Oskarr Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2023 S będzie miał za małą możliwość wysunięcia sztycy. Jeśli nie masz strasznie długich nóg to M powinno być dla Ciebie ok, wtedy albo krótki mostek z dużym wzniosem albo coś takiego: https://allegro.pl/oferta/wspornik-kierownicy-ahead-alu-90mm-nexelo-13229935234 Ja bym na Twoim miejscu zamawiał, zamów też sobie mostek czy dwa i popróbujesz, jeśli będzie nie ok to oddajesz rower do decathlona. Jak masz kartę to masz teoretycznie rok na zwrot jak produkt nie nosi śladu używania. Ja zamawiając rower dla mamy kupiłem jej dwa rozmiary, pojeździła godzinę po parkingu, wybrała który jej się wydaje lepszy i drugi po godzinie oddałem do sklepu, nie robili z tym problemu. Odnośnik do komentarza
Bonnum Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Wrzuciłem dziś do mojego Cuba baaardzo krótki mostek, żeby zobaczyć jak się na takim jeździ (trochę nerwowy się rower zrobił), a wciąż moja pozycja na nim jest dość pochylona - tak na moje oko plecy do podłoża są pochylone o jakieś 50stopni, idealnie byłoby 60stopni, więc @jajacek ma rację, ja potrzebuję trekkinga z oponami 2,25". Zdjęcie poniżej. Wg mojego rehabilitanta zaznaczony kąt nie powinien wynosić mniej niż 90stopni z uwagi na problemy z biodrem. Dla przypomnienia geo mojego Cuba rozmiar M i obu polecanych rowerów z Decathlonu rozmiar S: To samo dla rozmiaru M: Podjadę jutro lub pojutrze do Decathlonu przymierzyć się do tych rowerów, ale widzę już że nic z tego. Co w takim układzie radzicie zrobić? Te regulowane mostki o których pisze @Oskarr to wg mnie strasznie licha konstrukcja. Jeździłem na takim zaraz po kontuzji pleców żeby być jeszcze bardziej wyprostowanym, ale trzeszczy to i nie jest sztywne, bałem się z tym jeździć, zmieniłem na przedłużenie rury sterowej, ale to wciąż chyba ryzykowne na ostrzejsze trasy? Tak wyglądał wtedy rower, zauważycie, że dopiero wtedy kierownica jest trochę wyżej niż siodło: Odnośnik do komentarza
bielaPL Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Dla ciebie to tylko holender...Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Coś tam musisz pokombinować żeby się ewentualnie wyprostować. Przedłużka rury sterowej, mostek regulowany ustawiony do góry, kierownica o gięciu zbliżającym się na końcach do ciała. Za kąt biodrowy w dużym stopniu odpowiada wysokość siodełka, wysunięcie siodełka przód-tył i długość ramienia korby. Dla osób mających problemy z biodrami zalecane są krótsze ramiona korby bo powodują one zmniejszanie się kąta biodrowego i mniej angażują prostowniki biodra. Miałem kiedyś mostek regulowany i zero problemów z nim. Odnośnik do komentarza
Bonnum Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 2 godziny temu, bielaPL napisał(a): Dla ciebie to tylko holender... Nie, no nie chcę takiego kowadła, na dach go nie dam rady z moimi plecami wrzucić ? 38 minut temu, jajacek napisał(a): Za kąt biodrowy w dużym stopniu odpowiada wysokość siodełka, wysunięcie siodełka przód-tył i długość ramienia korby. Dla osób mających problemy z biodrami zalecane są krótsze ramiona korby bo powodują one zmniejszanie się kąta biodrowego i mniej angażują prostowniki biodra. Miałem kiedyś mostek regulowany i zero problemów z nim. Owszem, ale siodło poród/tył ustawia się bardziej pod staw kolanowy niż biodro. Żeby sobie ratując jednej staw nie uszkodzić drugiego. Korbę mam bodajże altusa na kwadrat, czekałem aż wreszcie padnie żeby zmienić na hollow i skrócić ramiona, ale jakoś nie chce paść.. jaką długość powinienem kupić? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 To jest indywidualna sprawa. Trochę eksperymentowaliśmy z korbami w przypadku mojego młodego i testowaliśmy długości 172,5, 170 i 165. Na szosie najlepiej mu się jeździ na 170, na torze 165. Ma 183 wzrostu i przekrok 91. Ja mam problemy z narządami ruchu po 30 latach grania w tenisa. Miałem kiedyś korbę 175 i w kółko mnie bolało więzadło rzepki. Po zmianie na 172,5 było lepiej ale żałuję że nie zmieniłem na 170. I na pewno to kiedyś zrobię. A może krócej. Kolega z podobnymi problemami zmienił na 165 za namową bikefittera i jest zachwycony. Są bikefitterzy którzy mają specjalne rowery do bike fittingu ze zmienną długością ramion korby. Warto kiedyś spróbować na takim pokręcić. Odnośnik do komentarza
karol1994czx Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Jacek a jak Ci się ten ból ujawnia? Bo ja ostatnio cierpię na dolegliwość bólu kolano z przodu, zaczyna boleć po godzinie jazdy, próbowałem przesuwać siodełko zmieniać bloki, podwyższać, obniżać , a nawet zamontowałem na próbę platformy, niestety bez rezultatu. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Ja mam urwane pół więzadła rzepki na tenisie. Powinienem był mieć operację ale się nie zdecydowałem. Ból więzadła jest z przodu kolana bezpośrednio pod rzepką. Jak częściowo wyprostujesz nogę to poczujesz więzadło idące przez szczyt rzepki do kości podudzia centralnie. No i poniżej rzepki mnie to więzadło pobolewało. Odnośnik do komentarza
Bonnum Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 1. Mostek regulowany kupiony, może poprzedni był jakiś lewy. 2. Kupując krótszą korbę chciałbym kupić od razu coś sztywniejszego. Co polecacie i czy "dziura" w ramie jest zawsze taka sama czy są jakieś problemy z kompatybilnością? 3. Która opcja napędu jest lepsza i dlaczego? Shimano vs Sram: a) Shimano XT RD-M8100-SGS, ShadowPlus, 12-Speed MANETKI Shimano Deore SL-M6100, Rapidfire-Plus KASETA Shimano Deore CS-M6100, 10-51T ŁAŃCUCH Shimano CN-M6100 b) TYLNA PRZERZUTKA Sram NX Eagle™, 12-Speed MANETKI Sram NX Eagle™ Trigger KASETA Sram PG-1210 Eagle™, 11-50T ŁAŃCUCH Sram SX Eagle™ Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Ja zdecydowanie preferuję Shimano. Jest bardziej odporne na wszelkie niedokładności działania napędu i skrzywienia haka. W Sram jak najedziesz na patyk i lekko skrzywisz hak to jest lipa. Przy czym lepszą kombinacją jest manetka XT i przerzutka SLX. Bo to manetka odpowiada za kulturę pracy. Jak masz dwie manetki to lewa może być Deore. W niczym to nie przeszkadza. Tak miałem. Kaseta, łańcuch w zależności od zasobności portfela ale SLX ma najlepszy stosunek jakości do ceny moim zdaniem. Dziury czyli środki suportu się różnią i korba musi być kompatybilna. Nie warto do rekreacji wydawać na drogą korbę. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 @Bonnum Jak się nie ścigasz i nie masz powyżej 300 watów ftp to nie poczujesz różnicy w korbie za 300 i za 1000 zł. Sram ma inny standard montażu i Shimano ma inny. Jeśli masz korbę shimano możesz wymienić na shimano, jeśli masz sram to na srama / turvativ. XT uznawany jest za lepszy napęd niż nx. NX to taki deore/deore slx. SX to taki deore, może trochę poniżej, GX to takie slx/xt, XX z srama to odpowiedniki XTR. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Jak potrzebujesz rower z wyprostowaną pozycją to pytanie czy Ci napęd 2x przeszkadza, jeśli nie to się przymierz do indian. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 58 minut temu, Bonnum napisał(a): czy "dziura" w ramie jest zawsze taka sama czy są jakieś problemy z kompatybilnością? Jak do tej pory miałeś kwadrat to może się zdarzyć, że trzeba będzie zrobić tzw. planowanie mufy suportu, żeby "wyprostować" jej brzegi. Czasami wystarczy zdrapać lakier z brzegów bo mufa jest odlana prosto ale są jakieś mini zacieki czy nierówności warstwy lakieru. Czasami pasuje bez planowania, trzeba przymierzyć. Jak suport nie przylega idealnie do mufy to szybciej się sypie Odnośnik do komentarza
Bonnum Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 3 godziny temu, jajacek napisał(a): Nie warto do rekreacji wydawać na drogą korbę. 3 godziny temu, Oskarr napisał(a): @Bonnum Jak się nie ścigasz i nie masz powyżej 300 watów ftp to nie poczujesz różnicy w korbie za 300 i za 1000 zł. Czyli korba jest mniej istotna niż sztywne osie? Dobrze rozumiem? Bo w tych Cubach, które wrzuciłem na początku wątku nie było sztywnej osi i odradzaliście mi te rowery. 3 godziny temu, Oskarr napisał(a): Jak potrzebujesz rower z wyprostowaną pozycją to pytanie czy Ci napęd 2x przeszkadza, jeśli nie to się przymierz do indian. 2x nawet lepiej, muszę się przymierzyć, w geo którą w innym wątku wrzucił @jajacek nie było mojego wymiaru, ale L'ka była dość podobna do Cube więc jest nadzieja. 3 godziny temu, Greg29 napisał(a): Jak do tej pory miałeś kwadrat to może się zdarzyć, że trzeba będzie zrobić tzw. planowanie mufy suportu, Czyli w razie czego da się to zawsze jakoś zamontować tylko czasem większym nakładem sił i środków i po prostu czasem nie warto? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Da się zamontować korbę z zintegrowaną osią. Przy wymianie korby ze względu na zużycie wymienia się na taką. Sztywne osie są ważniejsze, korbę zawsze możesz sobie wymienić na sztywną, osi nie. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się