Skocz do zawartości

Monster gravel/ Monster cross


Rekomendowane odpowiedzi

Błąd czego? Po jakimś czasie nie da się edytować starszych postów. Można zapytać admina @lukasz.przechodzen ale nie wiem czy on sam wie :)

Co do ram to od wielu lat ludzie jeżdżą na sprawdzonych chińskich ramach Deng Fu, Hong Fu (obie te sprzedawał Konwa Bike), Flyxii (Romety karbonowe na ich ramach), BXT.
Obecnie bardzo dobre opinie zbierają nowe firmy Winspace i Ican. Yoeleo znam tylko z kół. Obecnie sponsorują jakiś zespół zawodowy więc pewnie można poszukać feedback jakby ktoś chciał. O pozostałych firmach nigdy nie słyszałem. Ale jest wiele chińskich firm produkujących karbon od lat, które okrzepły i mają niezłe produkty.

Natomiast z naszych osobistych doświadczeń rama torowa z Ali Express nie była zła na średnio zaawansowany poziom. Dla amatora by w pełni wystarczyła. Ale po 3 latach użytkowania zaczęła się rozpadać sztyca podsiodłowa a ponieważ jest to rama aero z niestandardową sztycą to jest ją szalenie ciężko kupić. Przesiadka na ramę Fuji była przesiadką o klasę wyżej a na Cervelo o jeszcze jedną klasę wyżej. Więc jak ramy z Chin to muszą mieć standardowe suporty, sztyce i widelce żeby można być dokupić co trzeba jakby co. Natomiast sztywność i jakość wykonania niekoniecznie dorównuje produktom markowym.

Odnośnik do komentarza

zapytałem Srama dlaczego nie mogę używać jednocześnie manetek Force i GX i odpowiedzieli
"This happens because your rear derailleur can only be configured to communicate with one controller at a time."
Nie jest to zapewne prawda, bo mam podłączone właśnie obie manetki jednocześnie. Force zmieniam bieg w górę, a GX w dół.
Przy użyciu Wireless Blips alb Blipbox pewnie da się to zrobić, bo inaczej te urządzenia nie miałyby żadnego sensu.
Pomęczę ich jeszcze. A nóż to zmienią? Pewnie nic to nie da, ale kto nie próbuje nie jedzie

Odnośnik do komentarza

Fajny projekt ? Mam składanie roweru za sobą. Mój to był akurat był MTB, aktualnie śmiga na nim mój kumpel, któremu go sprzedałem. Frajda ze złożenia własnej maszyny przednia. Teraz jak czasami się umawiamy wspólnie pojeździć w parę osób i widzę swoje małe "dzieło" to frajda jeszcze lepsza ? Dlaczego zdecydowałeś się na napęd elektryczny ? bo nie widziałem żebyś o tym wspominał. ? 

Odnośnik do komentarza



 Dlaczego zdecydowałeś się na napęd elektryczny ? bo nie widziałem żebyś o tym wspominał.  


W fully MTB mam teraz 2 zestawy kół z kasetą 12s 11-50.
1.Mullet 2,4x29" + 2,4x27.5
2. 3x27.5" + 3x27.5".

Chcę ich używać dowolnie w Monsterze w zależności od widzimisię. Nie chcę odkręcać kasety 12s 11-50, tylko zmieniać w kilka sekund.

Żeby to zrobić muszę mieć napęd mullet 12s z manetkami szosowymi i przerzutką MTB. Jedyną opcją jest AXS. Chodziło mi to po głowie już dawno, ale wtedy nie było takiej opcji (w zasięgu cenowym).

Do Monstera chcę dokupić trzeci zestaw kół z kołami 42mmx28". Tego nie będę używał w MTB, bo wiadomo, że to bez sensu
Odnośnik do komentarza
To dla mnie nie ma większego sensu. Wolałbym Reshift shockStop, albo jak w tym projekcie grubsze kapcie.
Odnośnik do komentarza

Dostałem kolejną odpowiedź od sram:
In your first email, it looks like you only have three components on your bike profile. Is this intentional, or do you have the second ® controller as well? What is the ideal setup you are looking for?

We were able to make this work in two ways:
GX AXS Controller (UP + DOWN) + Force L Controller (UP) + Force R Controller (DOWN) + GX AXS RD

GX AXS Controller (UP + DOWN) + Force L Controller (UP) + Wireless Blip (DOWN) + GX AXS RD

It's important to note that the Force Controllers cannot shift up and down from one lever, so you will need to connect the second controller or a wireless blip to gain upshift and downshift functionality.

If you're having trouble with the pairing process, the below steps should help to resolve this:
Remove the components from the bike profile by tapping the three dots > Remove From Bike
Force quit the app
Re-pair the components according to these instructions: SRAM AXS Pairing
Open the AXS App and add the components back to the bike profile
Re-enter the "Configure Controls" menu and try again. Once all components are paired, you should be able to configure them to the above settings.

I hope this is helpful! Please let me know if you have any questions at any time.

Czyli wychodzi, że jednak powino się to dać skonfigurować jak pierwotnie zakładałem :)
A pomysł był taki, że lemondka będzie zakładana tylko czasami, na bardzo długi wyprawy i ma mieć zamontowaną bezprzewodową przerzutkę GX, żebym mógł zmieniać biegi biegi bez ruszania rękami i bez kabelków blips.
Kabelki blips chcę zrobić sam (pisałem o tym w innym wątku), ale mają być tylko dla górnego chwytu, bez jakichkolwiek dodatkowych wtyczek dla lemondki.
Podobnie jak z kołami: ma być prosta zmiana - przykręcić i jeździć

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, jajacek napisał(a):

Grizla ma znajomy od mniej wiecej początku roku. Chyba trochę wyższy model - więc lepszy napęd - ale reszta taka sama. Przejechałem kawałek po leśnej drodze z korzeniami i kamieniami, w sumie przyjemnie, choć rozmiar był nie dla mnie (M-ka, ja jestem na granicy L/XL). To taki lepszy gravel na trudniejsze trasy - ale mimo wszystko trasy, nie totalny offroad. On tego używa bardziej jak sprzęt do dłuższych wypraw w pizdu, takich minimum pełny dzień z noclegiem, albo lepiej dwa lub trzy dni. I wierzę, że przy takim zastosowaniu ten mini amortyzator daje konkretną ulgę górnej połowie ciała.

BTW - Spec poszedł pięć kroków dalej ? Ale moim zdaniem przekombinowali pod każdym względem: https://www.metrobikes.pl/pl/p/SPECIALIZED-S-WORKS-DIVERGE-STR-Satin-Forest-GreenDark-Moss-GreenBlack-Pearl/47405. Nie znam żadnej sensownej grupy docelowej na ten sprzęt. Ale jak widać się sprzedaje, nawet u nas - bo kupić się już nie da, ewentualnie sklep powiadomi o dostępności.

Odnośnik do komentarza
52 minuty temu, miro napisał(a):

Grizla ma znajomy od mniej wiecej początku roku. Chyba trochę wyższy model - więc lepszy napęd - ale reszta taka sama. Przejechałem kawałek po leśnej drodze z korzeniami i kamieniami, w sumie przyjemnie, choć rozmiar był nie dla mnie (M-ka, ja jestem na granicy L/XL). To taki lepszy gravel na trudniejsze trasy - ale mimo wszystko trasy, nie totalny offroad. On tego używa bardziej jak sprzęt do dłuższych wypraw w pizdu, takich minimum pełny dzień z noclegiem, albo lepiej dwa lub trzy dni. I wierzę, że przy takim zastosowaniu ten mini amortyzator daje konkretną ulgę górnej połowie ciała.

BTW - Spec poszedł pięć kroków dalej ? Ale moim zdaniem przekombinowali pod każdym względem: https://www.metrobikes.pl/pl/p/SPECIALIZED-S-WORKS-DIVERGE-STR-Satin-Forest-GreenDark-Moss-GreenBlack-Pearl/47405. Nie znam żadnej sensownej grupy docelowej na ten sprzęt. Ale jak widać się sprzedaje, nawet u nas - bo kupić się już nie da, ewentualnie sklep powiadomi o dostępności.

Też uważam że to nieudany pomysł ale na pewno znajdą się chętni. W innym wątku użytkownik poszukuje sztycy amortyzowanej do MTB. Jak widac jest rynek na takie produkty. Dziś czytałem artykuł renomowanego Jamesa Huanga, Chyba na Cycling Tips, gdzie piszę że używa amortyzowaną sztyce Cane Creek w swoim gravelu.

Co do amora z przodu to zawsze wygładzi on drogę nawet na szutrach, gruntówkach czy brukach. To już były stwierdzone w paru epizodach na GCN.

Odnośnik do komentarza

3. Punkty podparcia
3a. kierownica
kierownicę na razie mam
RIVERSIDE Kierownica rowerowa Riverside 31,8 Reach 52,6mm Flare 24° Sweep 4° do Touring920
https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-x333571?mc=8646749
ale nie jestem przekonany.
W gravelu ją miałem przez jeden 3-dniowy wyjazd i nie przypadła mi do gustu.
Ale spróbuję.

Jak nie wypali to spróbuję jeszcze tę (najszerszą 460 mm):
VAN RYSEL Kierownica do roweru gravelowego 31,8 mm
https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-x201284?mc=8536086

3b. Sztyca
ROCKRIDER Sztyca podsiodłowa Rockrider 31,6 mm offset 0° z jarzmem 400 mm karbonowa
https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-x336081?mc=8666238

3c. Siodełko
stare z pełnego carbonu sprowadzone z Chin. Bardzo twarde i bardzo wygodne. Lubimy się

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...