Skocz do zawartości

bajer0

Użytkownicy
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia bajer0

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Chodzi mi po głowie upgrade przerzutki. Wymiana SXa na GXa lub NXa. Z tego co wyczytałem to obie powinny chodzić z obecną kasetą (NX 11-50) oraz manetką SX. Można się też pokusić o wymianę manetki. Na ten moment jak widzę: -przerzutka NX ok 270zł -manetka NX ok 73zł -przerzutka GX ok 450zł -manetka GX ok 130zł Czy jest sens dopłacać kolejne 250zł do GXa? NX ma sprzęgło, podobno od 2020r poprawiona wersja zachowuje się już znacznie lepiej. Od razu dodam, że korbę oraz kasetę zostawiłbym tę co mam obecnie - czyli SX. Wymiana tylko przerzutki / przerzutki+manetki
  2. Dzięki Grzegorz za cynk. Zamówiłem ten sam zestaw, ale zaczynam od przodu. Jak się sprawdzi dorzucę na tył.
  3. U mnie na dzień dobry jeden wąs blaszki zachodził na klocek. Poprawiłem go. Muszę to jeszcze sprawdzić.
  4. A u mnie ciągłe problemy z hamulcami w Chiselu. Przetarcie klocków pomogło na krótką chwilę. Każde mocniejsze hamowanie to kosmiczne trzaski i strzały z hamulców - jakby ktoś kluczem po szprychach przeciągnął. Zamówię nowe klocki i może inne tarcze?
  5. Jak w waszych Chiselach działają hamulce? U mnie strasznie zgrzytają/dzwonią podczas hamowania. Zrobiłem już ok 200km ale nadal potwornie głośne. Dzisiaj z ciekawości wymontowałem klocki z przodu, przetarłem je papierem ściernym i poprawiło się na dosłownie kilkanaście kilometrów. Po czym wróciły do zgrzytania 😕 Dodam jeszcze że jak się po klickach przejedzie palcem to wyczuwalne są jakby "zadziory" na tarczy. Po zeszlifowaniu znikneły. Nie wiem jak teraz Pozdrawiam Rafał
  6. Tutaj tez calkiem fajne promo wjechalo na spoko SCOTTa: https://evolutionbikes.pl/en/products/scott-scale-965-2022?variant=40728741871718
  7. Faktycznie jest informacja po wewnętrznej stronie blatu. Blacik zamówiony. Ciekawe Uda się go wymienić bez odkręcania korby? No i mam nadzieję, że długość łańcucha będzie ok (te dwa dodatkowe zęby chyba nie zrobią różnicy?)
  8. Tak, kolor to Maroon/Ice Papaya. Na blacie nie widzę informacji o offsecie. Może offset 0? No i mam jeszcze jedno pytanie laika - kluczyk do ustawienia rebound. Zostawić w amorku czy schować w domu? Dość łatwo wychodzi. Nie zgubię go na trasie? BR Rafal
  9. Mój Chisel dotarł wczoraj. Zauważyłem tylko, że w komentarzach była informacja iż przedni blat ma 34zęby. Mój dotarł z 32zębami. Jak rozumiem ewentualnie podejdzie taki blacik od srama: https://allegro.pl/oferta/zebatka-sram-x-sync-2-nx-eagle-direct-mount-3mm-offset-boost-34t-15149416397 Ja zostaję na SRAMie. W razie problemów faktycznie zrobię upgrejd do NX (przerzutka + manetka) i powinno śmigać. Pozdrawiam Rafał
  10. I chyba takie podejście ma najwięcej sensu. Czyli ten pierwszy przegląd opłacić. Dobić w okolice 200h i sprzedać. Licząc 400zł za konieczność serwisu + wartość odsprzedaży Judy (np 150zł) to mamy już ponad połowę ceny Recona Gold. W polsce widziałem ceny znacznie zawyżone tych amortyzatorów Judy. Coś w okolicach 700-800zł. Recon Gold bliżej tysiaka.
  11. Obdzwoniłem drugi serwis: Serwisant sugeruje - nabić pod wagę, przejezdzic ok 50h i podjechać do nich na mały serwis (cena ok 120zł). Co pozwoli na zachowanie gwarancji. O gwarancję również dopytałem - nie ma znaczenia kraj z którego rower był zakupiony, wystarczy faktura i ten pierwszy przegląd na 50h aby mieć 2 letnią gwarancję. Drugi duży przegląd na 200h to wydatek ok 400zł (materiał +robocizna).
  12. Większość seriwsu zerowego zrobię pewnie sam. Wyjątkiem jest owy amortyzator. Może na początek kupić pompkę do amortyzatora, dobić właściwe ciśnienie i "jezdzić obserwować"? Dzwoniłem do serwisu w Łodzi - za serwis "zerowy" amora zawołali 250zł i termin na 15 marca. Jeżeli ten amortyzator kosztuje ~100Eur ~450zł to wydawanie na niego 250zł jeszcze przed użyciem możę nie mieć sensu. Myślę, że może faktycznie zrobić pierwsze rozbieranie przy ok 50-100h i wymienić olej? A rower już do mnie jedzie, powinien być piątek/poniedziałek.
  13. Jeszcze szybkie pytanie - w tym Chiselu jak przyjdzie przeglą zerowy amortyzatora robić? Czy tylko ustawić odpowiednie ciśnienie? Pozdrawiam Rafał
  14. Jaki to może być orientacyjnie koszt? Jak rozumiem do wymiany jest przednia tarcza, łańcuch, kaseta, przerzutka i manetka? A Może przytyrać tego SXa do pierwszej poważnej awarii? Pozdrawiam Rafał
  15. Dziękuję Panowie za waszą pomoc. Chyba skusze się w stronę Specialized Chisel a ewentualną górkę (obecnie do kupienia za 3460zl) mogę przeznaczyć na upgrade napędu albo hamulców. Wydaje mi się ten zakup o tyle bezpieczny, że jeżeli mi nie będzie odpowiadać pewnie go odsprzedam w wakacje za podobne pieniądze. Jednak przy dobrej ramie zabawa w upgrade osprzętu ma większy sens. Tylko rozmiar - przy moim 176 to pewnie M? Pozdrawiam Rafał
×
×
  • Dodaj nową pozycję...