Jaki rower kupić do 2000 złotych

W tym wpisie pokażę Wam kilka rowerów do dwóch tysięcy złotych, na które według mnie warto zwrócić uwagę. Jest to odświeżony wpis, z rowerami na rok 2024. Pół żartem, pół serio – rowery do 2000 złotych nie zdrożały :) W zeszłym roku kosztowały dwa tysiące i w tym roku też tyle kosztują. Na szczęście widać, że w tym przedziale cenowym, coraz większa liczba rowerów dostaje trochę lepsze wyposażenie. Nadal za 2000 złotych da się kupić rower z kasetą (a nie siedmiorzędowym wolnobiegiem) czy z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Nie mówię, że hamulce V-Brake to zło, nie twierdzę też, że na rowerze z wolnobiegiem nie da się jeździć. Niemniej uważam, że w rowerze za 2000 złotych takie rzeczy nie powinny się znaleźć, a przynajmniej nie w rowerach „górskich”.

Tak jak w każdej części cyklu „Rowerów do…”, także tutaj napiszę, że ceny rowerów, które pokazuję, są cenami katalogowymi. Dlaczego tak? Ponieważ promocje cenowe pojawiają się i znikają. To, że dziś pokażę rower przeceniony do 1900 złotych, nie oznacza, że jutro nie będzie kosztował 2200 zł. Dlatego podaję ceny katalogowe, a Was zachęcam do szukania okazji cenowych. Rowery z zeszłego rocznika potrafią być tańsze o kilkanaście procent od ceny katalogowej. Natomiast osobom nierozeznanym w częściach rowerowych, polecam lekturę wpisu o grupach osprzętu Shimano.

Na samym końcu tego tekstu znajdziesz rowery, które polecałem w poprzednich latach. Część można jeszcze kupić i na pewno warto się nimi zainteresować. Do zadawania pytań o zakup roweru zapraszam na grupę na Facebooku oraz na rowerowe forum.


Rower górski do 2000 złotych

Część rowerów MTB, które znalazłem, wyróżniają się na tle innych. Producenci wyposażyli je w 8-rzędowe kasety, amortyzator Suntour XCE/XCT/XCM i hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT 200. Reszta firm wprowadziła oszczędności na wyposażeniu, dając siedmiorzędowy wolnobieg zamiast kasety i mechaniczne hamulce tarczowe (najczęściej bez żadnej marki) lub szczękowe V-Brake. Czy warto kupić taki rower? Moim zdaniem można to rozważyć, ale jeżeli cena będzie zachęcająca, a Ty od roweru nie wymagasz zbyt wiele.

Żebyśmy się dobrze zrozumieli – te rowery będą w porządku do rekreacji. Jeżeli nie będziecie od nich wymagać nie wiadomo czego, to trochę czasu posłużą, a pewne zużywające się elementy będzie można z czasem zmienić na coś trwalszego. Z drugiej strony – kupując rower z siedmiorzędowym wolnobiegiem (większość „górali” z tej listy go ma), aby kiedyś wymienić go na 8/9/10/11/12-rzędową kasetę, będzie trzeba wymienić tylną piastę czyli w praktyce całe koło.

Inną kwestią jest wielkość kół – trochę tego nie rozumiem, ale do dwóch tysięcy (katalogowo) kupi się głównie rower na kołach 27,5 cala (czasem 26 cali). Szukając większych kół – 29 cali, albo będziemy musieli dołożyć 100-200 zł, albo będziemy skazani na słabsze wyposażenie roweru. Trochę to dziwne, skoro w detalu obręcze czy opony są w podobnych cenach, niezależnie od rozmiaru. Oczywiście w pierwszej kolejności patrzymy na rozmiar ramy, ale w tej cenie ciężko wymagać szerokiej rozmiarówki i często jest tak, że dla osób o wzroście poniżej 170 cm zarezerwowane są koła 26/27,5″, dla wzrostu 170-183 cm koła 27,5/29″, a powyżej 183 cm – koła 29 cali. Zdarzają się tu wyjątki, ale mają 190 cm wzrostu i więcej, mocno rozważyłbym wybór roweru z kołami 29 cali.

Rower górski do 2000 zł

Lazaro Core V2 27,5 – ten rower górski od polskiego producenta wyposażono w bardzo rozsądny sposób. Mamy tu napęd 3×8 zbudowany z komponentów Shimano Tourney/Acera, do tego sprężynowy amortyzator Sunotur XCT o skoku 100 mm, czy popularne, hydrauliczne hamulce Shimano MT200. Do tego piasty z łożyskami maszynowymi i markowe opony Schwalbe Rapid Rob. Co ciekawe, przy oponach producent podaje, że są one „bezdrutowe” – trochę wątpię, aby w tym budżecie udało się upchnąć zwijane opony, ale kto wie, kto wie :) Wisienką na torcie jest wewnętrzne prowadzenie linek, co wśród konkurencji w tej cenie, jest raczej rzadko spotykane. Wiem, że poprowadzone na zewnątrz linki trochę łatwiej wymienić, ale jednak te schowane w ramie mniej się brudzą – czyli popracują trochę dłużej.

Rower górski za 2000 złotych

Indiana X-Pulser 3.7 – wchodząc na stronę sklepu Media Expert, przygotujcie się na dłuższe przeglądanie ofert. Ten sam model roweru potrafi różnić się tu ceną o kilka stówek. Wiele zależy od rozmiaru ramy, koloru, rocznika (nie zawsze zeszły rocznik jest tańszy), aktualnej promocji. Specyfikacja tego samego modelu też potrafi się różnić, ale są to zwykle drobiazgi. Niemniej na pewno można w ME trafić coś ciekawego na dobrej wyprzedaży. W modelu X-Pulser 3.7 znajdziemy amortyzator Suntour XCM (czyli dwa oczka wyżej od najtańszego modelu), ośmiorzędową kasetę z komponentami Tourney/Acera oraz hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT200. Taki zestaw to moim zdaniem minimum przyzwoitości w rowerze, którym chce się jeździć trochę częściej niż raz w miesiącu po parku.

Oprócz tych rowerów można przyjrzeć się jeszcze kilku modelom: Spartacus Epic (bardzo podobnie wyposażony do Lazaro i Indiany), Rockrider ST530 (napęd 1×9), Saveno Carrera (hamulce mechaniczne i kaseta), Kross Hexagon 2.0, Kands Energy 700, Polygon Cascade 3.0, Onilus Muranus 1.1, Leader Fox K24, Romet Rambler R6.1, Tabou Blade 1.0, CTM Axon, Wheeler Blaster

 

Rower fitnessowy, rower urban i rower szosowy do 2000 złotych

Rowery fitnessowe nazywane są szosówkami z prostą kierownicą lub rowerami crossowymi ze sztywnym widelcem. Jeszcze kilka lat temu był spory wybór w tej kategorii, jednak spopularyzowanie się rowerów gravelowych, wyparło większość fitnessów z rynku. Zresztą dziś fitnessy bywają nazywane rowerem gravelowym z prostą kierownicą, co ma swoje uzasadnienie. Do większości z nich da się zamontować opony o szerokości 35-45 mm z uniwersalnym/terenowym bieżnikiem, co pozwoli na jazdę po asfalcie, ale i zjechanie nim na lekkie bezdroża. To uniwersalne rowery dla kogoś, kto szuka relatywnie lekkiego i zwinnego roweru.

Lazaro Aero V3 – najciekawiej w tej kategorii wygląda polski Lazaro. Co prawda nie ma hamulców tarczowych, ale patrząc na pozostały osprzęt, można mu to wybaczyć. Mamy tu aluminiową ramę i widelec, napęd 3×9 Shimano Acera/Alivio z korbą mocowaną na wielowypust Octalink, co w tej kategorii cenowej jest rzadkością. Do tego piasty na łożyskach maszynowych i opony Vittoria Terreno Dry o szerokości 38 mm z uniwersalnym bieżnikiem.

Alternatywą dla Lazaro mogą być dwa rowery: MBM Life Hybrid City Trekking – stylowy, choć słabiej wyposażony oraz Romet Mistral 1 – z mechanicznymi hamulcami tarczowymi Shimano, choć z dość twardo zestopniowanym napędem 1×8.

Rower szosowy do 2000 zł

Van Rysel RC Easy D (EDR Easy) – producent pozycjonuje go jako rower projektowany dla kobiet, ale jednocześnie sami piszą, że tak spodobał się panom, że rozszerzyli ofertę o inne kolory oraz dodali rozmiar XL. Ten Van Rysel to prosty model z aluminiową ramą oraz stalowym widelcem (deklarowana waga bez pedałów – 10,8 kg w rozmiarze XS). Mamy tu napęd bez przedniej przerzutki z korbą 40T i 8-rzędową kasetą 11-34. Takie przełożenia pozwolą na spokojne rozpędzenie się do ponad 40 km/h, niestety z lekkimi przełożeniami jest trochę słabiej, ale to już kwestia mocy w nogach :) Dla osób nieprzyzwyczajonych do jazdy z barankiem, producent zamontował dodatkowe klamki hamulcowe na wypłaszczeniu kierownicy, mam tylko nadzieję, że fabrycznie klamkomanetki nie są montowane tak kuriozalnie zadarte do góry, jak na zdjęciu.

Tańszą alternatywą dla Van Rysela może być Triban RC 100, którego miałem okazję kilka lat temu testować. Rower szosowo-gravelowy z uniwersalnymi oponami 32 mm, niestety z manetką do zmiany biegów na górze kierownicy, ale można to za ok. 140 zł zmienić, kupując klamkomanetkę Shimano Tourney ST-A070. Zresztą sporo osób w opiniach o tym modelu pisze, że służył on jako baza do pewnych ulepszeń. Nie będę dyskutował nad sensownością tego rozwiązania, bo jeżeli budżet na ten moment jest mały, to nie jest to taka zła opcja.

Jeszcze jedną możliwością jest szosowa Indiana Racing – także niestety z manetkami na górze kierownicy, ale za to z przednią przerzutką. Producent podaje, że ten rower waży 15 kg – mam nadzieję, że to pomyłka, tyle ważą tanie rowery górskie :)

 

Rower crossowy do 2000 złotych

W rowerach crossowych trzy modele zasługują na wyróżnienie, wszystkie od polskich producentów :) Są one bardzo podobnie wyposażone – albo Suntour NEX o mniejszym skoku (nie jest podany, ale obstawiam, że ok. 60 mm), albo podobnej klasy Suntour XCE w Lazaro o skoku 100 mm (nie zawsze więcej, znaczy lepiej, ale w trudniejszych warunkach większy skok da więcej bezpieczeństwa). Do tego napęd 3×8 Shimano Tourney/Altus/Acera, hydrauliczne hamulce Shimano MT 200 czy piasty również od Shimano. Do tego Vellberg chwali się, że ich rama jest produkowana w Polsce, poza tym posiada wewnętrzne prowadzenie linek.

Rower crossowy do 2000 zł
Vellberg Explorer 3.0
Lazaro Elitary V1
Spartacus Cross 3.1

Pozostałe rowery to albo Indiana z egzotycznymi hamulcami tarczowymi Saiguan, albo modele, które wyposażono w hamulce szczękowe V-Brake. Mają one swoich zwolenników, tak więc absolutnie ich nie skreślam. Do tego trzy pierwsze z tych modeli wyróżniają się zastosowaniem kasety, a nie wolnobiegu, co pozwoli na ew. ulepszenie napędu w przyszłości, bez wymiany tylnego koła.

Warto jeszcze zwrócić uwagę na rowery crossowe: Indiana X-Cross 4.0, Tabou Flow 1.0, Oxfeld CR-3, Kross Evado 2.0, Romet Orkan M, M-Bike CRS 10-V, Saveno Everest 1.0 LDS, Leader Fox Away, Onilus Cairos 1.0, CTM Streem

 

Rower trekkingowy do 2000 złotych

 

Rower trekkingowy do 2000 zł

Indiana X-Road 4.0 – tak jak rok temu, w kategorii rowerów trekkingowych, bank rozbiła Indiana. Pod kątem wyposażenia wypadła po prostu najlepiej. Tylko w tym rowerze (w katalogowej cenie do 2000 zł) znajdziemy hamulce tarczowe (hydrauliczne Shimano), a także dynamo w przednim kole. Jeżeli nie zależy wam na tych elementach, znajdziecie kilka innych rowerów, które resztę osprzętu mają podobne. W Indianie zamontowano także amortyzowany widelec Suntour NEX, napęd 3×8 Shimano Tourney/Acera/Alivio i oczywiście komplet trekkingowego wyposażenia – bagażnik, błotniki, stopkę i lampki.

Można jeszcze spojrzeć na rowery trekkingowe (większość z nich ma także wersję z damską ramą): Spartacus Premier 4.0, Lazaro Senatore V2, M_Bike T_Bike 9.1, Tabou Kinetic 1.0, Saveno Discovery, Romet Wagant 0, Oxfeld TR-2, Majdller Master 1.0,

 

Rower miejski do 2000 złotych

Część rowerów miejskich, które udało mi się znaleźć w tym przedziale cenowym, zostało wyposażonych w przerzutkę schowaną w tylnej piaście (tzw. przerzutka planetarna). Nie wymaga ona regularnego czyszczenia (jedynie serwisowania od czasu do czasu), nie da się jej urwać, a także pozwala na zmienianie biegów na postoju. Wszystkie to Shimano Nexus z trzema lub siedmioma biegami. Trzy przełożenia są w porządku, ale raczej na bardziej płaskie drogi. Jest to też pewnego rodzaju ograniczenie (dla niektórych osób to plus) – mamy jeden bieg do szybkiej jazdy, jeden do normalnej i jeden pod górę, ale nie ma nic pomiędzy.

Tę kwestię rozwiązuje albo siedmiobiegowa przerzutka w piaście, albo rowery z przerzutką zewnętrzną (wtedy do dyspozycji dostajemy 6 lub 7 biegów). Plusem przerzutek zewnętrznych jest łatwiejsza naprawa, trochę niższa waga i łatwe zdjęcie tylnego koła, co w przypadku przerzutki w piaście zajmuje trochę więcej czasu.

Dodam jeszcze, że niektóre modele rowerów (w zasadzie to Romet Vintage i Electra Loft EQ) są wyposażone w dynamo w przednim kole, które zasila oświetlenie. Jeżeli jeździcie często po zmroku lub nie przepadacie o pamiętaniu o bateriach do lampek – to jest to opcja godna rozważenia.

Generalnie rowery miejskie do 2000 złotych są przyzwoitymi rowerami i pierwsze na co bym patrzył, to czy rower jest wygodny i czy się podoba. Ew. warto spojrzeć na liczbę przełożeń, zwłaszcza do jazdy po większych pagórkach. Aha, część z tych rowerów dostępna jest także w wersji z „męską” ramą.

Rower miejski do 2000 zł

Romet Vintage LTD – nie będę ukrywał, że wizualnie ten model najbardziej przypadł mi do gustu (oczywiście każdy może mieć swojego faworyta). Za wyglądem idzie też niezłe wyposażenie – siedmiobiegowa przerzutka w tylnym kole czy dynamo napędzające lampki. Rama i widelec zostały wykonane ze stali, co może odbić się niekorzystnie na wadze tego roweru, ale jednocześnie nadaje klasycznego sznytu :) Ciekawą alternatywą (z aluminiową ramą i zewnętrzną przerzutką) może być Electra Loft 7D EQ (jest też 200 zł tańsza wersja bez dynama). Dostępny jest także Romet Wicher Skid – z męską ramą i z jednym przełożeniem (obracając koło można mieć albo wolnobieg, albo ostre koło).

Goetze Style 7S – rower w „nowocześniejszym” stylu, z lekką, aluminiową ramą i siedmiobiegową przerzutką planetarną Shimano Nexus. Producent z przodu zamontował szczękowy hamulec V-Brake, natomiast z tyłu mamy lubiany przez wiele osób hamulec typu torpedo, czyli „w pedałach”. Warto tylko pamiętać o tym, że taki hamulec nie pozwala na kręcenie pedałami do tyłu (np. stojąc na światłach). Wraz z rowerem dostajemy koszyk na kierownicę. Ciekawą alternatywą dla tego roweru (również z 7-biegową przerzutką planetarną) może być Saveno Bridget.


Inne rowery miejskie na które warto zwrócić uwagę:
(przerzutka w piaście) Onilus Naomi, Majdller Avia 8.3 (przerzutka zewnętrzna) Saveno Bridget 6, Kands Venus Pro, Bottecchia Monotube 7B, Maxim MC 1.4.21, M_Bike Cityline 328, Leader Fox Domesta, Tabou Kayla, CTM Rita 1.0

Składaki: Romet Jubilat (dostępne są wersje z jednym przełożeniem, trzema planetarnymi lub sześcioma zewnętrznymi), Romet Wigry (ta sama sytuacja co przy Jubilacie), Oxylane Fold 120

 

Jeżeli macie pytania, jaki rower kupić, bardzo zachęcam do zadawania pytań na rowerowym forum lub na grupie na Facebooku.

 

Wszystkie wpisy z cyklu „Jaki rower kupić do…?”:

1. Rowery do 1000 złotych

2. Rowery do 1500 złotych

3. Rowery do 2000 złotych

4. Rowery do 2500 złotych

5. Rowery do 3000 złotych

6. Rowery do 4000 złotych

7. Rowery do 5000 złotych

8. Rowery elektryczne do 5000 złotych

 

Poniżej znajdziecie rowery, które polecałem w zeszłych latach (część z nich jest jeszcze dostępna w sklepach na wyprzedażach).

Polecane rowery z rocznika 2023

Rower górski do 2000 złotych (2023)

Rower górski do 2000 zł

Indiana X-Pulser 3.7 – polityka cenowa sklepu Media Expert jest czasem zaskakująca. Ten sam rower, różniący się tylko np. rozmiarem ramy, potrafi mieć różną cenę wyjściową i zupełnie inną cenę promocyjną. A model, który właśnie pokazuję być może jest wyprzedażą rocznika, ale tego sklep nie podaje. Mniejsza o to, na pewno można w ME trafić coś ciekawego na dobrej wyprzedaży. O serwisie rowerów w tym markecie słyszałem różne opinie, ale same rowery nie powinny jakością odbiegać od konkurencji. Sam miałem okazję testować kilka rowerów Indiana. Model X-Pulser 3.7 wygląda najciekawiej ze wszystkich rowerów MTB w katalogowej cenie do 2000 zł. Mamy tu amortyzator Suntour XCM (czyli dwa oczka wyżej od najtańszego modelu), ośmiorzędową kasetę z komponentami Tourney/Altus, wewnętrzne prowadzenie linek w ramie oraz hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT200. Taki zestaw to moim zdaniem minimum przyzwoitości w rowerze, którym chce się jeździć trochę częściej niż raz w miesiącu do parku.

Kands Ultimate Altus – a to rower dla miłośników klasyki i szczękowych hamulców V-Brake. Wyposażenie jest dość podobne do Indiany, ale na pokładzie znajdziemy hamulce, które są trochę lżejsze i prostsze w budowie. Warto pamiętać tylko o tym, że hamulce V-Brake szybko tracą swoją moc (nie całkowicie) w ulewnym deszczu czy błocie. Niemniej jeżeli nie planujecie jeździć regularnie w czasie burzy, to V-ki są opcją do rozważenia.

 

Oprócz tych rowerów można przyjrzeć się jeszcze kilku modelom: (hamulce tarczowe) Indiana X-Pulser 1.9, Indiana X-Pulser 3.6, Indiana X-Enduro 2.7, Onilus Muranus, Goetze Define, Majdller Drakon, (hamulce V-Brake) Kross Hexagon 1.0, Wheeler Blaster, M_Bike (Merida) Tin, Romet Rambler R7.0 LTD, CTM Axon, Maxim MS 3.1

Rower fitnessowy, rower urban i rower szosowy do 2000 złotych (2023)

Jeszcze dwa lata temu można było w tym przedziale cenowym coś znaleźć. W 2023 nie znalazłem nic. Nic, bo wydawanie niecałych 2000 złotych na rower szosowy z manetkami do zmiany biegów na środku kierownicy uważam za pomyłkę. Niestety szukając nowego roweru szosowego, trzeba będzie trochę głębiej sięgnąć do kieszeni lub poszukać używanej sztuki.

Z rowerami fitnessowymi czy urban (szybkimi rowerami miejskimi) jest taka sama sytuacja. Ten brak trochę dziwi, ponieważ taki rower składa się z podobnie wycenionych komponentów co rower górski (a sztywny widelec powinien być nawet tańszy od amortyzatora). Ale widać, że w niższym przedziale cenowym lekkie, zwinne rowery ze sztywnym widelcem nie do końca się przyjęły.

Rower szosowy do 2000
Fot. Chris Isherwood

Rower crossowy do 2000 złotych (2023)

Vellberg Explorer 3.0 – ale tak jak w zeszłym roku, tak i teraz jeden z rowerów wyróżnia się na plus wyposażeniem (tym razem innej marki). Producent zastosował tu napęd 3×8 z przerzutkami Shimano Altus/Acera (nie ma podstawowego Tourneya), no i jest kaseta, a nie wolnobieg. Jest to rozwiązanie tak naprawdę niewiele droższe, a sporo lepsze technicznie. Do tego za hamowanie odpowiadają hydrauliczne tarczówki Shimano MT200, które w tym przedziale cenowym są obecnie rzadkością. Całość dopełnia wewnętrzne prowadzenie linek (i to na całej długości ramy, a nie tylko górnej rurze) i sześcioletnia gwarancja na ramę.

Warto jeszcze zwrócić uwagę na rowery crossowe: Kands Crossline 1100, Romet Orkan M Lite, Kross Evado 2.0, Indiana X-Cross 2.0, CTM Streem, M_Bike (Merida) CRS 10-V

Rower trekkingowy do 2000 złotych (2023)

Rower trekkingowy do 2000 zł

Indiana X-Road 3.0 – większość ofert z tą Indianą kosztuje „katalogowo” więcej niż 2000 zł. Ale jeden z rozmiarów sklep Media Expert sprzedaje wyjściowo za 1999 zł, stąd obecność X-Road’a 3.0 w tej kategorii cenowej (te „droższe” są obecnie przecenione na 1999 zł). W tej cenie otrzymamy napęd 3×8 Shimano Tourney/Alivio, dynamo w przednim kole napędzające lampki, hamulce szczękowe V-Brake, regulowany wspornik kierownicy oraz oczywiście pełne wyposażenie trekkingowe (błotniki, bagażnik, stopka).

Można jeszcze spojrzeć na rowery trekkingowe (większość z nich ma także wersję z damską ramą): Vellberg Discover 2.0 (podobnie wyposażony co Indiana, ale bez dynama), Kross Trans 2.0, M_Bike (Merida) T_Bike 9.1, Onilus Hanower 1.0, Tabou Kinetic 1.0

Rower miejski do 2000 złotych (2023)

Indiana Moena A7B – Moena po raz kolejny pojawia się jako wyróżniony rower w tym zestawieniu. Dostępna jest w różnych kolorach, można także kupić ją z koszykiem na kierownicy lub bez. Znajdziemy tu siedmiobiegową przerzutkę Shimano Nexus ( schowaną w piaście, z przodu hamulec szczękowy, a z tyłu torpedo czyli „hamulec w pedałach”, oświetlenie LED, a także duże, 28-calowe koła.

Romet Vintage Classic
Le Grand Lille 3


Inne rowery miejskie na które warto zwrócić uwagę:
(przerzutki w piaście) Saveno Bridget, M_Bike (Merida) CityLine 328, Kands Opera, CTM Olivia 3.0, CTM Rita 2.0, (przerzutki zewnętrzne) M_Bike (Merida) CityLine 726, Maxim MC 1.4.21, Kross Sentio 1.0, Leader Fox Domesta, Saveno Bridget

Składaki: Romet Wigry, Romet Jubilat, Maxim MC 1.0

Polecane rowery z rocznika 2022

Rower górski do 2000 złotych (2022)

Onilus Muranus 2.0 – jedyny rower w zestawieniu, który ma kasetę, a nie wolnobieg. Też siedmiobiegową, ale jednak uważam, że kasety są wytrzymalsze plus same piasty lepiej wykonane. Niemniej Muranus 2.0 dostępny jest tylko z ramą 15 i 17 cali, czyli dedykowany jest wyższym dzieciom oraz dorosłym o maksymalnie średnim wzroście (rama 17 cali może być dobra dla osoby o wzroście maksymalnie 180 cm, choć warto to sprawdzić przed zakupem). Reszta wyposażenia nie różni się za bardzo od reszty rowerów – mamy tu prosty, ale markowy amortyzator Suntour XCE i osprzęt Shimano (z tylną przerzutką Altus, czyli oczko wyżej niż najniższy Tourney). Do tego hamulce tarczowe marki Hamulce tarczowe (Onilus nie podaje kto jest ich producentem), piasty marki Aluminium, czy opony firmy (…). Cóż, w innych rowerach do 2000 złotych też tak jest, że wiele elementów w rowerze jest z łapanki, a ich jakość nie jest wysokich lotów.

Oprócz tego roweru można przyjrzeć się jeszcze kilku modelom: Romet Rambler R9.0, Romet Rambler R6.2, Kross Esprit 1.1, Kross Hexagon 2.0, Kands Mercury, Kands Stranger, Indiana X-Pulser 2.7, Indiana X-Enduro 2.7 (to nie rower enduro oczywiście, ale ma szerokie opony 2,6 cala), Indiana X-Pulser 1.9, Northtec Sorang, CTM Rein 1.0

Rower crossowy do 2000 złotych (2022)

Kands CRS 1200 – ale jest jeden rower, który wyróżnia się na plus wyposażeniem. Co prawda jest to rocznik 2021, ale póki co jest jeszcze dostępny w sprzedaży. Mamy tu amortyzator Suntour NEX, napęd 3×8 Shimano Tourney/Acera i co obecnie bardzo rzadko spotykane w tej cenie – hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro (klocki hamulcowe są uruchamiane nie linką, a płynem hamulcowym, co poprawia ich działanie). Nawet piasty są produkcji Shimano – to co prawda najniższy model, ale jednak od Japończyków, a nie niewiadomego pochodzenia.

Warto jeszcze zwrócić uwagę na rowery crossowe (część z nich ma też wersję z damską ramą): Spartacus Cross 3.0, Kelly’s Cliff 10, Kands Crossline 1100, Romet Orkan 1, Kross Evado 2.0, Oxfeld CR-3, CTM Tranz 1.0, Onilus Cairos 1.0

Rower trekkingowy do 2000 złotych (2022)

Indiana X-Road 1.0 – mamy tu aluminiową ramę, napęd 3×7 na komponentach Shimano Tourney, hamulce szczękowe V-Brake, markowe opony Kenda i pełne, trekkingowe wyposażenie: błotniki, bagażnik, stopkę oraz lampki na baterie.

Można jeszcze spojrzeć na rowery trekkingowe (większość z nich ma także wersję z damską ramą): Maxim MT 2.2, Romet Wagant 1, Vellberg Discover 1.2, Kross Trans 2.0, Saveno Discovery GTS, Onilus Hanower 2.0, Kands Travel-X

Rower miejski do 2000 złotych (2022)

Indiana Moena A7B – rower jest dostępny w różnych wersjach kolorystycznych, do tego można go kupić z koszykiem na kierownicy lub bez. Jako jedyny z rowerów, które znalazłem w tej cenie, posiada siedmiobiegową przerzutkę Shimano Nexus ukrytą w tylnej piaście. Reszta to typowy rower miejski z tej półki cenowej z nisko poprowadzoną ramą dla łatwiejszego wsiadania i zsiadania.

Rower miejski do 2000 zł
Romet Luiza Eco
Romet Vintage Classic


Inne rowery miejskie na które warto zwrócić uwagę:
Kands Soprano, Le Grand Lille 3, Maxim MC 1.4.3, Romet Jubilat Eco (rower składany), CTM Nancy, CTM Rita 2.0, Onilus Selena Lux, Spartacus Comfort Line


Polecane rowery z rocznika 2021

Rower górski do 2000 złotych (2021)

Jaki rower górski do 2000 zł

Indiana X-Pulser 3.7 – to jeden z tych rowerów, gdzie wyposażenie pozostało na przyzwoitym poziomie jak na ten budżet. Mamy tu amortyzator Suntour XCM o skoku 100 mm, napęd 3×8 oparty o podzespoły Shimano Tourney/Acera, a do tego hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT200. Rower stoi na kołach o średnicy 27,5 cala z oponami Schwalbe Rapid Rob.

Rockrider ST 540 – znany od lat Rockrider, produkowany i sprzedawany przez sieć sklepów sportowych Decathlon. Patrząc po dostępności na stronie, będzie trzeba na niego polować, no ale pokazać go tu warto. Mamy tu amortyzator o skoku 100 mm (najprawdopodobniej produkcji Suntoura), napęd 2×9 Shimano Altus i Microshift (korba ze sztywną osią, za co duży plus) i hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro. Obręcze w tym rowerze przygotowane są do przerobienia na system bezdętkowy tubeless, niestety trzeba wcześniej wymienić opony na inne. Drugą opcją jest Rockrider ST 530 z napędem 1×9. Nie jest to może zestaw do podjeżdżania pod hardkorowe wzniesienia (32 + 11-42), ale na mniejsze górki wystarczy.

Romet Rambler FIT 29 – rower ma ciekawie giętą ramę, która zapewnia większy przekrok i bezpieczeństwo podczas awaryjnych sytuacji. Romet wyposażył ten model w amortyzator Suntour XCE o skoku 100 mm, hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT200 i napęd 2×8 Shimano Acera/Alivio. Od japońskiego producenta są również piasty.

Oprócz tych trzech rowerów, warto przyjrzeć się jeszcze kilku modelom: Unibike Mission, Kands Comp-ER Altus, Saveno Nevada 2.0, Cube Aim (hamulce tarczowe mechaniczne), Goodman Revo 7.1 (tarczowe mechaniczne Shimano), Maxim MS 3.6 (hamulce V-Brake).

Rower fitnessowy, rower urban i rower szosowy do 2000 złotych (2021)

Rower szosowy do 2000 zł

Romet Huragan – tak wyposażona szosówka od Rometa to duży kompromis, choć z ciekawym detalem. Aluminiową ramę wyposażono w… karbonowy widelec. Nie jest to nic zaskakującego, widelec wykonany z włókna węglowego to prawie standard w rowerach szosowych, niemniej wolałbym tańsze aluminium i ciut lepszy pozostały osprzęt. Zgrzyta tu przede wszystkim siedmiorzędowy wolnobieg, kaseta byłaby lepszym rozwiązaniem. Napęd to 3×7 Shimano Tourney w wersji szosowej (klamkomanetki ze zmianą przełożeń sprzed epoki, ale plus, że to klamkomanetki, a nie dziwna manetka na wypłaszczeniu kierownicy), a hamulce wyprodukowało Tektro. Nie narzekałbym na ten rower aż tak, gdyby kosztował te 400-500 złotych mniej (i w sumie model 2020 nadal jest do kupienia na Allegro). Wyróżniam go, bo jest jedyny, ale bolałoby mnie wydanie na niego 2000 złotych (i nie jest to wina Rometa, taki mamy rynek obecnie).

Marin Kentfield 1 – jest to zgrabny, miejsko-podmiejski rower z aluminiową ramą i stalowym widelcem. Napęd to 1×7 Shimano Tourney. Niestety ktoś wpakował tu dużą tarczę na korbie (38 zębów), dzięki czemu z jednej strony da się ten rower rozbujać do ponad 40 km/h, ale z drugiej – trochę brakuje tu bardzo lekkich przełożeń. No ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby kiedyś założyć mniejszą tarczę na korbie (lub wymienić całą korbę). Zastosowano tu mechaniczne hamulce tarczowe, a rower stoi na dużych kołach 28 cali z oponami o szerokości 40 mm.

Jeżeli chodzi o inne rowery fitnessowe i urban, to jest ich niewiele: Marin Fairfax 1 (fitness), Elops Speed 900 (urban/fitness), Marin Stinson 1 (urban)

Rower crossowy do 2000 złotych (2021)

Rower crossowy do 2000 zł

Vellberg Explorer 5.2 – w zasadzie nie powinienem umieszczać tu tego roweru. Vellberg uczciwie na swojej stronie pisze, że mają problemy z dostawami części i nie wiedzą, kiedy ten rower będzie znów dostępny. Ale może uda się go wam upolować w jakimś sklepie rowerowym. Jego specyfikacja na ten moment znacząco odbiega (na plus) w porównaniu z innymi rowerami crossowymi do 2000 złotych, dlatego tym bardziej jest to biały kruk, którego ciężko będzie kupić. Producent oferował w nim amortyzator Suntour NVX z manetką do blokowania na kierownicy, napęd 3×9 Shimano Altus/Deore z korbą mocowaną na sztywny wielowypust Octalink. Do tego hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano. Fajny, no ale w tej cenie taką specyfikację trudno będzie teraz zdobyć.

Arkus Safari M2 – pisałem już wyżej o wielkim powrocie hamulców szczękowych V-Brake. Arkus Safari jest jednym z wielu takich przykładów. Arkus to marka należąca do Rometa, a w modelu Safari znajdziemy napęd 3×9 Shimano Acera/Alivio, piasty również Shimano, opony Michelin Protek Cross czy amortyzator sprężynowy SR Suntour NEX-P o skoku 63 mm. Jeżeli nie zależy wam na hamulcach tarczowych, to jest to ciekawa propozycja.

Warto jeszcze zwrócić uwagę na rowery crossowe (większość z nich ma też wersję z damską ramą): Kross Evado 3.0, Spartacus Cross 3.1, Unibike Flash, Romet Orkan 3, Kellys Cliff 10, Saveno Everest 2.0, Goodman Wave D1, Tabou Flow 2.0, Wheeler Cross 6.2, Maxim MX 5.3, CTM Tranz 1.0, Leader Fox Away,

Rower trekkingowy do 2000 złotych (2021)

Rower trekkingowy do 2000 zł

Indiana X-Road 3.0 – prosty rower trekkingowy, bez żadnych fajerwerków, ale na przyzwoitym osprzęcie. Mamy tu napęd 3×8 Shimano Tourney/Altus, dynamo w przednim kole i oczywiście pełne, turystyczne wyposażenie – bagażnik, stopkę, błotniki i lampki.

Spartacus Premier 3.0 – to podobnie wyposażony do Indiany rower trekkingowy. Brakuje tu dynama w przedniej piaście, ale są lampki na baterie i sam rower jest sporo tańszy. Oczywiście rower otrzymał wyposażenie turystyczne, jest tu też amortyzowany wspornik siodełka.

Warto jeszcze spojrzeć na rowery trekkingowe (większość z nich ma także wersję z damską ramą): Monteria Massive 3.0, Vellberg Discover 4.2 (na razie może być niedostępny), Saveno Odyssey, Unibike Vision, Maxim MT 2.2, Kross Trans 2.0, Northtec Bergon VB AC, Romet Wagant 3, Alpina Eco T10, Onilus Hanower 2.0, Tabou Kinetic 2.0 Plus

Rower miejski do 2000 złotych (2021)

Jaki rower miejski do 2000 zł
Tabou Retro
Legnano Viaggio – tylko jeden bieg, ale za to rower wygląda bardzo stylowo
Romet Turing Lux

Inne rowery miejskie na które warto zwrócić uwagę (bywają dostępne także wersje z „męską” ramą): Kands Soprano, Indiana Moena A7B, B’Twin Elops 920, Saveno BridgetOnilus Lexa, Maxim MC 1.6.3, Creme Molly Uno, Embassy Bon Bon, BBF Manhattan, Goodman Strada 8.9, Leader Fox Domesta, Monteria Valencia, Folta Fionii Retro, Merida Cityway 328, CTM Fiore, Kelly’s Avery 10

Rowery składane czyli po prostu składaki: Romet Wigry 4, Graziella Brigitte, B’Twin Tilt 500

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

1 057 komentarzy

  • Witaj. Trafiłam na ta stronę zupełnie przypadkiem szukając roweru dla siebie. Jestem totalnym laikiem w świecie rowerów, więc strona dla mnie okazała się strzałem w 10. Świetne artykuły odnośnie specyfikacji rowerów i tego na co warto i należy zwracać uwagę kupując rower oraz oczywiście artykuły z cykli” jaki rower kupić do …… złotych” które dla mnie były szczególnie pomocne. Korzystając z tak szerokiej wiedzy chciałabym prosić o opinie w sprawie kilku wybranych przeze mnie rowerów (przypominam, że jestem laikiem i próbowałam jakoś zbić w całość info odnośnie amortyzacji, przerzutkach, widelcach, hamulcach i dostosować do siebie).
    Szukam roweru MTB głównie ze względu na zbliżający się wyjazd do Gruzji. Wraz z grupą znajomych lecimy do Gruzji wraz z rowerami i w planach wstępnie chcemy „objechać” Gruzję, Armenię i Azerbejżdżan co z tych planów wyniknie to się okaże. Mój obecny rower się do tego nie nadaję. Na rower wstępnie postanowiłam przeznaczyć do 2000zł Rowery które wybrałam podzieliłam ze względu na hamulce. Uznałam, że powinnam kupić rower raczej z hamulcami typu V-brake ze względy na łatwość ewentualnego serwisowania, bo kto mi w Gruzji naprawi hydrauliczne tarczówki ;-) ale w opisie poniżej znajda się i tarczówki mechaniczne (niekonieczne polecane) i hydraulika.
    Zaczynamy:
    1. Rowery z hamulcami typu Vbrake:

    https://allegro.pl/dema-barro-3-0-17-zielono-niebieski-i6139289822.html
    https://allegro.pl/rower-gorski-indiana-27-5-24biegi-alu-amor-2016-i6192426444.html
    https://allegro.pl/rower-kross-hexagon-r3-s-2015-25-salon-rowerowy-i6268587418.html
    https://allegro.pl/mtb-lady-monteria-fitness-27-5-rama17-19-model2016-i6294500069.html

    2. Rowery z hamulcami tarczowymi mechanicznymi:

    https://www.decathlon.pl/rockrider-520-275-id_8350582.html
    https://allegro.pl/rower-romet-jolene-27-5-shimano-acera-rama-15-i-17-i6271695765.html
    https://allegro.pl/rower-biria-mtb-27-5-acera-alivio-3×8-i6282211071.html
    https://allegro.pl/kross-level-r1-l-ka-czarny-2016-dostawa-gratis-i6292643021.html
    lub r2

    33. Rower z hamulcami tarczowymi hydraulicznymi spodobał mi się w cenie do 2000zł

    https://www.decathlon.pl/rockrider-540-damski-275-id_8350455.html

    Przepraszam za tak wiele modeli wiem,ze najlepiej podawać góra 3 ale jakoś nie umiałam się zdecydować. Dodam jeszcze, że szukam roweru z rama 17 i oponami 27,5.

    I jeszcze jedno pytanie czy warto pakować się w hamulce hydrauliczne biorąc pod uwagę mój wakacyjny wyjazd? Bo wtedy byłabym skłonna dołożyć kasy i kupić z przerzutkami typu deore :-P

    Baaardzo bardzo dziękuję za pomoc.
    Serdecznie pozdrawiam
    _jb_

    • Okej, zacznijmy od tego, że stawianie rowerów za 1300 złotych z osprzętem Tourney, obok wyjazdu do Gruzji i Armenii to nieporozumienie. I o takich rowerach nie będziemy rozmawiać :) Znam jedną osobę, która na tego typu rowerze objechała Bałkany, ale po powrocie musiała wymienić kilka elementów :)

      Druga sprawa – żadnych wolnobiegów (Shimano oznacza je jako MF-TZ). Tylko kaseta (CS-HG w terminologii Shimano). Wolnobiegi są liche i tyle :)

      Trzecia sprawa – bagażnik. Domyślam się, że będziesz pakować się w sakwy i zabierzesz ze sobą trochę gratów. Najlepiej byłoby, gdyby bagażnik był mocowany do ramy. Są bagażniki na wspornik siodełka, ale one mają niższą ładowność. I generalnie odradzam tego typu rozwiązania przy dużych obciążeniach. Dlatego np. Romet Jolene odpada, ponieważ nie ma otworów montażowych do założenia bagażnika.

      Biria ma hamulce Promax i amortyzator Zoom – te dwie firmy do mnie zupełnie nie przemawiają. Dema ma hamulce marki Extend, która mi zupełnie nic nie mówi. Nie ładowałbym się w tego typu wynalazki.

      Ciekawie wygląda Kross Level R1, tylko te hamulce mechaniczne… Hmmm… powiem Ci tak. Hydrauliczne są lepsze pod względem braku problemów w obsłudze. Jest linka i tyle. Ale mechaniczne są trochę mniej skuteczne. Hydrauliczne mają lepszą modulację i większą moc, generalnie są mało awaryjne, więc nie ma się czego bać, ale jednak w razie czego nie naprawi się ich byle gdzie.

      W sumie nie wiem czy nie zaryzykowałbym tych mechanicznych, to w końcu Shimano, więc nie jakiś najgorszy szajs :) I najwyżej kiedyś, kiedyś, wymienisz sobie na hydrauliczne :)

      Możesz też zastanowić się nad modelem Kross Hexagon R8 z 2015 roku, który kupisz w dobrej cenie: https://www.ceneo.pl/Sport_i_rekreacja;szukaj-kross+hexagon+r8+2015;0192.htm#crid=78503&pid=7269

  • Witam rowerowych zapaleńców.
    Mam okazję kupić Trek 4500 disc z 2013 lub 2014 roku. Rower jest od lolegi, znam ten rower i wiem, że jest zadbany. Czy cena 1000zł za ten rower jest ok? Jest wart tych pieniędzy? Nie zależy mi na większych kołach, dla mnie 26 jest ok.

  • Witam serdecznie
    Proszę o radę w wyborze roweru do 2000zł.
    Mam 180cm wzrostu i 77kg wagi, poszukuję roweru mtb do jazdy rekreacyjnej po mieście i leśnych drogach. Zdecydowałem się na mtb nie na crossa. Po przejrzeniu internetów i for internetowych zainteresowałem się takimi modelami
    1. Kands Comp-ER Alivio https://allegro.pl/hero-kands-comper-27-5-alivio-3×9-hydraulic-2016-i6274469868.html
    2. Rockrider 540 https://www.decathlon.pl/rockrider-540-275-id_8350454.html
    3. Rockrider 520 https://www.decathlon.pl/rockrider-520-275-id_8350582.html czy warto dopłacać te 500zł do RR 540? jestem totalnym amatorem, ale będę jeździł średnio 2tyś km w sezonie
    Może macie jakieś inne, lepsze propozycje w kwocie DO 2000zł? Może jest jakiś rowerek z lepszym osprzętem i dobrymi hamulcami V-brake? nie zależy mi bardzo na tarczówkach wolałbym mieć lepszą korbę czy amortyzator zamiast tych tarczówek np :)
    Liczę na Wasze opinie

    • Cześć, od hamulców tarczowych w rowerze górskim za 2000 zł już ciężko uciec. Jeszcze się takie zdarzają, ale niezmiernie rzadko.

      Druga sprawa – każde dołożone 100 złotych w tym przedziale cenowym, oznacza wejście na lepszy poziom wytrzymałości roweru. Tak czy owak, ja bym bardzo mocno rozważył Kandsa, bo ma po prostu najlepszy osprzęt z tych wszystkich rowerów.

  • Dzien dobry
    W wolnej chwili prosiłbym o pomoc w postaci dobrania odpowiedniego rodzaju roweru w granicy cenowej do 2 tys zł.
    Mam 27 lat i ważę 120kg. Jestem juz na diecie i wprowadzony mam juz plan treningowy gdyż na budziku było trochę więcej kilogramów. W piwnicy mam stara kolarzówka która wymaga małego remontu i dotychczas to na niej pokonywałam niedalekie dystanse do 30 km. Jeżdzę raczej tylko po asfalcie i ewentualnie ściezkach rowerowych. Teraz nadarzyła sie okazja kupna nowego roweru. Zastanawiałem sie czy kupić nowa kolarzówka czy moze przełaj, ze względu na dodatkowe możliwości związane z lekkim zboczeniem z trasy.
    Czy w odniesieniu do mojej wagi/małego doświadczenia rowerowego/ braku chęci startowania w zawodach, moze Pan cos mi doradzić ?

    Ja wymyśliłem sobie tak ze albo sprzedam stara kolarzówka i dołożę te 2-3 stówki do nowego roweru( szosa lub przełaj) albo wyremontuje stary rower( moze przerobię na dobrego singla) tak żeby śmigać po szosie a kupić za ta cenę przełaj.
    Prosze o opinie czy w ogóle moje myślenie ma jakies racjonalne odniesienie do życia codziennego czy byc moze jest to kompletnie bez sensu.

    Pozdrawiam

    • Cześć, cóż, to Ty musisz pomyśleć i zdecydować co chcesz zrobić. Jeżeli tylko potrzebujesz i masz miejsce do trzymania większej ilości rowerów, to czemu nie :)

      Kwestia w którą stronę Cię ciągnie, bo może się okazać, że lepszym rozwiązaniem będzie szosa + MTB, tak aby było większe urozmaicenie. Albo jedynie jeden rower – przełajowy.

      Tak czy owak, to Ty musisz się zastanowić. I nie przejmować konsekwencjami decyzji, najwyżej ją zmienisz za jakiś czas :)

      • Jestes w stanie zaproponować jakaś przełajówke do ceny 2 tys złotych?? Z tego co przeglądałem to ceny zaczynają sie od około 4 tys zł.( Znalazłem jedynie Rometa Mistrial cross za 2649)
        Bądź może jakiś finess który nie dużym kosztem można przerobić na przełaj.
        Bedę wdzięczny, Pozdrawiam

        • Rometa warto poszukać ciut taniej: https://www.ceneo.pl/Sport_i_rekreacja;szukaj-romet+mistral+cross;0192.htm#crid=78220&pid=7269

          I jest to jedna z niewielu opcji w tym budżecie. Jest jeszcze Accent CX-One, ale jego cena katalogowa to już 3000 zł.

          Poza tym, raczej używany rower wchodziłby w grę, jeżeli mówimy o przełajowym.

          Przerabianie rower z prostą kierownicą, na przełajowy nie będzie tanie. Trzeba byłoby wymienić kierownicę, a także manetki, być może również hamulce. Jest to gra niewarta świeczki. Chyba, że chcesz kupić fitnessa i po prostu dokupić drugi komplet opon, do jazdy w terenie (ja tak zrobiłem). Wtedy Giant Escape 2, o którym pisałem w tekście, będzie bardzo dobrą opcją.

  • Witam
    Proszę o radę, który rower wybrać, Kands Comp-ER Alivio czy rockrider 540? A może jest lepsza opcja do 2000zł. Mam 183cm wzrostu i 76kg wagi.

    • Trudne pytanie. Kands ma trochę lepszy napęd, natomiast B’Twin ma lepszy amortyzator i dużo lepsze hamulce. Ja skłaniałbym się bardziej ku B’Twinowi.

  • Ja potrzebuje porady. Nie znam się na rowerach, czytam fora ale nic konkretnego nie znajduję.Poszukuję roweru po mieście/na dłuższe wypady za miasto- dowiedziałam się że najbardziej będzie pasował trekkingowy. zytając, analizując wyszukałam 3 potencjalne: 1. https://www.kross.pl/pl/2016/trekking/trans-pacific 2. http://www.rowerymerida.pl/produkt1170/freeway-9200-lady-rower-merida.html
    3. http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2016/damskie/trekking/cristy-30#

    Co o nich myślicie? Czy coś lepszego w takiej granicy cenowej znajdę? Jakieś inne propozycje?

    • Hej, z tych rowerów najlepiej wypada Kross. Ma najlepsze wyposażenie i dodatkowo dynamo w przednim kole, które napędza lampki. To bardzo, bardzo wygodny dodatek.

  • Witam. Co Pan sądzi o modelu kross hexagon R8 2016. Mam możliwość zakupu takiego roweru w kwocie 1800 zł.

    • Za 1800 zł to będzie świetny wybór. Rower jest naprawdę fajnie skonfigurowany w tym budżecie.

  • Witam, zastanawiam się nad zakupem tego roweru lecz opinii nigdzie nie znalazłem:
    http://www.sklepmartes.pl/rower/16743-meski-rower-r-21-black-edition-71-l-21-r16ms27218411-kross.html#/pe-men/rozmiar-21/kolor-r16ms27218411
    Dojazd do pracy po mieście i trochę ścieżki rowerowe leśne.
    Mam pytanie:
    Czy rower jest coś wart, czy to tylko edycja dla marketu sportowego nie warta uwagi?

    • Cześć, powiem Ci, że w tej cenie Kross prezentuje się bardzo interesująco. I do spokojnej jazdy, bez ekstremalnych szaleństw będzie się nadawał.

  • Witaj.

    Wiem, że już proponowałeś wyżej rowery z tej półki ale chodzi mi specyfikację bo mnie laikowo i trudno jest porównać osprzęt . Rowerów i marek jest wiele i każda coś ma na plus i na minus.

    Zamierzam kupić rower, którym raczej będę jeżdził po szutrach, lasach i polnych drogach.

    Wybrałem tak myślę uniwersalny czyli CROSS .

    Moja prośba dotyczy jakiego wyboru dokonać bo, … oglądam , patrzę , czytam i mało się znam a czas mi ucieka. 

    Oczywiście pierwsza bariera to wiedza a druga to cena. max 2 tys. + – 300zł

    Te modele mnie interesują. Prośba do Ciebie to , który z nich byś polecił jeśli chodzi o specyfikację i małą zawodność?

    1. 2016 ERIES CROSS DYSK ALIVIO BLOKADA 27 biegów

    2. 2016 ERIES HYDRAULIKA BLOKADA ALIVIO 29er

    3. ROWER SPARTACUS CROSS 3.1 DISC HYDRAULIKA new 2016

    4. 2016! LAZARO ELITARY V3 HYDRAULIKA BLOKADA ALIVIO

    5. KROSS EVADO 4.0 2016

    6. HAIBIKE LAND 8.40

    7. UNIBIKE CROSSFIRE DISC 2015

    8. KELLYS PHANATIC 10 BLACK (2450ZŁ)

    Nie jest ich mało ale myślę, że to da też obraz innym potencjalnym mało zorientowanym.

  • Witaj.

    Wiem, że już proponowałeś wyżej rowery z tej półki ale chodzi mi specyfikację bo mnie laikowoi trudno jest porównać osprzęt . Rowerów i marek jest wiele i każda coś ma na plus i na minus.

    Zamierzam kupić rower, którym raczej będę jeżdził po szutrach, lasach i polnych drogach.

    Wybrałem tak myślę uniwersalny czyli CROSS .

    Moja prośba dotyczy jakiego wyboru dokonać bo, … oglądam , patrzę , czytam i mało się znam a czas mi ucieka. 

    Oczywiście pierwsza bariera to wiedza a druga to cena. max 2 tys. + – 300zł

    Te modele mnie interesują. Prośba do Ciebie to , który z nich byś polecił jeśli chodzi o specyfikację i małą zawodność?

    1. 2016 ERIES CROSS DYSK ALIVIO BLOKADA 27 biegów

    2. 2016 ERIES HYDRAULIKA BLOKADA ALIVIO 29er

    3. ROWER SPARTACUS CROSS 3.1 DISC HYDRAULIKA new 2016

    4. 2016! LAZARO ELITARY V3 HYDRAULIKA BLOKADA ALIVIO

    5. KROSS EVADO 4.0 2016

    6. HAIBIKE LAND 8.40

    7. UNIBIKE CROSSFIRE DISC 2015

    8. KELLYS PHANATIC 10 BLACK (2450ZŁ)

    Nie jest ich mało ale myślę, że to da też obraz innym potencjalnym mało zorientowanym.

    • Ja bym wziął Lazaro Elitary albo Spartacus 4.0 – w zależności czy chcesz hamulce tarczowe czy V-Brake.

  • Panie Łukaszu, po dość długiej selekcji rozpatruję dwa rowery – Evado 3.0 oraz Evado 4.0. W pobliskim sklepie mogę je dostać za odpowiednio 1700 i 1900zł.
    Czy warto dopłacać do hydrauliki w hamulcach i osprzętu w Evado 4.0?

    Na korzyść 3.0 przemawia trochę cena, i malowanie ramy ;)
    z góry dziękuję za opinię

  • Bardzo dziękuję za poradnik, był on punktem „wejściowym” dla moich poszukiwań roweru do 2tys. zł :)

    Czy mógłbym prosić o rzut okiem i szybki typ spośród modeli, które obecnie rozważam? Początkowo było ich z 15, obecnie rozważam zakup jednego z 4:

    https://allegro.pl/2016-lazaro-elitary-v3-hydraulika-blokada-alivio-i6181932221.html (1800zł)
    https://allegro.pl/2016-eries-cross-dysk-alivio-blokada-27-biegow-i6115664332.html (1800zł) (blokada amorka z kierownicy)
    http://www.romet.pl/Rower,ORKAN_4_M,10,698,699,14460,2016.html (1850zł)

    i najdroższy:
    https://allegro.pl/rower-28-wheeler-crosslite-640-meski-52cm-21-i6151209252.html (mogę go mieć za 2000zł po negocjacji)
    W stosunku do wcześniejszych ma m.in. lepszy amorek NRX, tylną przerzutkę Deore.

    Rozumiem, że z tych 4 modeli Wheeler byłby najlepszym wyborem ze względu na osprzęt?

    • Cześć,
      Wheeler dla mnie odpada, nie ma mostka typu A-Head, tylko wpuszczaną, dość leciwą już konstrukcję. Jego zaletą jest to, ze będzie można regulować kierownicę góra-dół, wyciągając wspornik z ramy. Ale na tym zalety się kończą.

      Ja bym brał Lazaro/Eries z tych rowerów.

  • Na początek przywitam się i pogratuluję strony. Sporo rzeczy się dowiedziałem w ciągu ostatnich 2 dni. A sprowadził mnie tu zakup damskiego roweru trekkingowego w tym budżecie.
    Zasadnicze dla mnie pytanie to czy kupić rower znanego producenta ze słabszym osprzętem:
    Merida Freeway 9300, Kross Trans Pacific
    czy producentów mało znanych i istniejących krótko na rynku, ale mających wyraźnie lepszy osprzęt.
    Czy poza brakiem kosztów typu marketing, sklepy itp. główną różnicą nie jest rama? Jak sprawdzić ten element roweru, na co zwrócić uwagę? Napisałeś niedawno, że przysiądziesz do tematu ram w rowerach i coś napiszesz. Czy właśnie poruszysz tę kwestię?
    I na koniec znalazłem takie 2 rowery. Co o nich sądzisz i jakbyś je spozycjonował do rowerów z Twojej listy?
    Kands
    http://kands.pl/
    Majdler (można ten model z roku 2015 znaleźć taniej)
    http://majdller.pl/

    • Cześć, z tych rowerów brałbym Majdllera. Ale ciężko porównywać rowery, z których jeden katalogowo kosztuje 1700 złotych, a drugi 2200, bo to już inne półki cenowe.
      Tak czy owak Majdller wygląda bardzo fajnie i to nie jest wcale taki no-name :)

  • Wybierajac z fitnessow pomiędzy triban 520 , giant escape 2 ,specialised sirrus a Merida crossway urban 20-MD który byłby najlepszym wyborem. ? Jeśli mogę spytac o poradę.? Jazda miasto…. (Docelowo jazda na oponach szer. 28 ale najpewniej 35- w tribanie ponoć się zmieści nie wiem jak w innych … Choć w Meridzie fabryka daje 38 na start…. Ale triban ma osprzęt najlepszy chyba
    Pytam jako laik. Dzięki za odpowiedź.

    • już po zakupie, także pytanie nieaktualne. Wybór padł na Tribana i weszły 700×35 tak na styk jesli idzie o prześwit na rozpietym hamulcu. pzdr.

      • Witam,
        Na prawdę zmieściły Ci się tam opony o szerokości 35c? Wszędzie piszą, że 28 to max co można w nim zamontować. Zmieniałeś przy okazji obręcze koła czy zostałeś na fabrycznych? Pewnie bezpieczniej byłoby tam zamontować 32 skoro mówisz, że 35 ledwo weszła.

        • Witam zmiescilem założyli od razu.Vittoria Randoneur – chyba tak się pisze z decathlona. 700x35c ale gdyby miały wypustki na lekki szutr to juz bieda bo w tylnym kole jest po kilka milimetrów zapasu a jak mowie przy rozpiętym hamulcu trzeba przecisnąć.mi pasuje bo duo kraweznikow zaliczam.pzdr

  • Witam serdecznie,

    chciałabym kupić rower typu cross. Na razie nie mam za dużo czasu na jazdę, będę jeździć głównie z dzieckiem w foteliku. Na początku planowałam zakup Lazaro na allegro. Ale średnio mi się one podobają, a że jestem kobietą to jest dla mnie ważne :)

    Zastanawiam się nad tymi z poniższych linków:

    http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-merida-crossway-20-v-l-2015-sky-blue.html?

    http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-merida-crossway-20-md-l-2015.html?

    http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-merida-crossway-20-d-l-2015.html?

    http://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-wheeler-cross-lite-630-lady-2015-44cm-19580.html?ceneo

    Przy czym ten pierwszy jest najtańszy to najmniej mi się podoba. Drugi jest fajny, lecz czy te hamulce mechaniczne są dobre? Dwa ostatnie już prawie nie różnią się ceną, lecz wydaje mi się, że Wheeler ma lepszy osprzęt? Piszę, że mi się wydaje, ponieważ moja wiedza na ten temat jest podstawowa. Czy pedały to jakaś duża różnica, czy nie zwracać na to uwagi? Bo dwa pierwsze mają chyba plastikowe.

    Bardzo proszę o pomoc w wyborze,
    z góry dziękuję serdecznie i pozdrawiam.

    • Hej, z tych rowerów wybrałbym albo pierwszy model (jeżeli Tobie się nie podoba, to nie kupuj, wygląd roweru to połowa radości z jazdy), albo ostatni czyli Wheelera. Nie mam zaufania do hamulców marki Promax. Lepiej postawić mimo wszystko na Shimano, które zastosował Wheeler. Reszta osprzętu w tym rowerze też jest bardzo w porządku.

      • Właśnie otrzymałam informację, że Merida 20-V nie jest już dostępna w wersji damskiej i nie mogę jej nigdzie znaleźć. Nad Wheelerem się zastanawiam czy to nie za duży dla mnie wydatek. Chociaż to chyba dobra cena jak za ten rower? U mnie w stacjonarnym sklepie kosztuje 2400 zł.
        Może mógłbyś polcecić mi coś fajnego?
        Oglądałam Kross Evado, ale nie podoba mi się w nich gruba rama. Lazaro w sumie jest dobrą opcją, ponieważ w niższej cenie można kupić wyższy model, ale jakoś nie jestem do nich przekonana.

  • Witam! Po całodniowym wertowaniu bloga mam mały mętlik w głowie ;) Po podjęciu decyzji o zakupie nowego roweru, padło podstawowe pytanie jaki model wybrać? Wstępnie wiem, że ma być to rower górski, marki Kross kwota ok 2 tys. Wzrost 175 cm więc myślę, że rama w rozmiarze S, koła 29, model Kross level B1?? Ponieważ na co dzień mieszkam w Holandii, chciał bym rozpocząć przygodę z terenowa jazdą na rowerze, a kraj ten jak żadne inny nie daje tak wiele możliwości rowerzystą :)

    • Kross B1 to bardzo dobry rower, możesz też poszukać modelu B2 albo B3 z 2015 roku, są w podobnej cenie co tegoroczny B1.

      • I wydawało by się, że decyzja o zakupie została podjęta. :) Jednak nie do końca, koleżanka od paru lat użytkuje rower firmy giant, jest z niego bardzo zadowolona. Czy któryś z modeli gianta do kwoty 2500 tys zasługuje na uwagę? Czy jednak lepszym wyborem bedzie firma kross??Jak wygląda kwestia „jakości” u obu producentów ? Dodatkowo jeśli mowa o giancie tom jaki model wybrać ?

        • Hej, Giant ma w swojej ofercie model Talon 3 27.5, ale właśnie na mniejszych kołach. Modeli 29″ w tym budżecie, z tego co widzę nie mają. I to rower na podobnym poziomie co Kross.

          • Jak to bywa apetyt rośnie w miarę jedzenia :) Ze startowej kwoty 2tys, zrobiło się 3 tys i decyzja o zakupie gianta, a właściwie dwóch sztuk. Kuszą mnie duże koła 29 cali i teraz pytanie.

            Jaka jest różnica poza ta oczywistą (rozmiar kół) pomiędzy owymi modelami?

            https://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.2/24528/89334/

            https://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.29er.ltd/24529/89338/

            I oczywiście który będzie lepszym wyborem?

            Pozdrawiam!

          • Hej, z tych rowerów model Talon 3 bym sobie odpuścił, lepiej dołożyć do wyższego modelu chociażby dla lepszego napędu.

            Ciekawy jest wybór pomiędzy modelami 2 i LTD. 2-ka ma trochę gorsze hamulce i oczko gorszą tylną przerzutkę (choć to akurat nie jest wielka różnica). Natomiast ma amortyzator powietrzny co jest dużo ciekawszym rozwiązaniem niż sprężynowy w modelu LTD. Który wybrać? Dobre pytanie :) Jeżeli chcecie lepsze hamulce i tylną przerzutkę + łatwiejszą obsługę amortyzatora to LTD. Jeżeli lepszy amortyzator, ale trzeba przy nim odrobinę posiedzieć, żeby go odpowiednio ustawić pompką do amortyzatora i ew. jego serwis będzie droższy, to model 2.

  • zastanawiam sie nad tymi rowerkami, będe wdzieczny za rozwiązanie mojego problemu;)
    No.1 https://allegro.pl/rower-crossowy-28-kross-evado-3-0-l-wyprzedaz-i6178677275.html
    i mam go na miejscu.
    No.2 https://allegro.pl/kands-avangarde-hydraulika-shimano-alivio-2015-i6180374075.html
    No.3 https://allegro.pl/2016-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-alivio-i6162540342.html
    i nad tym sie bardzo zastanawiam bo ma bardzo duze zainteresowanie na allegro …. co myslicie ?

    • Osobiście najbardziej zastanowiłbym się nad Lazaro V3, z tego względu, że ma najciekawszy osprzęt i lepszy od pozostałych. Nie ma tarczówek, ale przynajmniej ja wolałbym lepszy napęd. Ale jeżeli chcesz tarcze to model Avangarde też warto wziąć pod uwagę.

      Kross jest sporo, lekko odstaje od tamtych, ale nie aż tak bardzo. No i masz go na miejscu + z serwisem będzie mniejszy problem.

      • Ok czyli Lazaro V3. Bo jak przejechałem sie wczoraj tym Krossem to mi własnie troche te tarczowki przeszkadzaly bo jakby ktos mi wyjechal nagle to prawdopodobnie bym w goscia uderzyl bo on nie chamuje tylko zwalnia….. ale ja jestem laikiem w rowerach. Tylko fakt ze rowerek Krossa podoba mi sie i jest wygodny i ma amortyzatorek pod siodełkiem i właśnie jest na miejscu.
        Ale lazaro tez jest git. No i tyle osob na allegro chyba nie moze sie mylic;) Czyli co Panie Łukaszu Lazaro wybieramy tak?;) Poproszę o ostateczną decyzje bo ja się za bardzo wacham dlatego też piszę na Pańskim Fachowym forum;) pozdrawiam

        • Hamulce tarczowe muszą się dotrzeć na początku, to normalna sprawa, pisałem o tym tutaj: https://roweroweporady.pl/docieranie-hamulcow-tarczowych-w-rowerze/

          A decyzję musisz podjąć sam :)

  • Witam,

    Mam pytanie o poniższy rower. Chcę go kupić dla syna i wydaje sie najrozsądniejszym wyborem w tej cenie. Czy warto? Brany pod uwagę był także kross hexagon x6 za 1999 zł, ale jakoś nie porywał. Drugim alternatywnym rowerem oglądanym przez syna był giant revel za 1650 ( podobał sie synowi bo był w kolorze zielonym). W przypadku żadnego z tych rowerów nie płacę za wysyłkę i mam je od ręki dostępne.

    Z góry dziękuje za odpowiedź.

    https://allegro.pl/rower-27-5-wheeler-reactor-500-alivio-outlet-2015-i6059661558.html

    PS. Fajny blog. Wiele ciekawych i praktycznych porad.

    • Cześć,
      powiem Ci, że jak za 1600 złotych to jest to bardzo dobra oferta. Wheeler robi dobre rowery i to znana marka, więc o jakość się nie martwię. A osprzęt stoi na dobrym poziomie w tym budżecie.

      • Dzięki za odpowiedź. Zakładany budżet to do 2000zł, choć i wyższy nie stanowiłby jakiegoś problemu. Te trzy rowery rozważaliśmy przy zakupie ( te „pasowały” młodemu – przejechał sie nimi ). Ze względu na ” modną”, jaskrawą kolorystykę zobaczyliśmy też rowery prezentowane w pewnej znanej sieciówce sportowej. Cenowo wypadały podobnie na +/- w stosunku do Weelera, czy Gianta, ale osprzetowo wydawały się troszkę słabsze (np. Altus zamiast Alivio czy Acery), a i świadomość spotykania na ulicy co trzeciej osoby na takim samym rowerze była delikatnie mówiąc odstraszająca (odrobina indywidualności nie zaszkodzi). O jakość sieciówkowego „bajka” się nie martwiłem- obecny rower z tej sieci ma 4 lata i traktowany był delikatnie mówiąc po kaskadersku. A wciąż żyje, technicznie ma się całkiem nieżle ( poza obiciami, obtarciami śmiga aż miło), tyle że skurczył sie chyba w praniu – a może to junior podrósł;)

        Pozdrawiam

        Adam

        PS. A jak ma się ten „mój” Wheeler w stosunku do B-Twina rockridera opisanego przez Marcina Owczarka? Może to byłby lepszy wybór mimo ich potencjalnej mnogości na ulicy? Za duży jest wybór na rynku…
        Za tzw. „moich” czasów nie było dylematów co wybrać. Jak był jakiś wybór to, albo czerwony Wigry 3, albo czerwony Jubilat 2 (ach co to była za maszyna ;) ).

          • Dzięki raz jeszcze za informacje.
            Niech młody ma czym jeździć na treningi piłkarskie i nie tylko.

            Adam

            PS. Nie mogę się zarejestrować na forum z użyciem mojego maila – dostaję informację że jest już wykorzystany do rejestracji na tym forum. Dodam że nie rejestrowałem się z niego, a próba „odzyskania hasła” ( ktoś zapewne musiał podać mój e-mail) kończy się przekierowaniem na stronę tego forum… Można to jakoś wyprostować, tak abym z własnego maila mógł pisać jako zarejestrowany użytkownik?

          • Tylko niech koniecznie pamięta o dobrym zabezpieczeniu do roweru: https://roweroweporady.pl/jak-zabezpieczyc-rower-przed-kradzieza/

            Jeżeli chodzi o rejestrację, to niestety ja nie mam na to żadnego wpływu, to system Disqus tym zarządza. Na pewno nikt nie założył konta na Twojego maila, bo na pewno jest weryfikacja w której potwierdza się swój adres e-mail. Spróbuj zresetować hasło tutaj: https://disqus.com/forgot/

          • Wydaje mi się że jednak nie ma, lub nie było żadnej weryfikacji (kiedy ten ktoś się rejestrował) bo „ktoś”założył jednak tam konto na nick „disqus_6hTqTKMQNr ” ( dzięki twojemu linkowi udało się zresetować hasło). Nie wiem co takiego jest w moim mailu ( poza długością – krótki jest xx@xx.xx) że dostaję czasem dziesiątki maili z informacjami że zarejestrowałem się na jakimś forum, w sklepie, dokonałem gdzieś zakupów itd, itp. I nikt nie weryfikował wpisanego maila tylko sypie ofertami, informacjami inaczej mówiąc spamem. Skutecznie pozbyłem się spamu tylko z jednej instytucji, do której napisałem że każdy mail czy SMS do mnie od nich, będzie ich kosztował w/g mojego regulaminu 10000 czy 100000 zł ( dostawałem codzinnie smsy, a po moim mailu już ani jednego).

            Co do zabezpieczenia to naturalnie czytałem w/w wpis i myślę nad łańcuchem Abusa, lub podkową). Fak faktem że mamy już łańcuch z oczkami grubości długopisu z marketu budowlano wykończeniowego, który było ciężko uciąć 1,5 m szczypcami oraz kłódkę z HSS polskiej firmy (spinam nim 2-3 rowery razem), ale potrzebujemy drugiego „solowego” i bardziej stylowego zabezpieczenia tylko dla młodego (mój łańcuch jest długi i jednak wygląda trochę topornie bez osłony ogniw, o niszczeniu ramy nie wspomnę).

            Wybaczcie długawy wpis głównie o podszywaniu się po moją osobę, ale to już plaga z podawaniem mojego maila w różnych realnych i wirtualnych miejscach.

            Pozdrawiam i setek przyjemnie przejechanych kilometrów na waszych rowerach.

            Adam.

          • Udało się usunąć zarejestrowane na mojego maila konto disqus_6hTqTKMQNr (zarejestrowane na osobę o imieniu Piotr – sorki kolego, ale to mój e-mail).
            Zarejestrowałem sie ponownie na ten sam e-mail i chyba działa jak należy. Niestety moje obawy się potwierdziły i nie dostałem żadnego maila informującego o rejestracji… Ale, ale – jednak abym mógł napisać komentarz system wymaga potwierdzenia maila, co jak widać uczyniłem.

            Sorry za komentarz nie na temat – napisałem go aby zakończyć temat niedotyczący komentowanego artykułu.

            Pozdrawiam

            Adam

  • Witam, mam dylemat między Wagantem, Trans Alp i Voyager…
    Który wybrać?? Mam 120 kg i w sklepie jechałem na Wagancie i nowym Trans Alp i wg mnie Kross ma solidniejszą ramę i lepiej się jechało. Może ktoś doradzi inny solidny rower do 2000 zł?? Chodzi tylko oto by rama była solidna by po pewnym czasie można rozbudować to i założyć lepszy osprzęt.

    • Cześć, Kross Trans Alp to będzie dobry wybór. Zerknij jeszcze na ofertę marki Giant, oni robią całkiem mocne rowery.

      • Jaki rower z Gianta byś polecał??
        PS2 Czy mimo że w Trans Alp z tyłu jest Deore, a z przodu Altus to będzie to dobrze grało?

        • Ok znalazłem tego Gianta w promocji http://m.ceneo.pl/28486696

          A na Krossa znajomy dał rabat i jest za 1899 zl model 2016.

          To teraz który z tych 2 wziąć…
          Giant ma bardziej 'stabilny’ osprzęt w sensie wszystko na Acerze, a w Krossie są rozbieżności od Deore do Altusa z tego co widzę…

          • Oba te rowery mają dość podobne wyposażenie, różnią się głównie tym, że Kross ma 8 przełożeń, Giant 9, ale nie ma to większego znaczenia. W każdym razie dużej różnicy byś nie zauważył w płynności zmiany przełożeń.

            Jeżeli chodzi o dobór klasy osprzętu, to nie jest to specjalnie istotne, że są różnice między poszczególnymi częściami, bo działać to będzie. Choć faktycznie wolałbym chyba aby było w miarę równo, a nie tak, że część jest z lepszej półki, a część z podstawowej. Ale Kross i tak wypada dobrze, zwłaszcza w cenie z 2015 roku.

          • A może lepiej dołożył ciut i wziąć Northteca LX ?? Jak u niego z ramą? Chyba w porządku, gdyż od stycznia jest gwarancja 5 lat na ramę…

          • Chodzi o model Bergon LX? Tam osprzęt stoi na naprawdę dobrym poziomie, sporo wyższym niż w tamtych dwóch rowerach. Rama? O tym chyba też zrobię kiedyś wpis, bo mam na ten temat swoje przemyślenia (o ramach ogólnie) :) W każdym razie nie bój się, śmiało kupuj.

          • A np stawiając jeszcze TransAlp i
            Bergon AL, to który bardziej opłacalny?? A Lazzaro V3 ??

          • Lazaro V3 to rower crossowy, więc ciężko go porównywać z trekkingami, chyba, że dokupisz bagażnik i błotniki to w sumie będzie ciekawa opcja.

            Ntec i Lazaro nie mają dynama w piaście napędzającego lampki, natomiast Kross ma. A to w sumie spory plus.

            W tym wypadku jeżeli chcesz trekkinga z krwi i kości, to brałbym Krossa. Jeżeli chcesz doposażyć crossa, to Lazaro.

          • Pomyliłem się i bardziej chodziło mi o Senatore za 1499 zl … Może on jeszcze by był ciekawa opcja??
            Szkoda że nie ma trekkingu który jest wyposażony jak ten tutaj w linku: https://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6181932221

          • Udało mi się załatwić że złożą tego Senatore z detali wszystkich tak jak w tym crossie w linku za 1650 zł… Bez hamulców hydraulicznych gdyż nie pasują do ramy z Senatore.

  • Witam,

    Dzisiaj bardzo mi się spodobał rockridera 540 z Decathlonu – takie czerwone Ferrari ;-)
    Mieści się w przedziale do 2000 więc chciałem tu zadać pytanie, jak on wygląda w porównaniu z innymi rowerami w tej cenie.
    Tu link: https://www.decathlon.pl/rockrider-540-275-id_8350454.html

    • Cześć,
      jest to bardzo w porządku rower. Nie wyróżnia się niczym szczególnie na plus w tej cenie, ale też niczym na minus :) To będzie dobry wybór.

      • W takim razie pozostaje mi podziękować za dobre wieści – w czerwonym lakierze badzo mi się podoba i byłoby żal gdyby bardzo odstawał jakością :-)

        Marcin Owczarek

  • Cześć! Zakochałem się w wyglądzie tego rockridera https://www.decathlon.pl/rockrider-540-275-id_8350454.html

    Nie umiem jednak okreslic, czy pod względem jakości wyposażenia ta oferta jest równie interesującą ;-)

    Będę wdzięczny za informacje jak blisko / daleko mu do innych rowerów w tym przedziale cenowym.

    Ovchie

    • Hej, rower nie ma jakiegoś wybitnego osprzętu, ale powiedzmy, że w swojej klasie cenowej jest wystarczający. Za to ma bardzo ładną ramę :) Generalnie jestem na tak.

  • Witaj co myślisz na temat roweru Kross Big Black 9.2? W sumie to już go kupiłem, ale chcę poznać twoje zdanie. Jego osprzęt:

    Rozmiar ramy M16;M18″M19″
    Widelec Blaze RL RST
    Ilość biegów 27
    Przerzutka przód FD-M370 Altus Shimano
    Przerzutka tył RD-M4000 Alivio Shimano
    Hamulec przód V-brake 836AL TEKTRO
    Hamulec tył V-brake 836AL TEKTRO
    Dźwignie hamulca ML570 TEKTRO
    Manetki SL-M370 Altus Shimano
    Korby FC-M371 Acera Shimano 44/32/22×170
    Suport BB10-XCT SR SUNTOUR
    Łańcuch CN-HG53 Shimano
    Kaseta / Wolnobieg CS-HG300-9, Shimano
    Piasta przód JY751DSE JoyTech
    Piasta tył FH802DSE JoyTech
    Opony 54-622 SRI-96 DSI
    Obręcze 622×19 Al.OBV2 Kross
    Kierownica MTB-110PP steel HL Corp
    Wspornik kierownicy AS-601 al..Kalloy
    Wspornik siodła SP-242 al..Kalloy
    Stery FP-H835B
    Siodło Seta M1
    Chwyty DIAMOND DD25B Herrmans
    Pedały FP-917 Femin

    • Cześć, to dość prosty, ale przyzwoicie wyposażony model. W miarę zużywania się części, zawsze możesz wymienić w nim część elementów na ciut lepsze. Zwłaszcza ciekawią mnie opony, bo nie miałem nigdy dobrych doświadczeń z niemarkowymi. Ale to jak Ci się kiedyś zedrą, to sobie kupisz jakieś fajniejsze. Poza tym to po prostu porządny rower.

      • To fajne :P Opony wyglądają na dobre, ale przejechałem na nich tylko 100km, na nich jest napisane że są z nylonu :P

        • Normalna sprawa. Nie znam się na mieszankach, z jakich są robione opony, ale moja dziewczyna miała kiedyś opony Author Spanker i na nich też było napisane „Nylon”.

  • Witam .
    Myśle nad Kands Comp -ER Alivio a Spartacus Cross 4.0
    Kwota 2000zł Mógłbyś doradzić lub zaproponować inny model lepszy

    • Cześć,
      te dwa rowery są do siebie bardzo podobne jeżeli chodzi o wyposażenie. Różnią się głównie tym, że Kands ma hamulce tarczowe, a Spartacus Cross ma szczękowe V-Brake. Między nimi jest ponad 400 złotych różnicy i szczerze mówiąc, ja bym brał Spartacusa. Nie wiem czy warto dopłacać do hamulców tarczowych aż tyle. A zaoszczędzone pieniądze możesz wydać na akcesoria: zabezpieczenie do roweru, licznik, koszyczek na bidon, bagażnik itd.

          • Witam dziś szukałam roweru spartacus 4.0cross i odziwo w moim mieście nie ma ,czy on jest tylko do zamowienia przez internet ?

          • Hej, tak, głównie do zamówienia przez internet. Pisałem o nich więcej tutaj: https://roweroweporady.pl/spartacus-polskie-rowery-gorskie-crossowe-i-miejskie/