Skocz do zawartości

lukasz.przechodzen

Rowerowe Porady
  • Postów

    2 203
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Łódź

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia lukasz.przechodzen

Wytrawny forumowicz

Wytrawny forumowicz (4/4)

  1. Założyłem je przy okazji szykowania materiału o przerabianiu kół na bezdętkowe, a ostatecznie zostały ze mną na (co najmniej) dwa lata 🙂 Dlatego pomyślałem, że warto podzielić się wrażeniami z jazdy na tych szosowych, bezdętkowych oponach: https://roweroweporady.pl/opony-szosowe-goodyear-vector-4season-recenzja/
  2. Shimano zrobiło zaskakujący ruch i zamiast rozbudować grupę Altus albo Acera, wprowadzili nową, budżetową grupę napędu 1x8 i nazwali ją Essa. Grupa to może trochę opis na wyrost, bo z nowości mamy tam tylko korbę, kasetę i przerzutkę, no ale jest. Resztę komponentów możemy dobrać z innych 8-rzędowych grup (także szosowych). Fajnie, że producenci zaczęli wprowadzać szerokie kasety także do tańszych grup. Ładowanie przedniej przerzutki do rekreacyjnych rowerów niekoniecznie jest dobrym rozwiązaniem dla każdego. https://roweroweporady.pl/shimano-essa-naped-1x8-dla-amatorow/
  3. Jeżeli chcesz po zakupie wymienić koła, amortyzator, napęd, hamulce to przekalkulowałbym czy opłaca się kupować Chisela, wybebeszać go i podmieniać osprzęt. Może tak, może nie, różnie może wyjść. Stosunkowo łatwo to zresztą policzyć - ceny nowych komponentów są na necie, ceny rzeczy zdjętych z roweru sprawdzisz na OLX (i odejmij od tego jeszcze 10-20%), do tego kwestia ile sam wymienisz, a na ile będziesz wspomagał się serwisem.
  4. Fajnie do Twoich założeń wygląda nowa Merida 700. Co prawda katalogowa cena (11k) trochę odlatuje, ale może dałoby się ponegocjować dobry rabat.
  5. DT Swiss wychodzi z 3-Pawl w piaście 370, zastępując go Ratchet'em LN - to tańsza wersja Ratcheta znanego z 350-tek, ma trochę inne uszczelnienie i trochę cięższą ośkę. Jeżeli różnica nie jest duża pomiędzy 370, a starą 350, to poszedłbym w stronę 350. Do nowej 350 bym nie dopłacał.
  6. Tu masz zalecenia Goodyear'a odnośnie szerokości obręczy. Jeżeli chodzi o piasty to mam DT 350 w trzech kompletach kół (z szosowymi oponami, gravelowymi i do lekkiego MTB). Najstarsze mają sześć lat i nic złego się z nimi nie dzieje. W jednych mam nową wersję 350-tek i w działaniu nie widzę żadnej różnicy (poza głośniejszym dźwiękiem z zapadek 36t).
  7. I to jest chyba najlepsze podsumowanie 🙂 Jeżeli nie mówimy o ekstremach typu trudny teren - każdy może dobrać coś pod siebie. Opcją jest pożyczenie od kogoś roweru na próbę, skorzystanie z wypożyczalni (np. Decathlon Rent), albo namierzenie demo days w swojej okolicy (na wiosnę często są organizowane takie wydarzenia przez lokalne sklepy, że można pojeździć przez chociaż 1-2 godziny wybranym rowerem).
  8. Zapraszam do lektury odświeżonego zestawienia rowerów do 2000 złotych. Można powiedzieć, że wyposażenie rowerów w tym przedziale cenowym trochę się poprawiło w niektórych przypadkach. A przynajmniej część producentów wychyliło się przed szereg i dali trochę lepszy osprzęt w swoich rowerach. https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-do-2000-zlotych/
  9. To myślę, że spokojnie zestaw 46/30 + 12. rzędowa kaseta 11-34 lub 11-36 dadzą Ci to, czego szukasz. Obie te 12. rzędowe kasety są na dole jeszcze o jedno przełożenie ciaśniej zestopniowane niż 11. rzędowa 11-32.
  10. Tak! Spojrzałem tylko na wyższy model RX820, a faktycznie RX610 ma dostępny fabrycznie blat 38T. A jaki masz teraz napęd w rowerze? Z nim będzie najłatwiej porównać. Są różne preferencje, przyzwyczajenia, prędkości z którymi się jeździ (im szybciej, tym faktycznie różnica jednego ząbka robi się coraz bardziej odczuwalna). Jeżeli wiesz, że potrzebujesz ciaśniejszego stopniowania, to jak najbardziej warto iść w mniejszy zakres kasety.
  11. FSA Omega Adventure albo FSA Omega Modular AGX+ (te dwie korby są w Revoltach 1 i 0). W obu Revoltach tylna przerzutka przyjmie (fabrycznie) kasetę z zębatką 36 (zamiast założonej 34) - także będzie to jakieś drobne odelżenie przełożenia. W tańszym Revolcie z przodu jest przerzutka Tiagra, która ogarnia blat od 46 do 52. A korba, którą tam zamontowali jest dostępna w wersji 46/30. Tak więc kwestia czy opłaca się wymienić tarcze czy całą korbę. W droższym Revolcie przednia przerzutka GRX obsługuje duży blat od 46 do 48, tak więc mamy tę samą sytuację. Jest jeszcze jedna opcja, choć Giant nie ma jej w ofercie (taki konfig ma chociażby nowa Merida Silex 700). Jest to napęd Shimano GRX 1x12: korba 40 + kaseta 10-51. Dostajesz tu lekkie przełożenie 0.78, a na 40x11 z kadencją 90 pojedziesz 48 km/h. Porównując z napędem 46/30 + 11-36 mamy tu lekkie przełożenie 0.83 (czyli oczko twardziej) i prędkość 50 km/h, czyli prawie tak samo jak w napędzie 1x12. No i jest potencjał do zrobienia jeszcze lżejszych przełożeń, co prawda Shimano na razie nie oferuje tarcz mniejszych niż 40T, ale na pewno udałoby się coś tam dopasować. Jeżeli tylko jeździsz przyjemnościowo i wycieczkowo (niekoniecznie powoli), a nie w peletonie, to napęd 1x z takim zakresem przełożeń warto rozważyć. Ja przedniej przerzutki nie mam już w swoich rowerach od dobrych 6 lat i nie tęsknię.
  12. Jesteś pewien, że tak się pisze nazwę tej marki? Nie mogę nic znaleźć w Google. Tak czy owak - najlepiej szukać na stronie producenta listy dystrybutorów, ew. w Google sklepów z tymi rowerami.
  13. Już myślałem, że moje ulubione RT86 szkalujesz, ale sprawdziłem i na pięciu kołach mam je jeszcze w wersji JAPAN (na szóstym jest Galfer). Pewnie zależy z jakimi klockami. Mnie RT86 (w wersji Japan) uratowały od koszmarnie trąbiących na mokro tarcz Avid.
  14. Ja od roku jeżdżę na Continentalach Terra Trail 40 (w wersji z mieszanką Black Chilli). Zero przebić (jeżdżę na mleku, ale ani razu nie widziałem, żeby musiało łatać coś większego), przyjemnie niskie opory toczenia, a jednocześnie mają dobrą przyczepność poza asfaltem. Są jeszcze szybsze Conti Terra Speed, miałem okazję na nich chwilę pojeździć, ale jak dla mnie już za słabo trzymały w terenie. To niezły wybór dla szukających każdej sekundy na wyścigu + ważących raczej mniej, niż więcej 😉
×
×
  • Dodaj nową pozycję...