Skocz do zawartości

Specialized Chisel, nowy aluminiowy, wyścigowy HT


Rekomendowane odpowiedzi

Niezły start. Nie zamieniałbym jednak oryginalnej grupy napędowej sram. Nie zarzynałbym kosztów. Wszsk to " tylko" aluminium, nie fo robienia wyników. Zaraz dostaniesz tu głosy  że nsjlepszą opcją jest manetka slx a nie XT. Owszem, ale naprawdę, oryginalna pierwotna konfiguracja jest NA POCZĄTEK spoko. Całą parę w gwizdek slierowałbym na TWOIM miejscu nie na zakupie reby ale na oczko wyższej klasie amora, np.Foxa 32 przy częstych wypadach w wymagający teren lub SISa w poz9stałych warunkach . No i oczywiście te hamulce oryginalne, ktore są bez 2zdań są do wymiany. Tyle.

Edytowane przez ram
.
Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Majkellbn napisał(a):

 

Na ten moment wiem, że zmieniam amorek na rs recon gold lub rs reba
przerzutka tylnia nx, manetka xt, hamulce m6100(jeśli to będzie grać oczywiście)

kasetę 11-50t zostawię 

 

cytuje by nie pomieszać.

Nie, taka propozycja nie zadziała. Nie powinno się mieszać w napędzie sram z shimano. Ewentualnie kaseta, ale dalej niekoniecznie będzie to dobrze działać. Nawet łańcuch shimano dziwnie głośno działa na napędzie sram, choć niby to kompatybilne. 

Dobrym pomysłem jest :

- oklejenie roweru folią. Robię tak z każdym swoim mtb, prosty i tani sposób na zabezpieczenie roweru (może z 150zł na folię i z 2 czteropaki ;) 🙂

- oddanie RS Judy na serwis zerowy (ok 150zł) by jakkolwiek zaczał działać.

- dokupienie mykmyka. To już nawet 400-500zł. Do założenia potrzebujesz przede wszystkim obcinaczkę do kabli rowerowych i wtedy ogarniesz samemu.  https://www.centrumrowerowe.pl/sztyca-regulowana-z-manetka-xlc-sp-t11-pd31543/?v_Id=181535&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI5e27ibPDhAMVJ4poCR1tnwDTEAQYBiABEgJ5JvD_BwE

 

Te 3 sprawy znacznie poprawią dzielność terenową tego rowerku. Folia zapewni komfort psychiczny, mykmyk i dobrze działający amortyzator ZNACZNIE zmienią jazdę.  

Odnośnik do komentarza

Mój Chisel dotarł wczoraj.

Zauważyłem tylko, że w komentarzach była informacja iż przedni blat ma 34zęby. Mój dotarł z 32zębami.

Jak rozumiem ewentualnie podejdzie taki blacik od srama: https://allegro.pl/oferta/zebatka-sram-x-sync-2-nx-eagle-direct-mount-3mm-offset-boost-34t-15149416397

 

Ja zostaję na SRAMie. W razie problemów faktycznie zrobię upgrejd do NX (przerzutka + manetka) i powinno śmigać.

 

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza

Tak, kolor to Maroon/Ice Papaya.

Na blacie nie widzę informacji o offsecie. Może offset 0?

No i mam jeszcze jedno pytanie laika - kluczyk do ustawienia rebound. Zostawić w amorku czy schować w domu?

Dość łatwo wychodzi. Nie zgubię go na trasie?

 

BR

Rafal

Odnośnik do komentarza
35 minut temu, bajer0 napisał(a):

Tak, kolor to Maroon/Ice Papaya.

Na blacie nie widzę informacji o offsecie. Może offset 0?

No i mam jeszcze jedno pytanie laika - kluczyk do ustawienia rebound. Zostawić w amorku czy schować w domu?

Dość łatwo wychodzi. Nie zgubię go na trasie?

 

BR

Rafal

Offset blatu dla linii łańcucha 52mm powinien być 3mm (0mm dla 55mm)

Odnośnik do komentarza
W dniu 24.02.2024 o 23:55, Pepe75 napisał(a):

Offset blatu dla linii łańcucha 52mm powinien być 3mm (0mm dla 55mm)

Faktycznie jest informacja po wewnętrznej stronie blatu.

Blacik zamówiony. Ciekawe Uda się go wymienić bez odkręcania korby?
No i mam nadzieję, że długość łańcucha będzie ok (te dwa dodatkowe zęby chyba nie zrobią różnicy?)

Odnośnik do komentarza

Cześć wszystkim,

Kupuje speca chisla w sram sx i tak czytam forum i analizuje co mogę w nim pozmieniać i mam kilka pytań

Zostanę przy napędzie 1x12 bo zmiana na 2x10 chyba jest mocno skomplikowana i generuje dodatkowe koszty.

Jest tam powerspline więc najlepiej zostawić korbe sx rozumiem?
Z waszego doświadczenia w który setup pójść:
przerzutka sram nx - manetka nx 
przerzutka xt- manetka xt/xtr

hamulce do wymiany na br-m6100

warto kupić lepszy lańcuch niż ten w oryginale(sram sx)?

Co mogę zrobić żeby ten rower był w miarę uniwersalny ? (oczywiście większość jazdy po lesie) blat 32 czy 34
z góry dziękuje za pomoc



 

Odnośnik do komentarza

W innym wątku pisałem na temat łańcuchów. Pojawiły się dwa nowe łańcuchy Shimano o dużo większej wytrzymałości niż ich poprzednicy. Ja jestem na napędzie 2x11 więc wiem jakie to są pod 11. Trzeba sprawdzić co Shimano wypuściło pod 12.

Korby bym nie ruszał dopóki nie będzie się z nią nic działo. Jaki napęd to już indywidualna preferencja. Miałem GX 1x11, miałem SLX 2x11, obecnie mam manetkę XTR i przerzutkę XT 11 i zdecydowanie wolę je od GX.

Heble Deore w stosunku do spowalniaczy jakie miałem w Chiselu z GX, SRAM Level TL, to duży krok naprzód.
Blat mam 34 do jazdy po płaskim ale nie nie mam koronki 10. Więc 32 na początek wystarczy. Sugeruję okleić dolną rurę i naklejka pod pancerze na główkę ramy. Pedały preferuję XT ale M540 też są dobre. Podobno dobre są też Look X-Track.
 

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Clark92 napisał(a):

Cześć wszystkim,

Kupuje speca chisla w sram sx i tak czytam forum i analizuje co mogę w nim pozmieniać i mam kilka pytań

Zostanę przy napędzie 1x12 bo zmiana na 2x10 chyba jest mocno skomplikowana i generuje dodatkowe koszty.

Jest tam powerspline więc najlepiej zostawić korbe sx rozumiem?
Z waszego doświadczenia w który setup pójść:
przerzutka sram nx - manetka nx 
przerzutka xt- manetka xt/xtr

hamulce do wymiany na br-m6100

warto kupić lepszy lańcuch niż ten w oryginale(sram sx)?

Co mogę zrobić żeby ten rower był w miarę uniwersalny ? (oczywiście większość jazdy po lesie) blat 32 czy 34
z góry dziękuje za pomoc



 

Ja bym się zastanowił, czy nie kupić od razu roweru, który będzie spełniał Twoje wymagania, wyjdzie taniej, lepiej i szybciej. 

Ad1. Przejście moim zdaniem bez sensu, nie odczujesz zmiany zakresu działania napędu, maksymalnie dodasz jeden bieg a największy plus - tańszy napęd - tracisz bo musisz w niego na dzień dobry zainwestować 1000 zł. 

Ad 2. Tak, najlepiej zostawić korbę nx, jedyna opcja, która może Cię zachęcić do zmiany korby to montaż pomiaru mocy, NX nie jest kompatybilny z pomiarem, GX albo Stylo w wersji 7 i wszystkie korby karbonowe są. 

Ad 3. Masz małą różnicę między sx a NX, ja bym najwyżej szedł w GX, 

Ad. 4 Chcąc przechodzić na XT fajnie byłoby zmienić kasetę i korbę, tam się minimalnie różnią ząbki, znam osoby, które uważają, że shimano zmienia biegi na kasecie srama tak samo dobrze, ja mam trochę inne zdanie, a kasety nie zmienisz bo nie masz kompatybilnego koła. 

Ad 5. Wymiana hamulców wiąże się z wymianą też tarcz hamulcowych na węższe. Robią się koszta na poziomie 1/4 wartości roweru. 

Ad 6. 32 do lasu z dużymi górkami i w góry, np. Pomerania - lepsza 32, bielsko 32. Jeśli masz bardziej płaskie tereny to 34 np. Puchar mazowsza, okolice wielkopolski, mazury czy kujawsko pomorskie. 

JA bym się zastanowił nad zakupem roweru, który będzie bardziej trafiał w Twój gust. np. z napędem XT z kasetą 10-51 zamiast 11-50 - ten jeden ząbek daje nam dużą różnicę w prędkości maksymalnej, 

Odnośnik do komentarza

@Clark92

Koronka T32 jest na tyle uniwersalna, że obsłuży długie dojazdy i podjazdy górskie.

Jeśli chodzi o napęd celowałbym w XT zarówno w zmieniarce jak i manetce i co najważniejsze, kasetę o najszerszym zakresie przełożeń, czyli shimanowskie 10-51. O ile wiem, Spec nie ma takiej konfiguracji. Najlepszą opcją, niższa waga i grupa XT, masz w X caliber 9 TREK; amor RockShox Recon Gold RL; Bije o głowę Chisela pod wzgledem wyposazenia iniższej ceny. Oczywiście mówię o roczniku treka 2023. .

Odnośnik do komentarza
31 minut temu, ram napisał(a):

@Clark92

Koronka T32 jest na tyle uniwersalna, że obsłuży długie dojazdy i podjazdy górskie.

Jeśli chodzi o napęd celowałbym w XT zarówno w zmieniarce jak i manetce i co najważniejsze, kasetę o najszerszym zakresie przełożeń, czyli shimanowskie 10-51. O ile wiem, Spec nie ma takiej konfiguracji. Najlepszą opcją, niższa waga i grupa XT, masz w X caliber 9 TREK; amor RockShox Recon Gold RL; Bije o głowę Chisela pod wzgledem wyposazenia iniższej ceny. Oczywiście mówię o roczniku treka 2023. .

Z tym równaniem jest pewien problem. Rama X-Caliber nie ma sztywnej osi to raz. Nie wiem czy jest taka sama jak wersja 2022 ale chyba tak. Bo 2022 z rzekomo "super lekkiego" aluminium Alpha Gold waży 2,17 kg  🙂 A rama Chisela waży ok 1400 gramów 🙂 Cały rower waży 13 kg i jego przeznaczeniem jest turystyka.
X-Caliber Frameset - Trek Bikes

Heble MT410 do zmiany. Koła do zmiany bo raz że są nędzne a dwa że w przestarzałym standardzie. Jako rower turystyczny czy do bikepackingu jak najbardziej. 

Odnośnik do komentarza

No to rzeczywiście najlepsza opcja standard QR zamiast sztywnych osi i pancerna rama. No popłakałem się prawie jak nad Konstytucją 🤣

U mnie na razie drobne zmiany : pedały platformowe na Assioma Uno XC, mostek meridy 2cm dłuższy, kierownica z 740mm na Canyon flatbar 720mm,  siodełko specialized na długie dystanse. Teraz geo przypomina speca experta 2x  2018

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...