BrudnyHenryk Opublikowano 10 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2023 średnia moc hamowania i średni czas hamowania muszą korelować, inaczej badanie jest przeprowadzone nierzetelnie, a wyniki sprzeczne Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 10 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2023 jedyny wniosek jaki można z tego wyciągnąć, to, że Sram hamuje słabiej (ale to też tylko domniemanie) Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 10 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2023 3 godziny temu, BrudnyHenryk napisał(a): średnia moc hamowania i średni czas hamowania muszą korelować, inaczej badanie jest przeprowadzone nierzetelnie, a wyniki sprzeczne Może, nie wiem ale nie widziałem tam żadnej średniej wyciągniętej z czasu hamowania i nie wiem jak bym miał sam ją policzyć. 3 godziny temu, BrudnyHenryk napisał(a): jedyny wniosek jaki można z tego wyciągnąć, to, że Sram hamuje słabiej (ale to też tylko domniemanie) Autorzy tego testu doszli do dokładnie odwrotnych wniosków, wybierając Sram Code RSC jako najlepsze spośród całego testu, ganiąc jednocześnie Sram Guide za kiepską moc czy chwaląc Deore za świetny stosunek cena/jakość. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 10 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2023 @Veriv Zobacz różnicę Saint vs. XT. Z całą pewnością mogę stwierdzić (widziałem niepublikowane testy pewnych wariatów, którzy zajmują się testowaniem zawodowo) te hamulce zachowują się identycznie na tych samych tarczach/klockach. Do tego prawdopodobnie różnice pomiędzy zwalnianiem a zatrzymaniem w różnych hamulcach wynikają jednak z dogrzania okładzin. Metaliki najczęściej wymagają temperatury do optymalnej pracy. Shimano ma do 4-tłoczkowców obecnie chyba 5 różnych klocków metalicznych, niektóre bardzo różnie reagują na temperaturę. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 10 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2023 @mike21A to tez wazne co piszesz i zapomniałem o tym. Na zdjęciu widać, że testowali dwutłoczkowe XT. Co za fantazja : Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 10 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2023 Może, nie wiem ale nie widziałem tam żadnej średniej wyciągniętej z czasu hamowaniaprzez cały czas hamowania masz jakąś moc, czyli średnia moc z tego hamowania odpowiada czasowi hamowania - jest ścisła korelacja.Jak robisz kilka prób to bierzesz średnią moc i średni czas hamowania Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 10 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2023 Serio nie rozumiemy się. Tak w teście na pewno powtarzano testy bo testy musza być powtarzalne by były wiarygodne i jest tam wspomniane o cyklach 20 testów. Jeśli przez to rozumiesz średnią z czasu to OK. Skupmy jednak na jednym teście. Co jednak tu różni to że czas podczas każdego powtórzenia próby przyrasta idealnie liniowo(przynajmniej w klasycznej fizyce ? ) i uwzgledniamy najwyższa złapaną wartość, a "Average Breaking Torque" raczej nie będzie przyrastało idealnie liniowo. Podczas każdego testu Nm jest mierzony przynajmniej kilkukrotnie i potem z tego zrobiono średnią. Funkcja którą można opisać pomiary Nm podczas jednego testu może mieć dużą wklęsłość. Czyli, ze może być kilka pomiarów przeciętnych i kilka wybitnie dużych. Średnia nam nie powie o wklęsłości funkcji. To że test Nm zostanie powtórzony w 20 cyklach, a potem wyciągniemy średnią z 20 średnich nie rozwiąże tego problemu. W efekcie średni czas hamowania będzie słabo skorelowany z średnią momentu. Mam nadzieje, że wyraziłem sie składnie i jest to zrozumiałe teraz. Starałem sie nie pogmatwać. To że wrzucili do tabelki Avg Braking Torque tylko przeszkadza, jak już miało to sie tam znaleźć to mogło razem z medianą. Tabelki i tak są dla freaków ? Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 10 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2023 Oczywiście, że sredni czas koreluje ze średnią mocą. Skończmy tę dyskusję Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 10 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2023 Stwierdzenie że korelacja zachodzi to jest góralska prawda. Zresztą do sprawdzenia w moment i.... dla 30-15 wynosi 0,65 a dla 45-0 wynosi 0,47. Zgrubsza 50% szans Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 10 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2023 Ach, tylko kto tu jest góralem?Energia kinetyczna E=m x V^2 /2 lub E = I x w^2 /2.2x większa prędkość (liniowa czy obrotowa) to 4x większa energia kinetyczna :-PCzyli zmiana prędkości z 30 do 15 km wymaga 2x większej pracy niż zmiana prędkości z 15 do 0.Jeżeli nie ma korelacji to tak jakbyś powiedział, że wszystkie auta które mają te samą moc (średnią nie maksymalną), tę samą masę, ten sam opór aerodynamiczny, ale niektóre 4x szybciej przyspieszają od innych... Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 10 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2023 2 godziny temu, BrudnyHenryk napisał(a): Ach, tylko kto tu jest góralem? Energia kinetyczna E=m x V^2 /2 lub E = I x w^2 /2. 2x większa prędkość (liniowa czy obrotowa) to 4x większa energia kinetyczna ? Czyli zmiana prędkości z 30 do 15 km wymaga 2x większej pracy niż zmiana prędkości z 15 do 0. u Jeżeli nie ma korelacji to tak jakbyś powiedział, że wszystkie auta które mają te samą moc (średnią nie maksymalną), tę samą masę, ten sam opór aerodynamiczny, ale niektóre 4x szybciej przyspieszają od innych... @HenrykNo bo ... to jest najprawdziwsza prawda ? Popełniasz zasadniczy błąd myślowy. Nie możesz tego schematu, który przedstawiłeś, zastosować per analogia do poruszania się rowerem . Wchodzimy na wyższy poziom dyskusji akademickiej . O ile bowiem w przypadku przedstawionego myślowego modelu z samochodem zasada z gubsza jest prawidłowa, o tyle nie przekłada się ona na model przyspieszenia rowerem. Poruszając się , zakładając (!) w tych samych warunkach zewnętrznych (opór) i wewnętrznych (nazwijmy je masą), w jednym dniu osiągniesz większe przyspieszenie a w kolejnym mniejsze (lub na odwrót). W modelu z samochodem, przy analogicznym założeniu, w jednym i drugim dniu wynik przyspieszenia będzie ten sam (chyba , że zamienisz benzynę z 82 oktanowej na 98 oktanową ?). Oczywiście wartości czterokrotnie większej nie uzyskasz. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 11 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2023 https://forum.cyclinguk.org/viewtopic.php?t=123023Mówimy o tym teście.Czy ktoś tam jeździł rowerem?Nie.To jest test hamowania silnika na statywie.Twierdzę, że wyniki tego testu są sprzeczne między kolumnami średniego momentu, a czasu hamowania.Mówicie, że nie mam racji, ale wasze argumenty są nietrafione.Wiecie co to jest moment siły?Energia kinetyczna?Praca?Moc?Wartość średnia?Skończmy ten temat. Już więcej nie piszę. To i tak trwa za długo Odnośnik do komentarza
pablo Opublikowano 13 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2023 To ja wrócę do tematu wątku ;) zastanawiam się nad wymiana hamulców w swoim rowerze. Tzn decyzja podjęta, kwestia tego co kupić?W zeszłym roku kupiłem xc100. Trochę pojeździłem, trochę mnie zdrowie opuściło (dwie operacje) wiec dopiero w tym roku pewnie będzie bardziej jeżdżony. Mam dylemat, które hamulce kupic: mt501 czy 6100? I jakie tarcze do tego? Jakie są między nimi różnice w praktyce?Zanim kondycyjnie wrócę do jako takiej formy to będę jeździł głównie po prawie płaskim Wrocławiu, może na Ślęża, może Świeradów.Na początku chce wymienić przód a za jakieś 2-3 miesiące tył.PS w tej chwili dobijam prawie do 100kg :( Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2023 Po taniości to tarcze SM-RT66. Te już są ok. 6100 ma już przewody wyższej klasy i chyba trochę inny rodzaj montażu ich. Nie wiem czy tłoczki czymś się różnią Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 14 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2023 Pół roku temu stałem przed wyborem hamulców do mojego XC 900, wybór padł na deore. Możesz mi uwierzyć, że zrobiłem bardzo dogłębną analizę i wychodziło, że 6100 będą najlepszą inwestycją. Obecnie komplet 6100 na centrum rowerowe kosztuje 530 zł (będę miał zaraz zawał, ja zapłaciłem 590 zł pół roku temu ? ) Ewentualnie przy wadzę 100 kg możesz pomyśleć o 2 tłoczkowym na przód ale to +200 zł w porównaniu do jednotłoczkowego. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się