jajacek Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 5 godzin temu, Veriv napisał(a): To jest bieda wersja, mimo że tubeless ready. Dobre opony hutchinson robi tylko we Francji Hutchinson nie robi żadnych dobrych opon. Miałem do czynienia z różnymi. Kijem ich nie dotykam. Robił szosowe opony dla Pirelli. Te słynne na których Pogacar na zjeździe krzyczał "shit tires!" :) Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 Jacek, ja bym takich dalekosiężnych wniosków nie wyciagał. Po pierwsze z własnego doswiadczenia wiem, ze MTB jest ok. Po drugie wiem Hutchinson produkuje też dla innych marek. Produkują dla innych marek dlatego, że to ogromna firma, która jest to w stanie ogarnąć lepiej niż ich klienci. Oprócz ogarniania opon ogarnia znacznie bardziej wymagające branże. Tak patrzę po ich stronie(bo nie pamietam z głowy) to produkują np. dla lotnictwa, automotive i dla przemysłu obronnego. I to nie jakieś duperele, bo np. układy chłodzenia reaktorów atomowych w okrętach podwodnych. Kawał porządnej inżynierii i 160 lat doswiadczenia. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 Ja piszę tylko na podstawie doświadczeń z produktami tej firmy. O ile mi wiadomo Pirelli otworzył swoją własną fabrykę opon rowerowych we Włoszech ze względu na nędzne opinie o tym co produkował dla nich Hutchinson. I słyszę pozytywne opinie o ich nowych produktach. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 Jak widzę część opon Pirelli będzie produkowana w Tajlandii przez fabrykę Lion Tyres, należąca do Vittorii. Ta fabryka produkuje też opony Speca. Treka i Wolfpack. Pirelli launches made-in-Italy P Zero Race 4S tyre | Cyclingnews Vittoria to double tire production with new carbon-neutral facility | Bicycle Retailer and Industry News Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 Dalej bym nie wyciągał jakiś dalekosiężnych wniosków. Schwalbe też miało mieszane opinie o jakimś tam szosowym modelu opony, a opony mtb robią świetne. Po drugie mówisz tu jednak o oponie Pirelli, która była produkowana w fabryce innej firmy. Skąd wiesz co było źródłem problemów Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 Być może coś w tym jest co mówisz. Mieliśmy niedawno szosowe Schwalbe Pro One TLE i był to zupełny śmieć. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 Tzn też nie jestem jakimś wielkim fanem Hutchinsona. Teraz na przód założyłem na jesień Schwalbe Nobby Nic, bo znalazłem w niskiej cenie mieszankę Evo. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 Ja tylko nawiązując do wcześniejszych postów zostawię swoje 3 grosze po sezonie na zamleczonym combo Vittorii w wariancie trail (akurat za pół ceny dorwałem każdą w bikesterze i bikeinnie): Barzo 2.35 przód - bardzo fajnie się sprawdzała na niemal każdej nawierzchni, jedynie mam zastrzeżenia do niej w sytuacji typu mokry asfalt albo wilgotna, ubita niczym beton gleba - potrafiła dość nieprzewidywalnie tracić trakcję i bez ostrzeżenia wyjechać bokiem spod roweru. Mezcal 2.25 tył - no po prostu była. Na rozsądnych podjazdach trakcji nie brakowało. Ale opinie o problemach z czyszczeniem z błota to nie dość że prawda, a w zasadzie to za delikatnie opisują to co się dzieje w lepkich błocie. To nie są problemy, to jest brak czyszczenia. Spotkanie z glinobłotem Małej Fatry czy Beskidu Niskiego skutkuje tym, że zjazdy w terenie robi się na samym przednim kole. Tylne się z miejsca blokuje przy próbie hamowania i sunie na błocie zgromadzonym w bieżniku z minimalną trakcją. Opony pancerne zgodnie z założeniami. O oporach toczenia się nie wypowiem, bo albo nie mam dobrego porównania, albo nie mam szóstego zmysłu do takiej oceny. Na asfaltowe wypady ze znajomymi szosiarzami po prostu pompowałem mocniej opony. Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2023 W dniu 8.12.2023 o 15:52, Rot napisał(a): Czyli dobrze myślałem. No ok, to póki co zastanawiam się nad: - Saguaro https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-saguaro-pd7610/ - Conti XKing SW* https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-cross-king-shieldwall-pd19515/ - Conti RK SW* https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-race-king-shieldwall-pd19514/?v_Id=128640 - Specialized Fast Track Control https://rowerowy.com/sklep/czesci/opony/opony-29/prod/specialized-fast-trak-control-29 (pozostaje kwestia tego jaka mieszanka - są w dwóch wersjach) *SW bo ProTection wychodzi już za drogo. Ewentualnie - Hutchinson Kraken bieda edycja https://www.decathlon.pl/p/opona-do-roweru-mtb-29x2-30-hutchinson-kraken-tubeless-ready-z-miekka-stopka/_/R-p-X8762140?mc=8762140 - Hutchinson Taipan https://www.decathlon.pl/p/opona-do-roweru-mtb-29x2-25-hutchinson-taipan-tubeless-ready-hard-skin/_/R-p-X8538261?mc=8538261 Na nic droższego raczej mnie nie stać. Alternatywa jest jeszcze taka, żeby mniej zużytego Krakena zostawić / przenieść na tył i dokupić jedną oponę na przód lub tył, jeśli to w ogóle ma sens. Conti chyba jednak odpadają - wszędzie piszą że tylko Black chili brać, Hutchinson wg tego co wyżej też passe. Zostają Fast Trak Control 2Bliss (która mieszanka?) i Saguaro za którymi ojciec mocno lobbuje. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2023 Dziś miałem pierwszą jazdę na Barzo/Mezcal - dały radę na śniegu, gleby nie było ? Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2023 28 minut temu, Veriv napisał(a): Ja szczerze tylko raz w żuciu byłem w lasku Wolskim, idąc do zoo z dziećmi. Ale po przechadzce tam, na pewno bym nie brał Vittorii (Saguaro to stara nazwa) Tam jest dużo ziemi, na sucho to nawet na oponach semislick oblecisz. Jednak jak popada to będzie już kiepsko. Potrzebujesz opon z dość rzadkim bieżnikiem i w miare agresywnymi klockami. Inaczej opona zaraz się zapcha błotem i trakcji będzie tyle co na letnich oponach w aucie teraz ? Zakup opon to nie lot w kosmos, będziesz sie kilka dni zastanawiac a potem ktoś Cię objedzie na CST czy na jakimś innym wynalazku : https://www.youtube.com/watch?v=TjAJ64DJgEI&ab_channel=BermPeak - jak tu, chciałbym mieć tyle zaufania do ludzi, co bohater filmika do opon Kenda... Ziemia, ale też korzenie zależnie gdzie się zajrzy dokładnie - np znalazłem bardzo malowniczą miejscówkę z nieco bardziej miękkim podłożem usianym korzeniami I kilkoma skałami. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2023 Wiesz co, sam nabrałem wątpliwosci i skasowałem komentarz który cytujesz. Geax Saguaro i Vittoria Saguaro mogą się znacznie różnić, nie jeździłem nigdy na Vittoriach i nie chce wprowadzać w błąd. Na Geaxach jeździłem z 10 lat temu. Może być że Twój ojciec ma rację. Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 10 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2023 Opony Kraken, sprzedawane z rowerem Rockrider ex 540, są całkiem spoko, też na śnieg. Nota bene, przy mojej rekreacyjnej jeździe, pewnie każda opona byłaby dobra, oprócz łysej.? Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 10 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2023 A jak by się sprawdziły Fast Trak tył i Ground Control przód? Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 10 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2023 10 minut temu, Rot napisał(a): A jak by się sprawdziły Fast Trak tył Fast Trak tył czeka na założenie w miejsce startej Schwalbe (do drugiego roweru, nie tego na foto). Ale, tak jak pisałem, w amatorskiej jeździe tego typu niuanse w zasadzie nie mają istotnego znaczenia. Nie ma co się doktoryzować. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się