Chcąc dziś kupić nowy rower, gdy nie mamy sprecyzowanych oczekiwań, można złapać się za głowę. Kiedyś w sklepach były tylko składaki i „kolarzówki” (ja jednak zdecydowanie bardziej wolę określenie: szosówki). Później, w latach 90-tych do Polski szturmem weszły rowery mniej lub bardziej górskie. I na tym wybór się kończył. Ewentualnie najwięksi zapaleńcy ściągali wymarzone maszyny zza granicy, zamawiane na specjalne zamówienie.
Rodzaje rowerów
Dziś polski rynek rowerowy wygląda zupełnie inaczej. Możemy przebierać w typach i rodzajach rowerów, a sklepowe półki wręcz uginają się pod ciężarem sprzętu. Jeżeli zastanawiasz się nad zakupem, a nie wiesz do końca jaki rodzaj roweru wybrać, przygotowałem poniższą listę, która mam nadzieję pomoże Ci rozwiać wątpliwości. Wymieniłem najpopularniejsze typy rowerów, jakie można kupić w polskich sklepach.
Przy okazji zapraszam do lektury cyklu wpisów, w którym doradzam, jaki rower kupić w konkretnych przedziałach cenowych (od 1000 do 4000 złotych). Drugi wpis, który warto przeczytać to na co zwrócić uwagę przy zakupie roweru.
Rower górski (MTB)

Tego typu roweru chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. „Górale” zostały stworzone do jazdy w terenie, poza asfaltowymi drogami. Wyposażone są najczęściej w 26/27.5/29 calowe koła, szerokie opony z agresywnym bieżnikiem oraz jeden lub dwa amortyzatory. Ze względu na swoją wytrzymałość i sporą uniwersalność, stały się niezłym wyborem także do jazdy po mieście. Kiedyś trochę śmiałem się z takiego wyboru, ale po dłuższym przemyśleniu, zmieniłem zdanie. Więcej na ten temat napisałem w podlinkowanym wpisie.
Wśród rowerów górskich, wyróżniamy kilka podgrup:
- ATB – proste, niedrogie, amatorskie rowery do jazdy codzienno-turystycznej. Mają jeden amortyzator, a czasami nie mają go wcale (amortyzator czy sztywny widelec).
- XC – bardziej zaawansowane i lżejsze rowery, do ostrzejszej jazdy w terenie (także ścigania się). Dla „urozmaicenia” tutaj także znajdziemy rowery o wygodnej geometrii, bardziej skierowanej ku miłośnikom turystyki górskiej. Przedni amortyzator zwykle ma skok 100 mm. Jeżeli pojawia się tylny amortyzator, najczęściej skok zawieszenia oscyluje w granicach 90-100 mm.

- Trail, All Mountain – ścieżkowe rowery górskie o większym skoku, dedykowane turystycznej jeździe górskiej, a także jazdy i skakania po singletrackach (specjalnie przygotowanych ścieżkach w lasach i górach). Zwykle są to rowery z pełnym zawieszeniem (o skoku przedniego widelca 130-150 mm), choć można znaleźć także rowery jedynie z przednim amortyzatorem o powiększonym skoku i zmienionej geometrii.
- Enduro – widelec o skoku 160-170 mm, a geometria ramy jeszcze bardziej nastawiona na zjeżdżanie i skakanie.
- Freeride / Superenduro – jeszcze większy skok zawieszenia i jeszcze większe możliwości zjazdowe. To nie są już rowery do turystycznej, wycieczkowej jazdy :)
- DH – downhill to dyscyplina sportu, w której liczy się tylko jazda w dół. Rowery do DH mają pełne zwieszenie o dużym skoku (amortyzator 200 mm i więcej), bardzo solidną ramę oraz tarcze hamulcowe o dużej średnicy.
Więcej na temat rodzajów rowerów górskich znajdziecie w podlinkowanym wpisie.
Rower szosowy

Jak sama nazwa wskazuje, rower szosowy jest przeznaczony do jazdy po asfalcie. Posiada duże, 28 calowe koła, z wąskimi (zazwyczaj 23-28 mm) i gładkimi oponami. Kierownica (tzw. baranek) w rowerze szosowym jest zagięta w charakterystyczny sposób, umożliwiający zajęcie bardziej aerodynamicznej pozycji. W rowerach szosowych hamuje się oraz zmienia przełożenia, za pomocą klamkomanetek (przeczytaj więcej na temat manetek rowerowych), które umożliwiają wykonywanie obu czynności bez odrywania rąk od kierownicy.
W zależności od geometrii ramy, typowe rowery szosowe można podzielić na dwie grupy: sportowe oraz endurance. Różnią się pozycją zajmowaną za kierownicą. Te drugie umożliwiają bardziej komfortową, turystyczną pozycję i wygodniejsze pokonywanie dłuższych dystansów.
Z szosówki wywodzi się jeszcze kilka typów rowerów:

- Jazda na czas/triathlon – geometria ramy oraz zamontowana na kierownicy lemondka, umożliwiają zajęcie jeszcze bardziej aerodynamicznej pozycji za kierownicą. Tego typu rowery stosowane są głównie na zawodach, gdzie jeździ się samotnie na czas.
- Rower torowy – używany do ścigania się na specjalnym, zamkniętym torze. Taki rower nie posiada hamulców, ani przerzutek. Posiada napęd typu „ostre koło”, czyli nie da się nim jechać bez pedałowania.
- Rower przełajowy – na pierwszy, szybki rzut oka, wygląda jak typowy rower szosowy. Po bliższym zapoznaniu się, okaże się, że ma szersze opony (zwykle 33 mm) z agresywnym bieżnikiem, trochę inne hamulce (umożliwiające włożenie szerszej opony), a często także trochę inaczej dobrane przełożenia. Umożliwia sprawne poruszanie się w mniej wymagającym terenie. To bardzo dobry rower do zimowych treningów.
Rower gravelowy

Dla tego typu rowerów postanowiłem wydzielić osobny akapit :) Ostatnimi czasy stały się bardzo popularne i wcale mnie to nie dziwi (sam jeżdżę także gravelem). W dużym uproszczeniu to wygodny rower szosowy z większym prześwitem na opony, kierownicą typu baranek z wygiętymi końcami do ułatwienia jazdy w terenie. Często dają możliwość montażu błotników oraz bagażników, choć równie popularny wśród użytkowników graveli jest bikepacking, czyli pakowanie się w lekkie, samonośne torby. Nic nie stoi także na przeszkodzie, aby do takiego roweru założyć bardziej szosowe opony i śmigać nim po asfalcie prawie tak jak na pełnoprawnym rowerze szosowym.
Na blogu znajdziecie sporo artykułów na temat rowerów gravelowych, a także wpis, który pomoże zdecydować w wyborze między rowerem szosowym, gravelowym i przełajowym. A także drugi, gdzie porównuję rower górski z gravelowym.
Rower trekkingowy

Rower trekkingowy razem z rowerem crossowym są często nazywane połączeniem roweru szosowego z górskim. Oczywiście nie należy ich traktować jako zastępstwo ani jednego, ani drugiego roweru. Trekkingi to typowo turystyczne rowery, wyposażone w błotniki, bagażnik, często dynamo z oświetleniem. Opony są szersze niż w szosówce i węższe niż w góralu. Pozycja za kierownicą jest o wiele wygodniejsza niż w rowerze szosowym. Takie rowery najlepiej czują się na asfaltowych drogach oraz ubitych, gruntowych ścieżkach.
Pewnym rozwinięciem idei rowerów trekkingowych są rowery wyprawowe. Pozornie nie różnią się niczym szczególnym od trekkingów. Ale popatrzcie na zdjęcie powyżej, widać na nim rower Koga Randonneur. Dla mnie jest to kwintesencja najwyższej klasy roweru wyprawowego. Stalowa, ręcznie robiona rama; sztywny, stalowy widelec; topowy osprzęt Shimano XT, kultowy przedni i tylny bagażnik marki Tubus, dwie stopki, a do tego dwa bidony i pompka. Niestety nie jest już produkowany, a jego następca, model Worldtraveller jest na aluminiowej ramie.
Rower crossowy

Rowery crossowe w dużym uproszczeniu to rowery trekkingowe, ale pozbawione dodatkowego, turystycznego wyposażenia. Dzięki temu są zwykle trochę tańsze i lżejsze. Ale większość z nich daje w razie potrzeby możliwość zamontowania bagażnika, błotnika czy stopki. Tak jak trekkingi, crossy to rowery do uniwersalnej – turystyczno-miejskiej jazdy. Są często wybierane na pierwszy rower, zwłaszcza gdy nie wiadomo w którą stronę pójdzie nasza rowerowa pasja. Warto tylko pamiętać o tym, że nie są to rowery do jazdy w trudniejszym technicznie terenie, do tego służą rowery górskie, posiadające większy skok amortyzatora i szersze opony.
Na blogu przygotowałem wpis, w którym porównuję trzy typy rowerów: górski, crossowy i trekkingowy.
Fitness

W uproszczeniu można powiedzieć, że to rower szosowy z prostą kierownicą, ale będzie to naprawdę duże uproszczenie. Na rynku znajdziemy różne fitnessy. Takie z krótką, szosową ramą oraz wąskimi oponami (23-28 mm) oraz takie z bardziej komfortową ramą i oponami trochę szerszymi (30-35 mm). Wspólnym mianownikiem jest sztywny widelec. Tego typu rower nadaje się zarówno na dalekie wycieczki, jak i szybkie treningi czy jazdę po mieście. Zakładając opony z odpowiednim bieżnikiem, można takim rowerem z powodzeniem zjechać na lekkie bezdroża. Sam jeździłem na takim rowerze, a na blogu znajdziecie jego test: Cube SL Road. Jeżeli interesują Was rowery fitnessowe, pisałem o nich trochę więcej na blogu w podlinkowanym wpisie.
Rower miejski

To najpopularniejszy typ roweru w Amsterdamie – światowej stolicy rowerów. Także w Polsce rowery miejskie stają się coraz popularniejsze. Konstrukcja ramy ułatwia wsiadanie, a także powoduje, że siedzi się na nim w pozycji wyprostowanej. Dzięki temu wszystko lepiej widać i nie obciąża się pleców podczas jazdy. Cechą charakterystyczną prawdziwego mieszczucha jest przerzutka planetarna, czyli przerzutka ukryta w piaście tylnego koła. Dzięki niej można zmieniać biegi na postoju, a napęd mniej się brudzi. Rowery miejskie bardzo często wyposażone są w dodatki uprzyjemniające jazdę: oprócz błotników i bagażnika, jest to także koszyk (lub bagażnik) na kierownicy, pełna osłona łańcucha, stopka i oświetlenie.
Rower elektryczny

Wymieniam tu rowery elektryczne nie jako osobny rodzaj roweru, ale jako opcję, która pojawia się przy coraz większej liczbie modeli. Rower taki wyposażono w silnik wspomagający pedałowanie, akumulator oraz manetkę na kierownicy sterującą siłą wspomagania. Według przepisów rower elektryczny może mieć silnik o mocy do 250 Watów, działający tylko gdy pedałujemy, a może pomagać nam jedynie do prędkości 25 km/h. Wspomaganie elektryczne pojawia się w coraz większej liczbie rowerów, to już nie tylko rowery miejskie i trekkingowe, ale także górskie i szosowe. Więcej o rowerach elektrycznych pisałem już na blogu.
Fatbike

Jest to rower zbudowany na bazie górala. Charakteryzują go masywne opony o szerokości od 4 do 5 cali (100-125 mm). Tak szerokie opony sprawiają, że fatbike bardzo dobrze radzi sobie podczas jazdy po śniegu oraz piasku. Często nie stosuje się w takich rowerach amortyzatora, a jego zadanie przejmuje szeroka opona. Więcej o rowerach typu fatbike przeczytacie w podlinkowanym wpisie.
BMX

Marzenie wielu dzieciaków, a także pasja już dorosłych. BMX to rower do skakania, a także robienia trików na specjalnie przygotowanych torach oraz w miejskich warunkach. Jego cechą charakterystyczną są małe, 20-to calowe koła, postawiona prawie w pionie kierownica oraz pegi, czyli specjalne rurki montowane w osi kół, ułatwiające robienie trików.
Street/Trial

Trial to widowiskowa dyscyplina sportu, gdzie zawodnicy starają się przejechać specjalnie przygotowany tor bez podpierania się (przykład takich zawodów). Rowery wykorzystywane w tym sporcie zazwyczaj nie mają siodełek (nie są potrzebne).
Z tych rowerów wyrósł street-trial, czyli rowery do użytku na mieście, do pokonywania przeszkód i robienia trików.
Dirt

Rowery dedykowane do jazdy po specjalnie przygotowanych hopkach. Skoki i triki to ich żywioł. Jak wygląda jazda dirtowa możecie zobaczyć tutaj. Tego typu rowery są często z powodzeniem wykorzystywane do zabawowej jazdy po mieście.
Ostre koło/Wolne koło

Ostre koło jest to rodzaj napędu w którym aby jechać, musimy pedałować. Innymi słowy, w rowerze nie ma wolnobiegu, który umożliwia przerwę w pedałowaniu i jednoczesne toczenie się. Ostre koło znajdziemy w rowerach torowych, niektórych dziecięcych rowerkach, a także w niektórych rowerach miejskich (potocznie zwanych „ostrym”).
Natomiast wolne koło (single), to rower w którym też jest jeden bieg, ale piasta jest wyposażona w wolnobieg, który umożliwia przestanie pedałowania. W niektórych rowerach można spotkać tylną piastę typu flip-flop, gdzie z jednej strony znajduje się zębatka z wolnobiegiem, zaś z drugiej strony tryb bez wolnobiegu. I można wedle uznania montować koło tak, by uzyskać ostre koło lub wolne koło.
Rowery składane

Wbrew pozorom składaki mają się dobrze i są do dziś produkowane. Chociażby przez Rometa, który robi kultowe modele Wigry. Ale takie rowery nie muszą się kojarzyć z jedynie z poczciwymi Wigrusami. Na rynku dostępne są także bardziej zaawansowane modele, sprzedawane m.in. przez firmy Dahon czy Strida. To bardzo wygodne rozwiązanie, ułatwiające przewóz roweru w komunikacji miejskiej czy samochodzie. Wiele osób docenia możliwość składania w sytuacji, gdy warunki mieszkaniowe nie pozwalają na przechowywanie pełnowymiarowego roweru.
Beach cruiser

Popularność te miejskie krążowniki zdobyły na początku XX wieku dzięki firmie Schwinn (zapraszam do lektury wpisu: 5 rowerowych marek, które warto znać). Te stylowe i bardzo wygodne rowery, dostępne są w niezliczonej ilości kolorów i fantazyjnie giętych ram. Część z nich stylizowana jest trochę na motocykle.
Tandem

Każdy wie jak taki rower wygląda, ale nie każdy miał okazję na nim jeździć. Ja miałem :) i wrażeniami podzieliłem się na blogu we wpisie: jak się jeździ na tandemie. Oprócz tradycyjnych, dwuosobowych tandemów, spotkać można również rowery przygotowane do jazdy dla trzech czy nawet czterech osób. Choć tak duże konstrukcje są najczęściej produkowane przez małe, rowerowe manufaktury na specjalne zamówienie.
W Polsce tandemy nie zbyt popularne, a zakup porządnego modelu wiąże się najczęściej z zamówieniem go poza granicami naszego kraju. Wiele osób pyta się czy na tandemie jeździ się łatwiej/szybciej niż na solówce. Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w podlinkowanym wyżej wpisie.
Rower cargo

To jeszcze mniej popularne rowery, niż tandemy. Chociaż powoli, powoli, zaczynam dostrzegać je na polskich ulicach, także w systemach rowerów publicznych. Sprawdzają się przy przewożeniu większych rzeczy, a także nadają się do przewozu osób (najczęściej wożone są dzieci).
Rower poziomy
Ciekawy typ roweru na którym siedzi się w pozycji pół-leżącej. Dzięki temu rowerzysta ma o wiele bardziej aerodynamiczną pozycję, niż na tradycyjnym rowerze. Jednocześnie, niestety, jest o wiele mniej widoczny dla kierowców. Istnieje wiele typów rowerów poziomych, konstrukcyjnie wyróżnić można dwa najważniejsze rodzaje: SWB – gdzie korba z pedałami znajduje się przed kołami (tak jak na rowerze na zdjęciu) oraz LWB – gdzie rozstaw osi jest większy, a korba znajduje się między kołami.
Podsumowanie
To nie wszystkie typy rowerów, które możemy spotkać na naszych ulicach, łąkach i w lasach. Są jeszcze riksze, bicykle (to te z wielkim przednim kołem i malutkim tylnym), monocykle (z jednym kołem), rowery dla osób niepełnosprawnych, rowery czterokołowe, mobilne kawiarnie, drezyny. Ale w większości przypadków są to rowery przygotowywane na specjalne zamówienie. Jeżeli jesteś zainteresowany nietypowymi rowerami, zerknij na wpis o polskich producentach rowerów. Zebrałem tam także producentów rowerów robionych na zamówienie. Prawdziwe cudeńka można tam obejrzeć :)
Na koniec zaproszę jeszcze raz na cykl moich wpisów „Jaki rower kupić konkretnej kwoty„, gdzie pokazuję propozycje rowerów w podanym budżecie i podpowiadam jaki rower kupić. A jeżeli macie pytania o to jaki rower kupić – serdecznie zapraszam na grupę na Facebooku lub na nasze rowerowe forum.
https://olx.pl/oferta/gazelle-full-opcja-z-niemiec-super-stan-24-biegi-kola-28-cali-CID767-ID6vcbn.html
Nie wkleiłam linka.
Witam,
Świetny artykuł. Co sądzisz o tym modelu. Dla kobiety – wzrost 160
Witam. Chciałbym dowiedzieć się który z tych rowerów jest lepszy, chodzi głównie o rekreacyjną jazdę po górach:
-Northec Gravity DR
-Scott Aspect 730
Łukasz,
Prośba o poradę – poszukuję roweru na cały rok na dojazdy do pracy. Jako, że mam zamiar jeździć również jesienią i zimą poszukuję czegoś mało awaryjnego, prostego. Najchętniej bez przerzutek i amortyzatora, bo trasa tylko przez miasto. Taki single speed, ale z oponą jak od mtb. I raczej nie ostre koło, chyba, że z piastą flip flop. Rama najchętniej stalowa, ale niekoniecznie.
Trochę taka mieszanka kross noru, ale z oponą jak kiedyś był model unplugged od krossa.
Niewiele takich modeli jest dostępnych, trudno cokolwiek znaleźć. Mogę wydać do 2000 zł.
Czy możesz coś polecić?
Z góry dziękuję!
Witam, długo rozważałam kupno roweru pomiędzy trekkingowym i miejskim, często jeżdżę trasy do 80 km w większości asfaltowe drogi, traktuje rower jako podstawowy środek przemieszczania się w ładniejszą pogodę, do tej pory jeździłam rowerem górskim kross hexagon, jednak jeżdżę nim od 8 lat i chciałabym zmienić na większy. Czy rower miejski to dobry wybór? Zainteresowałam się paroma modelami,czy mógłbyś mi doradzić?
1. https://allegro.pl/damka-burghardt-old-classic-rower-26-stozki-led-i4378664449.html
2. https://allegro.pl/lekki-rower-miejski-damski-sprint-elise-28-gratis-i4432789472.html
3. https://allegro.pl/polski-rower-miejski-28-retro-6-biegow-vanessa-i4454554503.html
w 3. nie ma opisu technicznego, ale tyle wyciągnęłam od sprzedawcy:
„Osprzęt Shimano 6 Biegów, przerzutki dobrej jakości. Kierownica holenderska szeroka. Felgi stożkowe wzmacniane, odporne na scentrowanie. Hamulec przedni i tylny w dźwigni Hamulcowej w rączce”.
Wypatrzyłam dziś w sklepie http://www.cossack.pl/costa-brawa/181-cossack-costa-brawa-2824-alu-kolor-wanilia-rower-damski-miejski.html -no urzekł mnie po prostu. Jeżdżę od kilku lat Rockraiderem i zaczęłam narzekać na pozycję, chciałabym coś wygodniejszego ale nie tylko miejskiego gdyż zdarza mi się jeździć po leśnych ścieżkach i szutrowych drogach.
Interesuje mnie połączenie roweru miejskiego – wygoda, z mtb – uniwersalnym, do wydania mam 1800 zł. Czy to dobry wybór? Dodam że mam 162 cm wzrostu gdyby to miało pomóc w podpowiedzi.
A swoją drogą rewelacyjna strona!!!
Łukasz a co sądzisz o takim rowerku miejskim: Maxim Mc 1.6.21 2014? Pozdr.
Witam, jaka jest najmniejsza kwota jaką musiałabym przeznaczyć na rower miejski, aby był on przyzwoity? Jazda stosunkowo okazjonalna, na pewno nie byłby eksploatowany.
A czy koła 26 to jest mało? Ten rower ma koła 26. Ogólnie to powiem tak lubie mieć kierownice wyżej niż siodelko i ustawić sobie żeby dobrze się jeździło, a siodełko właśnie też jest trochę za nisko.
A już wyżej się nie da podnieść, a nogi powinny podczas jazdy mieć możliwość wyprostowania ich prawda? Bo tak to rower mi sie podoba, myślę, że jak zlikwiduję te dwie nieprawidlowości to bedzie okej.
Witam,
Jaką ramę roweru miejski/teckingowy wybrać przy wzroście 165cm i dł nogi wew 80cm? Przy MTB jeżdzę rozm 17,5. Pozdr
Hej mam pytanie mam zamiar kupić rower northtec gravity xt co o nim sądzisz?
bądź giant talon 5
który wybrać?
http://www.artex-rowery.pl/northtec-gravity-275-xt-2014-p-779.html
http://www.arkus.sklep.pl/
W razie czego podaję jeszcze link:
http://www.cossack.pl/avantgarde/201-cossack-avangarde-287-alu-kolor-cappuccino-rower-damski-miejski.html
lub
http://www.cossack.pl/costa-brawa/123-cossack-costa-brawa-28-24-alu-kolor-biala-perla-rower-damski-miejski.html
Nie ukrywam że ten Avangarde bardziej mi sie podoba:) Pozdr
Czy może Cossack costa brava, czy ma lepszy osprzęt w porównaniu do Cossack avangarde?pozdr
Witam,
Do tej pory od 7 lat jeździłam a ostatnio dość intensywnie średnio ok godziny co drugi dzień trekiem 6000 ze względu na potrzebę odbudowy czworogłowego po artroskopii kolana. Jezdżę trochę asfaltem, ale najbardziej lubię ścieżkami leśnymi. Ostatnio mam ochotę zmienić rower na Cossack avangarde 28/7 Alu za 1849 zł i mam pytanko czy takim rowerem będę rownież mogła sie poruszać po trasach rowerowych w lesie jak do tej pory? Pozdrawiam
@Iza – ciężko powiedzieć, zależy co masz na myśli mówiąc „przymały”. Zawsze możesz spróbować wymienić wspornik kierownicy na dłuższy, może wspornik siodełka dłuższy. W pewnym stopniu da się skorygować pozycję za kierownicą, ale niestety jeśli rower jest wybitnie za mały, to wiele się z tym nie zrobi.
@Magda – zacznijmy od tego, że Trawers i Pamir mają mniejsze koła (26 cali) od reszty. Dla jednych to lepiej, dla innych gorzej, kto co lubi.
Nie wiem ile kasy masz do wydania, ale wszystkie te rowery są w sumie w porządku. I spokojnie się nadają do normalnej, turystycznej jazdy.
@Olka – jak za niecały 1000 złotych, to Rayon prezentuje się bardzo fajnie. Myślę, że możesz się na niego śmiało zdecydować. Naprawdę przyzwoicie się prezentuje w tym budżecie.
Witam
Prosze Łukaszu o porade i zasugerowanie paru modeli rowerów. Przymierzam sie do kupna rowera zarowno do jazdy po asfalcie jak i po dogach polnych,lesnych itp. Chcialbym rowniez przewozic dziecko w siedzonku ( i moze jakas sugesta jakie wybrac?). I jeszce jedno zeby rower nie jezdzil ciezko tylko w miare lekko sie go prowadzilo. Czy nie za duzo wymagam? a co do cena to gorna granica 1200 zl jaka moge przeznaczyc. znalazam cos takiego: http://megasporting.pl/rayon-vip-28-damski.html co o nim sadzisz??
Krótkie pytanie, Kross czy Unibike? Wybrałam sobie 5 modeli z tych dwóch marek (kierując się wyglądem zewnętrznym jak to baba) i teraz nie wiem co dalej. Kross Trans Siberian z roku 2012 albo Continental z 2011 czy też któryś z Unibike: Trawer, Pamir lub Vision? Nie ukrywam ze im mniej wydam tym lepiej, jeździć będę po szosach, drogach utwardzonych i leśnych. Proszę o pomoc….
Witam,co sądzi pan o tym rowerze kupiłam go niedawno jednak wydaje sie być dla mnie trochę przymały i myślę jak go zwiększyć szczegolnie kierownica jest trochę niewygodna wymiana roweru raczej nie wchodzi w grę gdyż już kupilam i teraz trzeba jakoś tym jeżdzic ;) https://allegro.pl/show_item.php?item=4405560243
Moim zdaniem Goetze się średnio nadaje. Wątpię w jego dobrą jakość, oraz ma tylko jeden bieg. Być może na płaskie ulice miasta się nadaje takie rozwiązanie, ale jeśli chcesz pojechać gdzieś kawałeczek pod miasto, to już lepiej mieć trzybiegową przerzutkę w piaście.
Poza tym jakość wykonania na pewno będzie lepsza w Burghardtcie.
A może lepszy ten: https://allegro.pl/rower-miejski-burghardt-28-3-rama-19-gratisy-i4398239055.html
Witam, pozwólcie, że dołączę do dyskusji. Szukam roweru do 1000 zł do jazdy od czasu do czasu po drogach asfaltowych i leśnych utwardzonych. Nic wyczynowego, bo jeżdżę z małymi dziećmi więc wychodzi ok 30 km w tygodniu. Zastanawiam się nad takim : https://allegro.pl/rower-miejski-goetze-28-kosz-wysylka24-i4367445613.html. Niestety nie znam się zupełnie a rower ma po prostu jeździć. Podpowiecie coś?
Dziękuje za opinię :)
Hej, na pewno taki rower będzie nadawał się jedynie do rekreacyjnej jazdy. Nie są to woły robocze do jazdy dzień w dzień, przez cały rok po kilkadziesiąt kilometrów.
Ale do rekreacji – myślę, że spełni swoje zadanie. Nie możesz od niego zbyt wiele wymagać, ale myślę, że się spokojnie nada.
Witam :) Poszukuje aktualnie niedrogiego roweru mieście (do jady po mieście, parku i drogach asfaltowych).. znalazłam taki model: https://allegro.pl/rower-miejski-goetze-28-3biegi-koszyk-24h-i4367447194.html widziałam, że wyżej również ktoś go umieścił ale tamten był nieco droższy i z widelcem amortyzowanym. Czy ten rower z widelcem sztywnym jest ok ? Bardzo proszę o radę :)
@Puzoniasty – powiem Ci, że przeskok z fulla na ostre koło, no to ładny skok będzie :) Ale fajnie, fajnie.
Co do wagi, to jeśli ten rower kosztuje w granicach 1300-1400 złotych, to normalna sprawa. Cóż, na pewno nie jest złożony z lekkich komponentów, ale myślę, że to normalna waga.
Jeśli chodzi o inne propozycje, zerknij jeszcze tutaj:
Chłopaki bardzo się starają z tego co wiem i można u nich fajny rower złożyć.