Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

Tak, na dole placu zabaw siedzą rowerzyści. Koła aluminiowe. Nie miałem budżetu na karbony z pełnym crush protect a z popularnymi w Polsce karbonami za około 4-5k była akurat afera, gdzie producent odmawiał wymiany kół pomimo gwarancji więc zamówiłem składane koła Alu na obręczach crest mk 4 i piastach dt swiss 240 tył i 350 przód. Kosztowały koło 2k  

Odnośnik do komentarza

Cześć,

Jestem już po pierwszej jeździe moim XC 100 (kaseta Deore 11-51). Kilka spostrzeżeń, która mam nadzieję pomożecie rozwiać ?

  1. Zauważyłem, że podczas kręcenia kołem do tyłu słychać szuranie w kasecie, łańcuch nie jest oblepiony piachem (wyczyściłem go po jeździe szmatką). Link do filmu.
  2. Przy podjazdach, wrzucając najniższe przełożenie pojawia się oczywiście problem krzyżowania łańcucha. Na największej zębatce, łańcuch skrobie mocno. Czy to powinno być tak wyraźnie słyszalne? Już po kilku minutach jazdy, największe zębatki mają ślady brudu/smaru od łańcucha. To normalne zjawisko? Pytam jako totalny newbie w dziedzinie jednego blatu z przodu ? No i zastanawiam się czy to nie ma związku z pkt 1.
Odnośnik do komentarza

W okolicy środka kasety powinno się móc kręcić na luzie do tyłu bez przeskakiwania. Czy tarcza jest krzywo to sam musisz popatrzyć, jak zakręcisz kołem to będziesz widział jak mocno bije. Można to trochę podprostować kombinerkami. Ja do regulacji mam specjalne metalowe płytki, które wchodzą między tarczę a hamulec. Dziś rano w jednym rowerze ustawiałem mojego ht na zawody to do regulacji użyłem mojej wizytówki z pracy ? Wymusza to aby hamulec był na środku. 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Moss napisał(a):
  1. Przy podjazdach, wrzucając najniższe przełożenie pojawia się oczywiście problem krzyżowania łańcucha. Na największej zębatce, łańcuch skrobie mocno. Czy to powinno być tak wyraźnie słyszalne? Już po kilku minutach jazdy, największe zębatki mają ślady brudu/smaru od łańcucha. To normalne zjawisko? Pytam jako totalny newbie w dziedzinie jednego blatu z przodu ? No i zastanawiam się czy to nie ma związku z pkt 1.

No niestety kultura pracy w skrajnych przełożeniach w napędach 1x jest do d.

Odnośnik do komentarza

Za to są niezawodne i zgrubsza działają tak samo dobrze niezależnie od drgań czy brudu

@Moss Skoro rower nowy t to moze troche za duzo smaru. Co nie zmienia faktu, ze jakiekolwiek kręcenie i ustawianie to dopiero po jakimś czasie. Na razie jezdzić, obserwować ? Dać czas napędowi by troche popracował i sobie by sie nauczyć nowego roweru. Gratuluje zakupu

Odnośnik do komentarza

Podsyłam film jak to wygląda przy kręceniu przód i tył, bo może ja to źle opisałem ? - Link do filmu.
Dlaczego tylko przy kręceniu do tyłu, koło tak szybko zatrzymuje się? Przy obcieraniu przez tarczę, koło nie powinno w dwie strony kręcić się równie krótko? Gdy koło kręci do tyłu wraz z pedałami to słychać szum, a gdy koło kręci się cykając do przodu to nie mogę tam wychwycić żadnego szelestu (może jakiś naprawdę niewielki w porównaniu z kręceniem do tyłu).
@Oskarr właśnie nie widzę, aby tarcza była krzywa. Regulacja nie pomogła, to rozkładam już ręce ?
@Veriv to na pewno kwestia dotarcia?

Odnośnik do komentarza

@Moss 

1. Dlaczego jak kręce do tyłu to koło sie szybciej zatrzymuje :

Bo kręcisz całym napędem, gdzie masz łożyska supportu, koła, łożyska przerzutek, masz łańcuch powyginany w kilku miejscach do którego prostowania i wyginania trzeba troche siły, masz siłę tarcia, masz do pokonania siłę lepkości smarów....

Jak kręcisz "do przodu" to do pokonania masz mniej o wszystkie te siły. Dla porówniania filmik mojego napędu : https://www.youtube.com/shorts/dB-LVTGYZtw

2. To z dużą dozą prawdopodobieństwa kwestia dotarcia. Jeśli jednak spodziewasz się ze nic nie będzie skrzypieć, trzeszczeć czasem troszkę, piszczeć - to będzie. Jedwabiście cicho może być w kolarzówce która po bardzo dokładnym czyszczeniu stoi na środku salonu wpieta w trenażer. Jezdząc w terenie nie da sie utrzymać napędu takiej czystości. Musiałbyś sie nabawić natręctw Szajbajka (taki youtuber który czyści napęd szczoteczką do zębów i sznurówkami) i czyścić zamiast jezdzic.

 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
19 godzin temu, Rot napisał(a):

Ostatnio znowu (po wymianie całej korby) słyszę jakieś stukanie z napędu, najczęściej przy wybojach - co to może być, czy mam się martwić i jak tego się pozbyć? 

Może być cokolwiek ? to trochę jakbym Ciebie pytał czy napiszesz mi co mnie boli w okolicy kręgosłupa.

Odnośnik do komentarza

Zebrałem wiedzę o XC 120 w jednym miejscu na filmiku, nie opowiedziałem tam o wszystkim co wiem na temat tego roweru, bo film miałby wtedy z 2 godziny, starałem się zmieścić najważniejsze informację a i tak wyszło prawie 20 minut. Polecam obejrzeć, w kolejnych dniach dodam jeszcze publikację na temat EXPL 540 i indiany X7. Dajcie znać co myślicie o takiej formie, z chęcią posłucham krytyki co należy poprawić aby było mniej gadania a więcej konkretów interesujących potencjalnych kupujących. 

https://youtu.be/NgsVe2xSix0

 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Oskarr napisał(a):

Zebrałem wiedzę o XC 120 w jednym miejscu na filmiku, nie opowiedziałem tam o wszystkim co wiem na temat tego roweru, bo film miałby wtedy z 2 godziny, starałem się zmieścić najważniejsze informację a i tak wyszło prawie 20 minut. Polecam obejrzeć, w kolejnych dniach dodam jeszcze publikację na temat EXPL 540 i indiany X7. Dajcie znać co myślicie o takiej formie, z chęcią posłucham krytyki co należy poprawić aby było mniej gadania a więcej konkretów interesujących potencjalnych kupujących. 

https://youtu.be/NgsVe2xSix0

 

Masz taka ładą, fajną, szeroką leśną drogę obok, a "telepiesz" się po jakiejś wąskiej. ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...