Skocz do zawartości

Trek za 2500 zł dla dziecka


Rekomendowane odpowiedzi

Temat wraca jak bumerang, normalne dla nierozwiązanych problemów.  Nie to, że wygodnych siodełek nie ma, są, ale Ty ich nie kupisz, bo "fason" trzeba trzymać bez względu na wszystko 🙂

prezesPZKolR.Czarnecki.webp.69de54c63701e1d0e00ecc5e164847c5.webp

Nie pozostaje nic innego, musisz się przyzwyczaić, nauczyć jak kobiety do chodzenia w szpilkach. Ćwicz intensywnie, kup najlepiej dwa: 

swscr02_burned.jpg.png.2cc21ace9d00352f4a4afcbe2ad13cf2.png

  jedno do biura, a drugie do domu przed telewizor 🙂

Odnośnik do komentarza
W dniu 1.04.2024 o 13:46, DjDario napisał(a):

Hej! Witam Was Świątecznie i wracam z pytaniami. Sprawdziłem w swoim rowerze 4 modele siodełek i niestety mam wrażenie, że żadne z nich nie jest dla mnie wygodne, więc zaczynam się już tym nieźle irytować. Pierwsze 20km trasy mogę zrobić na dowolnym siodełku, ale robiąc 40-50 to już dyskomfort staje się na tyle duży, że tracę przyjemność z dłuższych wypadów. Kilka dni temu zamontowałem Specialized Power Comp - twarde jak decha. Zrobiłem na nim kilka dni temu jednorazowo 40km (bez spodenek z pampersem) i tyłek boli mnie do teraz. Wczoraj zamontowałem moje stare żelowe siodełko Selle Royale ze starego roweru. Siodełko wygląda słąbo i ma pewnie z 15 lat, ale chyba jeszcze najlepiej z tych wszystkich testowanych wypadło. Tracę już nadzieję, że można pokonywać odcinki dłuższe niż 40km bez bólu czterech liter. A może mój rower Trek FX+ 2 jest źle do mnie dobrany i będę zmuszony go sprzedać? 😕 

Drugi mój problem jest taki, że podczas dłuższej jazdy bolą mnie ręce w okolicach łokci oraz trochę drętwieją dłonie - mam ręce wyprostowane podczas jazdy. Próbowałem siodełko raz przesunąć bardziej w kierunku kierownicy, a innym razem do tyłu, ale większych różnic raczej to nie daje. Już sam nie wiem, czy mam za wysokie wymagania jeśli chodzi o wygodę (w co wątpię) czy typ roweru / ramy źle dobrany, czy też jest to kwestia doboru dobrego siodełka oraz ewentualnie ustawień kierownicy (inny mostek ?). Do 20km jest nie najgorzej, ale jakby chciał zrobić jednego dnia 60-80 km to czuję że byłaby to walka o przetrwanie. Mam ok. 179 cm wzrostu, przekrok 83,5 cm i ważę 70kg. Gdyby poprawić komfort jazdy to ze swojego roweru byłby zadowolony, a tak to zaczynam coraz bardziej myśleć o zmianie...

Właśnie jest na promocji za 3500 zł Specialized Chisel HT29 dosyć mocno wychwalany, ale nie chcę znowu kupować w ciemno, aby się przypadkiem znów nie  rozczarować, a druga sprawa że mogę zatęsknić za wspomaganiem, które teraz mam w Treku dzięki czemu wygodnie mogę ciągnąć za sobą rower z córką 7 lat na lince 😄 (przy okazji polecam ten hol rowerowy TRAX PRO). Nie wiem ile musiałbym dać za jakiś odpowiednik tego Speca ale w wersji elektrycznej?
Doradźcie coś drodzy koledzy, bo ja już nie wiem co robić... 😞 

 

20240401_105430 (1).jpg

20240401_105757 (1).jpg

Obejrzyj sobie film na YT - Wstałsprzedkompa - chłopak pokazuje jak ustawiał Speca Chisela do ultramaratonów.  Jeżeli drętwieją Ci ręce to moim zdaniem mogą być takie przyczyny:

- siodełko za bardzo do przodu - rozwiązanie to przesunąć siodło do tyłu i/lub założyć sztycę z większym offsetem

- rura podsiodłowa ma zbyt duży kąt (prawdopodobnie większy niż 73.5stopnia) - do pewnego stopnia rozwiązanie jak wyżej (sam mam taki problem w jednym rowerze, ale o tym gdzie indziej napiszę)

- nos siodła zbyt nisko - zsuwasz się z siodełka do przodu co skutkuje zapieraniem się rękoma - sprawdź wypoziomowanie siodła

- jeszcze kwestia gripów i kierownicy (prosta czy ergonomicznie zagięta)

 

W tych trzech pierwszych przypadkach ciężar ciała jest zbyt duży na rękach co może skutkować dyskomfortem.

Moim zdaniem jazda z wyprostowanymi rękoma nie jest dobra - ugięte ręce są naturalną amortyzacją.

Później poszukam z ciekawości jaką geometrię ma FX+

 

Mam siodełko Spec Power, ale używam go z dobrym pampersem. 20-30km dałbym radę bez pampersa 😉 więcej nie próbuję.

Oglądałem ARC i ono ma inny kształt niż Power - "skrzydełka" szybciej opadają w dół - nie wiem czy to zrozumiałe co piszę - parząc od tyłu siodła Power jest bardziej płaski, ARC bardziej zaoblony. 

 

Najlepiej byłoby udać się na fitting, ale możesz najpierw sam popróbować z ustawieniami.

 

Odnośnik do komentarza

Przymierzałem się kiedyś do zakupu mostka amortyzowanego Redshift ale cena w okolicy 900 zł mnie powstrzymała, teraz widzę że na Ali są tańsze zamienniki. Teraz mój fabryczny mostek ma 100mm, więc myślałem o krótszym np. 80mm. Ale już trochę kasy wydałem na nowe opony, błotniki, sztycę amortyzowaną, siodełka, że zastanawiam się czy dalej modyfikować czy szukać nowego roweru 😄 Wiem jednak, że wolę elektryka chociażby najsłabszego, ale jednak daje mi to więcej radochy. 

Wczoraj zrobiłem ok. 40 km na tym starym siodełku żelowym, podniosłem delikatnie nos siodła do góry i było jakby lepiej. Do tego skorygowałem ustawienie gripów. Też pomyślałem, że musiałbym siodło cofnąć lekko w tył, ale wtedy mam wrażenie, że kierownicę musiałbym mieć nieco wyżej albo też krótszy mostek - tak mi podpowiada intuicja. Szukam dalej siodełka póki co, ale tym razem spróbuję chyba jakiejś "kanapy" 😄 O fittingu coraz bardziej myślę, i rozglądam się za czymś takim na Śląsku, ale jak rozumiem taki fitting robimy pod konkretny rower, a jak rower zmieniamy to od nowa?

Poza tematem: Widziałem w Decathlonie nową kolekcję elektryków E-EXPL 520 / 700 w cenach 9500 do 14.000 za fulla, nawet niezłe te maszynki!


 

Odnośnik do komentarza

Co możesz zrobić we własnym zakresie i za free to użyć np. kalkulatora Wrench Science i zobaczyć jaką pozycję sugeruje. Wszystko co jest potrzebne to miarka i poziomica. 

Dziś z kolegą rozmawiałem i może ściągniemy kilka takich mostków amortyzowanych z Ali Express na testy to się sam przekonam, który z nich jest najlepszym rozwiązaniem. Będą to mostki 80 mm.

Odnośnik do komentarza
W dniu 3.04.2024 o 23:04, jajacek napisał(a):

Co możesz zrobić we własnym zakresie i za free to użyć np. kalkulatora Wrench Science i zobaczyć jaką pozycję sugeruje. Wszystko co jest potrzebne to miarka i poziomica. 

Dzięki, chętnie to sobie zrobię. Może głupie pytanie, ale mam wątpliwość jaki typ roweru/jazdy powinienem wybrać w tym kalkulatorze na samym początku ? (road, gravel, mountain...) Skoro jeżdżę po szutrach, lasach i asfalcie to chyba gravel ? 🤭

W dniu 3.04.2024 o 23:04, jajacek napisał(a):

Co możesz zrobić we własnym zakresie i za free to użyć np. kalkulatora Wrench Science i zobaczyć jaką pozycję sugeruje. Wszystko co jest potrzebne to miarka i poziomica. 

Dziś z kolegą rozmawiałem i może ściągniemy kilka takich mostków amortyzowanych z Ali Express na testy to się sam przekonam, który z nich jest najlepszym rozwiązaniem. Będą to mostki 80 mm.

Te mostki to może też nie głupia sprawa i chętnie bym sprawdził, Jeśli robią robotę to wydanie 3 stówek nie byłoby tragedią.

Jeszcze się zastanawiam, bo teraz mam opony Schwalbe Smart Sam 28x1,75", a tak myślę że może zmieściłbym u siebie nawet 29x2,00" (moje błotniki SKS mają szerokość 56 mm), pewnie zyskałbym ciut na lepszej amortyzacji ? Schwalbe niestety robi te opony o szerokości 2,1" w górę, więc musiałbym sięgnąć po jakiś inny model opony.

Odnośnik do komentarza

Opony to temat rzeka. Dobre opony są kluczowe dla szybkości jazdy, przyczepności i komfortu. A ciśnienie w nich jest mega ważne.

Co do kalkulatora to spróbuj najpierw gravel. 
Na podstawie długości kości nóg kalkulator wyliczy setback czyli odległość od siodełka do wirtualnej linii idącej przez środek suportu. I raczej bez względu na rodzaj roweru będzie ona stała.
Drugi ważny parametr to odległość od końca siodełka do końca mostka. I to też się raczej dużo nie zmienia w zależności od roweru.
No i wysokość siodełka. Ale to nie ma dużo filozofii. Przekrok minus 10 cm i jak niewygodnie to obniżamy po pół cm.

Odnośnik do komentarza

Pytanie na ile "setback" jest miarodajny ewentualnie jak korygować względem danego siodła - dla przykładu: siodełko Spec Power ma długość 245mm (~130 od nosa do środka prętów), stockowe w Marinie 270mm (~145mm od nosa do środka prętów).

 

W poradniku do fitingu napisali o opuszczeniu pionu (sznurka z ciężarkiem) z rzepki kolana - pion powinien wypadać równo z końcem korby.

Inna teoria mówi, że pedałując powinniśmy móc oderwać ręce od kierownicy (bez przyspieszania pedałowania) i nie "lecieć na pysk" do przodu 😉

 

Odnośnik do komentarza

@Pepe75 sznurek to pozycja wyjściowa. Ja od tego jestem przesunięty o około 1 cm do przodu. Jak startowałem w triathlonach, przesunięcie było jeszcze większe. W rowerach poziomych się to w ogóle nie sprawdza a ludzie jeżdżą. Rowery nastawione na sport mają bardziej wyprostowaną rurkę podsiodłową a rekreacyjne ostrzejszy kąt i siodełko cofnięte. Więc pozycja wyjścia - tak, sztywna reguła - nie. 

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Oskarr napisał(a):

@Pepe75 sznurek to pozycja wyjściowa. Ja od tego jestem przesunięty o około 1 cm do przodu. Jak startowałem w triathlonach, przesunięcie było jeszcze większe. W rowerach poziomych się to w ogóle nie sprawdza a ludzie jeżdżą. Rowery nastawione na sport mają bardziej wyprostowaną rurkę podsiodłową a rekreacyjne ostrzejszy kąt i siodełko cofnięte. Więc pozycja wyjścia - tak, sztywna reguła - nie. 

@Oskarr masz rację jest to pozycja wyjściowa, ale kolega @DjDario narzeka na niewygody - więc jak od takiej pozycji zacznie to może problemy znikną, a może wyjdzie że trzeba ich gdzieś indziej szukać.  W rowerze triathlonowym chyba dłuższy czas leżysz na lemondce, więc ciężar nie wisi na dłoniach.

Odnośnik do komentarza

Zgodnie z zaleceniami @jajacek zrobiłem pomiary w kalkulatorze Wrench Science i wyszło coś takiego, jak na załączonym obrazku 🙂 
Te wpisane obok pomiary w kolorze niebieskim, to są wyniki jakie mam zmierzone obecnie na swoim rowerze (mam ramę w rozmiarze L). 

Wysunięcie siodełka mam już ustawione wg sznurka. Pedałując mogę oderwać ręce od kierownicy. Co o tym koledzy myślą? Rower za wielki? może ten mostek do skrócenia? 🙂


darek_rower_pomiar.thumb.jpg.ecfcceb4d74e4877805959fe00d44ac8.jpgtrek_fx2.thumb.jpg.5beb13c61c905deb987c3ed58d3e0e1f.jpg

Odnośnik do komentarza

Wygląda, że numer za duży masz rozmiar roweru ale to nie problem. Można w dużym stopniu krótszym mostkiem przybliżyć kokpit.
Jak to w tego typu rowerach stack czyli wysokość kokpitu masz wywaloną w kosmos. Co powinno dawać wygodną pozycję pod warunkiem że nie jest za daleko na długość. Więc na początek być może skróciłbym mostek. No ale masz siodełko cofnięte o 9 cm a kalkulator sugeruje 7,5 cm.  Wiec należałoby siodełko posunąć 1,5 cm do przodu.

Zrób też tę kalkulację dla roweru MTB. Ciekawe co wyjdzie.

@Pepe75. Czy ten setback jest miarodajny trudno mi powiedzieć. Wszystkie siodełka mam "normalne" a nie jak Power i u mnie to w miarę działa. Z tym sznurkiem to są to jakieś ogólne reguły ale zarówno w przypadku osób niskich jak i mających niestandardowe proporcje to nie działa. Mój syn na bikefittingu za cholerę nie mógł się wpasować w te reguły. Możemy też koledze DjDario ewentualnie polecić książkę z Empiku o bikefittingu. Inwestycja nie duża a może coś mu pomoże.

Ja mam np. nowe buty szosowe. Swoją drogą zajebiste, Specialized S-Works 7. Umówiłem się na bikefitting bloków. Ustawiłem je na czuja na takim szablonie Ergona TP1 i na razie nic mi nie dolega i się zastanawiam czy iść przestawiać zgodnie ze sztuką 🙂 

Narzędzie do Ustawiania Bloków Ergon TP1 Look KeO - Narzędzia do ...

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, DjDario napisał(a):

Zgodnie z zaleceniami @jajacek zrobiłem pomiary w kalkulatorze Wrench Science i wyszło coś takiego, jak na załączonym obrazku 🙂 
Te wpisane obok pomiary w kolorze niebieskim, to są wyniki jakie mam zmierzone obecnie na swoim rowerze (mam ramę w rozmiarze L). 

Wysunięcie siodełka mam już ustawione wg sznurka. Pedałując mogę oderwać ręce od kierownicy. Co o tym koledzy myślą? Rower za wielki? może ten mostek do skrócenia? 🙂


darek_rower_pomiar.thumb.jpg.ecfcceb4d74e4877805959fe00d44ac8.jpgtrek_fx2.thumb.jpg.5beb13c61c905deb987c3ed58d3e0e1f.jpg

Ja bym spróbował dać siodełko do przodu jak @jajacek napisał i mostek zmienił na 80mm (jak nie masz takiego to zamów/kup w Decathlonie - najwyżej zwrócisz). „D” w tabeli po lewej - masz siodełko wyżej od kierownicy o 8cm ? Czy kierownicę wyżej o 8cm ?

Odnośnik do komentarza

Czyli sprzedawca źle mi dopasował rozmiar roweru. Przez to mam uczucie jakbym siadał na konia, a nie na rower - mój przekrok wynosi 83-83,5 cm,  a mój rower ma 82 cm (M-ka ma 78 cm i to byłoby optymalnie dla mnie). Na pewno pójdę tropem wymiany mostka na 80mm -  sprawdzę na początek zwykły, ale amortyzowany też chętnie sprawdzę 😄 

Siodełko mam dokładnie o 7 cm wyżej od kierownicy. Zaraz przybliżę je bliżej kierownicy - chociaż 1 cm bo już jestem chyba poza zakresem regulacji aby dać jeszcze bardziej do przodu (ps. to też sprawka amortyzowanej sztycy XLC, która ma nieco większy offset - chyba 25 mm, od oryginalnej - 12 mm)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...