Oskarr Opublikowano 12 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2023 Tak, na dole placu zabaw siedzą rowerzyści. Koła aluminiowe. Nie miałem budżetu na karbony z pełnym crush protect a z popularnymi w Polsce karbonami za około 4-5k była akurat afera, gdzie producent odmawiał wymiany kół pomimo gwarancji więc zamówiłem składane koła Alu na obręczach crest mk 4 i piastach dt swiss 240 tył i 350 przód. Kosztowały koło 2k Odnośnik do komentarza
Moss Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 Cześć, Jestem już po pierwszej jeździe moim XC 100 (kaseta Deore 11-51). Kilka spostrzeżeń, która mam nadzieję pomożecie rozwiać ? Zauważyłem, że podczas kręcenia kołem do tyłu słychać szuranie w kasecie, łańcuch nie jest oblepiony piachem (wyczyściłem go po jeździe szmatką). Link do filmu. Przy podjazdach, wrzucając najniższe przełożenie pojawia się oczywiście problem krzyżowania łańcucha. Na największej zębatce, łańcuch skrobie mocno. Czy to powinno być tak wyraźnie słyszalne? Już po kilku minutach jazdy, największe zębatki mają ślady brudu/smaru od łańcucha. To normalne zjawisko? Pytam jako totalny newbie w dziedzinie jednego blatu z przodu ? No i zastanawiam się czy to nie ma związku z pkt 1. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 Przecież tarcza Ci z tyłu obciera. Te koło po zakręceniu to minutę powinno się kręcić. Głośna praca to norma w tego typu napędach przy krzyżowaniu łańcucha. Odnośnik do komentarza
Moss Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 @Oskarr robiłem te podstawową regulację hamulca (luzowanie śrub, naciśnięcie klamki i zakręcanie), ale to nie pomogło. Czyli co, tarcza krzywa? Zauważyłem też, że przy kręceniu do tyłu, łańcuch jakby próbował "przeskoczyć" na inną zębatkę. Co o tym myśleć? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 W okolicy środka kasety powinno się móc kręcić na luzie do tyłu bez przeskakiwania. Czy tarcza jest krzywo to sam musisz popatrzyć, jak zakręcisz kołem to będziesz widział jak mocno bije. Można to trochę podprostować kombinerkami. Ja do regulacji mam specjalne metalowe płytki, które wchodzą między tarczę a hamulec. Dziś rano w jednym rowerze ustawiałem mojego ht na zawody to do regulacji użyłem mojej wizytówki z pracy ? Wymusza to aby hamulec był na środku. Odnośnik do komentarza
Moss Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 Koło tak szybko spowalnia (tak jak na filmie) tylko przy kręceniu do tyłu. Do przodu (kiedy pedałuję) kręci się długo. W przerwach między cykaniem (przy kręcącym kole do przodu), nie mogłem usłyszeć żadnego tarcia ? To nie jest dziwne? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 2 godziny temu, Moss napisał(a): Przy podjazdach, wrzucając najniższe przełożenie pojawia się oczywiście problem krzyżowania łańcucha. Na największej zębatce, łańcuch skrobie mocno. Czy to powinno być tak wyraźnie słyszalne? Już po kilku minutach jazdy, największe zębatki mają ślady brudu/smaru od łańcucha. To normalne zjawisko? Pytam jako totalny newbie w dziedzinie jednego blatu z przodu ? No i zastanawiam się czy to nie ma związku z pkt 1. No niestety kultura pracy w skrajnych przełożeniach w napędach 1x jest do d. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 Za to są niezawodne i zgrubsza działają tak samo dobrze niezależnie od drgań czy brudu @Moss Skoro rower nowy t to moze troche za duzo smaru. Co nie zmienia faktu, ze jakiekolwiek kręcenie i ustawianie to dopiero po jakimś czasie. Na razie jezdzić, obserwować ? Dać czas napędowi by troche popracował i sobie by sie nauczyć nowego roweru. Gratuluje zakupu Odnośnik do komentarza
Moss Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 Podsyłam film jak to wygląda przy kręceniu przód i tył, bo może ja to źle opisałem ? - Link do filmu. Dlaczego tylko przy kręceniu do tyłu, koło tak szybko zatrzymuje się? Przy obcieraniu przez tarczę, koło nie powinno w dwie strony kręcić się równie krótko? Gdy koło kręci do tyłu wraz z pedałami to słychać szum, a gdy koło kręci się cykając do przodu to nie mogę tam wychwycić żadnego szelestu (może jakiś naprawdę niewielki w porównaniu z kręceniem do tyłu). @Oskarr właśnie nie widzę, aby tarcza była krzywa. Regulacja nie pomogła, to rozkładam już ręce ? @Veriv to na pewno kwestia dotarcia? Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 @Moss 1. Dlaczego jak kręce do tyłu to koło sie szybciej zatrzymuje : Bo kręcisz całym napędem, gdzie masz łożyska supportu, koła, łożyska przerzutek, masz łańcuch powyginany w kilku miejscach do którego prostowania i wyginania trzeba troche siły, masz siłę tarcia, masz do pokonania siłę lepkości smarów.... Jak kręcisz "do przodu" to do pokonania masz mniej o wszystkie te siły. Dla porówniania filmik mojego napędu : https://www.youtube.com/shorts/dB-LVTGYZtw 2. To z dużą dozą prawdopodobieństwa kwestia dotarcia. Jeśli jednak spodziewasz się ze nic nie będzie skrzypieć, trzeszczeć czasem troszkę, piszczeć - to będzie. Jedwabiście cicho może być w kolarzówce która po bardzo dokładnym czyszczeniu stoi na środku salonu wpieta w trenażer. Jezdząc w terenie nie da sie utrzymać napędu takiej czystości. Musiałbyś sie nabawić natręctw Szajbajka (taki youtuber który czyści napęd szczoteczką do zębów i sznurówkami) i czyścić zamiast jezdzic. Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 25 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 Ostatnio znowu (po wymianie całej korby) słyszę jakieś stukanie z napędu, najczęściej przy wybojach - co to może być, czy mam się martwić i jak tego się pozbyć? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 19 godzin temu, Rot napisał(a): Ostatnio znowu (po wymianie całej korby) słyszę jakieś stukanie z napędu, najczęściej przy wybojach - co to może być, czy mam się martwić i jak tego się pozbyć? Może być cokolwiek ? to trochę jakbym Ciebie pytał czy napiszesz mi co mnie boli w okolicy kręgosłupa. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 Zebrałem wiedzę o XC 120 w jednym miejscu na filmiku, nie opowiedziałem tam o wszystkim co wiem na temat tego roweru, bo film miałby wtedy z 2 godziny, starałem się zmieścić najważniejsze informację a i tak wyszło prawie 20 minut. Polecam obejrzeć, w kolejnych dniach dodam jeszcze publikację na temat EXPL 540 i indiany X7. Dajcie znać co myślicie o takiej formie, z chęcią posłucham krytyki co należy poprawić aby było mniej gadania a więcej konkretów interesujących potencjalnych kupujących. https://youtu.be/NgsVe2xSix0 Odnośnik do komentarza
gosc Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 2 godziny temu, Oskarr napisał(a): Zebrałem wiedzę o XC 120 w jednym miejscu na filmiku, nie opowiedziałem tam o wszystkim co wiem na temat tego roweru, bo film miałby wtedy z 2 godziny, starałem się zmieścić najważniejsze informację a i tak wyszło prawie 20 minut. Polecam obejrzeć, w kolejnych dniach dodam jeszcze publikację na temat EXPL 540 i indiany X7. Dajcie znać co myślicie o takiej formie, z chęcią posłucham krytyki co należy poprawić aby było mniej gadania a więcej konkretów interesujących potencjalnych kupujących. https://youtu.be/NgsVe2xSix0 Masz taka ładą, fajną, szeroką leśną drogę obok, a "telepiesz" się po jakiejś wąskiej. ? Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 4 godziny temu, Oskarr napisał(a): Może być cokolwiek ? to trochę jakbym Ciebie pytał czy napiszesz mi co mnie boli w okolicy kręgosłupa. W jaki sposób można sprecyzować co dokładnie się dzieje? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się