Skocz do zawartości

Jednodniowe wyprawy - gravel, ht, full ???


Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, dfq napisał(a):

No różne są lasy ...

@Pepe75 My znamy też takie Roztocze :

IMG_20210809_134912.thumb.jpg.f4e217b068812248c144a9727f27da53.jpgIMG_20210809_141746.jpg.54f03b370c121e72d6c3b025bbf6577b.jpg4.jpg.85172dcf69496819a81822b8d43784bd.jpg5.jpg.ca48b0e47c23deaadf9170284f0204bf.jpg7.jpg.8c37c0fb437ca0c3ae76bb1319107d34.jpg8.jpg.1228c8b939a830699dd80eac8c3e1e54.jpg2.jpg.e9ad30c6e7ec5fd9d5749d1146318212.jpgIMG_20210814_141552.jpg.d6950b6ef49b57a911210ee9ecb6a8c2.jpg

Masz rację, takie atrakcje też się zdarzają. Jednak jeśli np na 100km trasie będzie np 5-10km "utrudnień" dla gravela (5-10%) to ja nie mam z tym problemu. Jeżeli połowa będzie taka jak na Twoich zdjęciach, to tak - wolałbym jechać mtb.

Odnośnik do komentarza

Roztocze jest piękne. Tam można jechać i szosą (mały ruch samochodowy na lokalnych drogach) i gravelem i mtb. Zależy co kto wybierze. My jeździmy po lasach a z mapy z góry nie wyczytasz co tam czyha (jakie są te ścieżki).

btw - 10km to 2h marszu z rowerem 🤣

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, dfq napisał(a):

Roztocze jest piękne. Tam można jechać i szosą (mały ruch samochodowy na lokalnych drogach) i gravelem i mtb. Zależy co kto wybierze. My jeździmy po lasach a z mapy z góry nie wyczytasz co tam czyha (jakie są te ścieżki).

btw - 10km to 2h marszu z rowerem 🤣

Jakoś na szczęście do tej pory nie pchałem roweru 10km :)

Kilkaset metrów zdarzało się.

Odnośnik do komentarza

Raz mi się zdarzyło przebić dwie dętki. A miałem tylko jedną zapasową. Opony największe gówno jakie kiedykolwiek miałem, Michelin Dynamic. Poszły do kosza 🙂 10 km z buta w sobotę w butach SPD. Dobrze że nie miałem szosowych 🙂 I dobrze że w sobotę rano bo to był najbliższy sklep rowerowy 🙂 Od tego czasu zawsze wożę łatki 🙂

Odnośnik do komentarza

Jeździłem chyba na wszystkich typach rowerów jakie opisujecie. Na miejscu Twórcy posta kupiłbym starszy rower HT na aluminiowej ramie 2x10. Karbon w sztywności robi różnicę przy mocnym pedałowaniu. Jadąc na wycieczkę 100 km będziesz trzymać maksymalnie średnio 150 watów, to różnica między karbonowym, wyścigowym rowerem a najtańszym aluminiowym nie przekroczy 2-3%. 
Na asfalcie Full zawsze będzie wolniejszy niż HT i do opisanego zastosowania fulla bym nie kupował. 

Jest jednak problem z dostępnością rowerów z napędem 2x10, kupiłbym więc na Twoim miejscu Chisela z Hiszpani. 
 

Odnośnik do komentarza
W dniu 12.03.2024 o 17:27, Nakama napisał(a):

Od typowe wałęsanie się po lubelskich drogach i bezdrożach: leśnych, polnych, żwirowych, piaszczystych. To jest ok 50% nawierzchni po której jeżdżę, reszta to jednak drogi asfaltowe. Nie ścigam się w zawodach, nie robię jakiś terenowych akrobacji. 

@Veriv w tych warunkach autor się nie zmęczy od drgań na HT. Nie wiem jakie opony ma autor, ale kiedyś 6.9 wychodziła na oponach 2.0 z bardzo małym balonem. Spec Chisel jest też wygodniejszy od 6.9. 

Ja jak się ścigam na HT w XCM i mam wrypę 80 km po lesie, to plecy potrafią boleć, po szutrach i jeździe turystycznej 150 km robię bez problemu na moim twardym HT. W warunkach, w których Ty używasz swojego Rockridera full sprawdza się świetnie, na takie trasy też mam fulla, ale na toruńskie szutry, wycieczki w stylu szlak wokół tatr, velo dunajec, Szlak orlich gniazd full to zły wybór.

Ja fulla na szutry zabieram jak jadę z narzeczoną a mam zrobić trening w tlenie. Jadąc na fullu mam tętno jakieś 10 wyższe niż jadąc na HT, wybierając fulla mogę się zmęczyć a narzeczona nie narzeka na tempo 😄 Myślę, że @Nakama raczej nie chodzi o to, że chce się bardziej zmęczyć po prostych trasach 😉 

Ja bym szedł w HT, wrzucił oponę 2,25 Schwalbe racing ray/ralph, zalał je mlekiem i zszedł do 1,2 -1,5 bara w zależności od masy właściciela. Taki rower będzie wygodny i szybki. Szkoda tylko, że Chisel ma sztycę 30,9 mm, 27,2 dużo lepiej się ugina. 

Odnośnik do komentarza

Do poprzedniego Chisela można było dokupić mocowanie przedniej przerzutki mocowane do koszyka na bidon i zrobić 2x. Nie wiem czy tak jest w tym Chiselu.

Co by nie mówił Koła w Chiselach były zwykle rozsądne. A one mają istotne znaczenie. W Indianach były straszne nędzne. Natomiast najistotniejsze są tak jak pisze @Oskarr opony o niskich oporach toczenia i odpowiednie ciśnienie. I znowu opony Fast Trak w Chiselu są bardzo uniwersalne i stosunkowo szybkie. I taką oponę zostawiłbym na przód a z tyłu dałbym coś szybkiego, np. Conti Race King.

Też potwierdzam że po 60-80 km w lesie po korzeniach na sztywnym karbonowym rowerze potrafią boleć plecy. I dlatego trzeba trenować wtedy siłowo górę.

Natomiast w jeździe po nawierzchniach utwardzonych ten problem u mnie nie występuje w rowerze z amortyzatorem. Natomiast w gravelu występuje w jeździe na sztywnym widelcu po jakichś trelinkach czy płytach betonowych.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Veriv napisał(a):

@Oskarr a co ze zmeczeniem od drgań? 

Masz na myśli zmęczenie od drgań materiału? Tylko stalowa rama. Chyba, że myślisz o zmęczeniu od drgań nadgarstków . Wtedy tylko HTek, dobry amor i fajna guma amortyzująca drgania 🙂 

A najlepiej oba warunki, 2 w 1. Stalowy HT ( @liftlodz ) , Kona Honzo ESD, Marin Pine Mountain 2, Stanton Sherpa, Norco Torrent. Zapominamy o wyścigach.

Edytowane przez ram
.
Odnośnik do komentarza

@jajacek ta rura podsiodłowa jest wykrzywiona. Ze strony  speca :

  • Nowy Chisel posiada również wszystkie nowoczesne ulepszenia, których można oczekiwać od roweru XC, takie jak geometria Progressive XC z 68-stopniowym kątem główki ramy i dłuższym reachem, wewnętrzne prowadzenie przewodów, gwintowany suport, rozstaw boost, kompatybilność ze sztycą regulowaną 30,9 mm i układy napędowe 1x-only.
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Oskarr napisał(a):

Jadąc na wycieczkę 100 km będziesz trzymać maksymalnie średnio 150 watów, to różnica między karbonowym, wyścigowym rowerem a najtańszym aluminiowym nie przekroczy 2-3%.

100-130 km, ale chciałbym robić więcej. Średnia prędkość na takich wyprawach wahała się w okolicach 20-23 km/h. 

9 godzin temu, Oskarr napisał(a):

Nie wiem jakie opony ma autor, ale kiedyś 6.9 wychodziła na oponach 2.0 z bardzo małym balonem.

Fabrycznie były Schwable Smart Sam 2.1, teraz mam Conti RaceKing 2.25.

9 godzin temu, Oskarr napisał(a):

Myślę, że @Nakama raczej nie chodzi o to, że chce się bardziej zmęczyć po prostych trasach 😉 

Hehe, raczej nie, wystarczy mi męczarni na Indianie. Mam nadzieję, że po przesiadce na coś wygodniejszego i lepiej wyposażonego, będę w stanie jeżdzić szybciej o te 2-3 km/h. 

10 godzin temu, Oskarr napisał(a):

kupiłbym więc na Twoim miejscu Chisela z Hiszpani. 

Właśnie byłem dzisiaj w sklepie zobaczyć na żywo to cudo. Jestem pod wrażeniem wykonania ramy, jest taka cieniutka. Przymierzyłem rozmiar L, i zaskoczyło mnie (pozytywnie) że nie jestem na nim jakoś bardzo rozciągnięty. Miałem obawy, bo Indiana ma w reach 4-5 cm mniej.  Zmartwiła mnie waga - prawie 13 kg. Ale biorąc pod uwagę badziewne wyposażenie, to nie powinno dziwić. W związku z tym pojawia się problem - konieczność wymiany tego i owego.

A tak poza tym, to myślałem że Zapropononujesz coś z Decathlonu, skoro wszędzie tak zachwalasz te rowery. Zajrzałem i tam, ale u mnie w Lublinie nie bardzo mają co pokazać. Widziałem tylko Rockridera Race 740 i muszę przyznać że też fajnie wygląda. 

9 godzin temu, jajacek napisał(a):

Nie wiem czy tak jest w tym Chiselu.

Producent twierdzi że tylko 1x. Zagięcie dolnej cześci rury podsiodłowej zrobiło swoje. Cóż taka moda, mi tam przednia przerzutka nie przeszkadzała. Jedyny HT z napędem 2x jaki jeszcze znalazłem to Merida Big Nine 700 z 2021 roku. 

Odnośnik do komentarza

W Chiselu zmieniłbym tylko amortyzator i zwęził kierownicę. Manitou Machete ma bardzo wysoką czułość i jest tani. Nie jest to jakiś wybitnie wytrzymały amortyzator (jeden już załatwiłem) ale na takie delikatne zastosowania myślę że nie będzie problemów. Resztę można zostawić. Ewentualnie kupiłbym blat 34 (nawet łańcucha nie trzeba zmieniać)

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Nakama napisał(a):

A tak poza tym, to myślałem że Zapropononujesz coś z Decathlonu, skoro wszędzie tak zachwalasz te rowery. Zajrzałem i tam, ale u mnie w Lublinie nie bardzo mają co pokazać. Widziałem tylko Rockridera Race 740 i muszę przyznać że też fajnie wygląda. 

Zachwalam jak są w dobrej cenie. 2 tygodnie temu EXPL kosztował 2900 w decathlonie, to była dobra opcja, obecnie kosztuje 4000. Ja bym wybrał Speca w tej cenie. Sam miałem szosę z deca, mam teraz szosę Specialized Termac. Spece to są świetne rowery, tylko zwykle fatalnie wycenione - patrz polski cennik 6950 zł. 
https://www.greenbike.pl/rower-gorski-specialized-chisel-29-gratis-p-1839.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwzN-vBhAkEiwAYiO7oCr6BihpbJoiGYTrFMNM6NHRIN6_U9_-9utLtLgs0S0vZ4Y7Ny1pjxoCdYMQAvD_BwE

W cenie 6950 wybrałbym na 100% rockridera XC 100, no ale masz cenę 3500 za chisela. Ostatnio Dec miał świetną cenę na tego XC 100 - 3200 zł. XC 100 za 4k to dalej dobry rower, ale nie wybitny. Ja jeżdżę na XC 900 bo w cenie 8k to był super rower 2 lata temu, teraz myślałbym o zakupie Cube/Radona z niemiec lub Hiszpanii na sidzie za podobne pieniądze. Sporo magazynów ma dużo rowerów na stanie i wyprzedają w świetnych cenach, Decathlon produkuje na bieżąco, stąd brak u nich zazwyczaj mocnych przecen. 

Race 740 w decu za 8k też jest spoko, ale to taki zdroworozsądkowy ht na wytrzymałej ramie. Do ścigania jednak race 740 pozostawia trochę do życzenia - na dzień dobry do wymiany lecą hamulce i koła, później dochodzi wymiana amortyzatora - nagle z 8k robi się rower w okolicach 11. 

Za 8k z niemiec można kupić obecnie Cuba na świetnej ramie, na foxie, z pełnym XT
https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-c-62-race-bluehaze-n-black

Za 11 k Radon na foxie, XT, na świetnych kołach newmana:
https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-9.0-2

Dalej na plus w decathlonie zajebista gwarancja, jeśli ktoś się nie zna na mechanice, to taki decathlon może być dobrą opcją. 
 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...