sl66 Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 @liftlodz, jak się sprawuje Redshift? Jest duża różnica? Czy ucieka z niego część energii podczas sprintu i stawania w korbach (bujanie kierownicy)? Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Raczej nie buja, jeśli chodzi o sprint to nie wiem, jeśli chodzi o wstawanie w korby to jakiejś różnicy nie widzę.Trzeba sobie jednak zdawać sprawę że to nie amortyzator a raczej tłumiki małych nierówności. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 dokładnie takito tłumik, wszyscy których pytałem chwalą, ale sam nie używałemmoże kiedyś Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Galeria sprzętu z Gravel World Championships dla ciekawości: https://www.bikeradar.com/features/pro-bike/pro-bikes-2022-gravel-world-championships/ Zauważmy prawie kompletny brak GRXów, kierownic gravelowych i napędów gravelowychSagan akurat z GRX Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 2 godziny temu, jajacek napisał(a): Natomiast nie zgadzam się z twierdzeniem że gravel powstał dla komfortu. Masz rację, powinienem był napisać, że obecne gravele powstają dla komfortu. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Tu zdjęcie a propos naszej dyskusji, z dziś z serwisu CozmoBike. Na serwisie 3 gravele i flat bar gravel :) Połowa z nich nie ma opon gravelowych. Kolega mechanik zapytany co sądzi o gravelach powiedział że jak dla niego gravel jest ulubionym rowerem miejskim i ocenia go jak szybkiego trekkinga. Który jednak nie mając amortyzacji kompletnie nie nadaje się w teren. Po okazjonalnym szutrze wystarczy mu Roubaix na oponach 28 mm a w teren MTB. Sądzę że jak potanieją gravele z amorem, to zainteresowanie nimi znacząco wzrośnie a zainteresowanie gravelami ze sztywnym widelcem znacząco spadnie. Warto też wziąć pod uwagę opinię innego naszego mechanika, który twierdzi że gravele jeżdżące po szutrach i gruntówkach są najbardziej wyeksploatowanymi rowerami i ich koszty utrzymania są bardzo wysokie. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Zgadzam się z tym, że gravel to idealny rower na polskie asfalty i DDR...Rozejrzyj się na drodze. Dookoła w Warszawie same gravele i elektryki jeżdżą to może i w warsztacie ich więcej? Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 A jak wysokie mogą być koszty wymiany suportu raz do roku czy sterów co 2 lata? Nie wiem co tam może być więcej do roboty.Przecież to sztywny rower Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 33 minuty temu, liftlodz napisał(a): A jak wysokie mogą być koszty wymiany suportu raz do roku czy sterów co 2 lata? Nie wiem co tam może być więcej do roboty. Przecież to sztywny rower Też tak mi się wydawało. Natomiast mechanik mówi że u tych którzy jeżdżą po szutrach wszystko pomału pada. Muszę go podpytać o szczegóły. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 1 godzinę temu, BrudnyHenryk napisał(a): Rozejrzyj się na drodze. Dookoła w Warszawie same gravele i elektryki jeżdżą to może i w warsztacie ich więcej? Gdzieś tu na forum pisałem że siedziałem ze 2 lata temu na Bulwarach Wiślanych z pół godziny i obserwowaliśmy jakie rowery przejeżdżają. A ludzi jechało dziesiątki. Przejechały może ze 2 porządne MTB, może ze 2 nowoczesne gravele a reszta trekkiingi, crossy, fitnessy, mieszczuchy i stare strucle MTB. Więc nie wiem gdzie Ty same gravele widzisz. Chyba że przez 2 lata się to tak zmieniło. Zrobię taki sam eksperyment w tym roku :) Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 W twoim serwisie raczej niewielu zostawia starocie na serwis, bo samo wejście podwaja wartość roweru. Na takim się jeździ póki nie zardzewieje do końca p.s. Mnie w serwisie też nie zobaczysz - nie stać mnie. Wolę kupić narzędzia niż oddać do serwisu Odnośnik do komentarza
ernorator Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 cozmo ma fajne ceny serwisu, przynajmniej ten w puszczy, góra 50% zardzewiałego sztrucla ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Przesadzacie :) Tam kupa strucli i mieszczuchów stoi. Nie wiem ile teraz przegląd przedsezonowy kosztuje ale ceny wszystkich serwisów poszły w górę. W RAV Bike, po drugiej stronie Wisły podstawowy przegląd 170 zł. Generalny 300 zł. Natomiast ja co mogę to też robię samemu. Ale hydrauliki nie ruszam. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 za 300 zł mam dobry suport, stery i 10 browarów,a hydraulika najprostsza.Nie ruszam tej wewnętrznej komory w damperze, ale na przegląd też nie oddaję.Resztę robię sam. Mam 5 rowerów pod opieką, więc narzędzia się bardziej opłaca kupić.Lubię też się ubabrać w smarze Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się