Skocz do zawartości

lukasz.przechodzen

Rowerowe Porady
  • Ilość treści

    1699
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O lukasz.przechodzen

  • Ranga
    Administrator

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Łódź

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. lukasz.przechodzen

    Co powinien posiadać rower górski?

    @jajacek Zobacz co w dziale rowerów rekreacyjnych oferował Giant w 2008 roku 🙂 A facet chciał taką korbę wsadzić do górala, żeby móc na asfaltowych zjazdach dokręcać i jeździć za TIR-ami (już go za to ochrzaniłem). Znalazłem mu tarczę 24 z odpowiednim BCD, ale czy to fizycznie zagra, tego już obiecać nie mogłem. Sam jestem ciekawy jak to wyjdzie, ale z czystej ciekawości, bo mnie nie kręcą takie kombinacje.
  2. lukasz.przechodzen

    Co powinien posiadać rower górski?

    Cross to cross, trekking to trekking. To bardzo ułatwia rozróżnienie tych rowerów od siebie. Można oczywiście było stworzyć kategorię "rowery crossowe z wyposażeniem turystycznym", ale już OD LAT używana jest nazwa trekkingowe, czyli z błotnikami, bagażnikiem, osłoną łańcucha, bardzo często dynamem, stopką.
  3. lukasz.przechodzen

    Co powinien posiadać rower górski?

    Starzejesz się 😄 A z wiekiem przychodzi na wspominki, że kiedyś to Panie było... 🙂 Odnośnie Twojego pierwszego posta: 1. Na takie prościutkie "górale", które nie nadają się do jazdy po górach, mówi się ATB (All Terrain Bike). Ale tego mało kto używa, górski to górski, nawet jak kosztuje 600 złotych. Nic z tym nie zrobimy. 2. Myk-myka dopisałem. Geometria i dobór roweru do konkretnego rodzaju jazdy, to już temat na inny wpis. 3. Wszystko zależy od potrzeb. Jeżeli ktoś chce jadąc z asfaltowej górki 50 km/h, jeszcze dokręcać, to zdecydowanie 2x, a może czasem 3x będzie mu niezbędne. Ostatnio na blogu ktoś chciał stworzyć korbę 52/42/22(!) + do tego kaseta 11-42. Ostatecznie znalazłem mu tarczę 24 do tego zestawu, ale czy to będzie działać i tylna przerzutka ogarnie? Tego nie wiem. Natomiast pytający chciał stworzyć na maksa uniwersalny napęd, który pozwoli mu właśnie dokręcać na stromych zjazdach i wspinać się pod ciężkie podjazdy. W takich przypadkach pewnie 1x13 by nawet nie dogodził 🙂 W pozostałych - zgadzam się, że 1x12 wypada lepiej niż 1x11, chociaż jeżeli nie potrzebujemy rozpędzać się powyżej pewnej prędkości, to i 1x11 wystarczy. Każdemu według potrzeb. To że komuś coś nie pasuje, nie znaczy, że cała koncepcja jest bez sensu 🙂
  4. Tytuł dość zaczepny, ale myślę, że szukający nowego roweru za kilka tysięcy złotych, chętnie zerkną na tę listę: https://roweroweporady.pl/co-powinien-posiadac-nowoczesny-rower-gorski/
  5. lukasz.przechodzen

    Test lampy rowerowej Prox

    Hej, nie spamuj na forum linkami, bo długo tu miejsca nie zagrzejesz. Zachowuj się grzecznie, to i forumowicze Cię polubią.
  6. lukasz.przechodzen

    Wymiana linek i pancerzy w rowerze [YT]

    Mi non stop wypadała sprężyna, a gdy jej nie było, zsuwały się plastikowe "rączki". Kupiłem je dość dawno, może coś w nich poprawili. Do samej jakości cięcia nie miałem dużych zastrzeżeń, choć też mogłyby to lepiej robić, ale okej, w tej cenie było spoko. Tylko samo użytkowanie u mnie nie zdało egzaminu.
  7. lukasz.przechodzen

    Wymiana linek i pancerzy w rowerze [YT]

    Ja dodam jeszcze, że podlinkowane przez pepe cążki do linek Bike-Hand, to badziew niestety. Miałem takie dość długo i niby tną, ale co chwila wypadała mi z nich sprężynka, co w produkcie za ok. 60 złotych, wydawać by się mogło, że nie będzie się zdarzać. W końcu, z wielkim bólem portfela, kupiłem obcinaczki Park Tool CN-10: https://www.ceneo.pl/;szukaj-park+tool+cn-10;0192;0112-0.htm#crid=238656&pid=7269 Kosztują 135 złotych, ale są bardzo solidne i nie ma się wrażenia, że zaraz się rozpadną. Mam nadzieję, że wystarczą mi na "wieczność" 🙂 Tak samo przejechałem się na polecanym w wielu miejscach, baciku oraz kluczu do kasety Bike Hand. Działały przez jakiś czas, ale przy siódmym, a może ósmym użyciu - bacik zgiął mi się w ręku. Po prostu dawał za małą dźwignię i był zbyt wiotki. Znowu zapłakałem, kupiłem komplet Park Toola i działają do dzisiaj. Oczywiście, jeżeli macie jeden rower i planujecie odkręcić w nim coś nie częściej niż raz w roku, to i Bike Hand da sobie radę. Ja nie serwisuję rowerów zawodowo, ale a to sam dla siebie coś podłubię, a to w rodzinie komuś pomogę, a to pożyczę jakiś klucz. I tanizna nie dość, że wkurza podczas użytkowania, to jeszcze rozsypuje się względnie szybko.
  8. lukasz.przechodzen

    Używane pedaly m520

    Właśnie to chciałem napisać, że jak doliczysz 35-40 złotych za bloki, to interes z kupieniem używanych pedałów, przestanie się opłacać. To jest w ogóle zabawne, że przy PD-M520, zwłaszcza mocno używanych, bardziej się "opłaca" je sprzedać (komuś kto ma już bloki) za 25-30 złotych i kupić sobie nowe pedały z blokami za 100 złotych. 90 zł kosztują pedały B'Twin/Rockrider. Na zdjęciu wyglądają bardzo podobnie do Shimano PD-M520, ale przy różnicy 10 zł w cenie, wolałbym kupić Shimano. Tym bardziej, że te Rockridery nie mają zbyt dobrych opinii na stronie Decathlonu.
  9. Jeżeli "ciśniecie" przy złej pogodzie na trenażerze, i jeszcze nie używacie aplikacji Zwift, która przenosi nas do wirtualnego, kolarskiego świata, wraz z tysiącami innych graczy - warto się nad tym zastanowić. Zwłaszcza jeżeli jazda na trenażerze specjalnie Was nie wciągnęła. W tym wpisie opisałem dwa sposoby, dzięki którym można zwykły trenażer przerobić na wersję "smart", co nie musi kosztować wiele: https://roweroweporady.pl/podlaczenie-zwyklego-trenazera-do-zwift/
  10. lukasz.przechodzen

    Porównaj i wybierz

    Najlepiej wypada tutaj Cannondale Trail 3 - a czy wolisz wersję z jedną tarczą z przodu, czy z dwiema, to już decyzja należy do Ciebie. I prosiłbym o więcej cierpliwości. Nikt tu nikomu nie płaci za odpowiadanie na forum, a atakowanie innych to nie jest zbyt dobra strategia, aby żyć w zgodzie i tworzyć tu sympatyczną atmosferę.
  11. A tak, tak, przegapiłem gdzieś informację, że mówicie o amortyzatorze pod 27,5 cala.
  12. Najważniejsze rzeczy, które trzeba wiedzieć, gdy chcemy wymienić tarczę na korbie: https://roweroweporady.pl/jak-dobrac-tarcze-do-korby-w-rowerze/
  13. Spotkałem go w trekkingowym rowerze i nie zapuszczałem się nim w miejsca, które nazwałbym terenową jazdą 🙂 Natomiast na lekkich bezdrożach radził sobie świetnie i czuć było różnicę między nim, a modelami ze stalową sprężyną. Zastanowiłbym się jeszcze, czy warto wkładać do roweru crossowego amortyzator o skoku 100 mm. To zmieni geometrię roweru i może sprawić, że jazda nie będzie już tak fajna jak przy oryginalnym skoku. Chyba, że poszuka się modelu ze skokiem 80 mm. Do lekkiej, turystycznej jazdy, dałbym 63 mm i też będzie dobrze.
  14. Cóż, jazda na zwykłym trenażerze dla większości osób (w tym mnie) może być przeraźliwie nudna (ja ratowałem się filmami, ale to i tak niewiele dawało). Ale od pewnego czasu interaktywne trenażery da się kupić w dużo niższej cenie niż kiedyś. Podłączamy go bezprzewodowo do komputera/tabletu i możemy ruszać na wyścigi/treningi/luźne jazdy po wirtualnym świecie, przy okazji kontrolując moc, kadencję, prędkość czy puls. W porównaniu z tradycyjnym trenażerem (który można przerobić na taki pół-interaktywny) - to dzień do nocy. Wcześniej (przez 8 lat) na swój trenażer patrzyłem krzywo. Teraz nie mogę się doczekać kolejnej jazdy (oczywiście jeszcze bardziej nie mogę się doczekać sensownej pogody, bez ciapy na ulicach) i mam nadzieję, że tak pozostanie 🙂 https://roweroweporady.pl/interaktywne-trenazery-rowerowe-do-2000-zlotych/
  15. Miałem przyjemność jeździć kiedyś na rowerze z crossowym widelcem Rock Shox Paragon i wspominam go bardzo, bardzo dobrze. Fajny powietrzniak.
×