Skocz do zawartości

MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę


Rekomendowane odpowiedzi

18 godzin temu, krix napisał(a):

Panowie, którą Rebę wybrać?

https://www.bike-discount.de/en/search?sSearch=Reba

 

15 x 100 czy 15 x 110?

I tak brałbym adapter QR na thru axle na koła Attentiona. On ma oryginalnie Judy Silver 100.

Wolę wziąć Rebę bardziej przyszłościową, zawsze zostanie do innego roweru. Jeśli 110 boost jest lepsze, czy można zrobić adaptację 110 boost na QR 9mm 100? Pewnie nie..

Nie założysz do żadnego z tych widelców kół QR. Nie istnieją takie adaptery. Jeśli już chcesz inwestować w wideł to boost i przepleciesz koło na piastę 15x110.

Skok o 2cm większy bez problemu. Wiele nie zmieni. Jakieś -0,6 stopnia na kącie główki i podsiodłówki.

Odnośnie dylematu SID vs. Reba to jeden i drugi są tak samo solidne i długowieczne pod warunkiem regularnego serwisowania. Jeśli nie masz zapędów na starty w maratonach itp. to Reba będzie wystarczająca. Zamiast zrobić zjazd po "gołoborzu" z prędkością 30kmh przejedziesz 10kmh i świat się nie skończy ;). Rebę ogarniesz w "piwnicy" kluczami, które każdy ma pod ręką. Będzie też śmiesznie tania w serwisowaniu. SID wymaga zaplecza.

 

 

goloborze.jpg

Odnośnik do komentarza

Dlatego oddałem :) Ten Cube to fajny patent na zakup tanio osprzętu i przekładki, już to rozkminiałem (zwłaszcza bez Vatu)

Zdjęcie i przykład gołoborza fajne

@mike21 To bądź dobrym człowiekiem i jeszcze raz poradź :
Zdecydowałem się na Attention + Reba +zmiana hamulców na mechaniczne Avid (dobre i bezserwisowe) Gdybym brał Rebę boost z blokadą na kierownicy, to koszt jednego roweru ok 5200.
Ponieważ biorę dla siebie i małżonki, to suma całej, łatwo obliczyć, lekko 11k, bo i przelot kół itd.
I za 11k mam dwa rowery na super (jak dla nas) amorze z dobrymi heblami, z przerzutką 2 x 10 (taką chcę dla wygody i jest tańsza w serwisie) z wygodną geometrią , z ramą, której producent deklaruje nośność 150 kg! ALE (i tu mnie boli) bez boosta z tyłu i z QR i ramą raczej ciężkawą i z kiepskimi pewnie kołami (chociaż jak mają taką nośność, to może się nie pokrzywią). Jeden rower to ok 13,8 kg, z tym że po zmianie amora pewnie mniej. (Lekko) boli mnie też rekreacyjna geometria, bo dałem się trochę na mówić na szkołę @jajacek i @oscarr że trzeba się wpasować w (lekko) sportową geometrię i jazda jest lepsza (?). Chociaż @Bonnum twierdzi, że osobom z długimi nogami w stosunku do wzrostu ( jak ja) gorzej się wpasować w sportową geo.
No i po drugiej stronie mam tylko 2 rowery -
XC100 - 4200 PLN (Markhor na moje 90kg wagi podobno za delimatny, ale ja nie jeżdże szybko po wertepach) albo Merida Big.Nine 300/500 Lite - ok. 5000 PLN (pewnie Merida klęknie i zejdzie z cen jesienią)
Każdy z tych dwóch rowerów wymaga przeróbek - XC100 ma 1 blat i słabe heble (?) Merida 300 słaby amor, oba słabe heble. Ale za to mają nowoczesne i w miarę lekkie ramy. Oraz geo sportowe, które chciałbym być może lekko osłabić. Obawiam się trochę, że żona nie zaakceptuje bardziej sportowej. Jeździła na Cubie przed sklepem i jej sie podobało.Koszty dwóch rowerów XC100 lub Meridy po przeróbkach nie są mi znane do końca, nie przeliczałem, sądzę że pewnie więcej, niż te 11k, ale to w perpsktywie kilku lat nie jest aż tak ważne

Ufff...Chyba najbardziej skrótowo ująłem dylemat.
I nie wiem, co zrobić....



Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Teraz widzę, że Attention z Reba Boost i heblami to 5,2k kontra XC100 za 4,2k + zmiana blatu na 2 x + heble - może wyjść taniej lub tak samo jak Attention, a ma ramę lepszą.

Przekonuje mnie łatwość serwisu Reba. Nie wiem, jak z Markhor. Wolę sam serwisować, tak sie nastawiam, przynajmniej podstawowe czynności.

 

Odnośnik do komentarza

Rama z nośnością 150kg? Pod co to? Na pewno ani Reba ani tym bardziej Markhor nie są amortyzatorami pod obciążenie nawet 110kg.

Jeszcze do niedawna miałem źródełko "polskich" ram NS Bikes Eccentric (ścieżkowce, 12x148, pod skok 130-140mm) w przeliczeniu po 1050zł oraz RS Revelationów po w przeliczneniu 1030zł no i kół Fulcrum Red Metal 29 pod 12s Shimano po niecałe 500zł/komplet. Poszukaj, może poskładasz coś przyzwoitego w lepszych pieniądzach.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, krix napisał(a):

Teraz widzę, że Attention z Reba Boost i heblami to 5,2k kontra XC100 za 4,2k + zmiana blatu na 2 x + heble - może wyjść taniej lub tak samo jak Attention, a ma ramę lepszą.

Przekonuje mnie łatwość serwisu Reba. Nie wiem, jak z Markhor. Wolę sam serwisować, tak sie nastawiam, przynajmniej podstawowe czynności.

 

Jeżeli, jak piszesz Żonie wygodnie na Attentionie - to kup dla niej Attentiona, a zamiast Reby kup lekkie koła + lekkie opony i zrób tubelesy. Sądzę, że Żona lżejsza od Ciebie to Judy i heble mt200 pewnie będą wystarczające. Rower będzie lżejszy i bardziej dynamiczny. Przy mniejszej wadze też raczej nie poczuje różnic między sztywną osią, a qr (zresztą jakbyś włożył koła na osiach thrubolt to trzyma to naprawdę solidnie).

Sobie weź EXPL540/XC100 - będziesz miał sztywne osie, boost i powietrzny amor na początek.  Zmienisz mostek na +17st i/lub kierownicę na SQlab (będziesz mógł manewrować tymi elementami pod względem pozycji na rowerze w zależności od potrzeb) Jak się upierasz przy napędzie 2x to sprzedasz nowe: korbę, kasetę i dokupisz elementy do napędu 2x.

Odnośnik do komentarza
Rama z nośnością 150kg? Pod co to? Na pewno ani Reba ani tym bardziej Markhor nie są amortyzatorami pod obciążenie nawet 110kg.
Jeszcze do niedawna miałem źródełko "polskich" ram NS Bikes Eccentric (ścieżkowce, 12x148, pod skok 130-140mm) w przeliczeniu po 1050zł oraz RS Revelationów po w przeliczneniu 1030zł no i kół Fulcrum Red Metal 29 pod 12s Shimano po niecałe 500zł/komplet. Poszukaj, może poskładasz coś przyzwoitego w lepszych pieniądzach.
Ja bym chętnie coś złożył sam, ale nie wiem, jak się obrócić. Są jakieś tańsze miejsca, hurtownie?
Te Fulcrum Red widzę, że są po np. 1,5 k w sklepach (jeśli patrzę na właściwe koła)

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, krix napisał(a):

Zdecydowałem się na Attention + Reba +zmiana hamulców na mechaniczne Avid (dobre i bezserwisowe)

Więc chcesz kupić rower na rekreacyjnej ramie, na kiepskich kołach, hamulce które nie hamują, będziesz później tym ciągnął przyczepkę, ale jednak chcesz włożyć Rebę za prawie 2k, ni jak nie rozumiem Twojego toku rozumowania z wyborem roweru, podchodzisz do tego, jakbyś szukał żony na resztę życia a to tylko rower. Jak ważysz powyżej 90 kg to zdecydowanie XC 120 a nie XC 100. Jak jesteś zdecydowany na 2x to ja bym kupił indianę:

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-torpado-storm-x7-m21-29-cali-meski-zielony?gclid=Cj0KCQjw7PCjBhDwARIsANo7CgmwDLqo6F0eaMkjxi7GyW11KJVG52SkPs3I_nm4bH6-1zy8q-zgdTMaAhA0EALw_wcB

Naoglądałem się na youtube twórców którzy pokazują ile zmienia zmiana np. mostka albo kierownicy, później kół, przerzutek itp. Ścigam się na XC 900 na lepszych hamulcach, lepszych kołach, razem wyszło z 11k, z myk mykiem który będzie jutro wyjdzie 12 k z wagą poniżej 10kg bez pedałów. Na testowej pętli robię czasy okolice 4 minut, w weekend jeździłem na tej trasie na XC 120 mojego ojca, wyszedł mi czas 4:02. Całą pętlę na XC 900 robię średnio w 29 minut, na XC 120 zajęło mi to 29:15. Różnice między rowerami poczujesz kręcąc je do ich limitu, wtedy będzie różnica między rebą a reconem czy sidem, ale do jazdy mocno rekreacyjnej będą to bardzo podobne rowery i zakładam, że większość osób z forum by nie poczuło różnicy w ślepym teście przy spokojnej jeździe poniżej 300 watów. 

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Oskarr napisał(a):

Więc chcesz kupić rower na rekreacyjnej ramie, na kiepskich kołach, hamulce które nie hamują, będziesz później tym ciągnął przyczepkę, ale jednak chcesz włożyć Rebę za prawie 2k, ni jak nie rozumiem Twojego toku rozumowania z wyborem roweru, podchodzisz do tego, jakbyś szukał żony na resztę życia a to tylko rower. Jak ważysz powyżej 90 kg to zdecydowanie XC 120 a nie XC 100. Jak jesteś zdecydowany na 2x to ja bym kupił indianę:

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-torpado-storm-x7-m21-29-cali-meski-zielony?gclid=Cj0KCQjw7PCjBhDwARIsANo7CgmwDLqo6F0eaMkjxi7GyW11KJVG52SkPs3I_nm4bH6-1zy8q-zgdTMaAhA0EALw_wcB

Naoglądałem się na youtube twórców którzy pokazują ile zmienia zmiana np. mostka albo kierownicy, później kół, przerzutek itp. Ścigam się na XC 900 na lepszych hamulcach, lepszych kołach, razem wyszło z 11k, z myk mykiem który będzie jutro wyjdzie 12 k z wagą poniżej 10kg bez pedałów. Na testowej pętli robię czasy okolice 4 minut, w weekend jeździłem na tej trasie na XC 120 mojego ojca, wyszedł mi czas 4:02. Całą pętlę na XC 900 robię średnio w 29 minut, na XC 120 zajęło mi to 29:15. Różnice między rowerami poczujesz kręcąc je do ich limitu, wtedy będzie różnica między rebą a reconem czy sidem, ale do jazdy mocno rekreacyjnej będą to bardzo podobne rowery i zakładam, że większość osób z forum by nie poczuło różnicy w ślepym teście przy spokojnej jeździe poniżej 300 watów. 

@Oskarr Teraz to Cię nie rozumiem. Czemu piszesz,że niepotrzebnie chcę dla rekreacji  zestawiać niepotrzebnie dobre elementy, których nie poczuję?

Chcę kupić rower na rekreacyjnej ramie (to cecha, ale nie minus), na słabym amorze i heblach, ale je wymienię. Rower kosztuje ca 2,8k PLN więc niedużo, dlatego chcę wrzucić dobry amor i hamulce i będzie koszt ok 5,2k. Jedynie koła zostaną słabe. Czemu zły pomysł?

Idea XC120 - rozumiem, że chodzi Ci o to, że temu rowerowi nic nie brakuje i na dodatek ma nowoczesną ramę? Jeśli tak, to wolę XC100, bo jak ważę 90 kg, to do spokojnej jazdy chyba wystarczy, a kosztuje 1k mniej.

Na koniec - XC i Indiana mają sportowe geo, co może nìe spasować. 

Indiana ma dobry amor? Z tym amorem to jest tak, że może pod rekreację (i trochę ambitniej) nie poczuję że jest źle, ale czytając na tym forum wiele wątków nabrałem smaka, żeby mieć dobry amor.

p.s.  analogia do wyboru żony dobra ?

 

Odnośnik do komentarza
37 minut temu, krix napisał(a):

@Oskarr Teraz to Cię nie rozumiem. Czemu piszesz,że niepotrzebnie chcę dla rekreacji  zestawiać niepotrzebnie dobre elementy, których nie poczuję?

Chcę kupić rower na rekreacyjnej ramie (to cecha, ale nie minus), na słabym amorze i heblach, ale je wymienię. Rower kosztuje ca 2,8k PLN więc niedużo, dlatego chcę wrzucić dobry amor i hamulce i będzie koszt ok 5,2k. Jedynie koła zostaną słabe. Czemu zły pomysł?

Idea XC120 - rozumiem, że chodzi Ci o to, że temu rowerowi nic nie brakuje i na dodatek ma nowoczesną ramę? Jeśli tak, to wolę XC100, bo jak ważę 90 kg, to do spokojnej jazdy chyba wystarczy, a kosztuje 1k mniej.

Na koniec - XC i Indiana mają sportowe geo, co może nìe spasować. 

Indiana ma dobry amor? Z tym amorem to jest tak, że może pod rekreację (i trochę ambitniej) nie poczuję że jest źle, ale czytając na tym forum wiele wątków nabrałem smaka, żeby mieć dobry amor.

p.s.  analogia do wyboru żony dobra ?

 

Te hamulce nie są dobre. Nie spotkałem się z niczym co by było mechaniczne i mogło konkurować z dobrymi hydraulicznymi hamulcami, jeśli planujesz jeździć na tyle rekreacyjnie, że uważasz, że nie poczujesz różnicy między hydraulicznymi hamulcami a mechanicznymi to będziesz bardzo, bardzo daleko od poczucia różnicy między reconem a rebą. 

XC 120 jest lepszy, szczególnie dla osób którą ważą te 90 kg bo ma sztywniejszy amor, który przy takiej masie się nie wygina na zjazdach, koła, które wytrzymają przy takiej masie na zjazdach i hamulce które taką masę wyhamują. Jeśli chcesz jeździć całkiem rekreacyjnie, mam na myśli szutrowe drogi, gdzie nie potrzebujesz sztywnego amortyzatora i hamulców to równie dobrze ten cube attention wystarczy ale bez wsadzania tam reby. 

Indiana ma rekreacyjną pozycję, tam rama w rozmiarze 19 cali jest krótsza niż moja w XC w 17 calach. 

Indiana ma recona, do czasu gdy nie będziesz zbliżał się do granic tego roweru to nie poczujesz różnicy w działaniu do Reby. 

50 minut temu, ram napisał(a):

@Oskarr Daję sobie rękę obciąć, że podobny wynik zrobisz na cannyonie, scottcie, giancie etc. To jest gen wyścigowy. 8 na odwrót, ktoś kto nie czuje trasy ( pomijając kondycję) , nie zrobi wyniku nawet na wyścigowym ważącym 8,8 kg. Oczywiście nie meszam w to porównanie kolegi krixa, bo poszukuje odmuennego zastosowania. 

tak, na innych wykręcę podobny czas ? Jak będę miał więcej czasu to porównam sobie w przyszłym miesiącu jeszcze EXPL i indianę X7. Za jakieś 2 tygodnie powinienem mieć do XC 900 pomiar mocy, między XC 900, XC 120 i XC 100s mogę ten pomiar przełożyć w 5 minut, ale EXPL czy indiana mają już inny suport i korby tak o nie przełożę. 

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, Oskarr napisał(a):

Te hamulce nie są dobre. Nie spotkałem się z niczym co by było mechaniczne i mogło konkurować z dobrymi hydraulicznymi

Avid BB7 nie oblecą? Jaką mam na myśli jazdę - głównie, poza asfaltem, drogi gruntowe, szutrowe a raz za ruski tfu rok np taki Turbacz łagodniejszą drogą.

Co do Reby - @mike21 dał mi do myślenia, że amor trwały, dobrze zbudowany, łatwy i tani w serwisowaniu no i wygodny. Nie ma to jak poczuć, że nawet dziury w asfalcie stają się równe..ten Recon TK daje takie samo wrażenie?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...