APZ Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja @Ekba "Proszę odwrócić mostek na pozycję plusową". Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja 57 minut temu, APZ napisał(a): @Ekba "Proszę odwrócić mostek na pozycję plusową". To jest zapewne dobra koncepcja 🙂 I ogólnie do jazdy rekreacyjnej żeby kierownica nie była poniżej poziomu siodełka. Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja Ja tez sie skusilem na race 700 :) co do pozycji, zostawilem tak jak było (mostek na minusie) i pozycje mam bardzo podobną jak na Meridzie Silex (kierownica ok 3cm poniżej siodła, reach taki sam jak na Silexie do łap) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2 godziny temu, sl66 napisał(a): Ja tez sie skusilem na race 700 🙂 co do pozycji, zostawilem tak jak było (mostek na minusie) i pozycje mam bardzo podobną jak na Meridzie Silex (kierownica ok 3cm poniżej siodła, reach taki sam jak na Silexie do łap) O, to kiedy do Kampinosu jedziemy? 🙂 @Pepe75 A ty masz końcu MTB, bo nie pamiętam? Trzeba ustawkę zrobić to Was po fajnych trasach przewiozę. Tylko muszę poczekać na przyszły tydzień bo robię w końcu przeróbkę na 1x. Okazało się to prostsze niż przewidywałem. Moja korba Race Face jest to jakaś korba modułowa. Wystarczy zdjąć pająk i założyć zębatkę w standardzie Direct Mount Narrow Wide typu cinch (każdy ma swój standard DM 🙂 ) i mamy 1x 🙂 Kasetę i nowy łańcuch już mam, zębatka przyjdzie na początku tygodnia. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja 24 minuty temu, jajacek napisał(a): O, to kiedy do Kampinosu jedziemy? 🙂 @Pepe75 A ty masz końcu MTB, bo nie pamiętam? Trzeba ustawkę zrobić to Was po fajnych trasach przewiozę. Tylko muszę poczekać na przyszły tydzień bo robię w końcu przeróbkę na 1x. Okazało się to prostsze niż przewidywałem. Moja korba Race Face jest to jakaś korba modułowa. Wystarczy zdjąć pająk i założyć zębatkę w standardzie Direct Mount Narrow Wide typu cinch (każdy ma swój standard DM 🙂 ) i mamy 1x 🙂 Kasetę i nowy łańcuch już mam, zębatka przyjdzie na początku tygodnia. @jajacek ano mam 🙂 i chętnie się umówię Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja @jajacek ja rownież chętnie :) Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja Niezła ustawka się szykuje, aż szkoda, że tak daleko od Warszawy mieszkam 😁 Odnośnik do komentarza
Ekba Opublikowano 19 Maja Udostępnij Opublikowano 19 Maja Przy okazji odbioru roweru w sklepie planuje kupić w Decu kask. Polecicie coś? Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 19 Maja Udostępnij Opublikowano 19 Maja Rockrider Expl 500 https://www.decathlon.pl/p/kask-na-rower-mtb-st-500/_/R-p-301136 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 19 Maja Udostępnij Opublikowano 19 Maja Kask to bym jednak kupił porządny, wygodny i bezpieczny. https://www.helmet.beam.vt.edu/bicycle-helmet-ratings.html Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 20 Maja Udostępnij Opublikowano 20 Maja Tak na szybko opiszę swoje wrażenia po zakupie XC 100/Race 700 i pokrótce porównam go do mojego gravela Merida Silex. A może nawet to bardziej porównanie typów rowerów. Po 4 wypadach rowerowych odnoszę wrażenie, że moim podstawowym rowerem pozostanie gravel. Przed zakupem mtb kierowałem się opiniami na forum m. in. @Oskarr, że ht mtb jest bardzo niewiele wolniejszy (ok 1 km/h) od gravela, a ma oczywiście o wiele większą dzielność terenową. Z tym ostatnim to naturalnie prawda, rower przyjemnie płynie po bruku i kamieniach, w mieście wygodne jest też podjeżdżanie pod krawężniki bez zwalniania 🙂 Zrobiłem krótką rundę testową (6 km) w terenie bardziej pod mtb i wyszedł mi czas 16:33 mtb i 17:10 gravel. Co ciekawe, subiektywnie miałem wrażenie że na gravelu jadę sporo szybciej 😄 Z drugiej strony, w okolicach gdzie mieszkam (południowa Warszawa) jest mnóstwo świetnych tras na gravela właśnie. Na południe od Waw mamy świetne trasy szosowe (słynne Gassy i GK), które można mieszać z przejazdami przez w miarę równe szutry i lasy. Jadąc na MTB miałem większość czasu wrażenie, że to overkill. No i się jedzie po asfalcie pod wiatr to baaardzo brakuje mi baranka. Na asfalcie czuć, ze trudniej rozpędzić i utrzymać prędkość na mtb, ale to też pewnie kwestia fabrycznych opon Hutchinson Kraken. Na mtb boli mnie prawy nadgarstek, ale to pewnie kwestia doboru odpowiedniej kierownicy, więc nie traktuję tego zbyt poważnie. Podsumowując, mtb to świetny rower, ale w moim wypadku i na moich terenach bardziej widze go jako sprzet specjalistyczny pod konkretne trasy czy ustawk, a jako uniwersalny rower do szwedania sie wygra jednak raczej gravel. Odnośnik do komentarza
pandarek Opublikowano 20 Maja Udostępnij Opublikowano 20 Maja Załóż Krakeny do gravela, a zrozumiesz w czym problem Tak, wiem, że nie wejdą, ale wiesz o co chodzi. Obecnie, Ty nie tyle porównujesz rowery, co opony. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Maja Udostępnij Opublikowano 20 Maja Pojedziemy do KPN to zrozumiesz o co chodzi w MTB 🙂 I do czego służy taki rower 🙂 Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 20 Maja Udostępnij Opublikowano 20 Maja Ja dojeżdżam na mtb do pracy, mam 45 km w jedną stronę, średnie mi wychodzą od 22 jeśli jadę w tlenie pod wiatr i do 34 jeśli robię interwały z wiatrem. Mam szybkie wyścigowe opony w mtb. Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 20 Maja Udostępnij Opublikowano 20 Maja 8 minut temu, Oskarr napisał(a): Mam szybkie wyścigowe opony w mtb. A jakie konkretnie, jeśli można wiedzieć? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się