Skocz do zawartości

[MTB] Do maratonów do 10 000 zł


Rekomendowane odpowiedzi




W Sparku są dwie rzeczy, które mogą mnie spowalniać:
  • tył ugina się po zablokowaniu
  • pozycja na rowerze - zbyt nisko na podjazdach, zbyt daleko od osi suportu - odczuwam to w kolanach



Co do pierwszego to masz coś nie tak ustawione, u mnie blokuje prawie na sztywno.

Co masz na myśli za nisko? Dla mnie było sporo za wysoko i obniżyłem pozycje kokpitem...d8cc2098544c9c37964bc4001b4865dd.jpg0d77fe8f190f8286f2da6dd37927ad0b.jpg83194883efa0adcd0788466eca1a8eb5.jpg1175b2a758e9932305dd5ffc2b123bdd.jpg
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Cajtek78 napisał(a):

Co do pierwszego to masz coś nie tak ustawione, u mnie blokuje prawie na sztywno.

W moim luxie trailu musiałem naciągnąć o 1 cm linkę blokady tyłu, aby blokada zaczęła działać. 

Fox podaje, że sag powinien być u mnie 25%, na ściganie się to nie nadaje i strasznie buja, na wyscig ustawiłem 10% i było zdecydowanie lepiej. 

Mimo tego, mój dalej przegrywa na podjazdach z ht. Chyba na przyszły sezon wrzucę ulepszenie w postaci chińskich kół karbonowych, kasety slx, korby slx i karbonowej, zintegrowanej kierownicy. Z spd, koszykami i garminem powinien wtedy ważyć 12.3-12.4 kg. 

Ale za to jestem bardzo zadowolony z pracy deore m6100, pięknie zmienia biegi, co ciekawe, nie ma najmniejszego problemu z obsługą kasety srama. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 29.09.2024 o 10:53, Oskarr napisał(a):

@wino znajomy, ktory miał podobne czasy jak ja na xcm, raz ja wygrywalem, raz on, po przesiadce na sparka zaczął mnie odstawiać po 20 minut ma 4 godzinnym wyścgu. 

Fulle są wolniejsze na podjazdach, trzeba mieć wtedy trochę więcej mocy aby się utrzymać za chłopakami na ht na podjazdach, ale w górskich maratonach i na szybkich singlach powinieneś odrabiać. Na fullu musisz jednak nauczyć się jeździć. 

Ja wczoraj pierwszy raz się ścigałem na luxie, skończyłem na 5/Open i 1 w m30. Na ht byłaby szansa na 2 miejsce w Open. Czołówka odjechała mi na długim podjeździe o 10 sekund (jechali na lekkich, 9-10 kg ht, mój lux 13 kg) I już nie dogoniłem pociągu. Na wszystkich elementach technicznych według stravy miałem najlepsze czasy, ostatecznie straciłem do 2 miejsca 1 minutę. Na ht bym wolniej robił elementy techniczne, ale utrzymałbym się w pociągu i dojechał do mety w grupie. 

Z fullami jest tak, że daje Ci przewagę jak masz więcej mocy. Jak mocy i techniki brakuje, będziesz szybszy na lekkim ht. 

Co to za lux? Czy to Lux Trail Canyon ? Trochę wypadłem z tematu po nieobecności a czaję się na takiego Canyona od dłuższego czasu.

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, Yacko napisał(a):

Któryś model Canyona miał jeszcze możliwość chowania w kierownicy czegoś, ale nie pamiętam dokładnie. Prosty klucz dynamometryczny dają jeszcze ?

Oni mają w ofercie prosty multitool, który mieści się w każdą kierownice. Tak, dokładają prosty klucz dynamometry. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...