Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Davol napisał(a):

Cześć, na facebookowej grupie "Rowerowe porady" ktos wrzucił zębatkę 34 na przód razem z fotką. Łańcuch jest zdecydowanie za krótki i wiąże sie to z wymianą na dłuższy (za mocno wygięta przerzutka). Zmieściła sie, ale nie mam pojęcia ile w [mm] zostało tam miejsca do ramy.

Nie jestem pewien czy mogę tu zamieścić jej link z alledrogo.

Mi 30 wystarcza, jedynie po co bym zmieniał na 32 to by odciążyć trochę najmniejsza zębatkę na kasecie ?

Na 25km/h zupełnie wystarcza, a 30-33km/h bez problemu mozna osiągnąć, tylko nie jest to wtedy turystyczna jazda, bo daje popalić.

Dzięki, przyjrzę się. U żony jest koło 27,5 cali, przy najtwardszym przełożeniu zdaje się trochę brakować. Ja jestem z kolei przyzwyczajony, że nawet na MTB na asfalcie mogę mocniej pocisnąć (potrafiłem zrobić kiedyś po 200-250 km dziennie na kole 26) i wydaje mi się, że sama zmiana przedniej zębatki będzie OK, bo ogólnie to duże koło ładnie trzyma energię.

Pojeździłem dzisiaj trochę po mieście i ogólnie wrażenia są dobre. Może kierownica ciut za szeroka, może ta zębatka z przodu, gripy raczej zmienię i pewnie opony/dętki. W weekend sprawdzę rower w lesie i nad Wisłą, ale póki co jestem zadowolony z zakupu.

received_641086564708393.thumb.jpeg.318e050e1601a936ebd9178b237387f0.jpeg

Odnośnik do komentarza
W dniu 14.06.2023 o 07:56, Nimia napisał(a):

U mnie w XC 100 po pierwszej przejażdżce koło było do centrowania. Ale po tym zabiegu już ok.

Jeśli geometria 540 Wam odpowiada, nie szłabym w XC100, to dość specyficzny rower i wymaga sporo adaptacji, żeby było wygodnie, zwłaszcza, że Twoja żona jest malutką osobą. Ja mam ponad 10 cm wiecej niz ona, przekrok 86, siodelko ustawione niemal w najnizszej pozycji i rozmiar M jest dla mnie spory, więc S dla Twojej żony mogloby w xc100 być za duże.

Dzięki, po przymiarkach do XC 100 myślę, że masz rację. EXPL 540 ma inną geometrię, która bardzo nam pasuje. W XC 100 jest bardziej sportowa pozycja na starcie (chociaż dla mnie wciąż akceptowalna, ale jeździłem sporo kiedyś). I koło 29 przy wzroście żony nawet przy ramie S to jednak byłaby pewna niedogodność. Ale kto wie, może złapiemy sportowego bakcyla i następna maszyna będzie już z zupełnie innej kategorii.

W weekend pomęczymy trochę nowe rowery na ulubionych trasach w terenie i podejmiemy ostateczne decyzje.

Odnośnik do komentarza

Mam pytanie do posiadaczy rockridera 540 explo. Rower posiadam trzy tygodnie zrobiłem n akim ok 150 km asfalt/las. Czy u was też koła były do centrowania po 150km? Czy ktoś może już oddawał koła do centrowania i może powiedzieć jak zachowują się po ulozeniu i pierwszym centrowania? Czy serwis Decathlonu w Wawie jest godny oddania maszyny czy lepiej od razu zainwestować w porządnego serwisanta ?

IMG_20230604_132930.jpg

Odnośnik do komentarza

W Warszawie miałem do czynienia jedynie z serwisem Decathlonu w Reducie i był to dramat. Natomiast jak masz rower na gwarancji to będziesz w Decathlonie miał wiele usług za free. Decathlon słabo płaci, więc nie zatrudnia wykwalifikowanych mechaników. Najlepsze znane mi serwisy w Warszawie to CozmoBike na Kasprowicza, Serwis Bajka na Ursynowie, skleprowerowy.pl na Śniegockiej. Te mogę polecić. Jest kilka innych mających niezłe opinie w których nie serwisowałem. Od paru lat trzymam się CozmoBike.

Koła w tych rowerach o ile mi wiadomo są tak nędznej jakości że będą biły dość często. I generalnie są do zdjęcia i sprzedania bo to chłam. Warto polować na jakieś używki o minimalnym przebiegu na OLX. Ja np. kupiłem swego czasu Fulcrum Red Metal 5 za 500 zł. Koła zdjęte z rowerów Specialized na piastach Formula które chodzą po ok. 500 też są w miarę przyzwoite, na poziomie SunRingle Duroc.

Takie:
https://www.olx.pl/d/oferta/kola-mtb-specialized-29-boost-xc-1970g-shimano-hg-CID767-IDTLX8r.html

Tu na piastach Shimano:
https://www.olx.pl/d/oferta/tanio-nowe-kola-specialized-29-alloy-trail-xc-microspline-CID767-IDTzob4.html

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, Shun napisał(a):

Jest teraz promo na LAPIERRE Edge 7.9 (link). Na minusy brak główki tapered, sztywnych osi i trochę wazy ok. 15 kg, a na plus: amortyzator air (SR Suntour XCR Air Rl-R-29″ skok 100mm).

Taka trochę tańsza alternatywa dla EXPL 540, ma swoje braki no ale rekompensuje to cena. Co myślicie? ?

To nie jest żadna alternatywa. Brak główki taperowanej, Santour, brak osi sztywnych to dalej jest wyrób roweropodobny.

Odnośnik do komentarza

Dla kogoś kto chce koniecznie nowy rower a nie używkę i nie ma 4k tylko 3k ma ręce i nogi. 
Taperowana główka czy nie nic IMO nie zmienia. Nie odczuwa się tego przy rekreacyjnej jeździe. Z tym że jest to rower który nie nadaje się za bardzo na upgrade. Ja bym kupił używkę typu Kellys Gate 30 czy Indiana Storm X7/X8 ale co kto lubi. W używkę zawsze też trzeba coś włożyć.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...