Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

@jajacek Srama się trudno reguluje nie dlatego, że jest to jakieś trudne manualnie, tylko dlatego że robi sie to inaczej niż shimano. 

Potrzeba przymiaru. Ustawiasz łańcuch na drugiej największej zębatce, przymiar zakładasz na najwiekszą. Widzisz czy górne kółko jest idealnie w linii z przymiarem. Następnie za pomocą śruby regulacji odchylenia ustawiasz oś górnego kółka idealnie w w środku "celownika" otworu przymiaru. Voilla 🙂 

Bez przymiaru, ustawienie przerzutki sram to droga przez mękę 🙂 Stawiam ze te narzekania wynikają właśnie z daremnych prób ustawiania na "oko"

 

....moze też być, ze im wyższa grupa, tym bardziej ogarnięty użytkownik 😄

Odnośnik do komentarza

Ja mam źle doświadczenia z Decathlon. Oddałem na naprawę gwarancyjną rockridera z luzem na supporcie ( po przebiegu około 1100 km.  Dokręcili śrubę korby i w zasadzie działało, ale po 40 km problem wrócił. Korba dalej lata góra dół. Dałem sobie spokój z lataniem po decathhlonach, kupiłem nowy support i oddałem do mechanika na wymianę. Nie wiem czy kupię jeszcze kiedyś rower w decathlonie. 

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, karol1994czx napisał(a):

Ja mam źle doświadczenia z Decathlon. Oddałem na naprawę gwarancyjną rockridera z luzem na supporcie ( po przebiegu około 1100 km.  Dokręcili śrubę korby i w zasadzie działało, ale po 40 km problem wrócił. Korba dalej lata góra dół. Dałem sobie spokój z lataniem po decathhlonach, kupiłem nowy support i oddałem do mechanika na wymianę. Nie wiem czy kupię jeszcze kiedyś rower w decathlonie. 

Pierwszy razy kupowałeś rower w decu? 

Jeśli tak to dosyć słabe pierwsze wrażenia 😅

Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, karol1994czx napisał(a):

Wcześniej kupowałem ubrania i innego rzeczy dookołarowerowe, to nie moge nic powiedzieć jakość ok, ale z roweru nie jestem do końca zadowlony. Ż używką szosy specializeda zero problemów, a przebieg zrobiony 10x wiekszy xd

Kupiłeś expl 540 czy xc100?

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, jajacek napisał(a):

Jak ktoś się nie ściga, nie jeździ w jakichś szybkich ustawkach czy nie jeździ bikepackingowo jakichś ekstremalnych wypraw to wydaje mi się że 1x11 w pełni wystarczy. Niczego mi w nim w naszych okolicznych lasach nie brakowało. Miałem koronkę 30 i kasetę 11x42. Nie sądzę żeby dziewczynie było więcej potrzeba.

Mojej lubej napęd 1x10 11-42 nie wystarczaj jak jeździliśmy w góry. Brakowało jej przełożeń na podjazdach. Kombinowałem czy nie zmieniać jej zębatki korby podczas górskich wypadów czy inwestować w nowy napęd. Jak podliczyłem koszty przejścia na 1x12, sprzedałem jej rower za 2100 (miała tam alu ramę, QR, napęd 1x10, amortyzator powietrzny XCR Air i podstawowe hydrauliczne tektro i korbę na kwadrat) i kupiłem używanego XC 900 za 3500 zł (karbonowa rama, sztywne osie, koła mavicki crossmaxy, napęd Sram GX 1x12 z kasetą 10-50, korba na sztywnej osi, rochshock reba, i hamulce sram level t). Polecam iść tą drogą. Nie opłaca się do tak taniego roweru jak EXPL ładować 1000 zł z wymianą napędu - chyba, że rzeczywiście na start wszystko sprzedasz jako nowe w całkiem dobrej cenie i będziesz miał dopłatę rzędu 500 zł, wtedy ma to sens. 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, jajacek napisał(a):

Z tym że trzeba zaznaczyć że Wy jeździcie sportowo. Twoja dziewczyna się nie ściga jak rozumiem ale jej jazda wykracza poza przeciętną rekreację.

Ja jeżdżę sportowo, Edyta rekreacyjnie. Ale tak, raczej przekraczamy przeciętną rekreację. Nie jeździmy wyłącznie wkoło komina, ale rowery wykorzystujemy też na wakacjach a konkretniej wakacje opierają się na jeździe na rowerze, np. regularnie odwiedzamy single w świeradowie, objechaliśmy też parę szlaków turystycznych np. Szlak wokół tatr czy szlak orlich gniazd, green velo czy czorsztyn - na tych typowo turystycznych jednak szlakach z kasetą 11-42 brakowało przełożeń. W Kujawsko-pomorskim, warmińsko -mazurskim czy mazowieckim w kasecie 11-42 przełożeń nie brakowało. 

Odnośnik do komentarza

Dokładnie tak, kaseta 11-42 może być zbyt twarda dla przeciętnego Kowalskiego. Dla mnie była za twarda, podjazdy na niskiej kadencji są męczące.

To coś jak kaseta 25 w szosie na góry 🙂 trzeba być koniem by nie mieć problemu z takimi przełożeniami 

Odnośnik do komentarza
W dniu 29.02.2024 o 20:08, Robi68 napisał(a):

Tez mi się tak wydawało, ale górna śruba ta dłuższa mi się nie dokręca do końca, dziwne. Podkładki stożkowe dałeś pod śrubę, czy pomiędzy adapter a zacisk?

I czy nie wystają Ci klocki poza tarczę?

Jak na zdjęciu (sorry za chlew, ale pogoda paskudna):

image.thumb.png.d8270733d0ca20d9c57976da17649248.png

 

Wszystkie podkładki w tej samej kolejności, w jakiej były oryginalnie, a przynajmniej tak mi się wydaje. 

 

W dniu 2.03.2024 o 19:02, Robi68 napisał(a):

U mnie na szczęście jest wszystko Ok po wymianie na Deorki 6100. Nawet nie trzeba było ich jakoś specjalnie docierać, parę hamowań i chwytają jak trzeba. U Tektro trochę to trwało zanim zaczęły być znośne. I co bym jak nie ustawił to często piszczały.

Zdecydowanie potrzebna jest teraz mniejsza siła na klamkę aby zablokować koło. Nic nie ociera, choć rzeczywiście szczeliny są małe. Zrobiłem co prawda dopiero dzisiaj 45km, i bez deszczu, ale już jestem zadowolony, Nawet było jedno hamowanie awaryjne dzieciak wyskoczył, reakcja hamulcy błyskawicznie kapitalna.

Polecam podmianę. Jednak dobrze że skorzystałem z zimowych promocji choć miałem obawy po Twoim poście. Tarcza taż dałem nowe chyba RT76 te z czarnym.

Możliwe, że to ja sam coś jednak schrzaniłem, klamki jestem w stanie dociągnąć prawie do samej kierownicy, ale nie mam efektu pompowania jakby były zapowietrzone. 

Ponadto ostatnio słyszę ocieranie nawet na prostej, ale tylko chwilami. Będę musiał pewnie zrobić kolejne podejście do prostowania tarcz, albo oddać do mechanika, szczególnie że tylna opona znów ekspresowo gubi powietrze i co rano muszę pompować. 

 

Ogółem co do hamulców, to tak na prawdę też nie mam zbyt porównania, więc też nie wiem jakich efektów się spodziewać. Żyleta to u mnie nie jest, jest może trochę lepiej niż stare Tektro, ale nie żeby przelecieć OTB. Jak mocniej chwycę, to po prostu blokuje tylne koło i tyle. 

Odnośnik do komentarza

@Rot po prostu odpuść i daj rower do serwisu. Drugie podejście do tych hamulców i też spalone, po prostu brakuje Ci doświadczenia do wybrnięcia z tego trudnego tematu. Niestety teraz się tylko męczysz i ryzykujesz, nie daj Boże, wypadkiem. Na zdjęciu widać, że klocki nawet nie obejmują prawidłowo tarczy 😞, co dalej strach pomyśleć.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...