mniejsze. W jeździe to jest jednak ważne, czy palce chwytają pewnie i gripy i hamulce, a nie trzeba się decydować na jedno ?

Odnośnik do komentarza

@luksz, miałem podobny dylemat. Mam 183,5 cm / przekrok: 87,5 cm. Jeździłem po sklepie na L i XL. Na L, miałem sztuce wysoko i wydawało mi się, że jestem dość mocno pochylony. Sama rama też jakaś „mała”.

Na XL sztyca już mniej wysunięta, ręce prawie wyprostowane. Było mi wygodniej. Ale to odczucia po jeździe sklepowej. Czekam na odbiór XL.

Ja otrzymałem info, że jest możliwość zwrotu w ciągu 14 dni. Można spokojnie pojeździć po jakimś czystym terenie ?

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Nimia napisał(a):

Siodełko mam wysunięte tylko trochę, teraz nie powiem ile, bo nie mam dostępu do roweru, ale raczej ze 2-3 cm, jest też odrobinę przesunięte do przodu, nie za dużo, bo pisaliście, że niedobrze przesuwać za bardzo. A mostek jest ten firmowy 70 odwrócony,  więc kąt inny. Może muszę się bardziej przystosować, za każdym razem i z każdą zmianą jest jakby lepiej. Ale faktycznie, tak jak Pepe piszesz, on jest długi,  a ja tułów mam krótki. Nogi dlugie, więc potrzebuję siodełko podwyższyć, ale jak stoję to wtedy trudno mi się na nie wdrapać, no ale, jak Oskar piszesz, chyba kwestia wysoko umiejscowionej korby.

Wiecie, to nie jest tak, że nie dam rady jeździć, radzę sobie i jest to  bardzo przyjemny rower, ale w moim odczuciu to nie jest rower dla kobiet, zwłaszcza nierozciagnietych i niewysportowanych. Gdybym miala kupić Expl 540 to w wersji damskiej, żeby mieć węższą kierownicę i tam odległości między w okolicach uchwytów są mniejsze. W jeździe to jest jednak ważne, czy palce chwytają pewnie i gripy i hamulce, a nie trzeba się decydować na jedno ?

Nie ma się co przystosowywać. Wal siodełko do przodu jeśli tak Ci wygodniej i wrzuć jakiś mostek z dużym wzniosem o długości 50 mm. Ja mam dwa rockridery w rozmiarach M i L. L aby miała identyczną geometrię co M ma wrzucony mostek 40 mm. U Ciebie bym zaczął od 50 mm z dużym wzniosem. 

Przy wsiadaniu na xc rzeczywiście się na niego wsuwam nogą. Jest dość wysoki ale rekompensuje to, że w lesie można bez obaw przeskoczyć każdą kłodę podczas gdy koledzy uderzają korbami ? Dość drogie, ale działające rozwiązanie to montaż myk myka. W Twoim przypadku poćwiczyłbym po prostu wsuwanie na rower. 

 

@Shun ja mając 176 i 83 cm w nodze jeżdżę na M i na L. Jestem na granicy rozmiarów. Kolega z któym się ścigam ma 185 i jeździ na XL ale z 40 mm mostkiem. Więc u Ciebie albo mniejsza rama i dłuższy mostek albo większa rama i krótszy mostek. Moim zdaniem wpasujesz się na jeden i drugi rower. Mój młodszy brat przy 184 cm przesiadł się ostatnio na rower XL z 40 mm mostkiem, ale brat ma strasznie długie kończyny, więc jego wzrost nie odzwierciedla jego zasięgu. 

Ja bym szedł właśnie odwrotnie jak Jacek, licząc na komfort stawiałbym na ramę L, na sport XL. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...