Skocz do zawartości

Własny mini warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów,

Jestem początkującym - jeśli chodzi o serwisowanie roweru.
Chciałbym serwisować własne rowery - od regulacji po rozmaite wymiany/naprawy.
W internetach jest multum poradników, artykułów dotyczących jak serwisować rower we własnym zakresie ale jak dla mnie trochę mało konkretów.
Chciałby spytać was jako doświadczonych użytkowników od czego zacząć.
Od razu powiem że nasze rodzinne rowery nigdy nie serwisowałem - nawet nei smarowałem ale i jeździliśmy rzadko w sezonie.

Teraz uświadomiłem sobie po wizycie w warsztacie że trzeba na to wydać miliony monet ale z drugiej strony - wiem że sam mogę to wykonać - tylko zaczerpnąć wiedzy no i ... oczywiście narzędzia niezbędne.

W załączniku chcę pojkazać jakie rowery mam i mechanizmy - przerzutki itd.

Pierwsza rzecz co rozumiem trzeba kupić to stojak - taki wygodny żeby można było wygodnie pracować z rowerem.
Jest stojak w lidlu:
https://www.lidl.pl/p/crivit-stojak-montazowy-do-roweru-skladany/p100360836

Co myślicie nad tym?
Dodatkowa sprawa to narzędzia.
Co muszę mieć na początek. dodam że mój rower (szary) ma pognieconą zębatkę przy mechanizmie korbowym, także muszę wyregulować i nasmarować przerzutki (wszystkie rowery), fajnie by było gdybym mógł sprawdzić jakość łańcuchu - czy jest zużyty, jak sprawdzić czy mam dobre linki, ew przesmarować ich itd itp.

Mój rower 26":
https://drive.google.com/file/d/1cloEZBia3Qs5f0MZIjcBoUYP6G3ne8rl/view?usp=sharing

Rower syna 24":
https://drive.google.com/file/d/1M7toyuVtomtZox6dZ3-tLimDsQR0qbXA/view?usp=sharing

Rower żony - nowy jest na razie ok 29":
https://drive.google.com/file/d/189mdEdO7lhk8B3Aoqj0AArBFOgu02Bn5/view?usp=sharing

Rower córki:
https://drive.google.com/file/d/1EeVH1IsU1fBaZzGtFGW0wV5rj9MjHOJy/view?usp=sharing

Z góry dziękuję o poradę

Odnośnik do komentarza